| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 15.02.2011 23:46 Post subject: |
|
|
Jeg vil vente med å avskrive laget ennå. Både Shaktar og FCK har spisset formen mot 8-delsfinale i CL, og bør slå et vinterrustent RBK med en fersk trener som ennå ikke har klart å sette sitt preg på laget.
Kampen mot Bodø regner jeg som et arbeidsuhell med for mange nervøse juniorer på laget samtidig. Aalesund i neste kamp vil gi oss en mye bedre pekepinn på hvor vi står sammenlignet med middels TL nivå.
Klart det er bekymringsfulllt at vi har sluppet inn 12 mål på de tre siste kampene; selv håpløse Eggen klarte vel ikke det tross sin hodeløse offensive satsing og mangel på defensiv struktur
Forhåpentligvis får vi snart inn to-tre forsterkninger, treneren får jobbet inn en formasjon som fungerer for laget og for enkeltspillere, formen til spillerne blir bedre, og det er ennå en måned igjen til seriestart. Jeg er optimist enn så lenge. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 15.02.2011 23:59 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: | Nei og nei og atter nei. Dette lover alt annet enn godt. Per i dag har vi fem spillere på topp Tippeliga-nivå (Ørlund, Lustig, Skjelbred, Henriksen, Prica) og frykter derfor at vi kommer til å ligge nærmere bunnen enn toppen i år. Ærlig snakka.
Dypt skuffet og bekymret, særlig fordi jeg hadde sånn god tro på Janne Jønnson. |
Dette har vel ikke noe med Jönnson å gjøre? Hoftun har jo gitt han en VW Lupo til å kjøre Formel 1 race med! _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.02.2011 00:00 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er pinlig. Når RBK takker ja til en slik kamp, har de et ansvar for å gi tilstrekkelig motstand, hvis ikke kan man takke nei! De gav ikke motstand og en trening som FCK trengte. Det var som å møte et dårlig 2div lag.....
Fortsetter RBK på denne måten vil ikke andre lag fra andre nasjoner møte RBK.
Som Soler også nevnte, hvis det ikke kommer 3-4 spillere som går rett inn på laget, så er RBK ferdig. Det er jeg helt enig i. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:01 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: | | Dypt skuffet og bekymret, særlig fordi jeg hadde sånn god tro på Janne Jønnson. |
Det at du til slutt pinner dette på Jönsson får meg til å sette spørsmålstegn. Du tror vel ikke på dette selv? |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:21 Post subject: |
|
|
Jeg skjemmes over RBK etter tap mot Glimt og denne skandale-kampen mot FCK! Dette er så dårlig at det ikke er til å fatte. Erik Soler har helt rett i at RBK er ferdig om det ikke tas umiddelbare grep. Men det mest ødeleggende er ikke mulig å gjøre noe med; valget av trener. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.02.2011 00:22 Post subject: |
|
|
| Det er andre i Rosenborg som er et langt større problem enn Jönsson... |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:24 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det er andre i Rosenborg som er et langt større problem enn Jönsson... |
Det er flere enn han. Enig i det. Men laget er rassert; ødelagt og en skam. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.02.2011 00:27 Post subject: |
|
|
| Det er jeg enig ,men det er ikke Jönsson sin feil, han er gitt en utrolig dårlig utgangspunkt for å lykkes. Kanskje du får viljen din med Eggen som redningsmann til høsten ,men det vil ikke vær Jönsson sin feil om det går til helvete. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:31 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det er jeg enig ,men det er ikke Jönsson sin feil, han er gitt en utrolig dårlig utgangspunkt for å lykkes. Kanskje du får viljen din med Eggen som redningsmann til høsten ,men det vil ikke vær Jönsson sin feil om det går til helvete. |
Kanskje folk til slutt innser at hans resultater mef Stabæk ikke var så veldig imponerende. Et seriegull på 6 år er faktisk ikke særlig mye å skryte av. Noen har vært både blinde og døve her.
Men Hoftun og styret er det største problemet. De har fulstendig ødelagt klubben. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:31 Post subject: |
|
|
larse komme tilbake når laget taper stort, ja. Forutsigbar er han iallefall  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.02.2011 00:34 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | Keenoir wrote: | | Det er jeg enig ,men det er ikke Jönsson sin feil, han er gitt en utrolig dårlig utgangspunkt for å lykkes. Kanskje du får viljen din med Eggen som redningsmann til høsten ,men det vil ikke vær Jönsson sin feil om det går til helvete. |
Kanskje folk til slutt innser at hans resultater mef Stabæk ikke var så veldig imponerende. Et seriegull på 6 år er faktisk ikke særlig mye å skryte av. Noen har vært både blinde og døve her.
Men Hoftun og styret er det største problemet. De har fulstendig ødelagt klubben. |
Prestasjonene til Jönsson i Stabæk er meget imponerende med å ta et lag uten cash ifra adecco og frem til seriegull på 4 år er meget imponerende. Han er en trener som har vist ett meget stort potensial spørsmålet er om forholdene i Rosenborg er lagt godt nok til rette til at han vil lykkes med å ta det ut. For øyeblikket er jeg sterkt tvilende og etter min mening hadde han fortjent en bedre partnere enn Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 16.02.2011 00:35 Post subject: |
|
|
Larse har altid vært forutsigbar og patetisk. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:38 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | larse65 wrote: | | Keenoir wrote: | | Det er jeg enig ,men det er ikke Jönsson sin feil, han er gitt en utrolig dårlig utgangspunkt for å lykkes. Kanskje du får viljen din med Eggen som redningsmann til høsten ,men det vil ikke vær Jönsson sin feil om det går til helvete. |
Men Hoftun og styret er det største problemet. De har fulstendig ødelagt klubben. |
Prestasjonene til Jönsson i Stabæk er meget imponerende med å ta et lag uten cash ifra adecco og frem til seriegull på 4 år er meget imponerende. Han er en trener som har vist ett meget stort potensial spørsmålet er om forholdene i Rosenborg er lagt godt nok til rette til at han vil lykkes med å ta det ut. For øyeblikket er jeg sterkt tvilende og etter min mening hadde han fortjent en bedre partnere enn Hoftun. |
Vanskelig å være uenig i det med Hoftun. Men Hoftun har nå i flere år fått ødelegge laget mer og mer, uten at det får følger. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 16.02.2011 00:59 Post subject: |
|
|
synes det blir helt feil å henge ut Jönsson. Han har tatt over et svekket mannskap. Er ikke tvil om at vi ikke henger sammen bakover på samme måte uten Annan, Demi, og Kris. Disse var kvalitets spillere på høyere nivå enn kvartetten wins, wangberg og Høyland.
Bakenga blir også for lett mot international motstand pr.d.d.
Så først å fremst er det Hoftun som sitter med ansvaret hær. Mannen har jo misset gang på gang i transfer-vinduene. Resultatet av det er at vi har en stall som er pint ned til tannkjøttet kvalitetsmessig.
Jönsson har fremdeles tid på å bevise, når vi starter å spille noe annet enn treningskamper!
Men for guds skyld, la oss håpe ST har noe lurt i kikkerten, og det kjapt !! |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.02.2011 01:05 Post subject: |
|
|
| Spillerene refser treningskvaliteten i følge dagens Adressa. Det er hvertfall overskriften. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.02.2011 01:06 Post subject: |
|
|
| For få spillere eller Jønssons metoder? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.02.2011 01:08 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Spillerene refser treningskvaliteten i følge dagens Adressa. Det er hvertfall overskriften. |
Here we go again... |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.02.2011 01:08 Post subject: |
|
|
| Aner ikke, har bare sett overskriften. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.02.2011 01:10 Post subject: |
|
|
Auda, begynner tidlig i år adressa _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.02.2011 01:11 Post subject: |
|
|
Uten at jeg har lest artikkelen vil jeg tippe at det går på antall spillere/gode spillere tilgjengelig på trening og ikke metodene til Jönsson.
Uansett, som sagt tidligere, jeg tror ikke denne årgangen av RBK har stort mer å by på. Flest mulige utskiftninger og et helt nytt miljø/dynamikk ville vært veldig sunt nå, men det er litt sent i overgangsvinduet til at det er mulig å spille sammen laget til seriestart. I tillegg sliter vi tydeligvis med å bli kvitt spillere vi ikke trenger. Naturligvis pga lønnsnivået vårt og fordi det ikke er penger å hente i Norge.
Hadde vært så deilig med ny venstreback, ny def midt, ny kreativ midt, ny allround-spiss og ny midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.02.2011 01:13 Post subject: |
|
|
| Spillerne våre fremstår som noen sutrete grineunger sånn som de klager om enn det er Eggen eller Jönsson som trener dem. Vi må ikke gå i fella til Brann og gi skylden til feil mann for spillernes utilstrekkelighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.02.2011 01:15 Post subject: |
|
|
| Får håpe det går på det, ja, og ikke JJs metoder. Jeg er ikke med på at ting er for seint for årets sesong. Nivået her hjemme er utrolig lavt og det skal ikke rare greiene til for å vinne fotballkamper i TL. Litt attityd er det som trengs. Bare de tre nye spillerne vi trenger kommer, har vi da alltids tid frem til CL for å drille de inn i elleveren. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
| Nei, jeg håper for guds skyld at det er seg selv de er kritiske til. Vi har kommet langt i utviklingen av en ukultur i spillergruppa, føler jeg. Det er en kreftsvulst som må fjernes, om det så går utover sportslige resultater på kort sikt. Jeg har en mistanke om hvilke typer som er pådrivere for denne sutrekulturen... |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
|
| abjoern wrote: | Uten at jeg har lest artikkelen vil jeg tippe at det går på antall spillere/gode spillere tilgjengelig på trening og ikke metodene til Jönsson.
|
Vil tro det samme, virker tidlig å kritisere JJ ute i mediene hvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.02.2011 01:17 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Vi har kommet langt i utviklingen av en ukultur i spillergruppa, føler jeg. Det er en kreftsvulst som må fjernes, om det så går utover sportslige resultater på kort sikt. Jeg har en mistanke om hvilke typer som er pådrivere for denne sutrekulturen... |
Helt enig, jeg får litt sånn Fredrikstad vibber over stemningen i spillergruppen. |
|
| Back to top |
|
 |
|