English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lyon - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 19:19    Post subject: Reply with quote

Nå velger jeg å si det sånn at det er vanskelig for noen og enhver å henge med i svingene når det går så fort. Men joda, det er helt klart et stort forbedringspotensiale der.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 07.12.2005 19:29    Post subject: Reply with quote

Kvarme, Winsnes og Basma kan alle ta ut målskorern. Ikke akkurat Basma`s jobb, men Winsnes f.eks stopper plutselig opp i forsvarsjobbinga og gidder ikke mer, når han enten skulle ha sikret som 2.forsvarer og fulgt Carew/Dorsin, eller fallt av for å plukke opp den andre Lyon-spilleren som han har rikelig tid til....

Bildene
Senior

PostPosted: 08.12.2005 02:14    Post subject: Reply with quote

Enig med litjeggen her, winsnes gjør absolutt ingenting for å averge første målet.. Noe av den holdningen som de fleste spillerne hadde i starten av sesogen, rett og slett sløvt !
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 08.12.2005 10:03    Post subject: Reply with quote

Må slutte meg til denne kommentaren fra en fyr på Lyon-forumet:
"PS A player who plays in Champions League, is supposed to be able to kick the ball out of the playground when he receives it. Even my grandmother would have succeeded, and she's not as arrogant as me !!"

Very Happy
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.12.2005 10:11    Post subject: Reply with quote

og på den annen side, en spiller på CL-nivå skal BÅDE oppfatte at en spiller ligge nede og spille ut ballen og se på holdninga til Basma både før og etter at han får ballen at han ønsker å få hjelp til Daniel...

Men for all del, både Kvarme og Basma burde gjort dette mere kontant. Det er imidlertid noe de ikke trenger å trene på for jeg regner med det går lenge til neste gang vi opplever det som Wiltord gjorde. Wink
For å dra den skikkelig langt så tror jeg hverken Hulsker eller Berre ville vært troende til å gjøre det Wiltord gjorde...
Men en gang Arsenalspiller, alltid drittsekk.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.12.2005 10:22    Post subject: Reply with quote

Hulsker og Berre ville kjefta på dommeren for at han ikke ga Braaten gult kort for filming
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.12.2005 10:33    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Annulleringen av Daniels andre mål er jeg uenig i. En plass må han ha hendene, og slik jeg oppfatter det har han de ute for å holde balansen. Ballen spretter eller blir på annen måte sparket/headet opp i arma hans. Arma er ute lenge før ballen spretter oppi den, og jeg er av den oppfatning av at Lyon hadde fått det målet godkjent uten det minste tvil hos dommeren. Dommeren annulerer ikke slike mål for gode lag, men kan gjøre det mot mindre lag som oss. Synd at det skal være et sånt rangsystem i dommerens hode. Jeg har dessuten vanskelig for å se hvordan de ser den. Jeg mener det der er uforskyldt, og at målet skal godkjennes. Lyon hadde GARANTERT fått godkjent det målet!

Er enig i at dette ikke burde vært hands, men uenig i at dette nødvendigvis er noe som dømmes for store lag...
Dommerne dømmer alt for mye hands på at ballen søker handa og ikke motsatt. Vi ser det også på antallet gule kort for hands. I følge reglene er det vel klart at det er hands bare når handa er aktiv og at hands ALLTID skal gi gult kort. Men så er det sånne tvilstilfeller. Tror ikke Daniel gjorde det, men ofte er jo spillere dyktig til å bruke handa uten at det ser ut som de gjør det.
F.eks. er jeg veldig usikker på Dorsins mot Molde. På reprisen mener jeg han prøver å få kroppen mellom og at ballen blir skutt i handa. Fra en annen vinkel ser det ut som om handa brukes bevist. Og dommeren må jo som kjent blåse der og da...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 08.12.2005 10:37    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Hulsker og Berre ville kjefta på dommeren for at han ikke ga Braaten gult kort for filming

Det ville de nok, og det gjør jo Wiltord indirekte også ved at han tar på seg vinke-opp-rollen når han har ballen. Tror dog ikke at de hadde snappet ballen når Basma skulle spille den ut. De har jo den fordel at de vet hvor klomsete Basma kan være selvsagt. Det sier jo uansett mest om Wiltord for de gutta er jo temmelig usympatiske også...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.12.2005 10:43    Post subject: Reply with quote

Jeg sa som en spøk. Mente at de ville snappa ballen scoret OG kjefta på dommeren for at han ikke ga gult kort for filming
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 08.12.2005 12:08    Post subject: Reply with quote

Er det nogen som har bildene eller video fra Braatens hands-aktion? Ville utrolig gjerne se det igjen. Så alle kan være med i saken Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb