| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 07.12.2005 01:05 Post subject: |
|
|
| Anders wrote: | Flere som oppfattet denne situasjonen? Dette er heller ikke fair play!
 |
Kall meg gjerne dum, men jeg oppfatter ikke situasjonen selv med de bildene der. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.12.2005 01:08 Post subject: |
|
|
| anon wrote: | | Kor mykje ville et uavgjortresultat gitt i pengepremie? |
250 000 sveitserfranc, altså ganske nøyaktig 1,25 mill. kr. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 07.12.2005 01:28 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Frode Johnsen var Rbk's beste, igjen. Litjeggen |
Du vet PM knappen er der for personlige meldinger.
Men siden du igjen utroper F.Johnsen til banens beste og i tillegg nevner meg, så utfordrer jeg deg igjen til å begrunne ditt synspunkt... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.12.2005 02:28 Post subject: |
|
|
| Beste spiller på RBK var Bjørn Tore Kvarme, ingen over og ingen ved siden.. Han spillte tøft og godt.. |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 07.12.2005 09:36 Post subject: |
|
|
Alejandro Lago kan godt være med på den lista også. Han gjorde en knalljobb i forsvaret, spesielt mot Carew. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2005 09:46 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Riseth, Winsens, F.Johnsen og Lago imponerte meg veldig idag. Tvilte veldig på dem før kampen. |
Er enig i dette. Føles rart å gi FJ skryt i to kamper på rad, men synes faktisk han har kommet seg de siste kampene. Winsnes og Riseth fungerte bra på midten og Lago vant jo det meste bak der.
Storflor var elendig igjen.
Angående 1-2 målet så er det jo jævli bittert og usportslig av Lyon. Men det er ikke til å komme fra at Basma hadde muligheten til å spille ballen ut, men utrolig nok så bommet han på ballen og fikk den ikke ut over sidelinja (som var en halv meter unna). Det ser jo utrolig dumt ut. Han er sint etter kampen for å flytte fokus vekk fra sin giga-tabbe |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2005 09:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Beste spiller på RBK var Bjørn Tore Kvarme, ingen over og ingen ved siden.. Han spillte tøft og godt.. |
Kvarme var stort sett god, men ble runda litt vel lett ved et par anledninger |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 07.12.2005 09:50 Post subject: |
|
|
Synes vel stort sett den defensive biten til alle i forsvarsrekka var meget god i går. Basma ødelegger for seg selv med noen hårreisende pasninger når vi er på vei framover. Når Espen Johnsen i tillegg drar fram en par-tre klasseredninger synes jeg det var en meget god defensiv kamp.
1-0 var et raid i ypperste verdensklasse av Carew. Og uavhengig av usportslig-debatten var 2-1 fra Wiltord ga fra seg ballen også et glimrende stykke forarbeid. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.12.2005 10:45 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Beste spiller på RBK var Bjørn Tore Kvarme, ingen over og ingen ved siden.. Han spillte tøft og godt.. |
Så du noen av måla til Lyon?
Titt på Kvarme da... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 07.12.2005 11:00 Post subject: |
|
|
Det første målet synes jeg ingen skal ta fra Carew. Det er en utrolig prestasjon. Klart Kvarme kunne fulgt Benzema bedre, og som Soler sa i studio burde Dorsin gått for å stoppe en pasning i stedet for å prøve å gå i kroppen på Carew. Men både innlegg og avslutning var hardt og kontant.
Målet var rett og slett ën klassescoring.
Andre målet er jo generellt litt slapt forsvarsspill. Uansett om ballen burde vært spilt ut, ble den ikke det og når en ser at Lyon ikke vil praktisere Fair Play må alle få ut fingeren og spille forsvar. Men når han først kommer til linja er jo innlegg og avslutning god da.
Det er vel der RBK bør lære. Vi har en del lignende sjanser der innlegg og avslutninger blir lomper i forhold.
EDIT: Selv om f.eks Frode Johnsen er flink til å hoppe hjelper det ikke når pasningen bruker 3-4 sek fra 16 m...
Last edited by trondh on 07.12.2005 11:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2005 11:02 Post subject: |
|
|
| Målene til Lyon kom jo etter glimrende angrepsspill. Hvis noen skal ha skylda så må Basma ta på seg 1-2 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.12.2005 11:37 Post subject: |
|
|
- Jeg trengte behandling, men da jeg så at Lyon-spillerne ikke ville sende ballen over linja, reiste jeg meg. Jeg ville ikke la lagkameratene mine spille med én mindre, det er ikke lett. Men vi er ikke i Norge nå, det er vel sånn det fungerer ute i Europa, sier Daniel Braaten.
Les mer: Braaten: - Jeg var skadet
- Vi hadde også vært sure hadde det hendt oss. Men vi må ikke la den hendelsen overskygge kampen. Vi skapte mest sjanser, og hadde vi avgjort dette før, så hadde ingen snakket om det målet etterpå, sier Gérard Houllier.
Les mer: Houllier beklaget
Last edited by 2mas on 07.12.2005 11:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.12.2005 11:38 Post subject: |
|
|
Hehe, smått utrolig.
Bra angrepsspill, ja absolutt. Bra markering, NEI! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.12.2005 11:54 Post subject: |
|
|
| Quote: | Bra angrepsspill, ja absolutt. Bra markering, NEI!
|
Det henger sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.12.2005 11:58 Post subject: |
|
|
Pent angrep av Lyon, så da er juniorfeil av Beto greit? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.12.2005 13:06 Post subject: |
|
|
Noen videoklipp:
1-0: Benzema
1-1: Braaten
2-1: Fred |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 07.12.2005 13:29 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Pent angrep av Lyon, så da er juniorfeil av Beto greit? |
Klart det ikke er greit, men litt av poenget med et godt angrep er jo at ting skjer så fort at motstander blir utspilt og gjør dumme ting. Det er jo bestandig noen sin feil at en spiller får ballen alene med keeper osv...
Når det er sagt er det vel Winsnes og Dorsin som er inne foran mål på 2-1, Kvarme prøver å bryte på ca 30 m og rekker ikke tilbake.... |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 07.12.2005 14:47 Post subject: |
|
|
| doris wrote: | | Annuleringen av Braatens mål var forresten helt riktig. Et sted må man ha hånda ja, men Braaten hadde den langt oppe, ut fra kroppen... |
Enig.. dessverre...
Men spillemessig sett ble årets CL en stor opptur. Etter denne møkkasesongen hadde jeg forventet en CL full av kamper av typen Highbury i fjor, men det slapp vi. Bra RBK! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.12.2005 15:04 Post subject: |
|
|
| Enig. De seks kampene i CL var meget gode sett ut fra forventningene etter en katastrofal sesong i hjemlig serie og cup. |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 07.12.2005 15:42 Post subject: |
|
|
Jepp, helt enig. Dersom slik standard kan opprettholdes til serien, blir vi seriemestere for 20. gang i 2006. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.12.2005 17:51 Post subject: |
|
|
På førstemålet virker det som Kvarme sover litt, og ikke enser muligheten for at nr. 19 hos Lyon kan få ballen av Carew, selv om det virker som Carew gir han et lite signal på kanten av 16, før han styrter nedover kanten, og parkerer Dorsin. Kvarme løper mot eget mål, men også Basma står igjen og ser på at nr. 19 får bælme den ballen i mål. Og Winsnes står kanskje litt i ingenmannsland. Kan kanskje være enig i at Kvarme burde vært mer oppmerksom på mannen som lurer bak ham, men også Winsnes og Basma burde hatt mulighet til å gripe inn. Samtidig så går det så fort at det er veldig, veldig vanskelig å henge med i svingene.
På 2-1 blir vi tatt på senga av at Wiltord snapper ballen når Basma skal sikre at den går ut. Vi er i ubalanse og Kvarme går opp for å prøve å skjære av tidlig. Han blir lurt trill rundt, og derfra går det så inn i hampen kjapt at Winsnes og Dorsin ikke har nubbesjans til å følge med på hva som foregår. Ethvert lag vil fort kunne bli rundspilt når Lyon setter i gang med et sånt tempo. Lago prøver å forstyrre mannen som legger den målgivende pasningen, men lykkes ikke. Jeg vil ikke si at Kvarme skal ha skylda for dette målet. Han kan få litt skyld for det første målet, det andre målet kan jeg ikke fordele noen skyld på, andre enn Basma som ikke sørger for at den ballen virkelig går ut. Men jeg foretrekker å skylde på Lyons usportslige opptreden. Wiltord nekter å spille ut ballen når Braaten ligger nede og er tilsynelatende skadet. Hva er det for no tøv?
Annulleringen av Daniels andre mål er jeg uenig i. En plass må han ha hendene, og slik jeg oppfatter det har han de ute for å holde balansen. Ballen spretter eller blir på annen måte sparket/headet opp i arma hans. Arma er ute lenge før ballen spretter oppi den, og jeg er av den oppfatning av at Lyon hadde fått det målet godkjent uten det minste tvil hos dommeren. Dommeren annulerer ikke slike mål for gode lag, men kan gjøre det mot mindre lag som oss. Synd at det skal være et sånt rangsystem i dommerens hode. Jeg har dessuten vanskelig for å se hvordan de ser den. Jeg mener det der er uforskyldt, og at målet skal godkjennes. Lyon hadde GARANTERT fått godkjent det målet!
Men skal vi oppsummere CL 2005, så kan vi på tross av bare 4 poeng slå fast at det har vært en stor opptur. Vi har vært veldig uheldige noen ganger, og vi har vært godt med i alle kampene. Vi ble ikke rundspilt av Lyon i verken første eller andre kamp. Vi ble aldri helt rundspilt av Real Madrid, selv om de scoret flatterende fire mål på hjemmebane. Vi hadde så utvilsomt fortjent et poeng der. På hjemmebane mot Real blir vi ranet for alle tre. Vi rundspiller dem, men scorer ikke mål. De har to muligheter og scorer to mål. Og i går fortjente vi virkelig poeng. Vi ble rundspilt kun 2 ganger. Det var de to gangene Lyon scoret. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.12.2005 17:55 Post subject: |
|
|
| arnt wrote: | | Jepp, helt enig. Dersom slik standard kan opprettholdes til serien, blir vi seriemestere for 20. gang i 2006. |
Hm, et lite veddemål, Arntis? 1000,- at denne stallen ikke gjør det?
Gir'u meg odds?
Hvis nåværende stall vinner serien 2006 skal jeg begynne å følge Premier League eksklusivt, for da er jaggu ikke Tippeligaen noe å se på.... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.12.2005 18:30 Post subject: |
|
|
| så og si denne stallen vant jo i 2004 |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.12.2005 18:57 Post subject: |
|
|
| De fleste mennesker eldes... RBK spillerne er inget unntak. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 07.12.2005 19:06 Post subject: |
|
|
Kan ikke helt se at Høgmo har fått skikk på forsvars-spillet enda. 3 av 4 spillere gjør en slett jobb her.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
|