English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yssouf Koné
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 28.01.2011 18:49    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
I Vålerenga starter han hver kamp, så enkelt er det.

Da er det tre bankers-spillere i VÃ¥lerenga - Kone, Berre og Dos Santos Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Blogga
Junior

PostPosted: 28.01.2011 18:49    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke å være lønn VIF har slått oss på, men det faktum at Oslo er hovedstad og en mye mer attraktiv by for utlendinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 18:55    Post subject: Reply with quote

Jeg vil også legge til at folk bør tenke seg om før de sier at VIF er oppskrytt. Det hadde selvfølgelig vært fint om det var tilfellet, men det blir til en viss grad ønsketenkning.
Hvis Fellah, Singh og Hæstad holder seg skadefrie, så har nemlig Vålerenga tippeligaens mest komplette midtbanetrio der Singh er den serverende, Hæstad den balanserende og Fellah den som terroriserer motstanderen med løp og tekniske kvaliteter. Hvis de i tillegg får en skadefri Kone på topp med en lynkjap Shelton på kanten så vil de fleste tippeligalag få kjørt seg. De har også bra dekning på den andre kanten ter Zajic, Siddoue, Mos, Dos Santos, Berre samt flere kan spille.

Jeg tror de fleste her på forumet vet innerst inne at Vålerenga er den soleklart største trusselen til seriegullet 2011, litt på grunn av at Moldes prosjekt vil ta tid men også fordi Vålerenga etter min mening har en bedre stall en Molde.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 28.01.2011 18:55    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Hvis dette er et resultat av Hoftuns "god tid" tankegang så håper jeg han har lært at spillere faktisk kan forhandle med flere klubber en bare oss.

"For den første kontakten mellom Rosenborg og Schalke angående en Annan-overgang oppsto så sent som klokken 1430 i går ettermiddag. Mellom klokken 02 og 03 i natt var partene kommet til enighet. Et så høyt tempo har Hoftun aldri vært med på.

- Nei, ikke på den måten der. Spesielt ikke når jeg i løpet av tolv timer forflyttet meg fra Trondheim til Düsseldorf, og forhandlet frem et salg. Så det gikk rimelig kjapt, sier han. "

No shit Sherlock... han lever av å ta seg god tid.. sier i samme intervju at vi har god tid til å kjøpe spillere, vinduet stenger ikke før 31 mars...

so what? det finnes andre lag og, med penger, og hvis de tilbyr noen en kontrakt før oss, som har litt mer å rutte med, er vi i teorien screwd bare der.. så å vente så lenge, og i det hele tatt si at vi har GOD TID er helt latterlig, hvis jeg skulle kalle det noe så ville jeg sagt at vi har dårlig tid, spillerne BØR riktig nok rekke å spille seg inn i troppen før vi står ved TL start med en spiller som ikke aner noe om klubben, og janne's spillestil... hoftun, ikke vent så lenge..
georgios
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 18:56    Post subject: Reply with quote

irriterende, men da havner i alle fall ikke Fall der, trolig. (no pun intended)
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 18:56    Post subject: Reply with quote

Pøh... dette er ikke noen krise. Kone bllir fremstilt som en klassespiller, men store deler av tiden han var her var han langt fra det,og han er skikkelig vraket i Romania(!).... så jeg tror vi har vært heldige jeg og unnslippet katta i sekken... men VIF derimot, de må slite med en spiller helt ute av form. Nei, sats heller på en spiller som er litt mindre oppskrytt!
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 28.01.2011 18:57    Post subject: Reply with quote

Blogga wrote:
Trenger ikke å være lønn VIF har slått oss på, men det faktum at Oslo er hovedstad og en mye mer attraktiv by for utlendinger.

ja, det er ganske tydelig om man tar seg en spassertur nedover Karl Johan..
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 18:59    Post subject: Reply with quote

Skuffa og farbanna - dette greier ikke RBK å toppe, det er jeg overbevist om Sad

En ting er at han ikke kom tilbake til oss, mye verre er det at han valgte IF når han åpenbart visste at også vi ville ha ham.

Det verste er imidlertid følelsen av at IF har "tatt en FCK" og sikret seg en spiller som vi ønsket oss. Skal vedde på at de ikke en gang hadde tenkt tanken om Koné før vi signaliserte at vi var interessert! Solbakken sa jo etter kampen mot IF at IF måtte finne en god spiss, så det er kanskje FCK's apparat som har gjort IF oppmerksom på ham...

FY F@#§!

IF SUGER!
FCK SUGER!
KONÉ SUGER!
ALLE SUGER I DAG - TIL OG MED RBK!!! Crying or Very sad Evil
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 28.01.2011 19:06    Post subject: Reply with quote

Det er ST som er ansvarlig for signeringen Wink

hva er greia med at han snyter oss fortiden????

forøvrig sa Koné at "Valget var enkelt"
kristobal
Legende

PostPosted: 28.01.2011 19:11    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jeg tror de fleste her på forumet vet innerst inne at Vålerenga er den soleklart største trusselen til seriegullet 2011, litt på grunn av at Moldes prosjekt vil ta tid men også fordi Vålerenga etter min mening har en bedre stall en Molde.

Jeg er ikke av den oppfatning. De fleste tar utgangspunkt i siste års tabell og vurderer spillerkjøp og avganger. Men i Norge hvor forskjellen mellom to og tretten er så liten så gir ikke en slik framgangsmåte noen bedre fasit enn å vurdere helt annerledes.

Siden det i mine øyne ikke er noen grunn til å tro at Vålerenga i fjor hadde noen spesielt bedre stall enn Lillestrøm på 10. plass så kan det godt hende at Lillestrøm som i hovedsak har beholdt mange spennende spillere som kan utvikles seg videre kan være en minst like reell gullutfordrer som Vålerenga - som har mistet sin soleklart beste spiller i fjor og bytter spillere på en del andre plasser også.

Molde vil jeg også per i dag anse som en mer aktuell utfordrer enn Vålerenga, med tanke på at de for kun to år siden var minst like nær oss som det Vålerenga var i fjor i reelt nivå, avsluttet fjoråret meget sterkt og har fått en ny giv. De siste åtte kampene av fjoråret da de var best av alle (6-2-0) med veldig god defensiv grunnstruktur kan være mer representativ for nivået enn sesongen som helhet, da våren var preget av skader på blant andre Thioune.

Ellers vet man av erfaring at et eller annet lag som få om noen har regnet med der oppe fort kan bli nummer to, tre eller fire.

Jeg synes derfor det blir alt for enkelt å si at Vålerenga blir vår tøffeste utfordrer, og mener det er sannsynlighetsovervekt for at de ikke blir det. Molde ble jo ikke det i fjor de heller, som de fleste trodde. Og fra gamlere dager da vi var like suverene her hjemme som vi har vært de siste to årene, så husker vi også at ingen klarte å etablere seg som vår tøffeste utfordrer over tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 28.01.2011 19:11    Post subject: Reply with quote

Hehe, seff sier han det. Hvilken spiller sier vel "faen, det var tett altså. Egentlig hipp som happ hvem jeg endte på." Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 28.01.2011 19:16    Post subject: Reply with quote

haha, sant¨

men det han egentlig mener er "Det var et enkelt valg, vif tilbydde en bedre lønn"
Knowrud
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 19:20    Post subject: Reply with quote

En spiller som er så hekta på CL og velger VIF...her er det masse penger inn i bildet og en garantert spissplass. Når jeg tenker meg om så er det bra vi ikke startet en budrunde med VIF...kunne blitt dyrt til slutt.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 19:25    Post subject: Reply with quote

Tror Ståle Solbakken må dele litt av HamKams opptur 2003-2005 med denne Truels Håkonsen. Den tidligere sportdirektøren i HamKam har gjort en kjempejobb i ViF og vist seg som en av landets beste i sitt yrke. Bra dag på jobben i dag også.
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 19:26    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Pøh... dette er ikke noen krise. Kone bllir fremstilt som en klassespiller, men store deler av tiden han var her var han langt fra det,og han er skikkelig vraket i Romania(!).... så jeg tror vi har vært heldige jeg og unnslippet katta i sekken... men VIF derimot, de må slite med en spiller helt ute av form. Nei, sats heller på en spiller som er litt mindre oppskrytt!

Veldig enig. Blir litt som at jeg nå husker militæret som en fin tid, enda det var ganske ræ...

Husker at Kone var helt grei, men gikk helt greit uten han også. Det er også 4 år siden han var her, og at han blir sluppet fra Cluj tyder ikke på sånn suksess. Han er vel også skadet nå. Sier som Einar Førde "Det er mange uerstattelige folk på kirkegården."
Back to top
TBK
Senior

PostPosted: 28.01.2011 19:27    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
En spiller som er så hekta på CL og velger VIF...her er det masse penger inn i bildet og en garantert spissplass. Når jeg tenker meg om så er det bra vi ikke startet en budrunde med VIF...kunne blitt dyrt til slutt.

Det var vel også en av grunnene til at han forlot RBK i sin tid... Når Cluj klarte å komme til CL og når ikke RBK klarte det.
Og per dags dato er jo ikke VIF i nærheten av CL iallefall ikke før kanskje neste år.... (de har EL kvallik da som er en bakgårds turnering iforhold til CL både utfordringsmessig og pengemessig.)

Kjipt at det ser ut som om at det er Molde og VIF som har penger til å handle GODE forsterkninger sålangt. Sad
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 19:35    Post subject: Reply with quote

Syns det overalt i Norge er rike onkler som er villige til å øse noen millioner ned over klubbene, dette synes ikke å være tilfellet i Trondheim. Personlig vil jeg heller ikke ha noen andre som står ansvarlig for klubbens suksess, men det kunne vært greit å vite at det faktisk fantes slik interesse der ute.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.01.2011 19:37    Post subject: Reply with quote

Syns hele Reitan familien burde spytta inn penger, som Mohn i TIL, og Vollvik i Brann.

- Torgeir Børven
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 28.01.2011 19:38    Post subject: Reply with quote

hva med røkke/gjelsten i molde og fredriksen i vif?
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 19:39    Post subject: Reply with quote

Kudos til klubben for å ikke sprenge kalkylene for Kone. Han 28 år nå, og ikke lenger noe videresalgsobjekt i fremtiden. Han er en god spiller som sikkert vil gi VIF glede, men ikke noe unikum som fordrer pengegalopp.

Last edited by Torbjørn on 28.01.2011 19:42; edited 1 time in total
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 28.01.2011 19:40    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Syns det overalt i Norge er rike onkler som er villige til å øse noen millioner ned over klubbene, dette synes ikke å være tilfellet i Trondheim.

Mange lottomillionærer i trøndelag nå... Cool
Back to top
Hentesveis
Veteran

Hva med Nordbrekken i IF?

www.nrk.no wrote:
Martin Andresen får penger til å ta opp kampen mot Rosenborg neste år. Det praktisk talt lovet Vålerenga-investor Jon H. Nordbrekken for åpent kamera etter lørdagens seier.
Back to top
Konesseur
Veteran

Relativt uproblematisk overgang. Kone er en kvalitetsspiller men ingen stjerne. Det er mange spillere på Kones nivå.
Back to top
Hentesveis
Veteran

Men ikke hos oss...
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.01.2011 19:46    Post subject: Reply with quote

Blogga wrote:

Føler seg nok mer som "hjemme" der ja Razz

Men uansett så var jeg aldri så overimponert av Kone, men liker ikke at han går til Enga... mest pga at jeg tviler på at vi har noen flotte spisser på vei inn Razz

Er vel Rush som er Hoftuns fremste kort tenker jeg... Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 112, 113, 114  Next
Page 107 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb