English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjell Rune Sellin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 17.11.2010 15:22    Post subject: Reply with quote

Såpass mye tillit og spilletid han fikk under Hamrén så velger jeg å tro at Sellin kan bli til noe. Som spiss vet jeg ikke helt, men jeg skulle gjerne sett ham utviklet i en kantrolle med sin fart og lettbeinte stil.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.11.2010 15:26    Post subject: Reply with quote

Ja det er som sagt godt mulig han kan bli god nok. Nå får vi inn en ny trener som tidligere har vært flink til å få ut potensialet til spillere. Hvis Jönsson ser mulighetene i gutten så får han nok både tid og kamper å prøve seg.
Eneste jeg ville bemerke var at det er bra han ble leid ut, han fikk mer spilletid i Kongsvinger enn han ville ha fått hos oss, og at det ikke er noe vits i å gjøre Kjella til en del av trenerdebatten som tydelig aldri slutter å rase her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 17.11.2010 15:28    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Spørsmålet er vel enkelt og greit ferdigheter og potensial. Er han god nok for Rosenborg? Kan han bli god nok?

Det er et godt spørsmål. Man vil trolig kunne få to forskjellige svar på spørsmålet, avhengig av om man bruker de spillerne som er her, eller klubbens ambisjoner som målestokk.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.11.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Han har jo fart og avslutningsegenskaper. Med et lite kurs hos Brattbakk i bevegelser så kunne det jo ha blitt brukbart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 17.11.2010 15:32    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Sellin har en fremtid på Lerkendal. Han er rett og slett for langt bak i køen. Han har definitivt en fremtid som elitespiller, men jeg kan ikke forstå at Bakenga, med det potensialet og ferdighetene han har, kommer bak Sellin i køen. Og Moldskred kommer nok også til å blomstre neste år. I en 4-4-2 ønsker nok Jönsson én hurtig spiller. Dessverre for Sellin er både Moldskred og Bakenga hurtige.

Lån ut Sellin ett år til, for eksempel i Haugesund (de ønsker seg en hurtig spiss til) eller i Brann (som ikke har penger til forsterkninger). Alternativt Ranheim, da det er bedre å spille 1.div enn 2.div.
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.11.2010 16:37    Post subject: Reply with quote

Man kan vel like godt si at desverre for Bakenga og Moldskred er Sellin hurtig.
I 442 er det plass til minst 3 av følgende spillere på banen samtidig;
Olsen,Moldskred,Bakenga,Jamtfall,Sellin.
Gitt at Iversen forsvinner har vi bare 1 targetspiss og kan pr.dato risikere å måtte stille med 2 av disse på topp ved skade,karantene eller formsvikt hos Prica.
Resten av troppen som ikke kan stå i mål eller spille i forsvar skal kjempe om 2 sentrale midtbaneplasser.
Håper jeg slipper å se Henriksen eller Skjelbred som kantspillere i 442.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 17.11.2010 16:53    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
I 442 er det plass til minst 3 av følgende spillere på banen samtidig;
Olsen,Moldskred,Bakenga,Jamtfall,Sellin.

Europa, her kommer vi!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.11.2010 18:10    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Bakenga og Sellin synes jeg det er for tidlig å avskrive dem som spillere som kan ha noe å gjøre i europeisk sammenheng. Det er ikke sikkert de har potensialet, men likevel.

Nå er det vel kanskje særlig Bakenga jeg synes har noe i seg som gjør at han kan få en meget bratt utviklingskurve rimelig kjapt. Han er tross alt bare 18 år gammel, og en spiller som John Carew kom ikke til RBK før som 20-åring.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 17.11.2010 18:30    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hvorfor det?

Jeg tenker at det sikkert er like greit siden han fikk spilletid i Kongsvinger uten å imponere og havnet etterhvert på benken.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 17.11.2010 19:15    Post subject: Reply with quote

Sellin er "klassisk" eksempel på at elendig spillerutvikling i yngre årsklasser her hjemme går ut over teknikk. Gutten har vært vant til å springe ifra det som er fra guttenivå, og har ikke hatt behov for en mer slepen teknikk. ( det samme med Trond Olsen) Dette fører til at teknikk/ førstetouch og dribleferdigheter IKKE utvikles i den beste alderen som er 12- 16 år. Synd, men Sellin vil aldri kunne ta igjen dette nå. Derfor vil han heller aldri bli en trussel mot internasjonal motstand og vil kun bli en Squad player på Adecconivå.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 17.11.2010 19:17    Post subject: Reply with quote

Bakenga er vel også bare 18 fortsatt. Sellin har vel rundet 21, så jeg har mine tvil om han kommer til å bli stort mer enn en gjennomsnittlig TL spiller. Men større under har vel skjedd før.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.11.2010 19:43    Post subject: Reply with quote

Enda gjennstår det å se hva som kommer ut avv dette, men jeg må medgi at jeg håpte kjella skulle putte mere for KIL. En naturlig bortforklaring er nok at de ble mere og mere desperate i KIL og slo mere og mere langt. Kjella er ikke en utpreget hodespiller, men det jeg fikk set av ham i KIL er jeg både godt fornøyd med samt delvis skuffet over.

Jeg har tidligere stått for at jeg har klokketro på Kjella, og det har jeg femdeles, men om det blir i RBK han får sitt store gjennombrudd er jeg ikke like sikker på. Nettopp av grunner nevt ovenfor i tråden med tanke på 4-4-2.

Han kunne nok godt ha beklet en kantrolle, men da ser jeg ham mere som en innover kant istede for en utoverkant.

Tuchen er ikke glimrende, men han har en vilje av stål og jeg tror nok at vi vil få se Kjella i RBK drakt flere ganger på Tv.

Stå på Kjella og velkommen tilbake!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 17.11.2010 21:14    Post subject: Reply with quote

Enig moomoo, men synes ikke han er så værst teknisk.
Tror hans sjanse ligger i at Jønson gir ham mulighetene, slik at han kan vise seg frem i trygge omgivelser.
Tviler på at han får noen stor karriere med utgangspunkt på et annet nivå, men det er bare noe jeg tror.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 18.11.2010 20:29    Post subject: Reply with quote

Sellin har forbedret seg 500% i banespillet siden de første kampene han spilte Rosenborgdrakta. Jeg synes faktisk han er ganske bra med ballen, i hvertfall på dragninger.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 01.01.2011 15:10    Post subject: Reply with quote

Er solgt/gitt bort til Ã…lesund gitt. Har iallefall rydda plass til en ny spiss i helga
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.01.2011 15:16    Post subject: Reply with quote

Link

http://www.rbk.no/incomin...189040.ece

- Torgeir Børven
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.01.2011 15:18    Post subject: Reply with quote

Tror det var et riktig valg. Lykke til!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 01.01.2011 15:19    Post subject: Reply with quote

Dette viser jo nok en tabbe og" feilkjøp" av katastrofen Erik Hoftun... det eneste positive er at han ikke kostet oss mye penger....
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 01.01.2011 15:21    Post subject: Reply with quote

Greit nok, selv om han sikkert var en av de minste postene på lønnsbudsjettet er han vel i en alder der han ikke kan sitte særlig mye lenger på benken.

Kan jo ikke være det minste tvil om at minst en spiss på inn nå ihvertfall, Prica, Moldskred, Jamtfall og Bakenga er litt for tynt for å si det forsiktig...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 01.01.2011 15:22    Post subject: Reply with quote

Har jo ubrukelige Olsen også Smile
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.01.2011 15:23    Post subject: Reply with quote

Fin overgang.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 01.01.2011 15:32    Post subject: Reply with quote

Joda, men anser nesten bare Prica og Bakenga for å være "rene" spisser, de andre passer etter min mening bedre som kantspillere.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 01.01.2011 15:35    Post subject: Reply with quote

Synes dette var litt skuffende jeg, men ønsker all mulig hell og lykke på Sunnmøre.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.01.2011 15:41    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette viser jo nok en tabbe og" feilkjøp" av katastrofen Erik Hoftun... det eneste positive er at han ikke kostet oss mye penger....

Synes ikke at Selin var en tabbe og et feilkjøp. Tror faktisk at Rosenborg sitter igjen med minimale lønnsugifter på han, og at salgsummen overgår kjøpesummen..

Selin sto bak noen viktige 3 poengsmål, og var en fin innbytter.

Men sånn vil det alltid være at noen spillere ikke vil komme seg inn på A-laget på fast basis.

Men vil du henge Erik Hoftun for hvert kjøp og salg, så gjerne for meg. Selv synes jeg at Hoftun har gjort en grei jobb ut i fra forutsetningene som lå i klubben.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.01.2011 15:45    Post subject: Reply with quote

Spørmsålet er jo om RBK i kjent stil har "Gitt han bort", eller om Hoftun faktisk fdår penger for han. Overgansbudsjettet er vel ikke så stort at det ikke hadde hatt godt av påfyll.

Når det er sagt tror jeg de ga opp Sellin for kjapt - og det overrasker meg helt ærlig litt at Jönnson tydeligvis mener at han ikke har bruk for Kjella.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb