| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.11.2005 16:51 Post subject: |
|
|
| Erik W wrote: | Der kom du igjen ja.
Skatt skal jeg ørlig inrømme jeg ikke har peiling på!
Er du så fjern at du tror FCK kommer til å gi hangeland maks lønn????
................
så nei jeg ser ikke hvorfor en norsk spiller skal flytte til danmark da han kan spille for rbk!!!!!!! |
Dansk kunstnerskatt !!!
Trond Andersen ble for eks tilbudt 3mill i året fra FCK med 25% skatt. Da sitter han igjen med 2.25 mill i året utbetalt. Med 50% skatt så må en betale 4.5 mill for å matche dette.
Jeg forventer at Hangeland er mer verdt i lønn ennn Trond Andersen og at han kan bli tilbudt en plass mellom 3 og 4 mill og at han vil sitte igjen med en plass mellom 2.25 og 3 mill i året.
For å matche dette må RBK tilby mellom 5 og 6 mill og det gjør de aldri... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 16:52 Post subject: |
|
|
Styre her er jo VELDIG gira på Hangeland.
Ingen hemmelighet.
Så tror lett han kan komme opp på vidar riseth sitt lønsnivå, 3 mil.. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 16:55 Post subject: |
|
|
Greit Litjeggen..
Nå har det jo vært snakk om å heve lønsnivå for å få de spillerene de vil ha. så greier vi 4 mil?
Er jo ikke sikkert han går på krona
Jeg mener vi har sportslig høyere utfordringer en FCK. Vi skal være en bedre klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 30.11.2005 16:56 Post subject: |
|
|
| Mulig det er feil sted å si, men hadde jeg hatt valget mellom RBK og FCK hadde jeg faktisk valgt FCK. Spennende å spille i et annet land og annen liga, god norsk trener, stor og fin by, gode muligheter for videresalg, mange folk på kampene, gode og unge medspillere, god mulighet for seriegull, god mulighet for å kvalifisere seg til CL. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2005 17:02 Post subject: |
|
|
| vil tørre å påstå at den norske ligaen er mer attraktiv enn den danske. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.11.2005 17:36 Post subject: |
|
|
| Erik W wrote: | Greit Litjeggen..
Nå har det jo vært snakk om å heve lønsnivå for å få de spillerene de vil ha. så greier vi 4 mil?
Er jo ikke sikkert han går på krona
Jeg mener vi har sportslig høyere utfordringer en FCK. Vi skal være en bedre klubb. |
4 mill i RBK tilsvarer 2.7 mill i FCK ( rundt regnet ). FCK kan strekke seg mye lengre enn det og har kultur for det...
Sportslig ambisjonsnivå er nok likt i både FCK og RBK, best/størst i Norden og videre fra gruppespill i CL...
Hvem som er best til å finne og følge riktige strategier for å nå målene er usikkert, men jeg oppfatter FCK som en bedre ledet/organisert klubb, menst Høgmo nok er en bedre trener enn Solbakken.
Økonomisk evne på kort sikt er nokså lik, men FCK har en fordel når det gjelder evne til å skaffe seg spillere på internasjonalt nivå, jmf dansk skattenivå for utenlandske fotballspillere. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 30.11.2005 17:43 Post subject: |
|
|
tror faktisk FCK har en god mulighet til å kvalifisere seg til CL neste år. Har en god blanding av unge og erfarne spillere, får en bra trener. Har gjort det bra i ligaen så langt i år.
Vil heller ikke si at den norske ligaen er mer attraktiv en den norske, iallefall ikke for Hangeland som har spilt for Viking i mange år.
Klimaet er en annen ting, ikke så bikkjekaldt som i Norge. I tillegg er det sannsynlighvis forskjell på banene, kan ikke tenke meg at det finnes noe særlig med slike gjørmehull som Ullevaal og Alfheim der.. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2005 17:50 Post subject: |
|
|
FCK har null sjangs i CL kval.. de er rett og slett ikke så jævlig bra fotball lag... har aldri blitt imponert over dem.. Rosenborg har mye høyere toppnivå..
Jeg kan ikke se hvilke seeda lag som er dårligere enn FCK..
er høyere tilskuersnitt i Tippeligaen enn den danske , å det er flere interessange lag.. Danske ligaen er litt jalla i mine øyne.. spiller mot hverandre 3 ganger i året osv.. merkelig greier.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.11.2005 17:53 Post subject: |
|
|
| De greide vel 2-2 borte mot HSV i oktober, og det er ikke mer enn fem år siden Helsingborg slo ut Inter i CL-kvaliken. Alt er mulig. Likevel helt enig med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2005 17:57 Post subject: |
|
|
| de klarte 1-1 borte og tapte 0-1 hjemme.. men dette var skyttegravsfotball på lik linje med Club Brugge - Vålerenga.. helt håpløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.11.2005 17:58 Post subject: |
|
|
Vi slo vel Helsingborg samme året? 6-1 om jeg ikke husker feil?  |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 18:03 Post subject: |
|
|
FCK KAN strekke seg mye lenger en det ja. men jeg tviler sterkt på de vil gå så langt for å skaffe seg Hangeland!
Sportslig ambisjonsnivå er nok likt ja, men Rbk har en evne til å oppnå de ambisjonene. Det greier ikke Fck. skuffer i europa år etter år.
At det er gode i danmark skulle bare mangle. den ligaen er noen hakk under den norske. med brøndbu og FCK som sterke/gode lag. OG resten av serien holder jo nivå LANGT unna den norske..
Eneste jeg vil trekke fram som FCK er best på, er vel intekter, de har vel 100 mil mere en oss i budsjettet, og tjener mye penger på utenomsportslige aragementer. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 18:04 Post subject: |
|
|
| Krøvel Vellevold wrote: | Vi slo vel Helsingborg samme året? 6-1 om jeg ikke husker feil?  |
Og tapte vel stygt borte om jeg ikke er helt på jordet.. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 30.11.2005 18:07 Post subject: |
|
|
2-0. Kjempestygt.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 18:11 Post subject: |
|
|
Sry tøffen.
var psg jeg tenkte på.. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.11.2005 18:16 Post subject: |
|
|
Mig der formulerede det forkert der skulle have stået: Hvorfor tror du ikke det.
Men hvorfor tror du ikke at FCK vil strække sig langt for at få fat i en af Nordens største forsvarstalenter, som har været til prøvetræning i Premier League og som har spillet godt i UEFA-cuppen og på det norske landshold? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.11.2005 18:18 Post subject: |
|
|
| Erik W wrote: | | Hvorfor tror jeg hva? |
Det Harald, jeg og flere lurer på: Hvorfor tror du ikke FCK kommer til å tilby Hangeland f.eks. 3 mill. i lønn? |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 30.11.2005 18:26 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke de kommer til å strekke seg LENGER en 3 mil.
Tror det, for skjønner ikke hvorfor de skal bruke opp lønsbudsjettet på på Hangeland. Nå er ikke gutten en verdenstjerne heller.
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2005 18:31 Post subject: |
|
|
| Hangeland er oppskrytt... han var meget dårlig mot Tjekkia. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.11.2005 18:32 Post subject: |
|
|
| Men som sagt er 3 mill. nok til å skremme bort RBK, som må opp i 4,5 for å matche den nettolønna. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.11.2005 18:32 Post subject: |
|
|
Bare for at klargøre nogle ting: Det hedder forskerskat men er nogle gange blevet omtalt som "kunstnerskat". Det går ud på at en dansk virksomhed kan ansætte en udenlandsk medarbejder i Danmark til forskning eller til at arbejde i en central position på gunstige skattevilkår. Vedkommende kan slippe med 25 procent i skat de første tre år. Hensigten er at gøre det lettere for danske virksomheder at konkurrere med andre lande om at få dygtig arbejdskraft hertil.
Hvis FCK giver Hangeland mere end 3 millioner i årsløn sprænger de langt ifra deres budget. FCK er vel en af de (den) klub(ber) der kan give spillere den bedst tænkelige løn. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.11.2005 18:33 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Hangeland er oppskrytt... han var meget dårlig mot Tjekkia. |
Bare fordi han er dårlig i en kamp behøver han ikke være opskrytt. Han har været central i UEFA-cuppen, og var god i privat landskampene optil Tjekkia kampen! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.11.2005 18:34 Post subject: |
|
|
| Erik W wrote: | Jeg tror ikke de kommer til å strekke seg LENGER en 3 mil.
Tror det, for skjønner ikke hvorfor de skal bruke opp lønsbudsjettet på på Hangeland. Nå er ikke gutten en verdenstjerne heller.
 |
Hehe - fordi at de etter å ha benyttet han i to år får igjen hele investeringen når de selger han videre til Tyskland
De bruker heller ikke opp lønnsbudsjettet om de tilbyr Hangeland 4 mill i året. Siden han kan benyttes i som midtstopper og defensiv midtbane og i tillegg har spisskompetanse i hodespillet ved dødball så betyr det an FCK med Hangeland kan greie seg med en toppspiller mindre i troppen, og ikke er veldig avhengiga av å ha en annen meget god hodespiller ved dødball. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2005 18:36 Post subject: |
|
|
| han var dårlige i begge kampene og jeg synes ikke han har vært noe mer enn en middels forsvars spiller i Tippeligaen i år.. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.11.2005 18:38 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | han var dårlige i begge kampene og jeg synes ikke han har vært noe mer enn en middels forsvars spiller i Tippeligaen i år.. |
Kan du fortelle oss hva som er dårlig ved Hangeland ?
Hva er hans styrker/svakheter slik du ser det, og hva du mener en forsvars-spiller må ha ??? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
|