English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bayer Leverkusen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo heller ingen som tar med at vi dominerte andreomgangen. Altså i perioden disse byttene ble foretatt. Virker som enkelte mener at vi skal bytte bare for å bytte. For se på tyskerne; de gjorde det jo! Og samtidig ga de ifra seg initiativet, men det er ikke like interessant å ta med i beregningen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.12.2010 14:48    Post subject: Reply with quote

Det kan godt være at medisinsk ansvarlig har sagt fra at det fort kan komme skader hvis man bytter innpå spillere som har sitti 80 minutter på benken.

Jeg ønsket meg bytter selv, og hvis det ikke er noen "naturlig" grunn til at det ikke kom bytter så var det etter min mening en feil avgjørelse.

Kjipt å se på at med seier her eller mot AM så ville vi vært videre med seier mot Aris i siste, for det kunne fort ha skjedd.

Uansett ingen krise. Vi får bare håpe at laget evner å løfte seg litt til neste CL kvalikk, kanskje kan vi få inn noen penger til neste år. Dette året er ferdig for min del, jeg orker ikke mer rbk på noen mnd.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 15:14    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
kanskje kan vi få inn noen penger til neste år.

Hva hjelper det? De pengene kommer i tilfelle til å bli brukt på sportslig satsing, så dem kan vi nok ikke regne med å få se noe til.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.12.2010 15:17    Post subject: Reply with quote

hehe point well taken Razz
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 17:40    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Det som er håpløst er å telle hvor mange ganger motstanderen byttet i forhold til oss, for så å konkludere med at det er håpløst. Hva så om Bayer byttet tre ganger?

Vant vi? Vant laget som byttet 3 ganger? Det hjelper ikke å produsere sjanser så lenge man ikke setter de. Det handler faktisk om at ballen skal i mål, noe utslitte, forfrosne bein hadde vanskelig for. Å si at det ikke gjorde noen forskjell blir minst like mye synsing, men det er vel ikke interressant å ta med, eller hva?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2010 17:46    Post subject: Reply with quote

Ja, og Leverkusen scoret sitt eneste mål lenge før de gjorde noen bytter.
Vi vant ikke kampen nei, men å tilskrive det mangel på bytter er i beste fall uhyre naivt. Som sagt var vi klart mest dominerende på banen etter at Leverkusen begynte å bytte spillere og vi hadde beholdt våre 11. Endringer er noe man gjør når ting ikke fungerer.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 18:29    Post subject: Reply with quote

Logikk på høyt nivå her olden. Visste du at "ni av ti" som blir tatt av snøskred drikker kaffe?

Virkeligheten blir herlig enkel når man ikke skiller mellom korrelasjon og årsakssammenheng.

At Prica bommer på de fleste sjansene han får er ikke noe nytt. At vi taper mot Leverkusen og Madrid, til tross for at vi har momentum mot slutten av kampene, skyldes ene og alene individuelle mangler og en slags form for uhell. At Prica bommer på de fleste opplagte sjansene er ikke noe nytt. Bortsett fra Saré som var tilgjengelig i tidligere kamper, ser jeg heller ikke at innbytterbenken har så mye å by på. Bakenga har forhåpentligvis en stor fremtid, men hittil har han faktisk skuffet ganske mye i de kampene han har fått prøvd seg. Åsen har vært i fryseboksen siden i vår. Og Olsen setter i hvert fall jeg svært lavt fotballmessig.

Jeg støtter for øvrig tanken om å bytte inn flere unge spillere, men jeg ser ikke at mangelen på dette skal ha hatt noe negativ innvirkning på spillet i Europa sålangt. Jeg tror Eggen unngår bytter nettopp fordi han ikke ønsker å miste momentum.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.12.2010 19:21    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Endringer er noe man gjør når ting ikke fungerer.

Der er jeg uenig.

I fotball-VM i sommer var det vel veddemål hos bookiene på antall bytter i kampene. Linja lå vel på 5,5 så vidt jeg husker.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 19:29    Post subject: Reply with quote

Med den elendige bredden vi har i stallen er det jo naturlig at de beste elleve spiller hele tiden. Det blir liksom ikke noe mer flyt av å sette inn Olsen for Moldskred, eller evt sette inn Jamtfall eller Bakenga.

Lag med større bredde i stallen kan sette inn en som er like god, og da også uthvilt, noe som vil gjøre han langt bedre enn vedkommende han erstatter.

Det eneste som kanskje kan forsvares (og kanskje savnes) i sist kamp er Saré inn for Markus eller Per.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2010 20:52    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
I fotball-VM i sommer var det vel veddemål hos bookiene på antall bytter i kampene. Linja lå vel på 5,5 så vidt jeg husker.

Mye av det som skjedde på Lerkendal på onsdag som er sammenlignbart med VM-fotball. Bredde i stallen, for eksempel. Vi har ingen som vi bare kan sette inn for å snu kampen. Sare er en god spiller, men har vel kanskje ikke vist så veldig mye offensiv pondus de gangene han har kommet inn. Laget som sto på banen fungerte bedre og bedre utover i kampen, og om de da føler at de har mer å gi - så er det jo ikke nødvendigvis riktig å gjøre bytter.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 21:37    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Logikk på høyt nivå her olden. Visste du at "ni av ti" som blir tatt av snøskred drikker kaffe?

Virkeligheten blir herlig enkel når man ikke skiller mellom korrelasjon og årsakssammenheng.

At Prica bommer på de fleste sjansene han får er ikke noe nytt. At vi taper mot Leverkusen og Madrid, til tross for at vi har momentum mot slutten av kampene, skyldes ene og alene individuelle mangler og en slags form for uhell. At Prica bommer på de fleste opplagte sjansene er ikke noe nytt. Bortsett fra Saré som var tilgjengelig i tidligere kamper, ser jeg heller ikke at innbytterbenken har så mye å by på. Bakenga har forhåpentligvis en stor fremtid, men hittil har han faktisk skuffet ganske mye i de kampene han har fått prøvd seg. Åsen har vært i fryseboksen siden i vår. Og Olsen setter i hvert fall jeg svært lavt fotballmessig.

Jeg støtter for øvrig tanken om å bytte inn flere unge spillere, men jeg ser ikke at mangelen på dette skal ha hatt noe negativ innvirkning på spillet i Europa sålangt. Jeg tror Eggen unngår bytter nettopp fordi han ikke ønsker å miste momentum.

Åh, unnskyld. Jeg trodde poenget var å få ballen i mål jeg, skjønner du. Det klarte ikke de som var utpå der, uansett hvor store sjansene var. Men jeg vet bedre nå. Tusen takk for veiledningen.

Jeg vet at Wangberg er glad Eggen er ferdig snart, men jeg mistenker det gjelder de fleste ungguttene.

Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 21:49    Post subject: Reply with quote

Hehe, signaturen din blir herlig ironisk v_olden.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 21:54    Post subject: Reply with quote

Det kommer litt an på øyet som ser det.

Jeg synes iallefall at klippekortet burde bli inndratt selv om dere Eggenfanatikere er av en annen oppfatning.

Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 21:57    Post subject: Reply with quote

Å skylde på bytter blir for dumt når spillet fungerer bedre og bedre med de presumptivt beste på banen. I tillegg var forrige tellende kamp milevis unna å sitte i beina.
Hedning
Legende

PostPosted: 03.12.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hæ? Du synes at keeperen skal stå på streken hele tida?

Nei, var ikke det jeg sa vel.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.12.2010 21:59    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
dere Eggenfanatikere

Buhu. Tenk at noen er uenig med deg.

You big baby...
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 04.12.2010 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg mener fortsatt at vi skulle gjort minst ett bytte.
Nemlig satt inn Iversen etter pause.
Blir for dumt å spille med 10 mann i 1.omgang i kamp etter kamp.
Forøvrig synes jeg Iversen var meget god i 2. omgang, da han beveget seg i rommene og gjorde seg spillbar.
kristobal
Legende

PostPosted: 04.12.2010 12:45    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
v_olden wrote:
dere Eggenfanatikere

You big baby...

Det verste er jeg ikke tror dere er så uenige egentlig. Men jeg vet med meg selv hvor vanskelig det er å uttrykke det når man har meget stor tiltro til at den som styrer laget nesten alltid gjør de rette vurderingene.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2010 12:52    Post subject: Reply with quote

Spar meg, da. Det må da gå an å komme opp med plausible forklaringer på hvorfor det ikke ble foretatt bytter, uten at noen uten argumenter skal komme drassende med "eggen-fanatiker"-kommentarer.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.12.2010 13:12    Post subject: Reply with quote

Joda, forklaringene er greie nok og kanskje forståelige nok de. Forskjellen er nok øynene som ser.

Jeg ville absolutt at det skulle vært gjort noen bytter der. Jeg tror i hvert fall ikke vi hadde mistet poeng på det.

Om vi hadde økt sjansene for å få poeng vet man jo ikke, men jeg tror det.

Jeg mener Eggen gjorde en svak taktisk jobb der, uten at noen skal komme drassende med at jeg er Eggen-kritiker og den slags.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2010 13:20    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jeg mener Eggen gjorde en svak taktisk jobb der, uten at noen skal komme drassende med at jeg er Eggen-kritiker og den slags.

Nettopp. Det er helt fair at man er uenige om ting. Olden har derimot vanskeligheter med å svelge dette, og tyr til slik båssetting i mangel på noe smart å komme med.

Har sagt mitt om denne kampen nå. Mener personlig ikke at det er noen big deal at det ikke ble byttet, rett og slett fordi de so var utpå banen bare ble bedre og bedre jo lengre kampen gikk. Jeg kan ganske enkelt ikke se hva Bakenga, Olsen eller Sare skulle tilført laget offensivt i forhold til de som evt. måtte gått av. Hadde vi slitt veldig med å komme til spill og sjanser så burde noen definitivt blitt gjort, men vi begynte jo å finne ut av ting i andreomgang og produserte etterhvert en fin rekke med store muligheter. Bare tilfeldigheter som fjorde at vi ikke klarte å score mål (redning på streken, to bom alene med keeper, heading i stanga, osv).
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.12.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

Olsen kunne vel muligens skapte litt mer kaos med farta si, men ellers er det vel ignen av de som satt på benken som kunne gjort veldig mye fra eller til.

Olsen hadde jo dessuten utlinget farta si med den latterlige ballbehandlingen sin, så sånn sett er det vel like greit at han ble sittende der han satt.
v_olden
Veteran

PostPosted: 04.12.2010 14:32    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hedon wrote:
v_olden wrote:
dere Eggenfanatikere

You big baby...

Det verste er jeg ikke tror dere er så uenige egentlig. Men jeg vet med meg selv hvor vanskelig det er å uttrykke det når man har meget stor tiltro til at den som styrer laget nesten alltid gjør de rette vurderingene.

Hahaha! Jeg så ikke hva hedon skrev før du quota det nå pga Greasemonkey. Hedon, jeg ser ikke hva du skriver så det har ingen hensikt å svare meg. Jeg holder meg klokelig unna deg da vi ikke går spesielt godt overens. Kan du gjøre det samme, vær så snill?

Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

Merkelig å spørre om noe som helst når du ikke kan se hva jeg svarer.

Har uansett vokst ifra det stadiet der jeg stikker hodet i sanden hvis noen er uenig med meg. Det tar liksom bort mye av poenget med et diskusjonsforum.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 04.12.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Merkelig å spørre om noe som helst når du ikke kan se hva jeg svarer.

Har uansett vokst ifra det stadiet der jeg stikker hodet i sanden hvis noen er uenig med meg. Det tar liksom bort mye av poenget med et diskusjonsforum.

Sånn, nå ser han. Men jeg er kanskje allerede i greasemonkeyen jeg også?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb