English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bayer Leverkusen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.12.2010 01:31    Post subject: Reply with quote

Atletico er avhengig av hjelp fra oss, ja.

Her må Mr atletico frem med sjekkheftet.
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 02.12.2010 02:21    Post subject: Reply with quote

Bate Borisov , Dynamo Kiev,CSKA Moskva,Zenit St. Petersburg, FC Metalist Kharkiv. Fellesnevner : Russiske lag som alle er videre i EL.
Ikke noe sjokk at et og annet Russisk lag gjør det bra, men nær ALLE de russiske lagene er videre i EL. Overraskende. Norge og Sverige er i ferd med å bli paranteser i Europa. Og vi har 50-50 norsk/ svensk på laget.....
Hurra !
Eller er det typene vi plukker som er feil ?
Nå rett før jul er det fristende å si til alle Trønderske ungdomstalenter med ambisjoner : Kom dere ut av nisselandet for å utvikle dere om dere får en mulighet. Her hjemme råtner dere på rot. Som bonus slipper man å spille med vintertøy også.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 02.12.2010 03:02    Post subject: Reply with quote

Bate Borisov er en klubb som er mye mindre enn RBK. De har vel 60mill i omsetning eller noe. De klarer, det er fordi de henter kvalitet i alle ledd, ikke dårlig kameratskap og spillere uten teknikk som det er flust av i RBK.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 02.12.2010 03:38    Post subject: Reply with quote

Kun to av de lagene er Russiske men jeg regner med at du mener den gamle Sovjetunionen? I CL er Shakhtar så godt som videre, Rubin har en mulighet og S. Moskva går til EL. Ukraina og Russland har to sterke ligaer det er det ingen tvil om.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 02.12.2010 03:59    Post subject: Reply with quote

Moldskred og Örlund godkjent - resten under middels eller direkte dårlig på denne frosne kvelden. Merker at jeg er en blanding av lei og skeptisk akkurat nå. Det store plusset var vel videoen til Winsnes?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 02.12.2010 05:54    Post subject: Reply with quote

Jeg savner en god opplevelse med RBK nå. Kan ikke huske sist gang jeg kom hjem og var ordentlig glad inni meg etter en kamp. (utenom seriegullet).

I mine øyne så ser ting elendig ut akkurat nå, et lag som ikke er samkjørt i det hele tatt og mangler vesentlige tekniske ferdigheter.

Værsåsnill Rosenborg, gi meg en god opplevelse mot Aris...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.12.2010 11:04    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Bate Borisov er en klubb som er mye mindre enn RBK. De har vel 60mill i omsetning eller noe. De klarer, det er fordi de henter kvalitet i alle ledd, ikke dårlig kameratskap og spillere uten teknikk som det er flust av i RBK.

Bate har vel vært litt flinke de senere årene siden de har klart å levere såpass gode resultater med begrensede midler.

Så mye bedre enn oss er de vel likevel ikke om man ser ut over akkurat årets innsats i Europa League.

I 2007 slo de Apoel og Hafnafjördur før de røk mot Steua.
Vi slo Astana og Tampere, før vi i gruppespillet tok sju poeng mot Valencia, Chelsea og Schalke.

I 2008 slo de Valur, Anderlecht og Levski i kvalen til CL, før de tok tre poeng i gruppespillet mot Juventus, Real og Zenit.
Vi slo Ekranas, NAC Breda, Djurgården og Brøndby i kvalen til EL, før vi tok to poeng i gruppespillet mot Brügge, St. Etienne, Valencia og FCK

I 2009 slo de GP fra Makedonia, men røk for Ventspils i kvalen til CL. I kval til EL slo de Litex Lovech. I gruppespillet mot Benfica, Everton og AEK tok de sju poeng.
Vi slo Runavik før vi tapte mot Qarabag i kvalen til EL.

I 2010 slo de Hafnafjördur, før de røk mot FCK i kvalen til CL. I gruppespillet i EL har de tatt 10 poeng på fire kamper mot Alkmaar, Sheriff og Dinamo Kiev og er for første gang klare for videre avansement fra et gruppespill.
Vi slo Linfield og AIK i kvalen til CL, før vi røk mot FCK. I gruppespillet i EL har vi tre poeng på fem kamper mot Leverkusen, Atletico Madrid og Aris.

De siste to årene har de levert bedre resultater enn oss. Men resultatene er slett ikke mer imponerende enn de vi leverte i 2007 for eksempel. Ergo er det litt overilt å konkludere med at de er så utrolig mye bedre og flinkere enn oss.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 02.12.2010 11:37    Post subject: Reply with quote

Nuvel, kristobal. Hvis du skal sammenligne to klubber må du nesten sammenligne dagens nivå. BATE er videre, vi ikke. Og det med mye mindre budsjett. For meg virker du som en kverulant som sitter bakerst i klasserommet og er uenig i absolutt alt klasserådet foreslår. Oppmerksomhet-syk?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 02.12.2010 11:56    Post subject: Reply with quote

Du om det. Jeg mener slike ett- og toårsperspektiver for å konkludere med at en klubb driver så mye bedre og er så mye bedre enn en annen ikke har så mye for seg.

Fordi om vi gjorde det bedre enn klubber med større budsjetter flere år på 90-tallet, så betydde det verken at vi nødvendigvis var bedre enn dem eller hadde så mye bedre forutsetninger for å prege europacupen de påfølgende årene av den grunn.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.12.2010 12:05    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg vet noenting om lønnsnivået i hviterussland så er det verdt å ha i bakhodet når man sammenligner budsjett.

Her i Norge har vi et sinnsykt høyt lønnsnivå (ikke fotballspillerne, men øvrige ansatte).
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.12.2010 13:24    Post subject: Reply with quote

Jaja, det var jo ikke så veldig langt unna. Det i seg selv synes jeg egentlig ikke er særlig bra, for denne kampen tydet alt på at vi skulle få med oss et resultat fra.

Jeg kjenner at jeg er litt ferdig med denne sesongen allerede, og det er mulig jeg projiserer, men det var nøyaktig det inntrykket jeg fikk av spillerne også. Litt uinspirert, litt utrent, litt treningskampfølelse. Det som slår meg mest av alt er hvor mange upressede juniorfeil som gjøres, sånne ballbehandlingsfeil som man skulle tro at profesjonelle fotballspillere ikke gjorde. Legg til at intensiteten var ganske så som så, og vi har en mindre enn bra fotballkamp.

En annen ting som vel er en av kjepphestene mine når det gjelder RBK-spillerne, er denne trangen deres til å bruke første touch til å stoppe ballen. Uansett om de spilles fri i rom, så skal liksom første touch være mottak, aldri medtak. Det tør jeg påstå at vi er dårligst i Tippeligaen på, og det ser man på treningssnuttene også. Det er nok også mye av forklaringen på at ingen noen gang lykkes med en avdribling - det er nemlig ganske mye vanskeligere fra stillestående.

børs:

Örlund 6 - Kan vel ikke gjøre så mye med målet, og er ellers sikker i inngripenene.

Lustig 6 - En kamp helt på det jevne, blir ikke utfordret mye bakover, men trår til viktig sentralt en del når Demidov tar ferie. Ikke like involvert offensivt.

Bjärsmyr 5 - Virker utrygg og upresis, og må dele skyld for målet når han ikke støter på Sam før skuddet.

Demidov 4 - Hadde ett keivbein og ett trebein i ballbehandlinga, og befant seg konstant malplassert i forsvarsspillet. Hodet i plussgradene.

Dorsin 5 - Involverer seg framover, men må ta mest skyld for målet. Ligger notorisk på etterskudd og på feil side av mannen sin.

Annan 6 - God, som vanlig, men får ikke lov til å styre spillet som han pleier.

Henriksen 4 - Hadde ikke dagen, noen småfine detaljer, men han ble for treg og stillestående, og lyktes ikke med offensive valg.

Skjelbred 5 - Prøver å drive opp tempoet, i det minste, men ender stort sett bare opp med å spille medspillere i trøbbel med vanskelige og dårlig planlagte pasninger.

Moldskred BB 6 - Frisk og villig til å utfordre med ball, men ofte litt for veik til å få maksimalt ut av situasjonene. Presise dødballer.

Iversen 5 - Jeg ble ikke klok på rollen til Iversen her, han spiller spiss i forsvar og hengespiss i angrep, og beveger seg generelt veldig lite og ubegripelig sakte. Likevel noen kreative bidrag, og ett greit og to veldig dårlige forsøk på å score.

Prica 6 - Ser som vanlig ut som han har lyst til å score, og kommer nær tre ganger. Bør putte alene med ..øøh, Kahn. Lehmann. Noen.

Det 5 mann sterke dommerteamet 5 - Kom seg utover i kampen etter massiv bortedømming fra start, men enkelte kunne ha behøvd briller. Kanskje de bare dogget i kulda.

Innbyttere 0 - Snodig.

Eggen 3 - Det må jo kunne gå an å benytte seg av noen innbyttere når midtbanen åpenbart ikke har en kollektiv festaften? Eller kanskje en spiss? Noen burde minne om at det er lov, hadde jeg vært Saré, Olsen, Jamtfall, Winsnes eller Bakenga hadde jeg vært rimelig forbanna.
Strand
Veteran

PostPosted: 02.12.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Har den samme følelsen av at sesongen er over, litt som den siste uka på skolen etter at standpunktkarakterene er satt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.12.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

"Mot mandagskamper"-demonstranten får medhold: - Dette kan vi glede oss over
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.12.2010 20:30    Post subject: Reply with quote

Jasså, så det var "mot mandagskamper" som var budskapet ja. Heller en stiv en og kamp på lørdag, enn slappe mandager ja. Nå skjønte jeg det!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.12.2010 00:18    Post subject: Reply with quote

Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.12.2010 00:25    Post subject: Reply with quote

Sto ikke Ørlund for langt ute på målet ? Noe jeg synes han gjør ofte når vi får sånne langskudd imot... Skjønner ikke hva han skal ute på 3-4 meter i slike situasjoner.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.12.2010 09:57    Post subject: Reply with quote

Hæ? Du synes at keeperen skal stå på streken hele tida?
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 13:08    Post subject: Reply with quote

Endel har faktisk nevnt det, men at det ikke ble foretatt et eneste bytte i denne kampen fra NAE er svært svakt. Hvis det er noe man kan kritisere ham for gjennom alle år, er det svak kampledelse, og da særlig når det gjelder bytter. Alt for mange bytter på 5-10 minutter, i stedet for å ta bytter for å prøve å endre kampforløpet.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Eggens (mangel på) bytting til tider har vært kritikkverdig, men i de aller fleste kampene i hans regjeringstid, har det ikke vært ønskelig å endre kampforløpet.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.12.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Man bytter vel ikke bare for å endre kampforløp heller da.

– Man sender utpå purunge spillere i noen få minutter for å la de kjenne på nivået og kanskje få en motivasjonsboost for å stå på ekstra videre (kanskje var det nettopp de få minuttene Henriksen fikk på slutten av fjoråret som gjorde at han fikk den framgangen han fikk sist vinter).

– Man sender utpå unge spillere i litt flere minutter for å teste dem ift nivået. Men da må de få såpass at de rekker å komme inn i det.

– Man sender utpå eldre spillere (12-13-14-mann) for å holde dem igang slik at det ikke er så stor fare for at de ikke henger med når de faktisk MÅ spille.

– Man bytter for å endre et fastlåst kampbilde

Selvsagt skal man passe seg for å ha brukt alle byttene om det oppstår noe mot slutten. Men for meg ville det vært naturlig å sende innpå et par nye spillere før det gjenstod 15 minutter i en kamp som den på onsdag. Selv om innbyttere holder et lavere nivå enn de 11 utpå der, kan noen friske bein og et nytt element å forholde seg til for motstanderlaget utgjøre en forskjell.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.12.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Eggen elsker jo ikke akkurat å bytte underveis, men angående akkurat denne kampen tenkte jeg som Hedon, at det har noe med temperaturen å gjøre.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Bayer bytta tre ganger de...

Håpløst av Eggen.

Nå som vi er ute så synes jeg iallefall at Wangberg kan få spille den siste kampen på bekostning av Demidov. Med Eggen bak roret så er det bare en fjern drøm.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 03.12.2010 13:55    Post subject: Reply with quote

Sikkert et sparetiltak for og/å klare og/å håndtere de 3 mill vi må punge ut til Odd. Et innbytte koster vel oss sånn omtrentlig kr 50000. Hva med å outsource ledelsen til Hviterussland?
joakleis
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 14:26    Post subject: Reply with quote

Hadde Roar Strand sittet på benken, så hadde Eggen gjort ett bytte.
Når Roar Strand satt på tribunen i stedet, så var det ingen bytter å foreta seg. Kan ikke huske en eneste kamp hvor Roar har vært på benken og ikke blitt byttet inn denne høsten.
longines
Veteran

PostPosted: 03.12.2010 14:41    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Bayer bytta tre ganger de...

Håpløst av Eggen.

Det som er håpløst er å telle hvor mange ganger motstanderen byttet i forhold til oss, for så å konkludere med at det er håpløst. Hva så om Bayer byttet tre ganger?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb