View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 22.11.2010 18:59 Post subject: |
|
|
Rosenborg har signalisert at de ønsker å tilby ghaneseren en forlenget kontrakt. Annan virker lunken i forhold til å vurdere det.
- Om det må jeg snakke med min agent, sier han.
Les mer: Annan forventer januar-salg |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.11.2010 19:30 Post subject: |
|
|
Mon tro om FCK kommer på banen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.11.2010 21:07 Post subject: |
|
|
Escudos wrote: | ...og så lurer jeg på om de holdt det de lovte de som skulle spise Smurfedrops i en hel uke hvis han kom til Rosenborg. |
Jeg er begeistret over Annan og har aldri vært negativ til at han kom, men dersom det med Smurfedrops er veldig viktig for deg, kan jeg bidra på et vis: -Jeg skal fòre ungen på Smurfedrops en hel uke, og i tillegg hver kampdag, dersom Annan forlenger med oss (Et "null hull" smil!) |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.11.2010 22:58 Post subject: |
|
|
Jeg lever lett en uke på smurfedrops hvis han forlenger. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 23.11.2010 18:04 Post subject: |
|
|
Ryktene sa flere titalls millioner kroner (opptil 100), og så kan vi miste ham på Bosman?! Det er tragisk at Annan ikke har signert ny kontrakt, skulle gjerne hatt ham i ti år til. Men han vil nok definitivt ikke signere. Derfor HÅPER jeg på et superbud (litt naivt) i januar, og at han selges. Ja, han kan bety seriegull og CL til høsten, men det er kun spekulasjoner. For realistisk sett 40 millioner kroner, kan vi gjøre mye annet bra med troppen også, som kan bidra til suksess.
Jeg ØNSKER at han signerer og blir. Det skjer ikke. Derfor ønsker jeg GODE PENGER for ham asap. Å miste Annan på Bosman er bare tragisk. Selg Annan og hent Henning Hauger. Uten sammenligning for øvrig. Men jeg tror det totalt sett er beste utfallet, såfremt det gode (!) budet kommer i januar. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.11.2010 10:11 Post subject: |
|
|
http://www.as.com/futbol/...ftb_47/Tes
Vi selger ikke Annan for 1 million Euro. Da skyter jeg Hoftun. Han er verdt langt mer spillende for oss og så får han heller gå som bosman. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.11.2010 10:21 Post subject: |
|
|
1 mill er for lite, vi må i alle fall ha 2 mill. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.11.2010 10:24 Post subject: |
|
|
Er med. Skadeskyter på 2 mill. og klager litt på 3 mill  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 24.11.2010 10:59 Post subject: |
|
|
Selger man Annan for 1,2 eller tre mill, slutter jeg å heie på RBK.... neida, men i =)"(/()W#T/&(/ da for idiotskap! Ledelsen har jo gjort til livsmisjonen sin å drepe det som er igjen av klubben. Takk for fine år! |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 24.11.2010 11:22 Post subject: |
|
|
OT: Synes det er fryktelig mye kritikk til Hoftun her inne. Frystrasjon er selvsagt mye av grunnen, men la oss være motgangssupportere også.
(Ja, jeg vet det er sportslig medgang, men let's face it: Klubbens styresett, økonomi og utsikt til kontraktforlengelser/spillemateriale blåser i kraftig motvind om dagen.)
Nå kan helt sikkert noen dra opp et eller annen Hoftunoppgulp fra meg også, og si at dette innlegget er dobbeltmoralsk eller lignende, men jeg bærer også på frustrasjon. Jeg fikk bare en trang til å støtte opp om den vanskelige jobben Hoftun har.
Heia Rosenborg. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.11.2010 11:25 Post subject: |
|
|
Pust rolig, ledelsen har ikke kommet med noen signaler om hvilken pris de vil godta for Annan.
Du vil heller ha Annan én sesong til enn 3 mill euro? Annan er ekstremt viktig, men da alternativet er 0 kr om ett år så tar jeg 3 mill i dag. Husk også at Annan sannsynligvis vil bli sur om vi avslår et bud på 3 mill, pluss at det kan skremme bort andre gode spillere med høye ambisjoner fra å signere med oss. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.11.2010 11:33 Post subject: |
|
|
Par ting. For det første: Vi kan jo ikke vite om infoen i artikkelen er riktig. Men hvis den er det, så peker ikke prisen mot 3 millioner Euro, men 1 milion. Det står da også at klubben har fått signaler på at han er tilgjengelig for den prisen(1 mill).
Ting nr to:
"motgangssupporter"? Er det slik at man er en dårlig supporter hvis man ikke liker at klubben blir rasert? Merkelig |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.11.2010 11:43 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Husk også at Annan sannsynligvis vil bli sur om vi avslår et bud på 3 mill, pluss at det kan skremme bort andre gode spillere med høye ambisjoner fra å signere med oss. |
Nå har etter min mening det motsatte skjedd med Demidov da. Ja, han var selvsagt litt misfornøyd med avgjørelsen da budene ble avslått, men han valgte å stå på og har hatt sin beste sesong i RBK.
Annan er hakket mer proff også. Greit nok at det vil være kjedelig for han å ikke få gå i januar, men det er da lang tid å bli kvitt skuffelsen før alvoret starter. En spiller tjener jo også bedre på å gå som Bosman så økonomisk vil han neppe tape på det.
En får selvsagt aldri noe bevis for hvordan det hadde gått i Parken med Annan. Kanskje hadde vi røket uansett, men en spiller av Annans klasse kan på nytt bli tungen på vektskåla i CL-kval til neste år. Da snakker vi plutselig + 100 mill. og 3 mill euro blir småpenger. Til sist har en selvsagt muligheten for en ny Quarabagh så hele "gamblingen" med å beholde ham kan feile totalt også.
Uansett ser vi at tiden med Annan går mot slutten. Signalene han gir er at han ikke er her i 2012. Da er det tilgjengeligheten av en best mulig erstatter som bør stå i hodet på Hoftun/Jønsson. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.11.2010 11:57 Post subject: |
|
|
Ok, Annan blir muligens sur da. Det er uansett ikke et så stort poeng.
Jeg synes det er ganske håpløst å tro at vi ville slått FCK dersom Annan hadde spilt, så du egentlig kampen? FCK er rett og slett et par hakk bedre enn oss. Vi har vært sjanseløse i flere kamper mot god europeisk motstand med Annan på laget også. jeg synes at sannsynligheten for at Annan er "tungen på vektskåla" er for liten til at det veier opp for 0 versus 3 mill euro.
Det er forøvrig for mye av tankegangen "vi kan ikke selge denne spilleren nå fordi vi kanskje klarer Champions League/TL-sølv/berger plassen/opprykk neste år" som gjør at mange norske klubber er i økonomiske problemer. I lengden kan vi ikke tviholde på alle slik at de går på Bosman, vi må gamble på at vi kan erstatte nøkkelspillere. Den økonomiske risikoen ved det er så mye mindre på lang sikt. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.11.2010 12:14 Post subject: |
|
|
Vi tapte 1-0, men hadde selvsagt fortjent mye mer. Hvis en teller sjanser. Teller en mål ble det fortsatt 1-0, og at vi kunne prestert bedre med Tippeligaens i særklasse beste spiller er ikke håpløst å si.
Men at det like gjerne kunne blitt 3-0 så dårlig laget var, joda, men da måtte fortsatt danskene blitt mer effektiv. Det ene målet var et fillemål like fullt.
Jeg er imidlertid helt uenig i at den tankegangen er bakgrunnen for økonomiske problem. Langt heller selger norske klubber for billig. F.eks Moa fra VIF.
Det er heller ikke snakk om å tviholde på alle. Det er snakk om å gjøre det klart at vår beste spiller ikke går til underpris.
3 mill euro er ikke ett tilbud vi ikke kan si nei til, men hvis vi får på plass den beste erstatteren som er mulig (for vi får ikke en fullgod) for en rimeligere pris er det selvsagt ett tilbud som må vurderes. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.11.2010 12:39 Post subject: |
|
|
Spørsmålet var ikke om vi kunne prestert bedre med Annan, det er resultat som fører oss til CL. Jeg tror vi ville tapt 9 av 10 ganger i Parken med Annan på laget, og 9 av 10 ganger uten Annan på laget.
Jeg tror du er alene om din påstand om at norske klubber er i økonomiske problemer fordi de selger spillere for billig.
Jeg tror vi får "den beste erstatteren som er mulig" for en rimeligere pris enn 3 mill euro så da er vi enig da.  |
|
Back to top |
|
 |
Larslars Junior

|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.11.2010 13:21 Post subject: |
|
|
Synd at dette blir gjengitt i utenlandsk media:
"The Ghanaian's talent is highly regarded in Norway though his on-pitch antics – that have included accusations of biting as well as squeezing opponents testicles – have won him an unwelcome notoriety." |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 24.11.2010 13:25 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Spørsmålet var ikke om vi kunne prestert bedre med Annan, det er resultat som fører oss til CL. Jeg tror vi ville tapt 9 av 10 ganger i Parken med Annan på laget, og 9 av 10 ganger uten Annan på laget.
Jeg tror du er alene om din påstand om at norske klubber er i økonomiske problemer fordi de selger spillere for billig.
Jeg tror vi får "den beste erstatteren som er mulig" for en rimeligere pris enn 3 mill euro så da er vi enig da.  |
Jeg sa heller ikke at billigsalg av spillere er årsaken til økonomiske problem. Men jeg mener at de fleste norske klubber selger for lett der de kunne ha hatt litt is i magen og tjent bedre penger eller oppnådd bedre sportslig utvikling av at spillere hadde blitt ut kontrakten.
Når det gjelder FCK-kampen så misforstår du poenget (formulerte kanskje litt dårlig ved å si "på nytt bli tungen på vektskåla"). Jeg påstår ikke at vi hadde gått videre med Annan. Men jeg påstår heller ikke at det ikke hadde skjedd. Det jeg påstår er at kampen ble spilt uten Annan og derfor er det det eneste vi får bevist. Og jeg påstår også at Annan er vår i særklasse beste spiller. Og jeg påstår at veien til CL neste år vil være lettere med Annan enn uten. Derfor er det noe den sportslige ledelsen må ta med i vurderingen når de skal vurdere ett bud.
Men hvis de velger å beholde han som Bosman risikerer vi selvsagt at vi ryker ut tidligere enn i Playoff og taper alt også. Vi risikerer at vi bare får Europa League eller at Annan får ett gult/rødt og blir suspendert neste gang også.
Og for all del det fins muligheter for at vi får forsterket slik at vi klarer det uten han også.
Men 3 mill er definitivt noe det kan selges for, men det er litt i underkant for at jeg bare vil sende han i vei uten videre.... |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 24.11.2010 14:13 Post subject: |
|
|
Annnan har passet godt inn i Shakhtar sitt system! |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 24.11.2010 16:51 Post subject: |
|
|
Alt under fire mill euro er skandale. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 24.11.2010 16:59 Post subject: |
|
|
Om jeg heller vil ha Annan her i ett år til enn å selge for 3 mill euro? Ja, fordi han kan være forskjellen som gjør at vi vinner rett forran et fremadstormende VIF, og da igjen får muligheten til Europa og de millionene det medfører.
Og ikke kall meg medgangssupporter... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.11.2010 17:21 Post subject: |
|
|
Nei, men naiv supporter derimot. |
|