| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.11.2010 21:24 Post subject: |
|
|
Joda, å jeg har ambisjoner om å vinne VM i spydkasting.
RBK bør ha et mål om å være topp 100, det får holde. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 23.11.2010 21:47 Post subject: |
|
|
Sare inn for Ivers. Håper han gjør hattrick og gir oss en aldri så liten åpenbaring i hvordan en spiss skal spille  |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 23.11.2010 21:50 Post subject: |
|
|
| nei fy faen... 3-0 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.11.2010 22:11 Post subject: |
|
|
| Flaut |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 23.11.2010 22:14 Post subject: |
|
|
| spent på hva hr. Nils har å si etter dette fantastiske oppgjøret :p |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.11.2010 22:17 Post subject: |
|
|
Nå må jo folk begynne å se hvor lavt nivå dette RBK laget egentlig er på. Det er faen meg så dårlig at man ikke hører hjemme i Europa. Mechelen, en bakgårdsklubb i Europa, rett og slett pinlig nok en gang!!!!!
Dette bør få konsekvenser, men det skjer jo ingenting uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.11.2010 22:17 Post subject: |
|
|
| Dette er en gjennomkjøring folkens, en god en. Resultatet står for seg, i dag var angrep i fokus virker det som og da var sikkert Annan i en utsatt posisjon. Tviler på at han var til mye nytte i defensivt i dag i forhold til tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.11.2010 22:21 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Nå må jo folk begynne å se hvor lavt nivå dette RBK laget egentlig er på. Det er faen meg så dårlig at man ikke hører hjemme i Europa. Mechelen, en bakgårdsklubb i Europa, rett og slett pinlig nok en gang!!!!!
"Mechelen, en bakgårdsklubb i Europa, rett og slett pinlig nok en gang!!!!!"
Og Rosenborg er? Nå er det forventningene til enkelte her inne som starter å slå sprekker. Vi har ikke gjort oss bort i europa i år. Kampen mot Leverkusen og kampen mot Atletico viser at vi har nivået inne, men mangler målteft. At vi går på et tap i en treningskamp(!) mot Mechelen etter endt sesong er ingen alarmerende situasjon, nå må folk slutte å krisemaksimere tap! |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 23.11.2010 22:24 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: |
Og Rosenborg er? Nå er det forventningene til enkelte her inne som starter å slå sprekker. Vi har ikke gjort oss bort i europa i år. Kampen mot Leverkusen og kampen mot Atletico viser at vi har nivået inne, men mangler målteft. At vi går på et tap i en treningskamp(!) mot Mechelen etter endt sesong er ingen alarmerende situasjon, nå må folk slutte å krisemaksimere tap! |
Krisemaksimerer ikke tap, 2-1 eller noe sånt hadde jeg fint tatt i dag 4-0 gir meg derimot ikke mye positivt. Greit nok at man kanskje satset mye på angrep i dag for å øve den delen av spillet, men man får vel ikke en god "gjennomkjøring" om man av den grunn taper 4-0? Hvilke svar gir et sånt tap mot et lag man absolutt skal være på høyde med som Norges klart beste? Men vi får tro at treningskampbrillene var på hos spillerne i dag, og at Mechelen virkelig blødde for drakta  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 23.11.2010 22:34 Post subject: |
|
|
| flaut og dårlig |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 23.11.2010 22:43 Post subject: |
|
|
| Kjøp Dunkovic! |
|
| Back to top |
|
 |
Petrucci Junior
|
Posted: 23.11.2010 22:44 Post subject: |
|
|
Har noen som kommenterer her engang sett en belgisk seriekamp?..i år? Det er tre lag i belgisk liga som har virkelig imponert (meg) i år. Det er Genk (som leder serien, og som har en klassespiss i Jelle Vossen. Jelle Vossen er et lite stykke unna Lukaku når det gjelder avsluttninger, men ikke mye. Men er en mye mer spillende spiss. Kevin de Bruyne kan sammenliknes med PCS, men med en bra dødballfot. Og så har vi en spiller på Genk, som jeg kunne tenkt meg i RBK. Han kalles Dugary (Opprinnelig fra Burundi?) - høyrekant. 21 år. Sterk spiller, god til og holde ballen. Meget hurtig - best i de kampene han får litt rom. God til å utfordre. Relativt klok. De har også en midstopper som er relativt lik Demidov..Matoukou - meget sterk og solid stopper.
Standard Liege. Spiller ganske likt RBK - fremoverrettet. Veldig hurtige spillere (ballbehandling). De har en meget høy klasse på midtbanen. Alex Witsel - god ballvinner, og meget klok spiller. Steven Defour - verdensklasse. Standard Liege ligger på 5. plass i belgisk liga. Det er fordi de manger en avslutter. De har forøvrig en spiller jeg kunne tenkt meg se i RBK. Reginal Goreux - spiller høyre midtbane, men kan også spill back. Meget bevegelig og hardtarbeidende. Minus for innleggsfot.
Og Mechelen, ledet serien en stund, et lag som varierer i prestasjon. Spiller langt over "tippeliganivå" til tider. De har en meget, meget klok ballfordeleer i Julien Gorius. De er et meget hardtarbeidende lag, med en veldig talentfull spiss (på lån fra Genk?) i Christian Benteke. Såvidt jeg vet, så spilte de med et "B-preget" mannskap i dag, men det er et meget jevnt og høyt nivå i Belgia.
Mye i dette innlegget kan vel karakteriseres som OT, men det irriterer meg at folk uttaler seg om ting de ikke har forutsetning for å uttale seg om. Som f.eks. nivået på belgisk fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 23.11.2010 23:06 Post subject: |
|
|
Pffffft... ikke rart at RBK tapte denne kampen - det var jo belgisk dommer jo!  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.11.2010 23:12 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | senador wrote: | Nå må jo folk begynne å se hvor lavt nivå dette RBK laget egentlig er på. Det er faen meg så dårlig at man ikke hører hjemme i Europa. Mechelen, en bakgårdsklubb i Europa, rett og slett pinlig nok en gang!!!!!
"Mechelen, en bakgårdsklubb i Europa, rett og slett pinlig nok en gang!!!!!"
Dette viser hvor ufattelig dårlig RBK kan faktisk være. Bunnivået er så jævlig dårlig at det er ikke godt nok for norsk 3div en gang. Det holder rett og slett ikke. Jeg lukter lunta til de neste kampene, spillerne har tatt ferie og de to neste europacupkampene kommer RBK til å tape så det synger. Tipper 0-3 mot leverkusen og 0-3 mot Aris.
Kampen mot Leverkusen viste at vi har nivået inne? Hvilken kamp så du egentlig? Totalt slaktet og rundspilt i 90minutter som var så sinnsykt pinlig at man måtte lukke øynene en hel kveld. Som tyskerene sa, "Var dette virkelig RBK?" |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 23.11.2010 23:51 Post subject: |
|
|
Se målene her.
Bare jeg som synes Bjärsmyr dummer seg ut på det tredje målet? Er da en håpløs situasjon å støte i, når Wangberg allerede er på vei opp. De taktiske valgene burde vel sitte nå etter mye kamptrening denne høsten. Men forsvarsspillet generelt så ganske horribelt ut... |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.11.2010 23:59 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Totalt slaktet og rundspilt i 90minutter som var så sinnsykt pinlig at man måtte lukke øynene en hel kveld. Som tyskerene sa, "Var dette virkelig RBK?" |
Da må nok heller DU se kampen om igjen hvis du mener vi ble slaktet og rundspilt i 90 minutter? Det er ikke uten grunn at mange av oss supportere + spillerne mente resultatet ikke samsvarte med spillet vårt på banen! |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 24.11.2010 00:07 Post subject: |
|
|
Å tape 4-0 mot et B preget Mechelen forteller meg at vi må slutte å framdyrke/ handle kaldblodshester uten teknikk og balanse. Uheldig nok er det slike kaldblodstyper RBK gjerne vil framdyrke også på gutte/juniornivå i klubben. Se bare på Wangberg på det første målet til Mechelen. Det er så temposvakt at det ligger på 3.div. nivå. Og slik kan man fortsette med midtbane, resten av forsvaret +++
Det mangler totalt : fart på ball, gode førsteberøringer, tempo , teknikk og evnen til å passere medspillere. Den norske TL vinneren gjenspeiler som sagt før, det elendige nivået i vår egen liga.........
Det eneste det dreier seg om for RBK er å få innlegg fra kant i "tilfeldig håp" om å treffe en medspiller. Dette er dølafotball som er utgaått på dato. Sett på en Spansk Premiera kamp å se hva de driver med der.
Forstå det den som vil, det holder i TL, men er nå synlig nok på nederste hylle i Europa. Hvorfor ser man ikke på hva mellomeuropeiske klubber driver med på trening ? Tydeligvis er det "dølagamper" også på trenernivå blandt de yngste i klubben som fungerer som filter....og dette vil straffe seg sterkt i årene som kommer mht. hva vi klarer å produsere selv av spillere. Merk mine ord. Og det er synd, all den tid den økonomiske situasjonen til RBK skriker etter egenprodusering av talenter.
Til de av dere som kaller Mechelen er bakgårdsklubb, sier jeg bare god bedring og velkommen til virkelighetens verden. Og den er ikke slik det blir framstilt i media. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.11.2010 00:28 Post subject: |
|
|
| Treningskamp eller ei, dette er et tragisk resultat og jeg tror det tross alt sier litt om hvor dårlig vi faktisk er. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 24.11.2010 01:02 Post subject: |
|
|
Mitt håp nå for kvaliteten i TL er at Solskjær får noen år på seg til å gjennomsyre Molde med en kontinental spillestil, eller at Deila får ytterligere framgang slik at man ser at det finnes andre veier til Roma.
Norske TL trenere med bakgrunn fra NFF spillestildiktatur er etter min mening en enorm hemsko for kvaliteten på TL og det er synd å se det, men vi trenger en "awakening" før noe skjer.
Janne Jønsson ? Han vil slite med "you scrath my back and I scratch yours"- kameraderiet på brakka. Der har Nordstein bl.a skrevet under for 4 nye år........ |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.11.2010 01:16 Post subject: |
|
|
Virker for meg som om vi har overprestert her hjemme de 2 siste sesongene.
Laget svekkes stadig og JJ sin jobb blir å sørge for at vi overpresterer her hjemme fortsatt.
Ser mørke skyer i horisonten pr. d.d.
Greier ikke å se noe bedre på kort sikt enn at vi kniper gullet neste sesong og at noen av nesten-spillerne våre får sitt gjennombrudd. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 24.11.2010 01:20 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Virker for meg som om vi har overprestert her hjemme de 2 siste sesongene.
Laget svekkes stadig og JJ sin jobb blir å sørge for at vi overpresterer her hjemme fortsatt.
Ser mørke skyer i horisonten pr. d.d.
Greier ikke å se noe bedre på kort sikt enn at vi kniper gullet neste sesong og at noen av nesten-spillerne våre får sitt gjennombrudd. |
Grunnen til at vi vinner Tippeligaen, er fordi konkurrentene er av en utrolig svak standard. Vi overpresterer ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 24.11.2010 01:25 Post subject: |
|
|
| Mechelen stilte bl.a med 2 stk. 88 modeller, 2 stk. 91´modeller og 2 stk. 92 modeller i denne kampen........ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.11.2010 01:30 Post subject: |
|
|
| Når en teknisk så elendig spiller som Trond Olsen har mange minutter som angrepsspiller i RBK, så sier det alt om hvor lite som skal til teknisk for å spille i Norges beste lag. Og det sier igjen mye om hvor begredelig svak den norske Tippeligaen er. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.11.2010 01:57 Post subject: |
|
|
Uten at jeg har sett akkurat denne kampen så er norsk fotball fortsatt på nittitallet, hvor vi gjorde det sterkt. Bare så synd at resten av verden tok oss igjen på det vi var gode til og at vi dermed er utklasset i sånn ca. alt.
Ikke forsvarer vi oss best.
Ikke kontrer vi best.
Ikke løper vi mest.
Ikke beveger vi oss mest riktig.
Ikke er vi sterkest.
Ikke er vi best i lufta.
Ikke er vi best organisert.
Ikke er vi best taktisk.
Ikke er vi best på teknikk, ballkontroll, balanse og kroppskontroll.
Ikke er vi best på fart, med og uten ball.
Ikke er vi best på utvikling av spillere.
Men verst av alt, vi evner ikke å drive innovasjon, fornying eller å ta inn impulser fra andre deler av verden. De såkalte "inspirasjonsreisene" til div. fotballfolk høres mer ut som blåturer sponset av NFF.
Vi er akterutseilt på alt, og ettersom de faktoren vi hadde suksess med nå er allemannseie sliter vi. |
|
| Back to top |
|
 |
|