English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Michael Karlsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spraggon
Proff

PostPosted: 20.08.2010 11:20    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Poenget er faktisk at vi taper på å gi 3 års kontrakter spraggon, vi sparer ingenting!

Konan, Koné, Sibaya osv. osv. (det er utallige eksempler i både denne og andre ligaer) fikk ikke tillit men har lykkes andre steder..
Lurer sannelig på hvordan Helland kan prestere så dårlig når han aldri får tillit..
Karlsen har faktisk en god del målpoeng kontra spilleminutt allikevel har han sjeldent fått tillit.

Nå er vel ikke sparing det parameteret jeg mener er det sentrale. Det går på risiko. Spillere i det prismessige/lønnsmessige segmentet vi kan handle i medfører en mye større grad av usikkerhet. I DÈT lyset så klarer jeg ikke se det horrible i 3-års kontrakter som endel gjør på dette forumet. Jeg mener faktisk det er smart. Selvsagt skulle også jeg gjerne ha sett 5-års kontrakter på spillere som Annan, Statsgaard og Lustig. Her må man IKKE glemme at det alltid er 2 parter ved signering. De nevnte spillerne ser uansett på RBK som en mellomstasjon i karrieren og jeg tror at kostnaden for de 2 ekstra årene blir for drøy, eller at de rett å slett blir vanskelige å hente til klubben.

Ett lite spørsmål: Hvor mange år ville du ha tilbudt Bolanos. 3 eller 5 år?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 20.08.2010 11:44    Post subject: Reply with quote

Skulle det være så mye vanskeligere for oss enn FCK, som deler ut 5-årskontrakter? Nye brassen til FCK signerte for 5 år om jeg ikke roter helt nå.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.08.2010 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev et innlegg med 10-15 navn for noen uker siden om spillere som har signert for norske klubber i den siste tiden på mengre kontrakter enn 3 år.

Det er selvsagt ikke umulig å ordne lengre kontrakter. Det jeg lurer litt på, er at kasnkje vi sliter med det fordi vi ofte(?) er litt i siste liten og må gjøre unna en overgang veldig fort, og da er det ikke tid til masse møter og fram og tilbake før en kontrakt blir underskrevet.?.

Det er ihvertfall ikke noe vanskeligere for oss å skrive lange kotnrakter enn andre i Norge, det burde faktisk være langt enklere med tanke på vår posisjon.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 21.08.2010 05:36    Post subject: Reply with quote

spraggon wrote:

Jeg hadde aldri tilbudt ham kontrakt, han er for dårlig!
En kvalitetsikretspiller bør få 4 års kontrakt (med mulig opsjon på et til). Er vi usikker på en spiller så bør han heller aldri få en kontrakt.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.08.2010 10:27    Post subject: Reply with quote

Kjøpes han bør kontrakten være på minst 4 år for den prisen og også muligens 5 år.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 10.11.2010 21:08    Post subject: Reply with quote

Mikke burde nå ta til fornuften, komme seg vekk fra Nordstein og dra til Tiller som har rykket opp til 2. div. og til kamper som betyr noe......det sammer gjelder for Helland. Begge disse spillerne har stått på stedet hvil i lang tid nå, og de bør gå i seg selv å ta et valg . I RBK er alle kortene delt ut........
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 10.11.2010 21:41    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
spraggon wrote:

En kvalitetsikretspiller bør få 4 års kontrakt (med mulig opsjon på et til). Er vi usikker på en spiller så bør han heller aldri få en kontrakt.
Bolanos var for øvrig en av tre FCK-spillere Messi dro fram spesielt, etter matchen i Parken...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 10.11.2010 22:17    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
spraggon wrote:

Bolanos for dårlig? Fylla på en onsdagskveld?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

Se dato, innlegget er fra 21.08. Det var for øvrig halv seks om morgenen på en lørdag, noe bedre med tanke på fylla Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.11.2010 00:04    Post subject: Reply with quote

Synes personlig at Karlsen er litt spennende ,men han bør finne en klubb hvor han får spille regelmessig i til neste år.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.11.2010 00:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Se dato, innlegget er fra 21.08. Det var for øvrig halv seks om morgenen på en lørdag, noe bedre med tanke på fylla Smile

Er det ikke i de tidene Ballahl bruker å komme innom for å poste gammelt nytt?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.11.2010 12:12    Post subject: Reply with quote

Ryktebørsen til Tipsgaming wrote:
Quote:
-Pål A. Helland og Michael Karlsen er begge knyttet til Rosenborg, men lite tyder på at ungguttenes fotballfremtid er hos årets seriemestere. Nå viser de to seg frem på trening hos Hødd.

Det kommer jo egentlig ikke som noe stort sjokk.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 14.11.2010 14:02    Post subject: Reply with quote

Litt mer utfyllende på Hødds egne sider. http://www.hodd.no/

Quote:
Hødd har denne veka hatt besøk av trioen Victor Grodås (LSK), Pål Andrè Helland og Michael Karlsen (begge RBK).

Grodås (f.1991 - til venstre i bilete) har god fysikk, sterk og tøff i duellspelet og har i tillegg ein veldig presis venstrefot. Mest aktuelle som venstre back, men kan også spele venstre indreløper/kant. Victor er son til den tidlegare landslagskeeperen Frode Grodås. Michael Karlsen (f.1990 i midten på bilete) er ein stor sterk spiss (1,95) god/slepen teknikk, fin balanse og har eit tungt skudd. Target-type som er flink til å holde på ballen. Pål Andrè Helland (f.1990 til høgre i bilete) kan spele i alle posisjonar offensivt, både som indreløper og kant på begge sider Har ein meget god venstrefot, enormt skudd, men også høgrefoten er sikker.

Om ein eller fleire av desse kan bli Hødd-spelarar er for tidleg å seie noko om. Denne veka har dei gjennomført treningar mandag og tirsdag. I tillegg har dei fått sett seg om i Ulsteinvik og fått ein presentasjon av klubben. Onsdag blir oppholdet avslutta med ein kamp mot Volda kl. 18.00 på Høddvoll KGB.

En kamp der forøvrig Karlsen scoret to av målene i 6-0 seieren.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.11.2010 14:04    Post subject: Reply with quote

Adeccoen er et greit nivå for disse gutta, som er litt for gode for 2. divisjon.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 14.11.2010 14:58    Post subject: Reply with quote

Ser ut som fornuftige valg av nivå for disse spillerne..
2mas
Sjef

PostPosted: 14.11.2010 20:55    Post subject: Reply with quote

Spelarane sjølve har i alle fall fått eit godt inntrykk etter tre dagar i Ulsteinvik.

- Vi har blitt teke godt i mot, og det verkar til å vere eit godt nivå på treningane, nikka Karlsen.

Om kampen var dei klar på at det vart litt kunstig.

- Det var eit litt kunstig nivå, meinte Helland.

Les meir: Spennande prøvespelarar

Dei fire gjestane fikk vist seg fram i denne treningskampen, og både Michael Karlsen (2) og Steffen Moltu teikna seg på skoringslista. Erik Sandal (2) og Martin Haanes sto bak dei tre andre skoringane.

Les meir: Hødd-Volda 6-0

Om ein eller fleire av desse kan bli Hødd-spelarar er for tidleg å seie noko om. Denne veka har dei gjennomført treningar mandag og tirsdag. I tillegg har dei fått sett seg om i Ulsteinvik og fått ein presentasjon av klubben.

Les meir: På Hødd-besøk denne veka
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2010 00:46    Post subject: Reply with quote

Toårskontrakt med Hødd
Back to top
hristo
Senior

PostPosted: 19.11.2010 01:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er ganske lei meg for at det gikk sånn, han er en interessant spillertype som imponerte meg på de RBK-treningene jeg så ham i.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 19.11.2010 01:34    Post subject: Reply with quote

Står der at han scoret 3 mål på 4 kamper for Ranheim under utlånet... Syns han burde fått mer tid i RBK.
Back to top
smogli
Proff

PostPosted: 19.11.2010 02:09    Post subject: Reply with quote

Fordi?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.11.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

Lykke Til Karlsen!

Dumt han ikke fikk flere sjangser i RBK, men regner med trenerne hadde bra "koll" på hvor han sto opp mot de andrespissene. Når det er sagt så synes jeg han virket som en spennende spiller, men det samme synes jeg om Helland etter å ha sett ham for RBK2 mot Kolstad Very Happy
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb