English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Atletico Madrid
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.11.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Henning wrote:
Vi hadde tapt i Parken selv om Sarè hadde spilt. Vi hadde tapt om Annan hadde spilt også.

Det vet vi absolutt ingenting om. Derimot så kan vi nok konkludere med at selv om Annan hadde spilt så hadde vi fortsatt blitt rævkjørt i perioder.

Selvfölgelig vet vi ikke det, var ikke klar over at det var kriteriet som gjelder. I og med at du tror vi ville blitt rävkjört i perioder selv om Annan hadde spilt så er det ikke akkurat himmelvid forskjell mellom våre påstander.

Hehe jeg oppfattet posten din som rimelig bombastisk, derfor jeg kanskje svarte litt krasst. Smile

Jeg tror nok helt klart at vi ville blitt rævkjørt i perioder med Annan også, FCK har rett og slett et brutalt godt lag i år. Men med Annan på midtbanen hadde vi stoppet mye flere angrep rundt midten og kunne satt igang angrep når FCK var i ubalanse. Da hadde det ikke blitt så stort problem at Prica og Steffen ikke jobbet hjemover.

Siden Annan ikke var der så startet alle våre angrep fra keeper eller forsvaret. Det resulterte i at vi alltid møtte et FCK i balanse og vi fikk ikke til noenting.
Annan gjør rett og slett en helt sinnsyk jobb på midtbanen, og uten han så kommer alles svakheter så mye mer til syne.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 17:24    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Forskjellen er at der laget tidlig på årtusenskiftet var dårlig sammensatt ift alder, og at man hadde spillere som jevnt over hadde mer erfaring med slike kamper, har man nå et lag hvor erfaringen ikke er en den største og alderssammensettingen betydelig bedre.

Er ikke helt enig der. Jeg syns laget som startet mot Atletico har bra med erfaring. De eneste uten internasjonal erfaring av en viss grad er Örlund, Henriksen og Moldskred. Både Örlund og Moldskred har passert 30 år.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 05.11.2010 22:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Henning wrote:
Vi hadde tapt i Parken selv om Sarè hadde spilt. Vi hadde tapt om Annan hadde spilt også.

Det vet vi absolutt ingenting om. Derimot så kan vi nok konkludere med at selv om Annan hadde spilt så hadde vi fortsatt blitt rævkjørt i perioder.

Ja, det vi trengte mot FCK var klassespillere offensivt. Det hadde vi ikke. Det ser også ut som Hoftun aldri klarer å få tak i det. Ergo blir vi en bakgårdsklubb. Det er bare å se på utviklingen av prestasjonene og se på spillerne vi har, det har blitt dårligere og dårligere spillere og dårligere og dårligere prestasjoner internasjonalt. I TL har nivået blitt mye dårligere også, så der gjør vi det bedre.

Vi er på nivået med Sheriff Tiraspol, evt dårligere. Det er bare å innse det. Samtlige på formuet må jo bare se at gubbegjengen evner ikke til å skape en toppklubb. Da må det tyngre skyts til.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.11.2010 23:09    Post subject: Reply with quote

Vi leverer altså resultater som vi i stor grad har gjort store deler av klubbhistorien vår, med unntak av tre-fire år på slutten av 90-tallet. Det er fem år siden vi lå dypere nede enn på 15-20 år. Jeg mener de som svartmaler situasjonen nå ikke evner å se det eksepsjonelle vi gjorde siste halvdel av 90-tallet, og at selv det kom etter årevis med bygging.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.11.2010 23:19    Post subject: Reply with quote

Det er jo litt av det som er greia. På nittitallet bygget vi lag, mens jeg i dag opplever at vi sakte men sikkert raserer. Spillerne vi har vegrer seg fra å forlenge kontrakter og hopper på de første tilbud som kommer fra utlandet. Trenden er også at vi bytter ut teknisk gode spillere med mer trauste typer med et relativt lavt toppnivå. Lista av spillere ut og inn de siste par årene over her, illustrerer dette til fulle. Det vitner ikke om lagbygging. Jeg klarer ikke å se at det som har skjedd de siste par årene har vært noe målrettet og langsiktig lagbygging. Pluss i boka for godt arbeid på ungdomssiden, men talentfulle ungdommer klarer ikke alene å løfte dette laget til nye høyder.

Det hele koker ned til et helt feil fokus på overgangsmarkedet, og når vi henter nye spillere hit - klarer vi ikke å få dem til å se på Rosenborg som noe annet enn en mellomstasjon og en arbeidsplass. Nittitallet var unikt og vi vil sannsynligvis aldri oppleve noe sånt igjen, men vi har likevel masse skjerpings å gå på - på mange områder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran

PostPosted: 05.11.2010 23:33    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Vi leverer altså resultater som vi i stor grad har gjort store deler av klubbhistorien vår, med unntak av tre-fire år på slutten av 90-tallet. Det er fem år siden vi lå dypere nede enn på 15-20 år. Jeg mener de som svartmaler situasjonen nå ikke evner å se det eksepsjonelle vi gjorde siste halvdel av 90-tallet, og at selv det kom etter årevis med bygging.

Senador er i særstilling og han hadde sannsynligvis svartmalt like mye i 97 og 99 dersom man hadde forumaktivitet på den tiden.

Resultatene er kanskje ikke dårligere enn hva normen er, klubbhistorien sett under ett, men så er heller ikke forutsetningene helt de samme heller. Jeg kan ikke huske sist Europaturnéen vår ikke ble omtalt som en mellomsesong, eller øvelse. Problemet er at kursen har gått nedover på spillersiden i en sesong den burde pekt oppover. Vi burde vært bedre rustet til CL-kvalifiseringen, og de økonomiske forutsetningene gjør at vi vanskelig kan forsterke oss foran neste sesong. Gjør vi det, skal jeg applaudere.

Det er ikke svartmaling; det er betinget optimisme. Den avventende holdningen kommer av at betingelsene synes vanskelig oppfylt med den informasjonen vi i dag har om klubbens sportslige ledelse.

Jeg mener det er klart ekvivalent til da du var fornøyd for noen år siden, selv om tabellsituasjonen var dyster. Da var du fornøyd fordi pilene pekte oppover og fordi klubbens strategi var lovende. Nå ligger mye til rette for at vi selger oss ned i kvalitet V 2.0, og da er det snart ikke mer igjen å ta av. Når vi samtidig har smelt av skattekammeret på spillere med dårlig basisferdigheter som ikke hever oss i Europa, og kamuflert dette som tidenes satsing, da synes jeg det må være lov å gjøre noe annet enn å vente på alt det gode som skal komme.

Det vi så mot Atletico var et lag som spilte god og effektiv sjakk. Jeg tror dette er noe vi ikke kan forvente i Europa neste sesong. Vi burde vunnet mot Atletico, og det ville vært magi. Med Jönsson er vi avhengig av tydeligere individuell kvalitet, og ikke minst flere spillere med tydelig offensiv identitet. Hoftun har ikke hentet én slik spiller siden han tok over.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 05.11.2010 23:43    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
kristobal wrote:

Senador er i særstilling og han hadde sannsynligvis svartmalt like mye i 97 og 99 dersom man hadde forumaktivitet på den tiden.

Resultatene er kanskje ikke dårligere enn hva normen er, klubbhistorien sett under ett, men så er heller ikke forutsetningene helt de samme heller. Jeg kan ikke huske sist Europaturnéen vår ikke ble omtalt som en mellomsesong, eller øvelse. Problemet er at kursen har gått nedover på spillersiden i en sesong den burde pekt oppover. Vi burde vært bedre rustet til CL-kvalifiseringen, og de økonomiske forutsetningene gjør at vi vanskelig kan forsterke oss foran neste sesong. Gjør vi det, skal jeg applaudere.

Det er ikke svartmaling; det er betinget optimisme. Den avventende holdningen kommer av at betingelsene synes vanskelig oppfylt med den informasjonen vi i dag har om klubbens sportslige ledelse.

Jeg mener det er klart ekvivalent til da du var fornøyd for noen år siden, selv om tabellsituasjonen var dyster. Da var du fornøyd fordi pilene pekte oppover og fordi klubbens strategi var lovende. Nå ligger mye til rette for at vi selger oss ned i kvalitet V 2.0, og da er det snart ikke mer igjen å ta av. Når vi samtidig har smelt av skattekammeret på spillere med dårlig basisferdigheter som ikke hever oss i Europa, og kamuflert dette som tidenes satsing, da synes jeg det må være lov å gjøre noe annet enn å vente på alt det gode som skal komme.

Det vi så mot Atletico var et lag som spilte god og effektiv sjakk. Jeg tror dette er noe vi ikke kan forvente i Europa neste sesong. Vi burde vunnet mot Atletico, og det ville vært magi. Med Jönsson er vi avhengig av tydeligere individuell kvalitet, og ikke minst flere spillere med tydelig offensiv identitet. Hoftun har ikke hentet én slik spiller siden han tok over.

Faen. Var da alvor til pessimisme.. Men jeg forstår det godt, for jeg frykter du har rett. Jönssons RBK vil nok kreve større individuelle kvaliteter.
kristobal
Legende

PostPosted: 06.11.2010 04:56    Post subject: Reply with quote

De som er som mest skeptiske får vel egentlig bare lov til å være det da. Jeg gidder ikke være det. Jeg har fått det som jeg ville da jeg manet til ikke å svartmale for et par år siden. Derfor velger jeg også å stole på intuisjonen om at vi fortsetter på rett spor.

Siden årtusenskiftet har vi kun 7 seire på 47 kamper i gruppespill, så det har jo vært et gjennomgående problem lenge. I mine øyne er vi på rett vei nå, og jeg tror ikke det tar i nærheten av 47 kamper til vi har sju nye seire i gruppespill.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 11:00    Post subject: Reply with quote

De negative innspillene etter denne kampen henger ikke på greip. Dersom man har en smule evne til å se bak resultatene ser man raskt at Eggen nå virkelig har satt sin signatur på laget. Sammenlign angrepsspillet med det som var under Hamrèn og vi har fått det vi håpet å få under Eggen... og vi har hevet oss etter en nedadgående kurve... det er sterkt! Hadde vi hatt halve av den uttelling og flaks som AM hadde i kampen mot oss i de to kampene mot dem, ja så hadde vi lett stått med fire poeng etter disse kampene... i så fall hadde vi ligget på en sikker 2. plass i gruppa. Jeg er enig i at det i fotball handler det om å score mål, og det er det som teller, men denne gangen synes jeg faktisk det blir urettferdig å konkludere negativt når uflaks og tilfeldigheter var så åpenbar. Jeg velger å hylle Eggen og gutta for å ha klart å bringe laget tilbake til et nivå det er lenge siden vi har sett!
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 06.11.2010 15:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette var spillemessig veldig bra, selv om resultatet ble akkurat det jeg tippet på forhånd. Vi tapte pga uflaks og udyktighet foran begge mål. Ufattelig, ufattelig surt... For øvrig imponert over trøkket fra Kjernen. Denne kampen ga meg følelsen av gode, gamle dager. Offensiv fotball, samtidige bevegelser og spill i rom. Og ikke minst spillere som evnet å behandle ballen (dog ikke foran mål). Jeg håper og tror denne utviklinga fortsetter til neste år, selv om spiller-logistikken er ei utfordring for klubben (var enormt mye lettere på 90-tallet).
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 17:24    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
De negative innspillene etter denne kampen henger ikke på greip. Dersom man har en smule evne til å se bak resultatene ser man raskt at Eggen nå virkelig har satt sin signatur på laget. Sammenlign angrepsspillet med det som var under Hamrèn og vi har fått det vi håpet å få under Eggen... og vi har hevet oss etter en nedadgående kurve... det er sterkt! Hadde vi hatt halve av den uttelling og flaks som AM hadde i kampen mot oss i de to kampene mot dem, ja så hadde vi lett stått med fire poeng etter disse kampene... i så fall hadde vi ligget på en sikker 2. plass i gruppa. Jeg er enig i at det i fotball handler det om å score mål, og det er det som teller, men denne gangen synes jeg faktisk det blir urettferdig å konkludere negativt når uflaks og tilfeldigheter var så åpenbar. Jeg velger å hylle Eggen og gutta for å ha klart å bringe laget tilbake til et nivå det er lenge siden vi har sett!

Vet ikke om budskapet kom klart nok frem, men jeg hyller i hvert fall Eggen, og det er et viktig poeng når det gjelder fremtiden til dette laget. Det tror jeg også de fleste andre som har vært inne på dette sporet gjør.

At vi gjorde en veldig, veldig god kamp og til og med fortjente seieren er nok de aller, aller fleste samstemte i.

Fremtidsbekymringene kommer opp nå, fordi denne kampen på flere måter, til tross for det gode inntrykket, blir et slags symbol på alt som mangler i dette Rosenborg-laget.

Det er klart, hvis man er overrasket over at RBK klarer å hamle opp med et ganske godt spansk lag på Lerkendal, så skjønner jeg at det oppleves som merkelig med dette fokuset etter kampen, men jeg er i hvert fall ikke overrasket over at vi er i stand til det. Lista ligger høyt med andre ord.

Det er altså ikke en kritikk av verken trener eller spilleres innsats. Derimot så må det være lov å påpeke at fremtiden ikke nødvendigvis er rosenrød, dersom ikke Sportslig Avdeling viser handlekraft og henter inn nye krefter i spillertroppen, i lys av dagens mangler og i lys av at vi mister Demidov og sannsynligvis Annan også. Altså ingen dommedagsprofetier, men for meg er det veldig tydelig at vi må bruke vinteren veldig godt med tanke på kontrakter og innkjøp/håndtering av leiekontrakter. Hvis vi makter det, skal i hvert fall jeg se lyst på de neste sesongene.

Djiby Fall må sies å være en god begynnelse hvis det blir noe av den historien; er også veldig positiv til leiekontrakter slik den økonomiske situasjonen er.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb