English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Carl-Erik Torp
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Escudos
Veteran

PostPosted: 03.11.2010 13:01    Post subject: Reply with quote

Skjelbred wrote:
Roamer wrote:
Jönsson har vært spurt eller ikke trenger ikke bety så mye - var ikke Jönsson interessert i Kim Holmen en stund?

Jo, han ga Holmen også et tilbud om å komme til Stabæk. Holmen valgte å bli i Lyn...

Nå er vi i gang. Nedvurder den nye trenerens vurderinger umiddelbart, eller helst før han har begynt. Finnes det den treneren, agenten osv. som har 100% treff hele tiden? Forskjellen mellom RBK og ordentlig store klubber er at de henter kanskje 20 stykker i løpet av et år (inkludert til akademi osv), og treffer kanskje med 3-4, mens vi må treffe mer eller mindre hver gang.

Så er det selvfølgelig lettere å hente spillere i +- 100 mill klassen, eller friste med å komme til Man U.

At Jønsson en eller annen gang ønsket å hente Holmen beviser nada.
Back to top
View user's profile Send private message
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 03.11.2010 13:10    Post subject: Reply with quote

Det var ikke kritikk mot Jønsson (for tror Holmen kunne gjort en god jobb i Stabæk og lært masse av Nannskog), men kritikk av Holmen for at han valgte å bli i Lyn...
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 03.11.2010 16:51    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er veldig vanskelig å vurdere hvor god Torp er av den grunn at Kongsvinger har hatt en merkelig sesong. Det er liten tvil om at de var for dårlige for tippeligaen som tabellen så fint viser, Spørsmålet er hvorfor de var for dårlig. Med tanke på alt det styret Kongsvinger har hatt med økonomi, skader og trenerspørsmål så er det egentlig imponerende at de ikke var klar for Adecco før det gjenstår en runde av tippeligaen.

Personlige feil fra spillere som Mame Niang, Henry Shindika, Bobbie Friberg Da Cruz og Kai Risholt har ødelagt en rekke kamper der KIL i utgangspunktet hadde kampbildet på sin side før de personlige feilene kom. Disse kampene er gode eksemplener:

Strømsgodset - Kongsvinger 2-0
Kongsvinger - Lillestrøm 0-0
Stabæk - Kongsvinger 4-2
Kongsvinger - VÃ¥lerenga 1-2
Lillestrøm - Kongsvinger 2-2

Uten personlige feil + litt marginer på sin side hadde Kongsvinger vunnet alle disse kampene. Med untak av Godset borte var dette kamper der Torp viste seg som Kongsvingers beste spiller.

Uten skader og denne Første-11eren kunne ting sett anerledes ut på Glomdalen:

---------------------------Thomas Mhyre

-----Linnes--------Freijd-----------Shindika------------HÃ¥konsen

-------------Torp---------R.Risholt----------Størud

---Guven-----------------M.Niang-------------------Tuelo

Desverre for Kongsvinger ble det aldri tilfellet. Jeg har kanskje sett en 4-5 av Kongsvingers kamper i år, 2 av dem mot oss, en mot Vålerenga, Lillestrøm og Odd og i alle disse kampene har Torp stått fram som en løpssterk og ballførende midtbanespiller som det er vanskelig å ta ifra ballen ala Skjelbred, Thioune og Harmet Singh. Problemet har ofte vært i den fasen når Torp skal levere fra seg ballen og spørsmålet er da om det det skyldes enten at Torp ikke er pressis nok i avleveringene eller om medspillerne hans av eller annen grunn ikke klarer å henge med på spillet.

Jeg ser at mange setter spørsmål til Torps hurtighet, men med tanke på tippeligaen og tempoet som dagens RBK-stall representerer så har han fremstilt som mer en rask nok etter min mening. Spørsmålet er om han er en god nok spiller og det synes jeg er vanskelig å sette en dom på med tanke på KILs sesong.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 03.11.2010 21:39    Post subject: Reply with quote

Torp er en litt typisk Stig Thorbjoernsen-signering. Jeg liker absolutt tanken, men har han det lille ekstra?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 03.11.2010 22:15    Post subject: Reply with quote

Hvis det er tilfelle, så er han nok allerede så godt som signert hos VIF Confused
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 03.11.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

Torp har vært en god spiller på et dårlig tippeligalag. Men det er langt fra Kongsvinger, til å spille godt på Rosenborg, der spillet ikke er lagt opp etter enkelt spillere..

Winsnes er et godt eksempel på Torp sin sitasjon, da Winsnes var god på Strømsgodset, hvor han var en nøkkelspiller, men som falt igjenom i Rosenborg, da ikke alt spillet gikk igjennom han....

Jeg ser på Torp som en spiller som legger seg i mellom Rosenborg sine talenter (eks. Åsen) og 11'er...
Roamer
Veteran

PostPosted: 03.11.2010 22:58    Post subject: Reply with quote

Som erstatter for Annan er han ihvertfall langt under pari. Alt spørs på hvilken rolle han er tiltenkt. Som en breddespiller bak førsteelleveren er han sikkert helt ok, dersom han har lave lønnskrav. Dersom Annan drar er det mer nærliggende at Sarè blir kjøpt inn som erstatter.
Makkverk
Veteran

PostPosted: 04.11.2010 00:21    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Som erstatter for Annan er han ihvertfall langt under pari.

Men det er alle.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2010 10:11    Post subject: Reply with quote

Torp er vanskelig å vurdere i forhold til hva han kan tilføre oss. Jeg har nevnt han en gang eller to før som interessant, men det er vanskelig å vite helt hva man får.

På KIL fremstår han som en av meget få spillere med "x-faktor", men kan fort bli en av disse mange som faller igjennom når han havner på et bedre lag. Samtidig har han et snev av genialitet i en del tekniske momenter.

Jeg har vel mine tvil i om Torp vil heve midtbanen vår mye, men vi får i hvertfall inn en spiller med teknisk reportoar om han kommer. Og det har vi ikke for mange av i klubben. Om ikke annet vil han bidra til bredden i midtbaneleddet, og gi alternativer for treneren i forhold til spillestil og formasjon.

At Torp er en bedre mann å bruke enn Winsnes, er jeg i hvertfall ganske sikker på.
kristobal
Legende

PostPosted: 04.11.2010 11:17    Post subject: Reply with quote

Tok for sikkerhets skyld en sjekk av ulike anagrammer til navnet hans:

Parrot licker (raptor licker)
Airport clerk
Carport liker
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TAF
Veteran

PostPosted: 04.11.2010 13:59    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!

Godt vi ikke lar noen stein være i fred for å kvalitetssikre eventuelle nye spillere. Har noen mailet dette til Hoftun og Skutle?

Dette med å slikke papegøyer er jo ganske sært, men så lenge det ikke går utover prestasjonene på banen trenger det ikke være noe problem.

Ser flere grunner til uro med anagrammene hans, dessverre. Siden han åpenbart er en prior tackler har han nok blitt mindre duellsterk spiller, og hans status som tropic larker gjør at vi måtte være forsiktig med å ta ham med til f.eks La Manga, da det er risiko for at han bare skulle bli igjen der nede. Men takk gud - han er også en prick realtor, og burde kunne bidra med tanke på opprydding i spillertroppen etter hvert.

Men i sum er han nok ikke en spiller for oss og vi burde lete videre. Som et tillegg kan jeg nevne at vi vel også bør holde oss unna Arm Ruined og Invades Rank Rod fra Vålerengen. Hvorfor satser vi ikke på Grand Forever fra Molde isteden?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2010 17:02    Post subject: Reply with quote

Carl Erik Torp spiller faktisk på futsal-landslaget, hvilket burde bekrefte hans tekniske ferdigheter.

Quote:
– Futsalspilling har vært en veldig viktig del av min utvikling og hvordan jeg er som fotballspiller i dag. Jeg startet tidlig med futsal og har uten tvil tjent på dette i form av bedre teknikk, spesielt på små flater, sier Kongsvinger-spilleren.

– Jeg mener flere yngre lag definitivt bør ta futsaltrening og spill på små flater på alvor. Det gir ferdigheter man ikke får ved bare å spille vanlig fotball, sier Torp, som nylig ble tatt ut på landslaget i futsal.

– Men samtidig er det viktig å klare å overføre det til spill utendørs, påpeker han.

- Futsal gir bedre ferdigheter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
media
Veteran

PostPosted: 04.11.2010 19:20    Post subject: Reply with quote

torp er kanskje ikke hurtig - men han er definitivt ikke treg. bare så det er sagt.

teknisk holder han rbk - nivå så det holder, og denne typen spillere er viktig for å bygge framtidas rbk. det eneste spørsmålet, og det svaret har i alle fall ikke jeg, det er hvor stort potensialet hans er når nivået øker ikke bare ett, men helst to hakk.

han har ferdighetene - på alle vis, og i godt monn. men har han evnen til å sende ballen i riktig retning, på førstetouch, når det virkelig går fort? det vet vi ikke før han eventuelt kommer.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 00:37    Post subject: Reply with quote

Ifølge min bror som har sett KIL flere ganger i år er Torp meget bra teknisk og beveger seg mye. Alle de fire andre klubbene som er ute etter Torp; LSK, Viking, Brann og Stabæk, er mer eller mindre fallerte storheter med svak økonomi(ikke Viking) og middelmådige spillertropper. RBK bør vinne kampen mot disse lagene om Torps signatur. Torp vil jo også til et lag som spiller attraktiv fotball og det gjør jo RBK i forhold til disse lagene.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Ser egentlig på Brann som en perfekt klubb å gå til å år, for Torp. Der skal man bygge opp laget på nytt, da flere spillere, spesielt på midtbanen er på vei ut av klubben.
josinho
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 14:28    Post subject: Reply with quote

Er Torp bosmanspiller i januar?

Brann er helt avhengig av Hardball el viss de må kjøpe spillere.
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 06.11.2010 14:33    Post subject: Reply with quote

Han er bosman.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 11.11.2010 15:27    Post subject: Reply with quote

Klar for Brann
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 11.11.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Så ut som om Torp hadde på seg one-piece under signeringsmøte med brann. Passer bra inn i brann med den.
Maradona
Veteran

PostPosted: 11.11.2010 20:26    Post subject: Reply with quote

At han signerte for Brann er jo det samme som ryktene har sagt i 14 dager han skulle gjøre...
LarsP
Proff

PostPosted: 11.11.2010 23:13    Post subject: Reply with quote

Veldig glad for at Torp ikke havnet i RBK. Han holder nivået til en middels tippeligaklubb, noe som tilsier at han kommer til å finne seg godt til rette i SK Brann.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.11.2010 11:59    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner for lite til Torp til å si noe særlig om ham, men jeg ser jo på div oversikter at han skårer lite og har få assist.....
At han velger å gå til et ribbet Brann-lag, hvor han sikkert lett får fast plass, vitner kanskje litt om feighet.
Unge Konradsen kan være en vel så bra signering som Torp. AK kommer nok viss RBK vil, Glimt trenger jo penger og AK trenger spill i TL.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.11.2010 19:55    Post subject: Reply with quote

Torp var nok den beste på KIL i år, men Konradsen er en spennende spiller med mange år foran seg. Kan ikke se at han er en svekkelse ift. Winsnes i dagens stall.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.11.2010 20:00    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
Han er bosman.

I Bergen blir det vel snarere boss-mann. Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb