English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Atletico Madrid - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 21.10.2010 23:36    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:

Når det er sagt er jeg ikke sånn altfor imponert over dette Atlético-laget. Baklengsmålene er billige og kommer som følge av feil fra vår side

Sistemålet var det vel likevel litt barca-fakter av.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 21.10.2010 23:38    Post subject: Reply with quote

Noterer meg at Strand og Olsen ikke utgjorde den helt store trusselen som var ventet av de i kveld... Razz
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.10.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

Jada, men det kunne så absolutt vært avverget. Det er jo bare å følge mannen som tilslutt setter ballen i nettet, det. Kan da ikke være så forbanna vanskelig å følge en mann som inviterer til vegg, når han nesten alltid vil få den tilbake igjen. Helt elementært, men likevel gjøres det feil på det om og om igjen. Samme med markeringssvikt.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 21.10.2010 23:43    Post subject: Reply with quote

Atletico spilte på halvmaskin nesten hele kamp og vant 3-0 likevel...

Vi er tilbake til begynnelsen av 90-tallet Sad
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 21.10.2010 23:54    Post subject: Reply with quote

Synes ikke dette, spillemessig, var så ille. At AM kom til å kjøre oss og ha ballen mye var som forventet. Det er ikke annet å forvente at det tar litt tid å komme seg opp på et akseptabelt nivå på slike kamper når det bare er søppel å spille mot i den hjemlige ligaen. Når hode og kropp ble mer vant til tempoet kom også Rosenborg mer med i kampen. Med litt marginer i begge ender i dag så hadde vi dratt fra Madrid med poeng. Det er jeg sikker på. De siste 15 min av kampen er det nesten bare å se bort fra. Gutta var slitne og hadde naturligvis gitt opp. Lufta gikk helt ut av ballongen på 3-0. Hadde det stått 1-1, noe det fint kunne gjort hadde det blitt jevnt til døra.
Siste del av første omgang var også helt OK. Da står vi igjen med en dårlig start og en dårlig avslutning. Begge perioder har nok sine årsaker som ikke nødvendigvis har sin forklaring i at de iboende ferdighetene er for dårlig, jf. ovenfor.
Har trua på 4 poeng hjemme på de to neste kampene.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 22.10.2010 00:23    Post subject: Reply with quote

Hadde vi hatt en snittalder på 20år, så forstår jeg godt at vi hadde spilt godt med et 3-0 tap

Snittet ligger på over 25år, og derfor mener jeg at laget har ikke noen fremtid. Det er en del gamle spillere som ikke er gode nok og presterer ikke godt nok. De er også de sentrale, viktige spillere

Nysignering av Dorsin sier jo at laget blir ikke styrket på venstresiden i fremtiden. Ving med fart, teknikk og dribleferdigheter går ikke til RBK, men til bedre lag.

Fremover kommer det jo bare stallfyll uansett.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 22.10.2010 00:47    Post subject: Reply with quote

3-0 er 3-0, men det hadde ikke behøvd å bli så mye, og resultatet lyver littegrann. Men vi satte ikke de to store sjansene våre, Moldskred traff stanga og Prica nølte på sin. Gjør du feil på markering blir du straffet ute i Europa. Jeg synes det blir litt mye "ballwatching" som det heter på Sembsk på flere av scoringene. Ofte ser vi at sidebackene er langt oppe i banen, eller at de glemmer seg og trekker inn mot midtstopperne, og Simao eller Forlan blir liggende umarkert, livsfarlig. Man skal heller ikke vende opp og slå støtte i egen sone, den går til Annan spesielt, som bortsett ifra noen typiske feil er vår beste spiller i lag med Demidov. Örlund gjør seg ikke bort han heller, ikke hans skyld at vi taper.

Jeg er mest skuffet over presisjonen i midtbaneleddet, spesielt hos PCS og spesielt i første halvdel av førsteomgangen. Det er også noe tannløst og lite resolutt over oss de gangene vi er i posisjon til å true målet deres. Men hjemme er det nye muligheter, og jeg er mer optimistisk enn enkelte her inne og sier at Rosenborg ender på 7 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LarsG
Veteran

PostPosted: 22.10.2010 01:16    Post subject: Reply with quote

Synes ikke kampen alt i alt var så ille. Bjärsmyr er svak i duellene, men what else is new.

Men. Jeg begynner å bli lei av Prica. Fyren trenger fem-seks store sjanser før han scorer mål i TL. I Europa får vi ikke det. Han nølte og var uvenn med ballen i hele kampen. Burde stått 1-1 hvor ballen plutselig detter i bena hans på et innlegg, istedenfor drøyer han og drøyer og får ikke en gang til en avslutning. Og i flere situasjoner kløner han ballen over dødlinja. Av og til glimter Prica til med noen nydelige skudd og avslutninger, men det er for variabelt. Det holder rett og slett ikke å bomme på så mye som han gjør. Kunne ønske vi hadde en skikkelig goalgetter på topp, en som ikke tenker men bare fyrer av med en gang. Prica blir alltid for omstendelig.

Ellers var Annan enorm. Herregud at han spiller for oss er helt absurd. ELlers synes jeg både Lustig og Moldskred fikk til mye i dag, Moldskred er jo bare uheldig som ikke får 1-1 der. Og ellers ønsket jeg mer tæl fra gutta, løpe mer og være mer kontante i taklingene, de hadde for stor respekt for Atletico. Men jeg har trua før hjemmeoppgjøret. Dette er ikke så ille, ingen forventet poeng borte mot Leverkusen eller Atletico, men vi forventet seier hjemme mot Aris - og fikk det. Gruppa er åpen, vi har matchballen, vi må utnytte den kalde vinteren og Lerkendal for det det er verdt. Jeg er naiv optimist og tenker vi slår enten Atleti eller Leverkusen (har mer troa på at vi slår førstnevnte enn sistnevnte) og at vi klarer uavgjort borte mot grekerne. 7 poeng da og avansement på bekostning av Aris og Atleti.
Back to top
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 22.10.2010 02:34    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er alle nødt til å være så jævlig negative og pessimistiske? Denne kampen var mye bedre enn Leverkusen-kampen, og det er veldig positivt.

Hva mer kan dere forvente egentlig? AM er et jævlig bra lag!!
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 22.10.2010 02:36    Post subject: Reply with quote

Enig med forrige taler. Det var slettes ingen 0-3 kamp og med litt mer besluttsomhet foran mål og skjerpings i eget felt ville vi hatt 1 poeng.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 22.10.2010 04:04    Post subject: Reply with quote

SondrMan wrote:
Hvorfor er alle nødt til å være så jævlig negative og pessimistiske? Denne kampen var mye bedre enn Leverkusen-kampen, og det er veldig positivt.

De tapte mot et dårlig gresk lag som vi slo. Leverkusen er heller ikke verdensklasse.

Jeg er meget skuffet over RBK. Gang på gang på gang, skal man tape med mer enn 2mål på bortebane. Hvor er spenningen? Den er der ikke. Man vet jo at det kommer 1-0 før 20minutter har gått.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 22.10.2010 04:17    Post subject: Reply with quote

De vant Europa League i fjor. De slo fjorårets vinnere av Champions League. De ligger på 5. plass i en av verdens aller beste ligaer. En seier unna 2. plassen. Dette er et dårlig lag ja Rolling Eyes
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.10.2010 07:44    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Henriksen har vel vist ganske greit i høst at han fortsatt mangler det lille steget som skal til for å henge med midtbaner som er aggressive og kjappe i føttene.

Henriksen var jo av de bedre i går, foreslår du retter skytset mot Skjelbred i steden. Det er lengre og lengre mellom de kampene hvor Skjelbred virkelig bidrar, tror det er greit for begge parter at han går til en ny klubb snart.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 22.10.2010 08:32    Post subject: Reply with quote

Jeg har vel strengt tatt rettet skytsen mot begge indreløperne. Men, det er ikke til å stikke under en stol at Henriksen har vært den klart svakeste av de i europa. Han var heller ikke "blant de bedre i går". Det er vel strengt tatt bare örlund, demi, Annan og Moldskred som får godkjent. Både Ciljan og Henriksen var dårlige, selv om sistnevnte var hakket bedre enn førstnevnte. De slo vekk baller - eller slo håpløse baller på isolert spiller/førstebevegelse, vant ikke dueller/andreballer/løsballer og hang ikke med som førsteforsvarere.

Saré burde blitt byttet inn etter 25 minutter, og bør også få sjansen hjemme mot Atleti hvis han fortsetter slik han har spilt de siste kampene.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.10.2010 08:42    Post subject: Reply with quote

Ikke så uenig i det du skriver, men synes altså at Henriksen klarte seg greit, også enig i de andre du trekker frem (unntatt Moldskred). Forövrig synes jeg Sarè var rimelig usynlig, men han kom inn på et håplöst tidspunkt. Han må gjerne få starte på bekostning av Skjelbred for min del.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 22.10.2010 08:55    Post subject: Reply with quote

Sare var litt usynlig, men samtidig traff han på de pasningene han slo, blant annet en herlig crosser, og viste den roen som kjennetegner Annan. Det er utrolig deilig å se den roen med ball som de har når mange andre på laget er så oppskjørtede.
Back to top
KRS
Proff

PostPosted: 22.10.2010 09:06    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

De tapte mot et dårlig gresk lag som vi slo. Leverkusen er heller ikke verdensklasse.

Jeg er meget skuffet over RBK. Gang på gang på gang, skal man tape med mer enn 2mål på bortebane. Hvor er spenningen? Den er der ikke. Man vet jo at det kommer 1-0 før 20minutter har gått.

Konseptet med hjemme/bortekamp velger vi bare å overse i negativitets-orgien? AM kommer til å knuse Aris i Madrid, og vi kommer til å tape i Hellas. Men det blir vel urettferdig det og?

Vi skal tape 9 av 10 bortekamper mot Atletico Madrid, skjønner ikke hvor disse urealistiske forventingene kommer fra? Forlan er verdt mye mer en hele troppen vår. Bare det må vel hjelpe å sette ting i perspektiv?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.10.2010 09:14    Post subject: Reply with quote

Jeg savner logikk i senadors innlegg. Han har nå 2000 innlegg om hvor elendig Rosenborg er på absolutt alle områder, fra type postkasse på Brakka til spillermateriell, men av en eller annen grunn så mener han likevel at vi bör hamle opp med de fleste i E-cup-kamper. Greit nok å ha to tanker i hodet samtidig, men litt forvirrende at de to tankene går i så forskjellig retning.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2010 09:45    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
SondrMan wrote:

Synes dette er syltynn argumentasjon, senador. Med din logikk var Kaerjäng bedre enn Valencia i 2007, siden de slo LSK, som igjen slo oss, og vi vant som kjent mot Valencia.

Dette er et typisk gresk fenomen. Kapable til å slå/ta poeng mot hva som helst hjemme med defensivt fokus og tidvis anti-fotball, mens de som regel viser fint lite på bortebane.
kristobal
Legende

PostPosted: 22.10.2010 10:09    Post subject: Reply with quote

Flengende kritikk etter en kamp mot et av Europas beste lag hvor vi med litt større dyktighet i enkelte faser av kampen kunne ha tatt poeng blir litt malplassert i mine øyne. Vi tapte jo sånne kamper selv i glansdagene våre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.10.2010 10:11    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Flengende kritikk etter en kamp mot et av Europas beste lag hvor vi med litt større dyktighet i enkelte faser av kampen kunne ha tatt poeng blir litt malplassert i mine øyne. Vi tapte jo sånne kamper selv i glansdagene våre.

Fullstendig enig! Tommel'n opp!
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 22.10.2010 11:15    Post subject: Reply with quote

Synes RBK gjorde en godkjent kamp på bortebane.
Resultatet lyver vel litt.
Senador, hva skal RBK gjøre for at du skal bli fornøyd?
Kjøpe spillere for noen 100 mill?
Har du midler å bidra med?
Når det gjelder Ciljan, var han banens dårligste denne gang. Skuffende.
Han har tidligere vist hver eneste gang at han er blandt våre viktigste spillere i slike kamper.
Annan i en klasse for seg.
senador
Legende

PostPosted: 22.10.2010 11:21    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Synes folk overvurderer Atletico Madrid. De tapte mot Aris, som er et dårlig gresk lag. Leverkusen hadde heller ikke problemer mot å holde uavgjort på bortebane. Et middelmådig tysk lag.

Disse "hvis at", "enn hvis" og etc blir litt vel mye. Det har vært gang på gang at Prica bommer på en stor sjanse og at det andre lager scorer på den neste. Det skjer jo hver gang, da er det ikke uflaks. Men udyktighet og dårlig forsvarspill som er faktum!

Det finnes andre bananlag i Europa, som i utgangspunktet skulle vært dårligere. Tingen er at de presterer bedre enn oss. Det sier sitt når de lagene heter Metalist Kharkiv, BATE Borisov og Lech Poznan. Lag vi tidligere var milevis forbi. Det er trist å se at utviklingen har gått så til de grader tilbake. Hvordan i h...... var dette mulig?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 22.10.2010 11:24    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Synes RBK gjorde en godkjent kamp på bortebane.
Resultatet lyver vel litt.
Senador, hva skal RBK gjøre for at du skal bli fornøyd?
Kjøpe spillere for noen 100 mill?
Har du midler å bidra med?
Når det gjelder Ciljan, var han banens dårligste denne gang. Skuffende.
Han har tidligere vist hver eneste gang at han er blandt våre viktigste spillere i slike kamper.
Annan i en klasse for seg.

Man kan starte med å hive ut teflonet som er i styre og sportslig avdeling. Deretter få folk med kompetanse. Det er første bud. Andre bananlag klarer å spille jevnt med gode lag, men RBK har sluppet inn 7mål på to bortekamper. Det er direkte flaut og pinlig.

Ciljan kan vi vel selge nå. Han utvikler seg ikke mer her, og han er ikke noe spesielt god for RBK.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.10.2010 11:29    Post subject: Reply with quote

Det må være veldig trist å leve som deg Senador.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb