| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 18.10.2010 19:03 Post subject: |
|
|
Og folk tror enda at de små stikkene som eksempelvis Riseth og Nils Arne har kommet med mot TV2 er tatt ut av ingenting. Sånn er folkene i denne kanalen, det er norsk fotballs The Sun, bare at de er forankret i et bunnløst hat og en misunnelse på den eneste klubben i Norge som har fått til noe. Av og til må man selvsagt se på rælet, men da med mute, og Radioadressa eller noe annet som lyd.
La meg legge til at dekningen deres av engelsk fotball er bedre. For Tippeligaen er Matchball Mandag med Thorstvedt det eneste jeg ser. Det latterlige, skandalesøkende nachspielet deres er en farse. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.10.2010 19:05 Post subject: |
|
|
| PL-sendingene fungerer heldigvis, men jeg er ikke fremmed for å skaffe meg Sky for å slippe Alsaker. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.10.2010 19:53 Post subject: |
|
|
| Haha, nå får de tyn så det holder! Fortjent, og på tide! Det morsomme er at TV2 i fremtiden muligens må være enda mer forsiktige i sin kritikk av Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 18.10.2010 19:57 Post subject: |
|
|
| Jeg får litt samme følelsen som når Viking, av alle, begynte å fyre seg opp om fair play etter Pelu-saken og det der traktorlaget i e-cup som scoret da de egentlig skulle spille ballen tilbake til Myhre. Man bør ikke rope spesielt høyt når man har Fillo, Høyland og Danielsen på laget. På samme måte bør TV2 vokte seg vel for å angripe Eggens forsvar av Annan når Taalesen ordlegger seg som han gjør i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.10.2010 20:00 Post subject: |
|
|
| Har de fått mer tyn i kveld, eller prater vi om alle oppslagene i div aviser i dag nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.10.2010 20:10 Post subject: |
|
|
Aftenposten trykker på med oppslag og intervjuer med likestillingsombud og diverse..
Edit: La også merke til Taalesens uttalelser ifbm denne saken. Jøye meg for en arrogant holdning! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.10.2010 20:16 Post subject: |
|
|
Takk.
Bohinen har vært spak og usedvanlig faglig fokusert under TIL-MFK.  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.10.2010 20:31 Post subject: |
|
|
...hadde jo en Steffen Iversen i går som før kampen sa at han var sjuk og likevel spilte en kjempekamp.
LAAAAANG PAUSE
STILLHET FRA BOHINEN
EEEENDA MER PAUSE
BOHINEN TILBAKE PÃ… BAYE DJIBY FALL
Hehe... |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 18.10.2010 20:33 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | Aftenposten trykker på med oppslag og intervjuer med likestillingsombud og diverse..
Edit: La også merke til Taalesens uttalelser ifbm denne saken. Jøye meg for en arrogant holdning! | Intet nytt fra den kanten.
Arrogant og beskyttende holdning som fy.
Vet ikke om dette er noe sak for PFU, men fryder meg hver gang norsk media må lese opp sin egen beklagelse etter ordre fra PFU.  |
|
| Back to top |
|
 |
pgf Junior

|
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 18.10.2010 20:42 Post subject: |
|
|
- Jeg føler saken er veldig blåst opp, og synes det er ubehagelig å bli assosiert med rasisme. Jeg har jobbet aktivt i holdningsskapende kampanjer mot rasismen, sier Bohinen til itromso.no
Kommer fra samme person som regelrett prøvde å henge ut Annan med enhver anledning han fikk. Han blåste saken så opp at tilslutt virket det som Annan hadde voldtatt eller drept noen. Forbanna klovn, med totalt mangel på selvinnsikt. |
|
| Back to top |
|
 |
Daniel Sjölund Senior
|
Posted: 18.10.2010 20:53 Post subject: |
|
|
- Jeg føler saken er veldig blåst opp, og synes det er ubehagelig å bli assosiert med rasisme. Jeg har jobbet aktivt i holdningsskapende kampanjer mot rasismen, sier Bohinen til itromso.no
Hvis han synes det er så ubehagelig å bli assosiert med rasisme er det kanskje ikke så lurt å bruke ordet "neger" på fritiden sin. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 18.10.2010 22:02 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Ron Atkinson fikk jo sparken for noe lignende i 2004, da han i et øyeblikk han trodde mikrofonen var avslått etter kampslutt sa om Marcel Desailly: "he is what is known in some schools as a lazy thick nigger". |
Du sammenligner "lazy thick nigger" med "han er vel en neger"? Ikke noe spesielt galt med det Bohinen sa, bortsett fra at han hadde lite peiling på hvor Olsen kommer fra.
Alsaker derimot tabber seg kraftig ut her, og fremstår som en gigantisk tosk og en RBK-hater. Men det visste vi jo fra før at han var. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 18.10.2010 22:08 Post subject: |
|
|
| markomarin wrote: | - Jeg føler saken er veldig blåst opp, og synes det er ubehagelig å bli assosiert med rasisme. Jeg har jobbet aktivt i holdningsskapende kampanjer mot rasismen, sier Bohinen til itromso.no
Hvis han synes det er så ubehagelig å bli assosiert med rasisme er det kanskje ikke så lurt å bruke ordet "neger" på fritiden sin. |
Nåja, jeg er helt enig med Bohinen at rasistvinklingen er latterlig. Bare fordi han brukte ordet "neger"? Intet rasistisk med det, nå må folk slutte å overdrive. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.10.2010 22:20 Post subject: |
|
|
| Tror nok at de fleste reagerer på hvem og ikke hva i dette tilfellet, forståelig nok. Kunne tenkt meg å vite hvordan TV2 hadde aggert om de hadde tilsvarende opptak på utøverne. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.10.2010 22:29 Post subject: |
|
|
| Riktig det, her lages det skandaleoppslag etter skandaleoppslag fra dem selv når de er så heldige å ha en mikrofon eller et kamera som kan fange opp en filleting de kan bevise. Nå er det en filleting andre veien. Tullete fokus, men TV2 har på sett og vis bedt om det selv. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 18.10.2010 22:44 Post subject: |
|
|
| Snorreth wrote: | | Erlendr wrote: | Aftenposten trykker på med oppslag og intervjuer med likestillingsombud og diverse..
Edit: La også merke til Taalesens uttalelser ifbm denne saken. Jøye meg for en arrogant holdning! | Intet nytt fra den kanten.
Arrogant og beskyttende holdning som fy.
Vet ikke om dette er noe sak for PFU, men fryder meg hver gang norsk media må lese opp sin egen beklagelse etter ordre fra PFU.  | Hva skulle man isåfall klaget inn for PFU og hva måtte de bedt om unnskyldning for? Det var jo aldri meningen at dette skulle kringkastes, så jeg antar at de er klar over at slikt ikke egner seg på TV. "PFU konkluderer med at TV2 har brutt god presseskikk ved å ikke slå av mikrofonen"? Dette var et uhell og ingen bevisst handling og egentlig en ikkesak.
Er enig med de som mener at Tv2s sutring over dekningen er hyklerisk og patetisk. Hadde det vært en profilert trener eller spiller som hadde hadde sagt lignende mens han trodde mikrofonen var av hadde det vært hovedoppslag på Tv2sporten.no og kanskje også på TV-sendningen deres. Tv2 er jo verst i hele Norge på å dra uttalelser ut av sammenheng og blåse opp ikke-saker. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.10.2010 23:07 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: |
Du sammenligner "lazy thick nigger" med "han er vel en neger"? Ikke noe spesielt galt med det Bohinen sa, bortsett fra at han hadde lite peiling på hvor Olsen kommer fra. |
Ordet er det samme, og lazy/thick er to ord som kan beskrive enkelte fotballspillere godt.
Men er enig i at det er lite trolig at Bohinen mente det rasistisk, noe jeg heller ikke tror Ron Atkinson gjorde. |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 18.10.2010 23:13 Post subject: |
|
|
[quote="Brady"] | blubbin wrote: |
Du sammenligner "lazy thick nigger" med "han er vel en neger"? Ikke noe spesielt galt med det Bohinen sa, bortsett fra at han hadde lite peiling på hvor Olsen kommer fra. |
Ordet er det samme, og lazy/thick er to ord som kan beskrive enkelte fotballspillere godt.
Men er enig i at det er lite trolig at Bohinen mente det rasistisk, noe jeg heller ikke tror Ron Atkinson gjorde.[/quoteOrdet nigger og neger er overhodet ikke det samme. Nigger er et rent hatuttrykk. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 19.10.2010 00:06 Post subject: |
|
|
| Haaper Bohinen faar gjennomgaa naa. Ubehaglig fyr som er frontkjemperen i anti-Annan-kampanjen i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 19.10.2010 00:08 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | Haaper Bohinen faar gjennomgaa naa. Ubehaglig fyr som er frontkjemperen i anti-Annan-kampanjen i Norge. |
Jasså?
Var det ikke Bohinen som hentet Annan til Stabæk for noen år tilbake? Har vel heller ikke hørt noe Annan-kritikk fra Bohinen. Gi gjerne link, hvis han har gjort det, i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 19.10.2010 00:14 Post subject: |
|
|
| Skjelbred wrote: | | abikom wrote: | | Haaper Bohinen faar gjennomgaa naa. Ubehaglig fyr som er frontkjemperen i anti-Annan-kampanjen i Norge. |
Jasså?
Var det ikke Bohinen som hentet Annan til Stabæk for noen år tilbake? Har vel heller ikke hørt noe Annan-kritikk fra Bohinen. Gi gjerne link, hvis han har gjort det, i så fall. |
Stabaek har glemt Annan. Bohinen har flere ganger vaert stygg i ordbruken mot Annan. Ingen takknemlighet i Stabaek-leiren over Annan-bidragene der nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 19.10.2010 00:14 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Skjelbred har et poeng her? Det er først og fremst F. Olsen som står i spissen for heksejakten etter Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.10.2010 00:24 Post subject: |
|
|
Jeg ser absolutt på Olsen som ypperstepresten i anti-Annan-kulten jeg også. Det var vel han som sa noe sånt som at "man skal ikke se bort ifra at Annan har irritert ham" da Berg Hestad ble utvist på Lerkendal etter å ha måka ned Annan.
Hele TV2 har jo slengt seg på hylekoret, men jeg ser på Olsen som primus motor. Han jobber aktivt med å sverte Annan virker det som. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 19.10.2010 00:38 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | blubbin wrote: |
Ordet er det samme
|
På ingen måte. Om Bohinen hadde sagt "han er en nigger", så hadde det vært noe ganske annet. |
|
| Back to top |
|
 |
|