| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tommærn Veteran

|
Posted: 11.08.2010 23:14 Post subject: |
|
|
| Det er utelukkende p.g.a. fysikken. Er ikke mange andre alternativer egentlig da Skjelbred er bedre på alle omeråder. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.08.2010 23:23 Post subject: |
|
|
| Drillo har aldri vært spesielt begeistret for spillere som spiller for Rosenborg. Veldig greit for oss at han får hvile i det som er et hardt kampprogram for oss hvor han er en av våre viktigste spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2010 23:54 Post subject: |
|
|
Skal man tolke kroppsspråk syns jeg ikke Skjelbred så veldig fornøyd ut da han ble byttet inn, 3-4 minutter før slutt, og det var heller ikke noe smil å se etter kampslutt.
Tragisk å høre Alsaker kritisere Skjelbred for å forsøke å dra av en franskmann da han kom inn. Jeg applauderte, da det endelig var forsøk på noe som ikke var overkrydret med sikkerhet. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 12.08.2010 00:51 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Tragisk å høre Alsaker kritisere Skjelbred for å forsøke å dra av en franskmann da han kom inn. Jeg applauderte, da det endelig var forsøk på noe som ikke var overkrydret med sikkerhet. |
Janteloven er hardt forankret i Norge. Så lenge man prøver på noe og lykkes, så går det noenlunde ok - men med èn gang man mislykkes så er det kritikk og kritikk.. da har man vært ufornuftig eller egoistisk. Det er ikke lov å ha for mye tro på egne ferdigheter - vi står parate til å trykke deg ned ved første anledning.
Jeg tror de har en annen kultur i Nederland og Uruguay f eks, mer lov til å prøve og feile. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 12.08.2010 05:55 Post subject: |
|
|
Det værste er at han ikke mislyktes engang, ham kom seg helskinnet ut av situasjonen med ballen i beina, mot Diarra, for svarte - dribler du Diarra er du flink.
Alsaker kan brenne. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 12.08.2010 08:14 Post subject: |
|
|
Alsaker er bare tragisk. Jeg la også merke til denne kommentaren. Som ble nevnt i forrrige innlegg så fikk han ballen til en medspiller. Må ta noen sjanser i fotball eller så blir det jo dritkjedelig.
Husker Alsaker kommenterte seriefinalen Brann-RBK for noen år siden. Da RBK ledet i andre omgang ble Alsaker mer og mer stille. Semb satt til slutt og kommenterte kampen selv..Brann-supporter??
Synes det er bra at Ciljan ikke spilte mer. Er godt for han å slappe av litt før helgen og neste uke. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.09.2010 01:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er på tide at Per får bære kapteinsbindet. Han er blitt voksen, han er mer en ledertype nå enn han noensinne har vært.
Han spiller hver kamp,
Han løper mest og dekker flest flater av alle,
Han gir alt av seg selv uansett om lagkameratene gir faen på banen,
Han er utrolig sterk mentalt og mister aldri hodet (holder hodet kaldt),
Han coacher spillere på midtbanen,
Han er favoritten blant fansen,
Han er blitt klok.
Og hvem var det snakk om når vi snakket om fremtiden til Rosenborg for 5-6 år siden? Det var Ciljan, og han er her ennå.
Jeg synes det er på tide han kan bli Rosenborgs kaptein.
Hva mener dere? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.09.2010 07:53 Post subject: |
|
|
| Alt annet enn Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 23.09.2010 14:37 Post subject: |
|
|
Helt enig!  |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 23.09.2010 14:52 Post subject: |
|
|
Ja! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.09.2010 15:39 Post subject: |
|
|
Med den nye hårsveisen er vel ikke dette den aller beste tiden å dele ut kapteinsbindet til Skjelbred. Får litt vel ekle assosiasjoner med bind på armen og Vidkun-sveis.
Når det er sagt er jeg heller ikke av den oppfatningen at Skjelbred er av de mer åpenbare kapteinsemnene på laget, sett bort fra alt som har med hår og bart å gjøre. Han sliter i dag med å være en altfor uselvisk spiller, og det kler ikke prestasjonene hans på banen. Som kaptein kan denne uselviskheten bli forsterket.
Jeg syns heller ikke Skjelbred har stått frem på noe annet vis i kampene enn ved å gjort et eksempel gjennom egen innsats. Han dirigerer sjelden lagkameratene sine i posisjoner, slik f.eks. Tettey brukte å gjøre.
Jeg tror han pr. i dag sikkert ville fungert ok som kaptein, men at det ville gjort ham til en dårligere spiller og at laget fremdeles ville manglet en leder og innpisker.
Den beste kapteinen vi kan få på dagens lag syns jeg ville vært Anthony Annan. Han har dirigentegenskaper, er en lederfigur, og vil vokse mentalt på å få noe jeg tror han vil oppfatte som en stor ære. Temperamentet trekker kanskje ned, men det å få større ansvar kan gjøre ham mer oppmerksom på at han må kontrollere dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 23.09.2010 17:51 Post subject: |
|
|
Fra Heldals blogg;
"Hva hadde jeg gjort hvis jeg var RBK-spiller i går?
Jeg hadde hastet rett inn i garderoben med stivt robotblikk. Jeg tror jeg ikke hadde klart å vise respekt for de som faktisk betaler gildet, fansen – i motgang. Bra at jeg ikke er spiller – bra at Per Ciljan er det. Som vanlig siste mann i bussen. Han skrev autografer, ble tatt bilde av, trøstet fans – snakket med journalister – helt til jeg måtte hente ham. Det er attityd det – eller holdning."
Jeg får bare mer og mer respekt for den fyren. Rett og slett et megastort forbilde. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.09.2010 20:26 Post subject: |
|
|
| Gi Per kapteinsbindet. Han kommer til å vokse på det. |
|
| Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
Posted: 23.09.2010 20:46 Post subject: |
|
|
| Kunne ikke vært mer enig! |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 23.09.2010 22:38 Post subject: |
|
|
Er faktisk enig i det. Per er mer enn klar for dette nå.  |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 24.09.2010 00:10 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | Fra Heldals blogg;
"Hva hadde jeg gjort hvis jeg var RBK-spiller i går?
Jeg hadde hastet rett inn i garderoben med stivt robotblikk. Jeg tror jeg ikke hadde klart å vise respekt for de som faktisk betaler gildet, fansen – i motgang. Bra at jeg ikke er spiller – bra at Per Ciljan er det. Som vanlig siste mann i bussen. Han skrev autografer, ble tatt bilde av, trøstet fans – snakket med journalister – helt til jeg måtte hente ham. Det er attityd det – eller holdning."
Jeg får bare mer og mer respekt for den fyren. Rett og slett et megastort forbilde. |
RESPEKT!  |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.10.2010 16:25 Post subject: |
|
|
Gratulerer til mor og far.
Dette kan bringe frem nye dimensjoner og perspektiver som også spilleren vokser på.
En del av prisen kan være at en bleieskiftarbeider eller evt "kolikkherjet" far vandrer formålsløst rundt som en zombie på matta.
Tilgitt.  |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 07.10.2010 16:49 Post subject: |
|
|
Flott at det ble en gutt, så har vi en ny midtbanespiller som kan ta over for Ciljan når han begynner å bli rundt samme alder som Strand.
Hmm litt rart å tenke på at Strand er ca like gammel som Ciljan og Henriksen til sammen.
Last edited by vemundo on 07.10.2010 16:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.10.2010 16:49 Post subject: |
|
|
| Far og sønn på samme lag? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 07.10.2010 16:55 Post subject: |
|
|
| Kunne vel ha planlagt dette til å falle utenfor sesongen. Makan. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.10.2010 16:59 Post subject: |
|
|
| knækk wrote: | | Kunne vel ha planlagt dette til å falle utenfor sesongen. Makan. |
Husker du ikke hvor kaldt det var i januar ?
Dessuten: I sesongoppkjøringen kan enkelte være for slitne til forplantningsaktivitet.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 07.10.2010 18:10 Post subject: |
|
|
Grattis, Per Ciljan!
Betyr dette at han blir i Trondheim i mange år fremover? Hvis han vil at ungen skal vokse opp i Norge, vel og merke. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 07.10.2010 23:55 Post subject: |
|
|
Det betyr vel at han blir i Trondheim et år eller to til i hvert fall.
Tror ikke han reiser utenlands med nyfødt barn. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 08.10.2010 00:21 Post subject: |
|
|
På alle måter hyggelige nyheter, og heller ikke dumt hvis han tar et år eller to til i RBK-trøyen. Forventer at han fortsetter den gode trenden under Jönsson.
Gjør det også enklere å svelge at han ikke ble tatt ut til landskampene.
Grattis! |
|
| Back to top |
|
 |
|