View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vegviks Veteran
|
Posted: 04.10.2010 11:21 Post subject: |
|
|
Mulig jeg husker feil (eller ikke ønsker å involvere meg i Lillestrømspillere) men jeg kan ikke erindre at Håvard Nordtveit gjorde det spesielt skarpt her i TL. Noe som selvfølgelig kan komme av at han ble plassert både på stopper- og backplass, samt at han måtte rydde etter en en uryddig Kippe _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.10.2010 11:26 Post subject: |
|
|
Joda, Nordtveit var god han. Solid spiller. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 04.10.2010 11:29 Post subject: |
|
|
God ja, men var han bedre enn f. eks Lago? _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.10.2010 13:16 Post subject: |
|
|
Nordtveit hadde strålende langpasninger, men slet til å begynne med litt med plasseringen i LSKs backrekke, noe som naturlig nok ble bedre etter hvert.
Bedre enn Lago? Som duellspiller, nei, som en spillende stopper, ja. Men jeg vil nok helle til at Nordtveit er en bedre spillende stopper enn Lago er en duellspiller, sett opp mot en gjennomsnittlig Tippeliga-forsvarsspiller. |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 04.10.2010 13:54 Post subject: |
|
|
roger wrote: | Hva med Pelle Nilsson (tidligere Odd) som erstatter etter Demidov? Han ble vel solgt til Hoffenheim for noen år siden. Litt usikker på hvordan karrieren hans har utviklet seg etter det salget, han var i alle fall god i Odd.
Håvard Nordtveit? Kan han være aktuell for Rosenborg? Er vel ikke så veldig til spilletid han har i Arsenal.
Tore Reginiussen, spiller hverken i Schalke eller i Lecce. |
Pelle Nilsson hadde vært perfekt, men han har tydligvis akkurat byttet klubb i tyskland
http://en.wikipedia.org/w...r_Nilsson_(footballer) _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.10.2010 15:37 Post subject: |
|
|
Er ikke Pelle Nilsson så treig at han får Markus Henriksen til å se ut som Usain Bolt? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 04.10.2010 16:15 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Er ikke Pelle Nilsson så treig at han får Markus Henriksen til å se ut som Usain Bolt? |
Kan ikke huske Pelle Nilsson som en spesiell treig spiller. Men kanskje jeg husker feil? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.10.2010 16:29 Post subject: |
|
|
Farta var ikke på hans side når han spilte i Norge nei. Husker det var et tema. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.10.2010 20:01 Post subject: |
|
|
Veldig lik type som Bjärsmyr er det jeg forbinder med han. Nye stopperen blir forhåpentligvis Atta som virket til å ha et veldig bra tempo og i så måte utfyller Bjärsmyr og Wangberg på en ypperlig måte. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.10.2010 17:10 Post subject: |
|
|
Litt avhengig av hvordan vi tenker å spille neste sesong, så ville jeg kanskje vurdert å dra fram Martin Fillo fra glemselen igjen. Var vel diskutert her en del tidligere. Trøblete sesong med mye skader i år, og har vel egentlig aldri slått til i Viking slik de håpet. Men har noen tekniske ferdigheter vi ikke har for mye av på midten. Kontrakt til 2013 (?) og ble kjøpt til Viking for 10 millioner rett etter toppen av høykonjunkturen.
Riktig alder, akklimatisert og har potensial til å virkelig få et gjennombrudd i et litt bedre lag enn han spiller nå. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.10.2010 19:18 Post subject: |
|
|
Han er betraktet som nøkkelspiller for Viking og vil derfor bli altfor dyr med den lange kontrakten han har igjen. Han er heller ikke vist seg som bedre enn PVM som er norsk og som vi kan hente på bosman. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 05.10.2010 20:39 Post subject: |
|
|
Synes det er flere gode enkeltspillere i Viking.
Spillere som Bjarnason, Sokolowski, Danielsen, Fillo, Nevland, Ingelsten og muligens Steenslid er alle gode fotballspillere som ville forsterket oss, imo. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.10.2010 20:48 Post subject: |
|
|
Viking har mange gode enkeltspillere til tross for at de må være årets store flopp som lag. Om spillerne forstår at mulighetene for å få et skikkelig gjennombrudd er større hos oss så burde det være muligheter.
Men nå har vel RBK bortimot til gode å handle spillere fra Viking. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.10.2010 21:35 Post subject: |
|
|
Bjarnasson - i aller høyeste grad ja! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.10.2010 21:45 Post subject: |
|
|
Nevland? Vi må slutte å hente 30+ |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 05.10.2010 21:47 Post subject: |
|
|
Hva med Bernt Hulsker? Hadde gjort seg med en som kunne tatt litt av for hatet mot Annan, så kunne han fått fortsette med å rule på banen i fred... |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 05.10.2010 21:48 Post subject: |
|
|
Skjelbred wrote: | Synes det er flere gode enkeltspillere i Viking.
Spillere som Bjarnason, Sokolowski, Danielsen, Fillo, Nevland, Ingelsten og muligens Steenslid er alle gode fotballspillere som ville forsterket oss, imo. |
Steenslid og Danielsen har i mine ord stagnert (muligens i takt med Vikings formkurve om dagen). Ingelsteen..jeg ble overrasket over at Viking hentet ham (etter alt snakket det hadde vært her inne), men det han har prestert denne sesongen har ikke imponert meg så mye som man skulle kunne forvente etter hans herjinger i Schwerri. Fillo er god, ingen tvil om det. Skadeutsatt eller uheldig? Kjempegod på sitt beste, men blir veldig usynlig når han har en dårlig dag. Litt veik, men kvikk til beins og i hodet. Kunne vært noe, men han blir nok som tidligere nevnt dyr. Sokolowski..tja, har til gode å overbevise meg etter overgangen fra Lyn (hvor til og med Guastavino så ut som en verdensstjerne), selv om han har vist prov på god pasningsfot og godt overblikk. Synes uansett han er litt 1-dimensjonal og treeeeeig. Nevland er nok uaktuell, dyr og lite interessert, men heller ikke han har imponert meg etter comebacket i TL.
Bjarnason derimot.. YES please. Mannen er heller ikke mer enn 22 år. Stort potensial, kommer hele tiden på løp inn i boksen, heller ikke så verst på å score mål. Ja takk _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 05.10.2010 21:50 Post subject: |
|
|
jadda wrote: | Hva med Bernt Hulsker? Hadde gjort seg med en som kunne tatt litt av for hatet mot Annan, så kunne han fått fortsette med å rule på banen i fred... |
Mulig utelivsbransjen i Olavs by motsetter seg denne overgangen  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 05.10.2010 22:22 Post subject: |
|
|
Hvordan er situasjonen rundt Bojan Zajic? Ligger det ikke ann til at VÃ¥lerenga ikke vil forlenge kontrakten?
Zajic og PVM ville vært to gode gratis signeringer om de kan stabilisere seg på sitt toppnivå. Atta ville også vært en god signering.
mulig A-lag 2011? :
4-2-3-1:
---------------------------------Ørlund
----Lustig-----------Bjærsmyr---------Atta------------Dorsin
----------------------Annan-------------Henriksen
-----Zajic----------------------PCS----------------------PVM
--------------------------------Prica
Dette laget er kunn aktuelt hvis Zajic og PVM er på sitt toppnivå. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 05.10.2010 22:26 Post subject: |
|
|
Mao bare i hver 10. kamp? De som synes Ivers er treig kan ikke ønske seg Zajic til laget vel. Nei takkens _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.10.2010 06:24 Post subject: |
|
|
Nei takk til bÃ¥de Zajić og PVM. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
EvigTroTilDovreFaller Junior
|
Posted: 06.10.2010 15:32 Post subject: |
|
|
Her er mine realistiske forslag i tilfeldig rekkefølge:
Walid Atta
Tore Reginiussen
Tarik Elyounuossi
Erik Huseklepp
Jan Gunnar Solli
Frederik Stoor
Petter Vaagan Moen
Atta er selvfølgelig bosman. Vi trenger etter min vurdering to gode stoppere i tillegg til Wangberg. Med Bjärsmyr litt i det blå trenger vi derfor minst en ny midtstopper.
Reginiussen begynner vel snart å nærme seg en retur til Norge?
Det samme gjelder kanskje Tarik Elyounoussi, som etter min vurdering i form holder landslagsnivå, er bortimot gratis, og kan benyttes både som spiss og høyre kant.
Av de nevnte er vel Huseklepp den eneste som ville nærmet seg 5 millioner i overgangssum. Huseklepp i en god klubb sammen med Rade på topp tror jeg kunne blitt svært spennende.
Solli er vel ikke akkurat noen forum-favoritt, men spiller solid for Brann som defensiv midtbane i 4-2-3-1. Han er i vannskorpa til landslaget og kan benyttes i flere posisjoner. Han er betraktelig bedre nå enn da han dro.
Stoor er slik jeg ser det ikke en fullgod erstatning til Lustig, men Lustigs kontrakt går ut etter neste sesong, og da bør man forlenge nå eller se etter alternativer. Jeg tror fort andre vil komme oss i forkjøpet om vi ikke henter ham i dette vinduet.
Jeg tviler på at Steffen blir her også neste sesong. Petter Vaagan Moen har blomstret som offensiv midtbane i Bergen, og kan selvfølgelig også benyttes på kanten. En god venstre frisparkfot er heller ikke å forakte |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 06.10.2010 21:02 Post subject: |
|
|
EvigTroTilDovreFaller wrote: | Av de nevnte er vel Huseklepp den eneste som ville nærmet seg 5 millioner i overgangssum. Huseklepp i en god klubb sammen med Rade på topp tror jeg kunne blitt svært spennende. |
Huseklepp er en bra spiller og bør vurderes av Hoftun, men jeg tviler på at vi får ham for 5 mill. må nokk opp mot 10 mill og kanskje mer.
Jeg er mer positiv til at vi låner Tarik med oppsjon på kjøp. Han er 4 år yngre en Huseklepp og jeg tror Janne kan utvikle ham til å bli en bedre spiller en Bergens wonderboy. Jeg håper også vi signerer Whalid Atta.
Nå som Strand etter alt og dømme legger opp så må vi få inn en ny midtbanespiller som kan tåle å sitte på benken av og til, men samtidlig få spille en del kamper i ny og ned. Den sentrale trioen Henriksen, Annan, Skjelbred blir nok vannskelig å utkonkurere, men vi trenger en midtbane spiller som sammen med Winsnes kan avlaste dem i noen kamper.
Her er noen aktuelle kandidater for rollen:
Fredrik Nordkvelle
Simen Brenne
Bojan Zajic
Bakary Sare
Nosa Emanuel Igiebor
Solomon James Owello
Jan Gunnar Solli
El-Hadji Makhtar Thioune
Sare er nok den eneste som vill finne seg i å slite litt benk i og med at han er så ung som han er. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 06.10.2010 21:17 Post subject: |
|
|
Nosa? Hallo landet. Nei
Sare håper jeg vi får se mer til, fordi han virker lovende.
Nordkvelle og Owello er for min del meget spennende, sistnevnte er kanskje et hestehode foran i sin utvikling _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.10.2010 21:23 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke Nosa? Et enormt talent slik jeg ser det. |
|
Back to top |