English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.10.2010 11:55    Post subject: Reply with quote

Ja det overrasker meg ikke det minste. Tipper Storflor står opp om morgen på den beste måten du har sett på mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 03.10.2010 11:57    Post subject: Reply with quote

Jada, jeg var der og så kampen, Petrucci. De hadde jo der et helt annet og etablert spill enn RBK, som blant annet gjorde dem i stand til å opprettholde trykket med ballen over tid. De gjorde det jo faktisk i perioder på Lerkendal også. Klart, det var ikke bare spillet som gjorde det, de har jo jevnt over mye høyere kvalitet i stort sett de fleste posisjonene også.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Petrucci
Junior

PostPosted: 03.10.2010 12:06    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Det de gjorde (hovedsakelig) var å doble på kant (Wendt, Grønkjær) På høyre siden var det lite spill (i Køben) - der var Pospech stort sett alene. I kampen mot ARIS, spilte vi relativt likt. Så å si at FCK er milevis foran RBK i etablert spille, er litt drøyt..
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.10.2010 12:16    Post subject: Reply with quote

Det ser enkelt ut og mye av poenget mitt var at det er ikke det spektakulære som alltid er den største kunsten. I mine øyne er måten Annan posisjonerer seg og beveger seg i løpet av en kamp for å stoppe motstanderen den største kunstneren i tippeligaen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.10.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

@Petrucci: Tja, det var et mildt sagt noe mer avansert bevegelsesmønster på angriperne deres også som dro stopperne våre fra hverandre og kryssløp dem i filler. Vi var kun Santins off-day foran mål å gå på en gigasmell med solid antall baklengs.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 13:36    Post subject: Reply with quote

Bra diskusjon på gang Tommel'n opp!

@Petrucci - jeg har sikkert skrevet om dobling på kant, men kan ikke huske når/hvor. Jeg er faktisk ingen stor tilhenger av å doble på kant da to mann opptar det samme rommet, og man får dermed mindre spillere i og rundt boksen. Jeg foretrekker en hurtig back som holder bredde mens vingspilleren skjærer innover i banen og gjerne drar med seg motstanderens back. Men det kan vel kalles dobling det også.

@Enkelt spill.

Jeg tror nok at mange ikke ser den jobben Xavi og Iniesta gjør, blant annet Semb som under hele EM 2008 etterlyste Fabregas pasninger i lengderetning. Xavi og Iniesta gjør ting enkelt og de mister aldri ballen, de bestemmet tempoet i enhver kamp selv, og med Busquets i en defensiv rolle bak har de alltid et tilgjengelig pasningsalternativ. Pass & Move på sitt aller beste.

Det er noe vi mangler i RBK utenom Skjelbred, Henriksen og Annan - ekstremt balltrygge spillere. Nå forsøker vi på et mer ambisiøst pasningsspill i lengderetning, og vi får utrolig ofte brudd mot oss. Ettersom Dorsin er treig, Lustig ekstremt offensivt og stopperparet ikke har ekstremfart lenger så blir det veldig utrygt. Ikke se bortifra at eventuelle baklengs i dag kommer på brudd og kontring etter en ambisiøs pasning hvor vi er total ubalanse. Luton Shelton vs. Bjärsmyr Rolling Eyes

Blir uansett artig!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.10.2010 13:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Luton Shelton vs. Bjärsmyr Rolling Eyes

Heldigvis så er han verdens dårligste fotballspiller. Sier ikke at han ikke scorer mot oss, men sånn generelt sett burde en spiller som løper dobbelt så fort som alle andre scoret 30 mål å en sesong. Det er helt latterlig hvor kjapp han er! Grenser nesten til juks, det blir for dumt å se på Razz hehe
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.10.2010 13:56    Post subject: Reply with quote

Det var forresten ikke selve doblingen på kant som imponerte meg mest med FCK i Parken (unnskyld, PARKEN), men hvordan de kombinerte ekstrem breddeholding med konstant og hurtig vridning av spillet, og i TILLEGG flott kombinasjonsspill på små flater, samtidig som de eide ballen i laget. Beint fram fantastisk vakker fotball vi ble utsatt for der nede, og jeg LIKER ikke FCK, for å si det slik.

Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 14:54    Post subject: Reply with quote

Alle utsagenene til vålerenga-spillere og trenere de siste ukene må jo gi RBK ekstra motivasjon.
Back to top
fsnass
Proff

PostPosted: 03.10.2010 14:58    Post subject: Reply with quote

Får satse på det! Gleder meg til å ta turen til et fullsatt Lerkendal for å se at vi slår kjepphøye enga-spillere!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.10.2010 15:15    Post subject: Reply with quote

1985: RBK - LSK 1-0
1990: RBK - Brann 2-0 (LSK - TIL 0-0)
1992: RBK - KIL 6-0
1998: Molde - RBK 0-2
2001: LSK - RBK 1-2 / Brann - RBK 2-6 (LSK - TIL 3-1)
2004: RBK - Lyn 4-1 (VIF - Stabæk 3-0)
2006: Brann - RBK 1-3
2009: Molde - RBK 0-2
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
smeboe
Proff

PostPosted: 03.10.2010 15:35    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:

Dere skal se; antallet scoringer i kampen mot Vålerenga i morgen kommer til å avgjøre hvilket terningkast kampen får i media. Ender den 3-3 vil den kanskje få terningkast fem eller seks, mens om den hadde endt 0-0 ville den antakelig fått terningkast en eller to, uansett om spillet og sjansene var de eksakt samme, bare at det ikke ble mål. Jeg synes det er rart.

Her bommer du totalt på skiva. I en kamp som ender 3-3 vil kampbildet ha endret seg mange ganger ila kampen, og dette gjør kampen mye mer interessant, både om du heier på ett av lagene eller om du er en nøytral tilskuer. Og så må du heller ikke undervurdere følelsene som vekkes ved mål forskjellige veier, det er jo det vi fotballtilhengere søker når vi følger med på sporten.

Ta for eksempel 4-4-kampen mellom VIF og Lyn i fjor sammenlignet med 0-0-kampen mellom Hønefoss og Start på mandag (så den ikke, men skal visstnok ha vært en rysare til 0-0-kamp å være): I Hønefoss-kampen var stillingen hele tiden 0-0, Hønefoss-tilhengerne rev seg i håret over forspilte sjanser og Start-tilhengerne så sekundviseren gå saktere og saktere. Greit nok - spennende. Men likevel ensformig.
I Oslo-derbyet startet det med 1-0-ledelse til VIF og stor jubel i klanen, før Bastionen kunne feire to kjappe og plutselig 2-1-ledelse og Klanen tok nesten til tårene, og sånn fortsatte det fram og tilbake. En kamp der du får kjent på hele følelsesregisteret, er MYE mer underholdende enn en kamp der du sitter med samme følelsen hele tiden. Hadde Norge-Brasil i VM -98 Vært like sagnomsust om ikke Brasil tok ledelsen 15 minutter før slutt, og Norge bare hadde vunnet 1-0?

Tror du skjønner hva jeg mener.

Både folk med fotballforståelse, Norsk Regnesentral og alle hobbypsykologer kan også fortelle deg at en 3-3-kamp er mye mer sjelden enn en 0-0-kamp, og min teori er at den underholdninga du vet du sjelden får, er bedre fordi du vet du vil huske den bedre i ettertid.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 15:42    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper vi ikke klarer fylle stadion i kveld. Tipper max 19 tusen. Trege trøndere er grunnen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.10.2010 15:47    Post subject: Reply with quote

Fredag formiddag var det under tusen billetter igjen så der tar du nok (heldigvis) feil.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2010 15:50    Post subject: Reply with quote

Merkelig påstand når klubben sier at det er under 1000 billetter igjen, inkl VIP.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 17:11    Post subject: Reply with quote

-Blir vanskeligere nå

Andresen skjelver etter at Eggen la om. Very Happy

Satan, gleder meg til en slik kamp igjen. Fullt hus med nerve i kampen. Blir som FCK-kampen dette.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.10.2010 17:57    Post subject: Reply with quote

Blir nok rimelig fullt i kveld ja Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 19:03    Post subject: Reply with quote

Er veldig nervøs nå. Mange VIF-supportere her jeg bor, så blir nok en del mobbing uansett hvordan kampen går.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 03.10.2010 19:12    Post subject: Reply with quote

Dæven, nå gleder jeg meg til match!

Første virkelig store Tippeliga-match siden Brann borte i 2006?
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 03.10.2010 19:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er overhodet ikke nervøs. RBK vinner alltid slike kamper, sånn er det bare.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 19:55    Post subject: Reply with quote

Slik klarer jeg ikke tenke. Er forferdelig nervøs, selv om jeg innerst inne vet at vi er et bedre lag enn dem, spesielt på hjemmebane.

Huff og huff. Kom igjen, Rosenborg!
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.10.2010 20:18    Post subject: Reply with quote

Helvette... hva er det med Ørlund da??? Står og glor...sement i beina.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.10.2010 20:19    Post subject: Reply with quote

Katastrofal start!! Ørlund elendig.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 03.10.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er jeg drittlei svensker.

Last edited by Skjelbred on 03.10.2010 20:20; edited 1 time in total
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

"Kva var det som brast så høgt"?
"Seriegullet ut or dine hender, herre"
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20  Next
Page 7 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb