| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.09.2010 23:36 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Hoftun: "Mathias Bjärsmyr spiller sin beste kamp i RBK-trøya så langt" |
Hoftun synes ikke egentlig at han spilte bra, han prøver bare å skru opp prisen.  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.09.2010 23:36 Post subject: |
|
|
Enda artigere med Follo, naturligvis. Atletico Madrid har jo allerede møtt storlaget Fyllingen i e-cup, så de er nok vel forberedt  |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 30.09.2010 23:41 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | TAF wrote: | | Hoftun: "Mathias Bjärsmyr spiller sin beste kamp i RBK-trøya så langt" |
Hoftun synes ikke egentlig at han spilte bra, han prøver bare å skru opp prisen.  |
Hoftun poengterte jo etterpå at han først og fremst mente Bjärsmyr spilte bra offensivt, noe han jo stort sett også gjorde. Men hvordan han kunne velge å overse alt det defensive slurvet til Bjärsmyr er ikke godt å si. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.09.2010 23:43 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | knækk wrote: |
Viktig for lagmoralen at Eggens taktikk funker. Motstand var så som så dog. Dårligere enn Godset. |
Hadde Godset slått Atletico Madrid på Marienlyst? Tviler  |
Det er nok ikke sannsynlig, men jeg tror fort godset hadde slått Aris på en god dag hjemme. Men gidder ikke legge for mye vekt på det. Vi vant for faen! 3 poeng i gruppa, 2 mer enn regjerende mester. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 30.09.2010 23:56 Post subject: |
|
|
| Steike, for et liv det var på grekerne. Kjernen ble iallefall greit overdøvd utifra der jeg satt på nedre byggern. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 01.10.2010 00:01 Post subject: |
|
|
Veldig enig med deg asbjoern angående Skjelbred. Henriksen er god, men synes likevel Skjelbred er en klasse over, og burde prioriteres på landslaget. Men jeg synes likevel begge er gode nok til å være med i landslagstroppen.
Det Skjelbred leverer i dag(og også i mange andre kamper i det siste) er enormt. Viser klasse i form av løpskraft og ballbehandling! Hvor mange ganger iløpet av denne og andre kamper, ser vi ikke Skjelbred enkelt og grett åpner opp et hav av muligheter framover på banen, ved at han drar av en motspiller i fart ved hjelp av tempo og gode vending?? De fleste andre på laget blir nødt å spille støttepasninger eller liknende i slike situasjoner. Vi er nødt å ha noen som Skjelbred på banen!
Vi ellers si at jeg synes Moldskred var veldig verdifull idag, med smarte og gode løp. Noe han forøvrig altid har. Forskjellen idag var vel at han virket å ha mer livlige ben og faktisk også lyktes veldig godt med ballbehandlingen!
Ser bra ut med tanke på helgens kamp!
[/b] |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.10.2010 00:08 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | Da er vi oppe på andre plass i gruppen og klar for neste runde  |
Vi er på tredjeplass, og med det ute. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.10.2010 00:11 Post subject: |
|
|
| Vi er vel på 2.? Innbyrdes før målforskjell vel? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.10.2010 00:16 Post subject: |
|
|
| Jasså. Så TV2 opererte med (fra det som så ut som offisiell UEFA-grafikk) oss på tredjeplass da de viste tabellen isted. Men hvis innbyrdes teller foran er jo det greit nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.10.2010 00:21 Post subject: |
|
|
Uefa har oss på 2. nå iallefall.
Da er vi videre da!  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.10.2010 00:22 Post subject: |
|
|
| En ser tydelig at Bjärsmyr er rusten ,men en ser også at det er en veldig god spiller der inne som kan gi oss en ny dimensjon iforhold til å starte angrep bak ifra med forseringer for der hvor Demidov og Stadsgaard ofte passerte ledd bra ,men hadde en dårlig avlevering så har Bjærsmyr en god avlevering. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.10.2010 00:32 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | longines wrote: | Hadde Godset slått Atletico Madrid på Marienlyst? Tviler  |
Haha, for en fantastisk artig tanke Atletico Madrid på Marienlyst. Verste er jo at det kan bli en realitet neste år... |
Alternativet er vel værre haha. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 01.10.2010 07:58 Post subject: |
|
|
Plutselig ser alt lysere ut med tanke på kampen mot VIF.
Den skal vinnes, og så er det bare og cruise inn. Blir en fin høst. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 01.10.2010 09:19 Post subject: |
|
|
| beyondlogic wrote: | | Konesseur wrote: | | TAF wrote: | | Hoftun: "Mathias Bjärsmyr spiller sin beste kamp i RBK-trøya så langt" |
Hoftun poengterte jo etterpå at han først og fremst mente Bjärsmyr spilte bra offensivt, noe han jo stort sett også gjorde. Men hvordan han kunne velge å overse alt det defensive slurvet til Bjärsmyr er ikke godt å si. |
Ikke mange pedagogiske antenner på deg... Det har vel noe med at det negative tar vi på kammerset, mens det positive tar vi i media. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.10.2010 09:38 Post subject: |
|
|
Meget oppløftende kamp i går, den klart beste på en god stund.
Fortsatt sliter vi en del defensivt. Dorsin er langt unna toppnivået sitt defensivt, og slipper igjen til motstanderene for lett, og må nok en gang ta hovedansvaret for et baklengsmål. Han gjør dog noe opp for seg ved å ha en målgivende. Prica er fortsatt langt unna formen, men gjør det viktigste han skal som spiss - score mål.
Ellers synes jeg Moldskred gjorde sin beste kamp for oss i går. God til å holde på ball, vendte av spillere og gjorde kloke valg og vel utførte pasninger. Scoret også et goalgetter-mål, men burde hatt to, selv om det kjempesjansen han blåste over skulle vært avblåst for offside.
Ciljan viser igjen at han har teknikk, tempo, overblikk og løpskapasitet som overgår stort sett alle andre med norsk pass. Han er en av få som virker å profittere på å spille mot god internasjonal motstand. Da Henriksen var noe usynlig i går, regner jeg med Drillo og co. fikk litt å tenke på. Det bvurde muligens vært plass til begge?
Godt fornøyd med kampen i går er jeg altså. Laget viste meget god moral ved å reise seg til et enda høyere nivå i andre enn første omgang, til tross for utligning i trynet rett før pause.
Dette lover godt for "seriefinalen" på søndag! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.10.2010 10:15 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Scoret også et goalgetter-mål, men burde hatt to, selv om det kjempesjansen han blåste over skulle vært avblåst for offside.
|
Enig i at han burde satt den, men enda mer positivt at det vel var den eneste Moldskred-offsiden (mulig jeg husker feil, men jeg kan ikke huske at han hadde noen av de hårreisende offsidene han har klart å ha i TL). |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 01.10.2010 10:20 Post subject: |
|
|
| Moltisanti wrote: | | beyondlogic wrote: |
Ikke mange pedagogiske antenner på deg... Det har vel noe med at det negative tar vi på kammerset, mens det positive tar vi i media. |
Hver gang jeg skulle forklare ett eller annet til en medstudent tilbake i skoledagene startet vel forklaringen gjerne med "Jævla idiot", så joda, jeg tar den.
Hvis det Hoftun gjorde var et forsøk på å få gitt litt skryt til Bjarsan var det vel ikke det lureste å proklamere at dette var hans beste kamp i Rosenborgtrøya. Det eneste logiske oppfølginsspørsmålet var jo "uh, så du hvordan han holdt på defensivt?". |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 01.10.2010 10:28 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | En ser tydelig at Bjärsmyr er rusten ,men en ser også at det er en veldig god spiller der inne som kan gi oss en ny dimensjon iforhold til å starte angrep bak ifra med forseringer for der hvor Demidov og Stadsgaard ofte passerte ledd bra ,men hadde en dårlig avlevering så har Bjærsmyr en god avlevering. |
Helt enig. Jeg mener å se en spiller med minst like stort potensiale som Kris, dog på en annen måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.10.2010 11:37 Post subject: |
|
|
| knækk wrote: | | longines wrote: | | knækk wrote: |
Viktig for lagmoralen at Eggens taktikk funker. Motstand var så som så dog. Dårligere enn Godset. |
Hadde Godset slått Atletico Madrid på Marienlyst? Tviler  |
Det er nok ikke sannsynlig, men jeg tror fort godset hadde slått Aris på en god dag hjemme. Men gidder ikke legge for mye vekt på det. Vi vant for faen! 3 poeng i gruppa, 2 mer enn regjerende mester. |
Seriøst? Godset? Jeg mener du undervurderer Aris, dette var et solid lag i europeisk middelklasse, med et solid forsvar og gode individualister. Godset ville tapt 4-0, selv hjemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.10.2010 12:00 Post subject: |
|
|
Dæven så positive dere er. Er jeg den eneste som syns kampen var urkjedelig å se på? Kom meg knapt gjennom andre omgang.
Jeg syns rett og slett vi er et primitivt lag (med veldig få unntaksvise glimt). Helt begredelig nivå på teknikk (mottak/medtak som får Frode Johnsen til å se ut som Romario), tempo i bein, tempo på ball og null smartnes i hodet. Med unntak av Skjelbred og Annan har vi knapt en spiller på anstendig nivå nå (Henriksen kommer nok dog). Denne stallen er så kvalitativt svak at det er en lidelse å se på.
...og Bjärsmyr har så langt (fortsatt) vært en total katastrofe...
Disse grekerne var akkurat dårlige nok til en sliteseier hjemme, men et (høyst) sannsynlig tap borte, imo. Men 3 poeng er 3 poeng! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.10.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Dæven så negativ du er
Er forsåvidt enig i det du trekker fram i negativ retning. Uansett har det vært så svart de siste ukene at det ikke skal mye til for å se positive ting.
Begge målene f.eks. er gode prestasjoner.
Moldskred går ikke i offside hver gang ballen kommer over midten...
Backene er mer med offensivt igjen.
Forsvaret i noe bedring.
Og selvsagt Skjelbred og Annan... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.10.2010 12:32 Post subject: |
|
|
| Den store sjansen til Moldskred kan vel umulig være offside da de begge er bak forsvarsrekka når pasningen går? |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 01.10.2010 12:33 Post subject: |
|
|
Ja, så lenge pasningen går fremov på banen er det offside. Det kreves to spillere (som regel keeper + en utespiller) for å være onside. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.10.2010 12:34 Post subject: |
|
|
Det er da lov til å sentre til hverandre etter å ha passert forsvarslinjen! Har da sett dette mange ganger 2 spillere alene mot keeper feks.
Last edited by Hedning on 01.10.2010 12:34; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 01.10.2010 12:34 Post subject: |
|
|
| Det er irrelevant så lenge den som skal ta i mot ballen er foran han som spiller den. Hadde Moldskred vært bak han som sentret (husker ikke i øyeblikket), ville det derimot ikke vært offside. |
|
| Back to top |
|
 |
|