English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ryujin
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Ryujin wrote:
larse65 wrote:
Stubbelur wrote:
Jeg må si disse Eggen-elskerne er noen kvalme typer.

Kvalme?!
Og hva faen er du?

Du og din like av drittsekker som hetser mannen som har gitt deg en klubb å være stolt av, med helt unike resultater, er ikke suportere, men en skam for oss som elsker klubben og det den står for!!!

Larse nå får du faen meg ta det med ro.

"Elsker klubben og det den står for!!!", er du sikker på det, for meg virker det som om du syns Eggen er viktigere en klubben.
Det er fordi jeg elsker Rosenborg at jeg føler en dypp sorg når jeg ser Rosenborg spille. Jeg ser et lag som faller sammen og en trener som ikke makter og nå frem til spillerne.
Det er med bekymring at jeg ser en trener som dropper all fremgang innen trening for å gå tilbake til hvordan det ble gjort på 80-90 tallet.

Jeg har stor respekt for det Eggen og det han har gjort for Rosenborg.
Men hans fortid kan ikke gi han carte blanche, til og med Eggen kan gjøre feil, og det må være en hvis takhøyde for å gi kritikk når det er fortjent. Og bare fordi jeg er kritisk til det som skjer så er jeg ikke noe mindre supporter for det.

Jeg tar det absolutt ikke med ro!

Å være skeptisk til Eggen, JJ ,Hamren osv, er helt greit.
Men å nærmest håne, pisse på og latterliggjøre Eggen er IKKE greit.
Og det forbeholder jeg meg retten til å reagere kraftig på!

Du pisser på alt og alle, så du burde ikke uttale deg.
Og når vi ser på hvordan Rosenborg har prestert i det siste så forstår jeg at noen ikke klarer å holde seg når følelsene tar over.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.09.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Quote:
Jeg må si disse Eggen-elskerne er noen kvalme typer.

Jeg må si disse Eggenelskerne - haterne er noen kvalme typer.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 13:48    Post subject: Reply with quote

Ryujin, da foreslår jeg at du retter skytset der det hører hjemme;ledelsen!
Å sette inn Eggen midt i en sesong, er bortimot idioti. Han har helt forskjellige preferansener enn Hamren. Og han har vist at hans vei er den rette. Men det tar tid å øve inn hans systemer. Det ble alt for kort tid. Tidspresset førte til for høy inntensitet, dalende formkurve og misnøye. Hadde han kommet inn i januar, hadde man sluppet dette.

Må likevel minne om at Eggen har hatt langt bedre resultater enn Hamren. Det er bare det at forventningene er så store. Men Eggen trenger også tid.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 14:11    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Ryujin, da foreslår jeg at du retter skytset der det hører hjemme;ledelsen!
Å sette inn Eggen midt i en sesong, er bortimot idioti. Han har helt forskjellige preferansener enn Hamren. Og han har vist at hans vei er den rette. Men det tar tid å øve inn hans systemer. Det ble alt for kort tid. Tidspresset førte til for høy inntensitet, dalende formkurve og misnøye. Hadde han kommet inn i januar, hadde man sluppet dette.

Må likevel minne om at Eggen har hatt langt bedre resultater enn Hamren. Det er bare det at forventningene er så store. Men Eggen trenger også tid.

Selvsagt trenger Eggen som alle andre tid.
I en perfekt verden ville vi unngått dette, men når Eggen tok over når han gjorde så må han ta "the path of least resistance". Men han valgte å forandre på alt, og han prøver å kjempe igjennom spillestilen hans.
Hadde han i stede fortsatt arbeidet Hamrén gjorde samtidig som han jobbet litt ekstra på angrepet så er jeg ganske sikker på at dette vikariatet hadde gått smooth

Selvsagt burde ledelsen i Rosenborg få kritikk, en klubb som Rosenborg burde til en hver tid vite hvilke managere som er ledig og hvilken som har de kvalitetene som vi ser etter.
Av og til så tror jeg at de på brakka tror Rosenborg er større en de virkelig er. Vi kan alltid få gode trenere men de vi burde se etter er så gode at de er på vippen til å gå til større ligaer og kommer derfor ikke til å være lengre en 2-4 år, alt annet er utopi.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2010 14:19    Post subject: Reply with quote

Å si at Eggen har hatt "langt bedre resultater enn Hamrén" er vel å dra det noe langt. Men det er også å dra det for langt å si at Eggen har vært en gedigen skuffelse.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 14:20    Post subject: Reply with quote

Ryujin;
Da er vi faktisk ikke særlig uenig, når alt kommer til alt Smile

Men jeg tror nok at en så merritert trener ikke ser for seg å videreføre andre sitt arbeid-særlig ikke når han har bevist at hans måte er best. Det er der feilen ligger. Eggen skulle vært her i januar, eller ikke i det hele tatt.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 14:35    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri pisset på Eggen, jeg har vært negativ til ansettelsen men har alltid sagt at jeg respekterer han og arbeidet han har gjort.

Egentlig så burde ikke Eggen blitt ansatt i det hele tatt, den dagen SVFF sto på døra så burde Rosenborg starte kontrakts forhandlinger med ny trener. De burde kansellert alle spillerkjøp, og gitt den nye treneren tid til å se de siste kampene sånn at han hadde fått et bilde av hvilke spillere vi allerede har og kommer til og trenger.
Men når arbeidsdagen på brakka består av 7,5 timer kaffepause og 0,5 timers faktisk arbeid så forstår jeg at dette kan bli vanskelig å få til.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 14:46    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Jeg har aldri pisset på Eggen, jeg har vært negativ til ansettelsen men har alltid sagt at jeg respekterer han og arbeidet han har gjort.

Egentlig så burde ikke Eggen blitt ansatt i det hele tatt, den dagen SVFF sto på døra så burde Rosenborg starte kontrakts forhandlinger med ny trener. De burde kansellert alle spillerkjøp, og gitt den nye treneren tid til å se de siste kampene sånn at han hadde fått et bilde av hvilke spillere vi allerede har og kommer til og trenger.
Men når arbeidsdagen på brakka består av 7,5 timer kaffepause og 0,5 timers faktisk arbeid så forstår jeg at dette kan bli vanskelig å få til.

Tommel'n opp!

Mitt kraft-innlegg var jo heller ikke myntet på deg. Det er jo lov å være uenig, men å pisse på mannen som skapte klubben blir respektløst. Det har IKKE du gjort Smile
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 27.09.2010 15:17    Post subject: Reply with quote

Synes også at personlige usaklige angrep er lavmål. Kan bare riste på hodet av folk som skriver "orkdalsnissen" o.l., lurer mest på om det ligger trolling bak. Er det noen som virkelig fortjener respekt, så er det Eggen.

For å si det med en ganske teit floskel: Man skal ta ballen, og ikke mannen. Da er det naturlig med ærlig kritikk av hele Rosenborg, inkludert Eggen. Får det være at enkelte er så trangsynte at Eggen unntas for kritikk overhodet. Med fare for å gjenta meg sjøl: Enkelte (les: Larse) proklamerer "Vent og se, nå når Eggen kommer blir alt bra, så kan vi etter hvert vurdere ham." Suksessen blir ikke maksimal, og når Eggen endelig er oppe til vurdering på forumet... så er responsen at ALLE ANDRE enn Eggen har skylda. Ei slik virkelighets-tolkning og holdning er provoserende for mange, og delaktig i at usaklig kritikk oppstår. Tror dette forumet har godt av litt mindre trangsynhet og litt mer folkeskikk.

Last edited by Fosningen on 27.09.2010 15:44; edited 1 time in total
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 15:24    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Jeg tar det absolutt ikke med ro!

Å være skeptisk til Eggen, JJ ,Hamren osv, er helt greit.
Men å nærmest håne, pisse på og latterliggjøre Eggen er IKKE greit.
Og det forbeholder jeg meg retten til å reagere kraftig på!

Jeg forbeholder meg retten til å ikke tolerere å bli direkte løyet om. Har aldri hånet, pisset på eller latterliggjort Eggen.

Jeg har kommet med kun konstruktiv kritikk, har stor respekt for Eggen, og det synes jeg du bør respektere.

Har hverken et elsk eller hat-forhold til Eggen. Jeg elsker klubben.

Folk må akseptere at Eggen har svakheter, og folk må tåle at tilogmed Eggen får kritikk. Jeg har møtt Eggen på bygdafest i Orkdalen, og han er langt ifra noen helgen, så slutt å behandle han som om han er det. Han er et menneske som har feil og mangler, som alle oss andre.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 17:36    Post subject: Reply with quote

Selv o-store Eggen må da ta seg til takke med kritikk (mest konstruktiv) av supporterne, slik er det med trenere når laget spiller under pari under en lengre periode. Og larse65, du må tåle at andre har forskjellige meninger enn deg istedenfor å bli så hissig. Det kler deg ikke.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 18:33    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hjelde wrote:
Bakklandia wrote:
Hjelde wrote:
Neutral Du konkluderer altså Eggens "regnskap" som negativt fordi du tror at det var 9 poeng ned til VIF når han tok over. I så fall er det en meget spekulativ spekulasjon. At Eggen tar flere poeng enn Hamrèn, og har gått fra 2. plass til en klar ledelse, betyr vel også en smule for regnskapet...

Nei, det gjør jeg slett ikke. Men la oss være ærlige, Eggen kunne vanskelig å ha gjort ting bedre denne gangen enn han har gjort opp igjennom historien. Altså var det ikke stort han kunne vinne - i beste fall kunne han ha opprettholdt Status Quo.

Slik det ser ut i øyeblikket (for "regnskapet" kan selvsagt se helt annderledes ut ved sesongen slutt) er status følgedne:

- Det bunsolide forsvaret vi hadde før han tok over er borte.
- "Attityden" og overskuddet hos spillerne er også borte.
- Effektiviteten fremover er i hvert fall ikke blitt bedre enn under Hamren.
- CL-spill ble til "bare" EL-spill.
- Her blir man i tillegg rundspilt, og ser ikke ut til å ha noe å bidra med i gruppa.
- NM ble en totalfiasko, da man gir fra seg ledeslen to ganger, og deretter taper for bunnlaget i Adecco i semifinalen.
- Stallen er den svakeste på mange år, og få eller ingen spillere som kan komme inn fra benken er gode nok til å kunne bidra til å snu kampen (Absolutt ikke (bare) Eggen skyld)
- Lagets form- og poengkruve peker rett nedover.
- Eggensk fotball (og trening) er for kraftkrevende for dagens stall, hvilket forklarer mye av de overfornevnte punktene.

Så slik det ser ut nå, er det vanskelig å konkludere med noe annet enn at det foreløpig ser ut som om Eggen - omdømmemessig - har tapt mer enn han har vunnet så langt. Legendestatusen hans har fått seg noen unødvendige riper, og han kan riikere å bli stenmplet som utdatert etter fullført vikariat.

Men, haler han i land seriegullet og mot all formodning klarer å raske med seg om så bare en uavgjort i EL-gruppespillet, vil regnskapet være betraktelig mer i balanse ift. slik det var før han tok over.

Men i alle dager, alle med bare en viss grad av realisme hadde da ikke slike forventninger til Eggen da han tok over. Det han kunne gjøre var å få laget til å spille godt angrepsspill, for la oss være ærlige, Hamrèns angrepsspill var til tider dårlige saker.

... og jeg må beklage å si det: Du er fortsatt spekulativ, når du hopper bukk over det Eggen først og fremst kan måles på, seire, mål og poeng. Her har han klart å ta mer poeng enn suksesstreneren Hamrèn. I de punktene du nevner velger du konsekvent å snu noe positivt til noe negativt. Kan du tenke deg at forsvaret har blitt dårligere fordi laget i større grad ønsker å satse offensivt? Er det ikke det å gå til siste runde i CL- kvalifisering, og kvalifisere oss for RL bra, ja rett og slett en suksess? Er det å gå til semifinalen i NM virkelig en "totalfiasko"? Kan det være at vi bare har en nedadgående kurve i en lang sesong, som vil gå opp igjen? Er virkelig troppen så veldig dårlig, f.eks spilte vi med Berisha osv i 2008?

Tenk deg litt om før du spekulerer...

Hvilke forventinger? Har jeg nevnt noe om forventinger?

Tja... når du snakker om at Eggen hadde så mye å tape i forhold til historien, så er det vel forventninger til han og hva han skulle utrette du snakker om... er det ikke? Jeg, og de fleste som hadde en viss grad av realisme, satte ikke pari for Eggen på gjenskapelse av historien, men sett i forhold til utgangspunkt og rammer denne gangen. Dermed... der var der du både snakket om og nevnte forventninger til Eggen før han startet.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 18:34    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Selv o-store Eggen må da ta seg til takke med kritikk (mest konstruktiv) av supporterne, slik er det med trenere når laget spiller under pari under en lengre periode. Og larse65, du må tåle at andre har forskjellige meninger enn deg istedenfor å bli så hissig. Det kler deg ikke.

Her er det flere ting som blir feil.

1. O-store Eggen? For meg høres det nedlatende ut!
2. Konstruktiv kritikk? Ja, men ikke hetsing,latterliggjøring og pissing!!
3. Under pari? I forhold til hva? Hamrens resultater? Eggens er vel bedre.
4. Hissig? Ja, med så mye idiot-forklaringer av han som skapte klubben!!!!
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.09.2010 18:45    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hjelde wrote:

Hvilke forventinger? Har jeg nevnt noe om forventinger?

Tja... når du snakker om at Eggen hadde så mye å tape i forhold til historien, så er det vel forventninger til han og hva han skulle utrette du snakker om... er det ikke? Jeg, og de fleste som hadde en viss grad av realisme, satte ikke pari for Eggen på gjenskapelse av historien, men sett i forhold til utgangspunkt og rammer denne gangen. Dermed... der var der du både snakket om og nevnte forventninger til Eggen før han startet.

Da er du som har tolket at jeg har hatt forventninger, for det har jeg faktisk ikke hatt. Men "pari" slik jeg ser dte ville vel vært omtrent å holde laget der Hamren holdt ift. suverenitet. Om han har gjort det, vel, det kan man jo diksutere lenge...
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 18:48    Post subject: Reply with quote

Der handlet den tråden også om Eggen vs Hamrén. Grattis!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2010 19:00    Post subject: Reply with quote

Der eller DERR? Tråden var vel inne på Hamrén vs Eggen lenge før det siste innlegget.

Jeg skjønner for så vidt problematikken med at for mange ulike tråder penser inn på samme tema, men en hver diskusjon som er tilbakeskuende vil jo oppfattes som det nettopp på grunn av skiftet som skjedde.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 19:01    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg problemer med å forstå hva du mener med forventninger Bakklandia. Du snakker om at Eggen hadde mye å tape, og da er det vel i forhold til forventningene? Når du selv setter en pari for hva som er godkjent for Eggen, så er det vel igjen i forhold til forventninger du har til han?.... er det ikke?

Som et eksempel så mener jeg Eggen har vunnet mye etter at han tok over, med bakgrunn i de forventninger jeg hadde til han. Du mener at det ikke var stort Eggen kunne vinne etter at han tok over, og da må du nødvendigvis legge et annet forventningsgrunnlag til grunn for et slikt utsagn. Joda... du snakker om forventninger hele veien.

Uansett, det var ikke poenget med det innlegget hvor du gjorde et poeng ut av at du ikke hadde nevnt noe om forventninger. Det var at du konsekvent og spekulativt, snur noe som kunne vært tolket som positivt rundt Eggens resultater, til noe negativt, og jeg forsøkte å vise hvordan jeg mente at det du hadde nevnt som negativt burde bli sett i et mer positivt lys.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2010 19:27    Post subject: Reply with quote

Hva slags forventninger folk hadde til Eggen er nok ganske forskjellig. Det er likevel min påstand at et stort flertall satt med forventninger om at Eggen i løpet av ganske kort tid skulle skape en blest og positiv interesse rundt RBK på linje med det beste fra sin forrige periode. Laget skulle levere resultater minst på det nivået vi er blitt vant med fra de siste par årene, i tillegg til at Eggen nok i hvert fall hos enkelte ble ansett som nærmest en garantist for CL fordi han aldri hadde mislyktes tidligere.

Ser man på artikkeldiskusjonen i Adressa i januar, ifm at Eggen var "uønsket" i RBK (noe han slett ikke var, han ble bare ikke ansett som en god permanent løsning), sier den mye om både forventninger og hans unike status.

http://fotball.aftenblade...?start=150

Denne positivismen råder tilsynelatende ikke rundt Eggen idag, selv om resultatene i og for seg har vært ganske gode, med europaliga, semifinale i cupen og serieledelse.

Publikum har slett ikke strømmet til Lerkendal i større mengder enn under Hamrén heller - den tendensen viste seg fra første stund, med unntak av avskjeden/comebacket mot KIL.

I sum må det i mine øyne bety at forventningene mange hadde til Eggen var alt for høye, helt urealistiske og uoppnåelige.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.09.2010 19:38    Post subject: Reply with quote

Ergo hadde Eggen mye mer å tape enn han hadde å vinne!
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 19:39    Post subject: Reply with quote

Hvis det var slik at det var mange som forventet det du skisserer her Kristobal, så er jeg enig, det var urealistiske, ja nesten litt urettferdige mot Eggen. Hvis man ser hva Eggen har klart ut i fra de rammene han er gitt, så synes jeg konklusjonen bør være at han har innfridd realistiske forventninger så langt, all den tid han ser ut til å ta oss til seriegull, semifinale i cupen, og RL- spill i løpet av noen måneder som trener i klubben. Alt annet blir urealistisk og urettferdig.

...og ja Bakklandia, med slike forventninger hadde han nok det, men som sagt, med en viss grad av realisme ser man jo raskt at slike forventninger blir totalt skivebom.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 20:29    Post subject: Reply with quote

Publikumsmessig så har nok spillerkjøpene en del å si også. En ny Sapara eller to, kanskje en Bolanos, hadde nok dratt atskillig flere folk enn en Winsnes, Bjärsmyr og Jamtfall. Få spennende spillere i Rosenborg for tida. Selv Henriksen er jo litt traust å se på til tider, selv om han er aldri så elegant.

Og så lenge Eggens lag ikke spillemessig har innfridd forventningene, selv om resultatene har vært gode, så betyr kanskje dette også litt.
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2010 21:10    Post subject: Reply with quote

Rent resultatmessig kan ikke folk være så veldig misfornøyd med sesongen fra juni til nå, men det er noe med hele bildet som ikke harmonerer med det folk ønsket seg tror jeg.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 21:53    Post subject: Reply with quote

Tror nok du har rett i det, kristobal. De fleste har nok ventet en framgang spillemessig, ihvertfall at vi holdt et stabilt nivå. Vi er jo vant med at RBK er et høstlag, som spiller bedre og bedre fra august og utover. Nå derimot har vi spillemessig stagnasjon og formsvikt i den viktigste perioden av sesongen. Det er en sjokkartet opplevelse for mange, og alle prøver å finne årsaker. Det er selvfølgelig veldig lett å skyte på treneren, men spillerne må nok også ta sin del av ansvaret. Laget er inne i en dårlig periode nå, men det kan fort snu. Allerede på torsdag spiser vi forrett mot Aris, og på søndag knasker vi i oss hovedretten, Vålerengen. Vi leder serien med 5 poeng og jeg tror at vi klarer seriemesterskapet med god margin. Vi har egentlig lite å klage på enten treneren heter Eggen eller noe annet.

"RBK er laget, gutta som kan faget"!
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

Sorry for OT: men det er "Rosenborg er laget, gutta som kan faget" osv. Smile

At Eggen ikke klarte å få laget til CL er det vel den største skuffelsen for mange. (EDIT: Obs! Mine antagelser basert på synsing)
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 27.09.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Sorry for OT: men det er "Rosenborg er laget, gutta som kan faget" osv. Smile

Auda, utilgivelig av meg. Ryggmarg når jeg synger, men satt dårlig fra tastaturet Embarassed
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb