| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 20.09.2010 13:59 Post subject: |
|
|
Og Steffen har tatt over kapteinsbindet fra Dorsin selv når Roar har vært på banen. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.09.2010 14:15 Post subject: |
|
|
| Jaha? Når skjedde det? Nå såg ikke jeg kampen mot Leverkusen, men Dorsin ble ikke byttet ut der. Sist Dorsin ble byttet ut, hjemme mot Molde så var det Strand som tok over bindet. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 20.09.2010 14:20 Post subject: |
|
|
Var sikker på Steffen tok kapteinsbindet i den kampen. Tok feil der. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 20.09.2010 16:24 Post subject: |
|
|
Jeg er også skeptisk til at Dorsin er den beste å ha utpå der som kaptein utifra troppen vi har. Han er en av de som blir hissigst/gretten utpå der og ikke den som best holder roen i laget og kontrollerer når det må til.
Steffen derimot er den minst temperamentsfulle og skal bestandig megle når det bli bråk. Jeg syns han passer veldig bra, men syns Strand også er et godt alternativ.
Ikke fått med meg at Dorsin er kaptein når Roar spiller?
Greit nok å ikke rekke over bindet når han kommer inn though. _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.09.2010 16:41 Post subject: |
|
|
Både mot Molde, Start, Viking og Leverkusen har Dorsin vært kaptein selv om Strand startet kampen.
Strand kan faktisk såvidt jeg ser ikke ha vært kaptein i det hele tatt i år, bortsett fra de fem minuttene på slutten mot Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 20.09.2010 17:56 Post subject: |
|
|
| Dersom Demidov hadde signert ny kontrakt ville jeg gjerne sett han som kaptein. Jeg synes Dorsin gjør en grei jobb selv om Iversen kanskje ville vært et bedre alternativ. Men han er i likhet med Strand mye inn og ut av laget. Dorsin spiller bortimot hvert eneste minutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 20.09.2010 18:02 Post subject: |
|
|
Er det ærefulle vervet som kaptein (vel å merke i RBK) utelukkende opp til treneren å avgjøre, eller har spillergruppa et ord med i laget? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 20.09.2010 20:16 Post subject: |
|
|
| Dorsin er et langt bedre alternativ enn både Tettey, Strand og Iversen til å være kaptein synes jeg. Han har i hvert fall en enestående statistikk som lagkaptein, spiller hele tiden, er sjeldent skadet eller suspendert og er flink til å gå foran uten at han er ufin eller et brusehode av noe slag. Har rutinen som trengs, men ikke gått ut på dato. Alder har litt å si når det gjelder kapteinsbindet, men det er ingen automatikk i at den eldste er den beste kapteinen for det tror jeg ikke Strand eller Iversen er. Tettey var heller ingen kaptein enda i 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.09.2010 18:59 Post subject: |
|
|
| Bør strippes for kapteinsbindet etter siste ukers personlige og kollektive prestasjoner. Fremstår i øyeblikket ikke som en verdig kaptein. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 22.09.2010 19:12 Post subject: |
|
|
| Enig i at han har vært dårlig den siste tida. Ubrukelig og vi bør sette inn en annen. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.09.2010 20:29 Post subject: |
|
|
Hvem? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 22.09.2010 20:33 Post subject: |
|
|
| Hvem som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 22.09.2010 20:37 Post subject: |
|
|
| Finnes vel noen juniorer som hadde vært stolt av å spille i RBK-drakta som hadde gitt alt. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 22.09.2010 20:40 Post subject: |
|
|
| Bruk Strand isteden. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 22.09.2010 20:41 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Bruk Strand isteden. |
Går ikke han under "junior som hadde vært stolt av å spille i RBK-drakta" da?  |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 22.09.2010 20:44 Post subject: |
|
|
Går hvertfall under stolt av å spille i RBK-drakta.
Dorsin derimot, jeg stoler rett og slett ikke på at han gjør sitt beste. Og hvis han virkelig gjorde sitt beste i dag og mot Leverkussen, så er han bare dårlig.
Last edited by longines on 22.09.2010 21:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 22.09.2010 20:45 Post subject: |
|
|
| Når Dorsin er dårlig, er det så latterlig at det minner meg om 2005-nivå, bare dårligere. Bør virkelig ta seg på tak de nærmeste ukene. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.09.2010 21:47 Post subject: |
|
|
| Dette er Dorsins sanne nivå, nå får han ikke skjult svakhetene sine bak et velfungerende kollektiv.. faen meg et under at vi hentet han tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 30.09.2010 23:34 Post subject: |
|
|
Kan vi snart hente en venstreback som kan ta plassen for denne svenske "virrumen"? Direkte skyld i nok ett baklengsmål, en rekke dårlige innlegg (slappe og med snø på) i kveldens kamp mot Aris. Ja, jeg vet han hadde assist til Moldskred (et innlegg som ble forlenget av en Aris-spiller). Med så gode hodespillere som vi har med Prica og Iversen inne i boksen, så bør vi få inn innleggene fort og med fart i! Dorsin klarer dette KUN når han ikke har mulighet til å dempe ballen og MÅ satse på å slå inn ballen på første touch (som i dag mot Aris). |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 30.09.2010 23:49 Post subject: |
|
|
| olaola80 wrote: | | Ja, jeg vet han hadde assist til Moldskred (et innlegg som ble forlenget av en Aris-spiller). |
For ordens skyld må det nevnes at Dorsin også var nest sist på ballen før Prica scoret, og at han la innlegget som Moldskred burde satt i kassa. Helt håpløs var han tross alt ikke offensivt, selv om han spiller med lav selvtillit bakover. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.10.2010 09:18 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok at andre backer også ville bidratt offensivt på dette rbk-laget da spillet vårt er lagt opp til det. Det viktigste er å være solid bakover, så supplere fremover.
Dorsins store styrke er løpskraften, uten den er han virkelig ingenting. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 01.10.2010 09:30 Post subject: |
|
|
Gud bedre det er mange bedrevitere og etterpåkloke på dette forumet.
Dorsin har vært crap den siste tiden, men man trenger ikke å gå mer enn 3-4 måneder tilbake for å se at han ble hyllet fordi han og Lustig var Norges beste offensive backer.
Dorsin har åpenbart sine svakheter, men manglende hurtighet kan også skjules med smart spill. Det er vel der det har sviktet mest i det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.10.2010 11:51 Post subject: |
|
|
| For to-tre måneder siden fungerte laget bedre og Dorsin fikk skjult de store svakhetene på en annen måte, han blir oftere utfordret 1 mot 1 defensivt nå og det har han aldri vært god på. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 01.10.2010 13:40 Post subject: |
|
|
Strand: NÃ¥ bekrefter du bare det Escudos skrev.  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.10.2010 14:08 Post subject: |
|
|
Det vil jeg ikke gå med på.
Selv om Dorsin fungerte bedre i laget da man spilte på hans premisser tidligere, så har han aldri vært blant norges beste offensive backer. For eksempel; Jonathan Parr i Aafk er flere nivåer over Dorsin i det offensive spillet, og har i tillegg ikke råtten fart. Så derfor er det en påstand jeg ikke er enig i, og heller ikke bekrefter.
Bare fordi ens negative attributer blir skjult i større grad i en spillestil, betyr ikke det at spilleren er god nok for oss. Det blir litt som diskusjonen Lago - Stadsgaard, hvor Stadsgaard fyller ut Lago, men ikke omvendt. Det får Lago til å se bedre ut, men det gir ikke laget den beste kombinasjonen defensivt.
Skal man være så offensiv som back må man ha fart nok til å kunne korrigere seg selv, det kan ikke Dorsin. Nå har vi i tillegg ikke Stadsgaards ekstreme fart, så da har vi mistet den dimesjonen også i det defensive arbeidet. Derfor mener jeg at Dorsin må holde igjen i større grad, med mindre vi har en venstreving som kan hjelpe til. Litt som Nederland i VM hvor Giovanni v.br. fikk støtte av en raskere spiller foran seg. |
|
| Back to top |
|
 |
|