| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2010 22:01 Post subject: |
|
|
| Forøvrig deilig å spille mot drittlagene i TL igjen! Tenk hvor stor forskjellen er mellom Brann og Leverkusen, haha. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.09.2010 22:04 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Forøvrig deilig å spille mot drittlagene i TL igjen! Tenk hvor stor forskjellen er mellom Brann og Leverkusen, haha. |
Som de sa før kampen "Leverkusen ville vunnet tippeligaen lett".
Men jeg syns vi ble veldig slapp på slutten, håper de på brakka tar lærdom av dette og skaffer en litt større stall til neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:05 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | kristobal wrote: | | Skal vi spille like offensivt med ti mann? |
Jepp! Det er ingen som betaler for å se på innkast. |
Hehe
(Men hvor var Nils Arna da Per Ove Gullachsen var pauseunderholdning på Lerkendal, med annonsert verdensrekordforsøk på innkast? ) |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.09.2010 22:05 Post subject: |
|
|
Smått utrolig at vi ikke avgjør dette tidligere, spesielt ved Prica x2 og Sare x1 eller 2. Han er virkelig ikke i form for tida. Fantastisk av Henrix og Annan. God kamp fra Sare også.
Har en bønn om at enkelte her venter med å kommentere til kampen er over, kommer så mye piss i løpet av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.09.2010 22:06 Post subject: |
|
|
Utrolig viktig og utrolig deilig! Det viktigste med denne seieren her, foruten de tre poengene såklart, var at spillerne viste at de maktet å riste av seg skuffelsen fra Leverkusen og ikke fremstod som mentalt trøtte. Nå er selvfølgelig nivåforskjellen på Bayer Leverkusen og Brann som natt og dag, men uansett kunne en se at innstillingen i dag var en helt annen. Hadde ikke regnet med seier i dag, så dette var ekstra godt.
Saré imponerer periodevis og beviser at han bør være sikret en plass i startelleveren fremover. Vel, om lårskaden ikke viser seg å være alvorlig da. Om han fortsetter i samme stil utover høsten håper jeg ikke at et eventuelt (for høyt) priskrav fra Anderlecht stopper en overgang. Bjärsmyr kommer seg og jeg tror at han fortsett har mye inne. Når det gjelder Jamtfall blir jeg bare mer og mer usikker på om det var riktig å gi han en treårsavtale. Så ikke kampen mot Viking, men i dag leverte han en dårlig forestilling. Han holder rett og slett ikke nivået ferdighetsmessig utpå der.
Og til sist håper jeg vi får se enda mer av Bakenga framover. Skaper så å si alltid farligheter når han kommer innpå og er en av få i laget som faktisk evner å skape noe på egenhånd. På drøyt tjue minutter i dag er han nære scoring ved to anledninger. Nå er det bare det første seriemålet som mangler.
Last edited by Jonas on 19.09.2010 22:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
|
|
Vil forøvrig skryte av Sare i dag. Mulig han gjør det litt enkelt i noen tilfeller, men ingen kan beskylde ham for å være lite pasningssikker, samtidig som at han stadig tar de riktige pasningsvalgene med henhold til å vende spillet osv.
Han er vel også en av få midtbanespillere som truer inn i boksen på innlegg.
Last edited by bommel on 19.09.2010 22:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
| Henning wrote: | | Forøvrig deilig å spille mot drittlagene i TL igjen! Tenk hvor stor forskjellen er mellom Brann og Leverkusen, haha. |
Leverkusen med 0-0 mot Nürnberg i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 19.09.2010 22:08 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | kristobal wrote: | | Skal vi spille like offensivt med ti mann? |
Jepp! Det er ingen som betaler for å se på innkast. | Men det finns de som betaler for kamper og går etter 5 min, hehe  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.09.2010 22:08 Post subject: |
|
|
Godt å se laget vinne igjen!
Godt å se Brann tape.
Godt å se en skuffet Martin A på tribunen.
Godt å se Henriksens skuddfot i slag igjen.
Igjen, igjen, igjen. Vi ska vinne gull igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.09.2010 22:09 Post subject: |
|
|
| Jeg tror vi ville blitt klar jumbo i Bundeligaen. De andre norske lagene ville vel slitt på nedre halvdel i 2.Bundesliga. |
|
| Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
|
|
Utrolig deilig, men helt unødvendig å gjøre det spennende. Det åpnet seg enorme rom i andreomgang, og med større presisjon og Bakenga inn umiddelbart etter 1-2, så burde dette vært avgjort tidligere. Nåvel, da er vi (for å roe de verste pessimistene) sikret medalje og e- cup neste år  |
|
| Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
|
|
| Sarè imponerte meg i dag. Gjorde det enkelt, men man ser at gutten har mye inne! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:10 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Har en bønn om at enkelte her venter med å kommentere til kampen er over, kommer så mye piss i løpet av kampen. |
Kamptråder skal vel være litt sånn da. Har ikke for vane å være så aktiv underveis i kamper, men i dag passet det sånn.
Uansett mener jeg det bør være rom for mer spontanitet og mindre gjennomtenkte uttalelser i kamptråder under kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.09.2010 22:15 Post subject: |
|
|
Deilig med seier i dag, selv om vi fikk et mål grunnet en feil dommeravgjørelse. Spillemessig var vi et mye bedre lag enn Brann, men spesielt Sare og Prica bør sove dårlig i natt etter å ha brent enorme sjanser. Samtidig gjøres det fremdeles store individuelle feil bakover, som f.eks. Bjärsmyr, Dorsin, Lustig og Winsnes.
Det at vi måtte spille de siste minuttene med en mann mindre bør være til ettertanke for alle byttefantastene her inne, som klager over at det tredje bytte tikke blir brukt, eller blir brukt alt for sent. I dag hadde Eggen lite valg, da Skjelbred ble skadet og Prica/Jamtfall var tomme for krefter.
Å lese kommentarene her inne som har vært under kampen, er bare trist. Flere syns tydelig det er tøft å komme med svært nedsettende beskrivelser av Jamtfall, som faktisk spiller på det laget de holder med, og det tar ikke mange minuttene før disse beskrivelsene dukker opp. Det at han spiller sin andre kamp for året, trenger tid etter en overgang fra en lavere divisjon, og at han faktisk gjorde en ok kamp sist og scorte et mål, syns ikke å ha noen betydning.
At han i dag slo gode hjørnespark og var veldig viktig i forhold til det trykket vi fikk på Brann, gjennom å være bevegelig og gå på mange løp, virker heller ikke å ha noen innvirkning. At noen syns han ikke er spesielt god er en ærlig sak, men Jamtfeil og drittspiller blir bare pinlig å lese.
Dette virker forresten å være et fenomen flere yngre trøndere har blitt utsatt for. Verken Nordvik eller Tettey fikk gjøre mange feil før hetsen og svertingen startet her inne. Hos Tettey forsvant det stort sett det siste året, men før det var det ille. Allikevel ser det til å være Jamtfall som virker som den rødeste kluten hos disse 'supporterne?'. Sist han var i klubben (2007 eller 2008) kunne man tro at det var Hitler eller lignende som ble omtalt her inne.
Nå skal det sies at også andre spillere har fått sin andel hets her inne, som f.eks. Solli, Olsen og Moldskred, men disse har iallfall fått en god del kamper under beltet (som etablerte spillere) før hetsen startet for fullt. Jamtfall er faktisk en fortsatt ganske ung trønder med hjertet i klubben, som knapt har spilletid på dette nivået, og har vært ekstremt plaget med karrieretruende skader. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:17 Post subject: |
|
|
Burde vel ha luktet 3-2-seier her, ble jo det i 2002 også. Avgjorde på slutten den gangen også. Husker jeg var på vei hjem fra bortekamp med Tynset, og at vi gikk inn på bensinstasjonen på Støren for å kjøpe noe mat da det bare var noen få minutter igjen og Brann hadde gått opp i 2-1.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.09.2010 22:18 Post subject: |
|
|
Brady,  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.09.2010 22:18 Post subject: |
|
|
Synes dette var en veldig bra kamp av oss, og ikke minst EKSTREMT deilig med seier!
Annan er helt sykt god og eide midtbanen totalt i dag. Henriksen? Ja!
Med slitne bein og litt halveis nedbrutt psyke, går vi ut på Brann Stadion og eier kampen. At vi vinner var fryktelig fortjent, og det kunne ikke kjedd på en deiligere måte. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 19.09.2010 22:19 Post subject: |
|
|
Nok en kostbar seier... også for to skadet spillere var det siste vi trengte (bortsett fra poengtap, selvsagt).
Uansett, dritt bra at vi vant, enda bedre at det avgjørende målet også var litt heldig (og straffen var av den billige sorten)... Slike seiere mot Brann er ekstra deilige.
Men vi må vel ikke glemme det negative, som var mye i dag og...
Slurvete forsvarspill, både individuelt og kollektiv. "Niangeske" bommer like foran målet, tynn og relativt fattig spillerstall...
Rosenborgs forte var effektivitet, kynisme og en viss trygghet... NÃ¥ har nesten alt forsvunnet...
Det er bare å håpe VIF er snart tilbake til gamle vaner og taper et par enkle kamper |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 19.09.2010 22:21 Post subject: |
|
|
| Annan var selvsagt vår beste, fantastisk spiller. Henriksen, Sare og Lustig var også meget gode. Bjärsmyr synes jeg ikke var så dårlig som alle skal ha det til, sett bort fra det første Brann-målet. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:23 Post subject: |
|
|
| RBKalle wrote: | | Det er bare å håpe VIF er snart tilbake til gamle vaner og taper et par enkle kamper |
Vålerenga må da vinne så mange kamper de bare ønsker så lenge vi vinner våre? Har vi tapt i serien i år? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:24 Post subject: |
|
|
Det kommer, det kommer...
Tapet, altså! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:26 Post subject: |
|
|
| Tja, du vet jo at jeg er enig i at utviklingen av laget og spillet ikke er som jeg helst ønsker, men at det skal bli reell spenning om seriegullet tror jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:28 Post subject: |
|
|
Neinei, at det blir reell spenning tror ikke jeg heller, men at denne tynne stallen går igjennom seriesesongen uten å tape - det tror jeg heller ikke. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2010 22:39 Post subject: |
|
|
Synes vi har en reell mulighet til å klare det jeg. De verste kampene er vel fort hjemmekampene mot TIL og Vålerenga. Godset, Hønefoss og Kongsvinger på bortebane bør det være gode muligheter for å klare seg uten tap i.
Aafk hjemme i serieavslutningen, en kamp som vanskelig vil bety all verden for Aafk bør også gå greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 19.09.2010 22:40 Post subject: |
|
|
RBK kommer garantert å gå gjennom serien ubeseiret!
Ser det er en del pessimister her på forumet.
Leken seirer i kveld  _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
|