View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.09.2010 19:50 Post subject: |
|
|
Pause allerede? Hadde jeg hatt noe bedre og gjøre så ville jeg ikke sett mer.
Personlige feil, ja. Hadde spillerne fått terpet mer på det defensive (som under Hamrén) så er det ikke sikkert forsvaret ville sviktet som i dag. Ankerpunktet mot Hamrén i Europa gikk vel på det offensive? Og let's face it vi er faen ikke gode offensivt nå heller. Ja jeg vet vi møter en bedre motstander men allikevel. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.09.2010 19:51 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Nå jeg skal komme med det jeg alltid sier om tekniske, lette og bevegelige spillere? Vi ga bort Traorè, Storflor og Konan Ya... Trist som faen. |
Interessant i den anledning. Pratet om slikt med fck-kompisen min. Han forklarte at for 3-4 år siden var de best i DK da også, men da med et fysisk veldig sterkt lag, Allbäck og gutta, Så tok de et bevisst valg og handlet primært lettbente teknikere med god "maskin", og faset ut kolossene. Sleit litt (etter FCK-standard) de første par sesongene, men nå er de omtrent untouchable sier han, fordi de spiller ball i hatt med alle i DK, og eier ballen hele tida. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 16.09.2010 19:51 Post subject: |
|
|
Dette er jo Krise!! Vi må ut å jobbe som et lag.
Kan ikke ha 2 spisser som står som saltstøtter på topp.
Veit at alternativene er så mange på topp.
Men det må jo kunne gå ann å bevege seg litt.
FÃ¥r heller bruke Trond og Jamtfall, eller minst en av dem. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.09.2010 19:52 Post subject: |
|
|
Konan og Traoré er kanskje tekniske men spesielt lette er de vel ikke? Joda Konan er vel passe rask. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.09.2010 19:53 Post subject: |
|
|
Følte på det men håpte på oppimot 5 poeng i EL, men ser min første tanke om at vi ikke har noe å gjøre i Europa stemmer fint så langt. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 16.09.2010 19:54 Post subject: |
|
|
Skal vi bytte spiss, vil jeg for all del se Bakenga. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
Det er fremfor alt spillefeil og ikke systemfeil. Det er riktig. Men for mange spillere virker daue i kroppen og slitne, og det er fullstendig mangel på presisjon.
Der tror jeg ting hadde sett annerledes ut under Hamrén, og det ville gjort oss bedre tror jeg.
Dessverre kan vi aldri vite, men jeg må jo ha lov til å tro at Hamrén ville ha gjort dette laget både friskere og mer presist.
Jeg mener den eventuelle forbedringen vi har sett i angrepsspillet på langt nær oppveier for det langt svakere forsvarsspillet vi ser.
Men dette var vel velkjente gloser herfra. Og nye Hamren vs Eggen-diskusjoner skulle jeg vel forsøke å unngå.
Heldigvis er dette en kamptråd som sjelden føres videre lenge etter at kampen er spilt.  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
|
|
Jeg vet ikke hva JJ har sagt ja til. Men han får en vanskelig jobb. Klubben er nesten konkurs, så han får ikke hente kvalitetsspillere. Heldigivs har han et bra kontaktnettverk når det kommer til spillere.
Med den innsatsen som vises nå, blir det enda vanskeligere å kvalifisere seg til noe som helst i Europa til slutt. Vi ser trenden den har vært dalende siden 2000 med noen unntak. Ingen har klart å gjort noe med det. Vi ser hva som skjer, det er tilbake til drittfotballen. VI får være fornøyde med å slå Odd 3-2 på Lerkendal fremover.
Det hele blir jo latterlig når Hoftun skal på lang sikt bringe klubben videre. Hoftun? Hvilken kompetanse har han til å få skape et topp30 lag??????? Erfaring fra Bodø/Gilmt!!!!!!!!!!!!
Last edited by senador on 16.09.2010 19:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.09.2010 19:55 Post subject: |
|
|
Men alle sammenlikner med laget vi hadde i fjor. Vi har ikke det samme laget i år. Vi har et dårligere lag.
Da Hamrén etterlot seg RBK, ledet vi ikke TL. Eggen har gitt oss en gedigen ledelse.
Jeg forstår bare ikke hva det er Hamrén kunne ha gjort med dette laget, som kunne få de til å fremstå som noe annet enn gråstein. Vi så det jo i fjor mot Qarabagh.
På tide å unnskylde Hamrén, stikke fingeren i jorda og innse at spillermaterialet vårt er latterlig svakt. Hoftun må gjøre noen drastiske grep. For å dra en kristobal selv, så advarte jeg i fjor høst mot selvgodhet og mente at vi hadde for få ballspillere og pasningsskikkelige folk. Slik er det fortsatt.
Gleder meg også til JJ, men da først og fremst fordi vi kan forvente større endringer i spillerstallen og jeg regner med at JJ er like klar som Eggen på at spillermaterialet er for dårlig.
JJ er vel egentlig vårt eneste håp i denne situasjonen. Eggen bør også unnskyldes for å få en ganske utakknemlig jobb med vanskelige betingelser og lite handlerom. Husk at det ikke er Eggen som har skrevet på dette forumet.
Last edited by abjoern on 16.09.2010 19:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.09.2010 19:56 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: |
Gleder meg til JJ. |
Jeg tror det kan bli tøft nok for JJ å ta ligagullet neste år jeg. Hvordan gikk det med JJ i Europa i år forresten? Jeg kan faen ikke navnet på laget engang.
Det må gjøres en forbanna god på jobb på overgangsmarkedet for at dette skal bli så mye bedre neste år. Spillerene klarer ikke enkle passninger og dempinger. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
|
|
senador wrote: | Klubben er nesten konkurs |
Jaha? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
|
|
Dette minner ikke så rent lite om kampen mot CSKA Moskva i 95. Og rollen som Bjørn Otto Bragstad innehas nå av Dorsin. Faller like mye gjennom internasjonalt med en fabelaktig svak observasjonsevne og like svak plasseringsevne begge to.
Vil likevel minne om at den tragedien,5-1?, var starten på en æra. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Last edited by larse65 on 16.09.2010 19:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
|
Recon wrote: | Interessant i den anledning. Pratet om slikt med fck-kompisen min. Han forklarte at for 3-4 år siden var de best i DK da også, men da med et fysisk veldig sterkt lag, Allbäck og gutta, Så tok de et bevisst valg og handlet primært lettbente teknikere med god "maskin", og faset ut kolossene. Sleit litt (etter FCK-standard) de første par sesongene, men nå er de omtrent untouchable sier han, fordi de spiller ball i hatt med alle i DK, og eier ballen hele tida. |
Hadde blitt så glad om vi kunne satset slik! Teknikere som er lette på tå og har god motor som du sier, klarer å spille ut store tanker i Tippeligaen om de blir samspilte, lett og. FCKs spill i Parken mot oss var jo faktisk en nytelse når jeg tenker meg om i ettertid. Det var helt fantastisk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
|
|
Iversen og Prica må være det mest statiske og minst bevegelige spissparet i RBKs historie. Tror selv Berisha og Zahora på topp kunne gjort en bedre jobb i dag.
Skikkelig betryggende å vite at klassespillere som Moldskred, Jamtfall og Olsen sitter på benken da i hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 16.09.2010 19:58 Post subject: |
|
|
SondreRBK wrote: | Skal vi bytte spiss, vil jeg for all del se Bakenga. |
Helt greit med bakenga for meg, bare jeg slipper å se to saltstøtter i annen omgang! _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
|
This Is 50 wrote: | Konan og Traoré er kanskje tekniske men spesielt lette er de vel ikke? Joda Konan er vel passe rask. |
De er lette på tå (ikke Traorè siste tida, men). Ikke nødvendigvis må de være veldig hurtige, men være bevegelige (spillbare). |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
|
|
Vi har en tyunnere stall med mindre alternativer enn vi har hatt siden storhetsperioden begynte, omtrent. I dag er vi slakt, individuelt og kollektivt.
Er det i det hele tatt noen, med mulig unntak av Örlund, som hadde en godkjent (eller bedre) førsteomgang utifra vanlig standard? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.09.2010 19:59 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Klubben er nesten konkurs |
Her underdriver du litt, synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.09.2010 19:59 Post subject: |
|
|
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Bjarsmyr - Dorsin
Annan
Tettey - PCS
Sapara
Iversen - Konan Ya/Storflor
*sikle* |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.09.2010 20:00 Post subject: |
|
|
Årsaken til det vi ser idag heter Erik Hoftun og diverse feilkjøp. Samt spillere på et annet nivå enn i dag som ikke er erstattet: Tettey, Sapara og Konan som hadde egenskapene Eggen etterlyste i Bolanos. Disse hadde alle gått rett inn på dagens lag, med mange av egenskapene som etterlyses.
Isteden så har vi fått en førstedivisjonsspiller som stort sett er skadet på treårskontrakt. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 16.09.2010 20:01 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Håpløs omgang. Enkle tekniske feil hele tiden. Spillerne er åpenbart helt ute av slag, og det er vel helt på sin plass å stille spørsmål om hvorvidt det har vært for store treningsmengder i sommer. Dette ser virkelig ikke bra ut.! |
Tenkte på det samme. Helt fra første Eggen-trening pratet jo spillerne om hvor mye hardere treningene ble. Det er én ting er å endre treningsopplegg mellom sesonger, men å få inn en ny trener midt i sesongen som umiddelbart øker intensiteten, utne noen som helst overgang, blir noe ganske annet.
Var forøvrig merkelig lite spent foran denne kampen. Antok at det var mest fordi det var EL og ikke CL, og at entusiasmen ville komme tilbake så snart kampen er i gang, men dette var sannelig ikke mye å få økt puls av.
Edit: eller jo, pulsen øker vel gjerne når man blir sint
Last edited by bigfoot on 16.09.2010 20:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
|
|
larse65 wrote: | Dette minner ikke så rent lite om kampen mot CSKA Moskva i 95. |
Du tenker på Spartak? Men ja, likheten er der. Men nå må vi huske at vi åpner med den verste kampen da. Vi har alle muligheter på Lerkendal mot disse lagene, og nede i Hellas. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
|
|
Sett fra deg flaska før du poster, Knerten_10... For din egen del... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
wulav Junior
|
|
|
1 glimrende kontring, resten var pinlig  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.09.2010 20:02 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Sett fra deg flaska før du poster, Knerten_10... For din egen del... |
Bare et lag vi kunne hatt sett ut i fra spillere som har vært her de siste åra. |
|
Back to top |
|
 |
|