English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 19:58    Post subject: Reply with quote

Spillerne må ta mesteparten av skylda i dag, men byttene til Eggen er hårreisende.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 19:58    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som helst tvil om at landslaget har blitt bedre under Drillo? Neutral

Har RBK blitt bedre under NAE? Tja... neeeeiiiii... jeg syns ikke det... Confused
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:03    Post subject: Reply with quote

Vi har blitt noe bedre offensivt (selv om det ikke så sånn ut i dag) og markant dårligere defensivt... Om det kan kalles en nivåheving? Tja...
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:05    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
tr0ndern wrote:
Fortsatt noen som er bekymra for at Jönsson skal gjøre en dårligere jobb enn Eggen?

Rent statistisk, så er det vel en stor risiko for det. Eggen har vel høyere poengsnitt enn Hamren. Og det med mer offensiv fotball.

Med de samme spillerne? Wink

Kan ikke se at det finnes noen lur måte å sammenligne prestasjonene på, men skjønner at du forsøker å svare på et relativt hypotetisk spørsmål... Smile
longines
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:08    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Vi har blitt noe bedre offensivt (selv om det ikke så sånn ut i dag) og markant dårligere defensivt... Om det kan kalles en nivåheving? Tja...

Vi vinner stort sett alle kamper, vi spiller mer offensivt, vi er en kamp unna cupfinale og vi er klare for Europaligaen. Og så presterer du å komme med et tåpelig spørsmål om det fortsatt er noen som tror JJ kommer til å gjøre en dårligere jobb. Eggen imponerer mer fortiden enn hva JJ gjør hvertfall. Vil minne om at JJ og Stabæk ligger på 11.plass. Og når vi tenker på hvor grenseløst lavt nivå det er på denne ligaen, så er det temmelig godt jobba. Jeg håper og tror JJ vil gjøre en god jobb hos oss, men å liksom skulle fremheve JJ over Eggen basert på det som har blitt prestert i år, må være noe av det dummeste du kan gjøre. Diskusjonsmessig selvmord.

Last edited by longines on 12.09.2010 20:22; edited 3 times in total
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.09.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Tror dere faen ikke Adressa support presterer å prøve diskutere med meg. På tide å rulle over på rygg og blotte buken nå.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
fsnass
Proff

PostPosted: 12.09.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

At Trond Olsen kommer inn i stedet for Bakenga er helt latterlig.. Synes også Sarè kunne kommet innpå i stedet for Winsnes!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.09.2010 20:19    Post subject: Reply with quote

Bakenga vs Olsen, ja. Men hva fan har dere noensinne sett av Saré??

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Søtvatten
Veteran

fsnass wrote:
At Trond Olsen kommer inn i stedet for Bakenga er helt latterlig.. Synes også Sarè kunne kommet innpå i stedet for Winsnes!

Tommel'n opp! FÃ¥r faktisk ikke blitt mer enig!
Back to top
longines
Veteran

Recon wrote:
Men hva fan har dere noensinne sett av Saré??

Tommel'n opp!
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

Ikke noe. Men nå har det seg faktisk sånn at han umulig kan være dårligere enn Winsnes.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Tror dere faen ikke Adressa support presterer å prøve diskutere med meg. På tide å rulle over på rygg og blotte buken nå.

Vet ikke hvor mye du har brukt adressa-live, men jeg har abonnement både der og og på sumo. Foretrekker førstnevnte, men det er riktig at noen ganger begynner streamen å bufre. Mitt tips: ikke vent på at bufringen skal stoppe, den vil sannsynligvis ikke starte igjen. Jeg tar da alltid og lukker vinduet, og starter bildet på nytt, noe som ofte medfører at man også må logge inn på nytt. Kampen fortsetter da igjen helt ok. Kan skje et par ganger i løpet av en kamp. Men bortsett fra det så har liveadressa alltid fungert fint, med unntak av første kampen i år. Da var hele skiten nede.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Fy faen for tragiske greier. Kan ikke huske sist det var så kjedelig på Lerkendal.

Ellers må jeg bare få nevne hvor heslig og ekkel Tommy Høyland er. Faen til svin skal man lete lenge etter.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.09.2010 20:37    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Recon wrote:

Vet ikke hvor mye du har brukt adressa-live, men jeg har abonnement både der og og på sumo. Foretrekker førstnevnte, men det er riktig at noen ganger begynner streamen å bufre. Mitt tips: ikke vent på at bufringen skal stoppe, den vil sannsynligvis ikke starte igjen. Jeg tar da alltid og lukker vinduet, og starter bildet på nytt, noe som ofte medfører at man også må logge inn på nytt. Kampen fortsetter da igjen helt ok. Kan skje et par ganger i løpet av en kamp. Men bortsett fra det så har liveadressa alltid fungert fint, med unntak av første kampen i år. Da var hele skiten nede.

Jeg har prøvd alt slikt og andre nettelesere, og alt mulig. Jeg har jo brukt nett-tv noen år. Bufringen fortsatte likedan uansett. Kampen var kun bufrinng avbrutt av 5-10 sek her og der fra 62. minutt og til sendingen sluttet etter post-match intervjuer.
Quote:

Så merkelig er det jo ikke. Det er jo ganske vanlig hos samtlige av dere som leverer fotball som stream, enten det er TV2, NRK, VG live eller Adressa live. Noen ganger går det tålelig akseptabelt med et par-tre bufringer i løpet av en match, andre ganger når serverne deres ikke henger med er det et helvete, som i dag. Det er et helt normalt problem alle andre tilbydere anerkjenner.

Get 10mbit linje, Firefox 3.5.12, Silverlight 4.0.xxx, ingen andre maskiner, og ja wireless - på en router lagd for online gaming/streaming - og ingen annen datatrafikk var problematisk.

-----Opprinnelig melding-----
Fra: XXX XXX [mailto:support@absolutt-fotball.no]
Sendt: 12. september 2010 20:06
Til: XXXX@yahoo.no
Emne: [#OQE-250118]: Klage

Hei og takk for din henvendelse.

Dette var sv�rt merkelig. Hva slags nettforbindelse benytter du? Hvilken versjon av nettleser/silverlight? Er det andre maskiner p� nettverket ditt? Er du tilkoblet tr�dl�st eller kablet?

Quote:
Hei.
Det blir litt sent nå. Kampen er ferdig. Samtlige tips er uansett prøvd, med unntak av den andre spilleren deres. Kampen bufret mer eller mindre kontinuerlig fra det 62. til det 94.minutt av kampen. Lengste sammenhengende stream i løpet av denne tiden var kanskje 10-12 sekunder om jeg er sjenerøs.

Sendt: 12. september 2010 19:53

Hei og takkk for din henvnedelse.

Kontroller at alle andre nedlastinger og programmer er lukket. Ta eventuelt en restart. Kontroller Silverlight innstallasjonen ved � g� til http://www.microsoft.com/...fault.aspx F�r du samme problem i annen nettleser?

Siden har det vært stille. I'm currently less than impressed med folka der.

Last edited by Recon on 12.09.2010 20:56; edited 1 time in total
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:39    Post subject: Reply with quote

Kampen bufret konstant hos oss også. Fra 70. minutt og utover var det helt håpløst å se på.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.09.2010 20:39    Post subject: Reply with quote

Synes det er mye overdreven negativitet her. Nei, dette var ikke en av våre beste kamper, men vi tar 1 poeng på en dårlig dag og har fortsatt ikke tapt. Kjempemorro at Jamtfall fikk åpna kontoen, skulle ønske vi hadde bytta inn Prica for Strand og hatt Prica og Jamtfall på topp med Iversen bak. Da hadde vi vunnet tror jeg, Strand var ikke Annan som vanlig best. VIF taper nå i kveld Wink

Kommentarer som hinter til at hva som helst annet enn Eggen vil være en bedring er jo helt latterlig. Og vi hadde flere kamper som dette under Hamren også.

Demidov var også god i dag, synd at vi mister han.

Last edited by Hedning on 12.09.2010 20:42; edited 1 time in total
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg håper inderlig at du får rett - selv frykter jeg at det er 7 poeng ned til VIF etter kampen som går nå... Confused

RBK

PS. I trenerspørsmålet syns jeg at du burde holde deg for god til å komme med sakligheter... Wink
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.09.2010 20:51    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Quote:
Jeg håper inderlig at du får rett - selv frykter jeg at det er 7 poeng ned til VIF etter kampen som går nå...

Kan godt hende det skjer, men er det virkelig noe å frykte? Tror du Engen har noen som helst sjans til å hente oss igjen? Sånn helt alvorlig?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.09.2010 20:53    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
nidaros997 wrote:
Recon wrote:

Jeg har prøvd alt slikt og andre nettelesere, og alt mulig. Jeg har jo brukt nett-tv noen år. Bufringen fortsatte likedan uansett. Kampen var kun bufrinng avbrutt av 5-10 sek her og der fra 62. minutt og til sendingen sluttet etter post-match intervjuer.
Quote:

Så merkelig er det jo ikke. Det er jo ganske vanlig hos samtlige av dere som leverer fotball som stream, enten det er TV2, NRK, VG live eller Adressa live. Noen ganger går det tålelig akseptabelt med et par-tre bufringer i løpet av en match, andre ganger når serverne deres ikke henger med er det et helvete, som i dag. Det er et helt normalt problem alle andre tilbydere anerkjenner.

Get 10mbit linje, Firefox 3.5.12, Silverlight 4.0.xxx, ingen andre maskiner, og ja wireless - på en router lagd for online gaming/streaming - og ingen annen datatrafikk var problematisk.

Sendt: 12. september 2010 20:06

Hei og takk for din henvendelse.

Dette var sv�rt merkelig. Hva slags nettforbindelse benytter du? Hvilken versjon av nettleser/silverlight? Er det andre maskiner p� nettverket ditt? Er du tilkoblet tr�dl�st eller kablet?

Quote:
Hei.
Det blir litt sent nå. Kampen er ferdig. Samtlige tips er uansett prøvd, med unntak av den andre spilleren deres. Kampen bufret mer eller mindre kontinuerlig fra det 62. til det 94.minutt av kampen. Lengste sammenhengende stream i løpet av denne tiden var kanskje 10-12 sekunder om jeg er sjenerøs.

Sendt: 12. september 2010 19:53

Hei og takkk for din henvnedelse.

Kontroller at alle andre nedlastinger og programmer er lukket. Ta eventuelt en restart. Kontroller Silverlight innstallasjonen ved � g� til http://www.microsoft.com/...fault.aspx F�r du samme problem i annen nettleser?

Siden har det vært stille. I'm currently less than impressed med folka der.

Det må jeg si, Recon. Til at du tilsynelatende så langt har prøvd å være relativt anonym her inne (jeg tenker sånn, ift. at du ikke har vist ansiktet ditt på profilbildene dine o.l.), så var du jaggu sjenerøs med å dele av personinfoen din med formumet denne gangen! Razz

Last edited by Bakklandia on 12.09.2010 21:02; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 12.09.2010 20:57    Post subject: Reply with quote

Haha, Jeg er så sjenerøs vettu. OG så veldig anonym er jeg vel ikke her.

Men bedre ble det vel ikke av din quoting. Wink

Velvel, så lenge de som tar forbindelse er jenter og over min dynamiske nedre grense (for tiden 20), så er det ok.

Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 21:02    Post subject: Reply with quote

Bra profilbilde på Facebook, Recon
WegHard
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 21:04    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Sleit mye med Adressa i fjor, og har derfor valgt TV2 Sumo frem til for en måneds tid siden da jeg bestemte meg for å gjøre et nytt forsøk med Adressa. Jeg har 10 mbit/s linje via kabel og mer en kjapp nok pc, likevel opplever jeg at det er bingo om det funker eller ikke. De har åpenbart få skrupler med å ta seg betalt for en vare som de ikke er i stand til å levere mer enn 50% av tiden.
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.09.2010 21:08    Post subject: Reply with quote

Kampen var ingen katastrofe totalt sett, men offensivt er det veldig mye som mangler.

Når folk sier at vi har blitt dårligere totalt sett under Eggen, så må det være fordi man sammenlikner med fjorårssesongen og ikke vårsesongen. Jeg mener vi har blitt bedre enn under vårsesongen, som til tider var svært, svært bedrøvelig (se kampene i opptak, hvis dere ikke husker) og at vi er omtrent like gode som i fjor, men på en annen måte.

Poenget er at i fjor så hadde vi spillere som Sapara, Konan og Tettey. Det er lettere å få til et godt offensivt spill med disse på laget.

Uansett så er jeg villig til å gi Hamrén litt oppreisning. Jeg ser under kampen at man har trent inn det offensive spillet, men det går for sent, det er for lite distinkt, for få kreative løsninger, for liten evne til å se gode løp og ikke minst å initiere gode løp. Jeg tror spillermaterialet setter noen begrensninger her. Det betyr ikke at vi ikke er i stand til å spille bra offensivt, men at det gjerne skjer mot dårligere motstandere og at spillerne så teknisk ustabile at det sjelden gjentar seg ofte i løpet av en kamp. Tidligere så kom angrepene i bølger, bølgene er der fortsatt (kanskje ikke i dag), men de stoppes av en enkel teknisk feil(Olsen), et dårlig valg(Skjelbred, Henriksen - idag) eller noen sekunder for mye før man gir ballen fra seg.

Skjelbred er i tillegg den eneste vi har (bortsett fra Annan hehe) som klarer å passere en mann. Det er for dårlig, og da blir det forutsigbart.

Ut i fra norsk standard har vi et bra lag. Skuer man utover eller bakover har man et middelmådig lag med store mangler. Den tekniske stabiliteten er så lav at sannsynligheten for at hvert enkelt angrep spoleres av en enkel feil blir stor. Det er for dårlig, og overgangsvinduet har ikke blitt brukt til å forbedre dette. Det deprimerende er at selv "stjernen" Prica er irriterende å se på. Fislete, noen lure finter, men begrenset hurtighet. I topp form en god spiller for oss, men i Europa tror jeg dessverre han blir avkledd. Lista må legges mye høyere fremover, hvis vi ønsker europeiske ambisjoner. Ting går ikke av seg selv, bare fordi vi heter Rosenborg.

Man kan kritisere at man først nå, etter at Eggen ikke har klart å få angrepsspillet til å sprudle, peker på at spillermaterialet er selve begrensningen, men jeg mener at det at Eggen "mislyktes" faktisk er en større indikasjon på dette enn når Hamrén mislyktes. Jeg har ikke mistet troen på Eggens trenerevner, også basert på det man kan se utover selve kampene.
---
PCS bør spille i den offensive rollen. Saré som indreløper dersom han er god nok, men har mine tvil til det. I så fall Strand eller Winsnes.
---
Bjärsmyr var god. Trygg på det lånet.
---
Jamtfall, bra mål, god fart, ikke overbegeistret. Som forventet.
---
Annan er fantastisk
---
Jeg har lyst på Huseklepp. Vi burde ha hatt muskler og tiltrekningskraft til å hente en slik spiller, som sliter med å komme seg ut, men det er jo veldig lite sannsynlig.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 12.09.2010 21:08    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Bra profilbilde på Facebook, Recon
Du må da ha sett meg på face før vel?

Tror Bakklandia må redigere quote snart jeg Very Happy

Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.09.2010 21:11    Post subject: Reply with quote

Jeg har gjort det for lenge sia Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb