| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.08.2010 00:02 Post subject: |
|
|
| Enig med oppmannen jeg, junioravdelingen bør kunne stå for bredden ,mens overganger inn er spillere som skal rett inn på laget. Heller få og dyrere og bedre spillere på innkjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.08.2010 00:42 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Ja, jeg er helt enig Knerten. Det var en opplysning hele forumet visste om, utrolig at de i sports.avd ikke var klar over dette. |
Jeg er ganske sikker på at dette ikke hadde skjedd om Hamrén hadde vært her. Han var meget opptatt av kvalitet i alle ledd. Han fikk desverre ikke bestemme hele skuta slik at man sitter igjen med teflonfyll i posisjoner som er viktige for å skape et godt lag. Det er kameraderiet som har ødelagt RBK totalt, og slik vil det fortsette desverre. Folk blir ikke ansatt etter prestasjoner, det er kun hovedtreneren som må vise til dette. Det er ikke holdbart for fem flate øre.
Det vil heller ikke komme noen gode spillere hit. Dårlig økonomi, ingen Torbjørnsen og Hoftun vil sørge for dette. Eggen er heller ingen mester til å hente spillere.
Skutle: Halvér kommersiell avdeling pronte!!! |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.08.2010 00:51 Post subject: |
|
|
Hehe, du er syk i hodet senador.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 00:53 Post subject: |
|
|
| Minner meg om en barneversjon av Stråmyhr. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.08.2010 01:04 Post subject: |
|
|
Nå kjenner ikke jeg igjen den ene forumbrukeren fra den andre bortsett fra noen få som har gjentatt seg selv hundrevis av ganger da.
Er sikkert fordi jeg er mere opptatt av klubben enn av synserne.
Men umiddelbart synes jeg ikke senadors opprop er så veldig sykt.
For å bedømme dette trengs det tallmateriale vi ikke har tilgang til.
Kanskje er det kostnadseffektivt med en stor administrasjon,
kanskje ikke.
Kanskje kunne en enkelt spiller til la oss si 15 mill. vært mere innbringende enn 20-30 av de ansatte, hva vet jeg.
Inntil noen kan synse litt mere konkret, velger jeg å tro at Skutle &co har en plan.
Jeg er vel litt naiv og dumsnill som ikke sluker rått all kritikken som kommer opp mot Svendsen,Skutle og Hoftun.
Alle disse andre foreslåtte guruene har vel ingen garanti ved seg som tilsier at de ville bragt en middelhavsfarer(2 femteplasser) til ubestrident ener i TL heller. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 03.09.2010 10:18 Post subject: |
|
|
| Godt skrevet. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 03.09.2010 10:21 Post subject: |
|
|
| Jeg trodde først jeg skulle få lese om hvorfor Rosenborg tapte Dag Riisnæs. Han var vel ønsket av oss før han gikk til Vålerengen? Jeg rakk akkurat å tenke at det var da en snodig ting å skrive en artikkel om nå, nesten tjue år senere. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.09.2010 10:45 Post subject: |
|
|
1) Har pressen ene og alene ment at RBK tapte på individuelle ferdigheter i Parken?!? Har ikke flere påpekt nettopp det som Eggen selv innrømte - at RBK manglet struktur?
2) "Under Hamrén vant RBK ofte 1-0 og 2-0 hjemme mot lag som Start og Haugesund".
RBK møtte aldri FKH hjemme under Hamrén. Mot Start ble det 2-3 og 3-3. Skjønner tankegangen, men håpløse eksempel.
3) "Hamren fikk masse kritikk for at RBK framsto som kjedelige. Lite var igjen av Eggens utklassingssifre på 90-tallet. Vær da klar over at Hamren tapte kun en kamp i Tippeligaen i 2009, og ingen i 2010! Går det an å være misfornøyd med det?".
Går det an å være misfornøyd med null tap i Tippeligaen under Eggen?
Greit, jeg er ikke uenig i slutningene Riisnæs trekker, men akkurat dette er etterpåklokskap så det holder, blandet med argumentasjon som er tynn og tilpasset resultatet som allerede foreligger. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.09.2010 11:07 Post subject: |
|
|
Riisnæs var faktisk ønsket av RBK helt på begynnelsen av 90-tallet også, men ville som så mange andre ikke til Trondheim.
Å påstå at diamantformasjonen ikke er levedyktig i dagens fotballsamtid er en veldig enkel overdrivelse. Det Riisnæs ikke tar hensyn til i analysen sin, er løpskraften hos RBK-midtbanen i akkurat denne kampen. Steffen Iversen bidro svært lite og Skjelbred var kraftig redusert grunnet krampe. Når da i tillegg Demidov ikke fant rollen sin sentralt på midten, ble vi fort springende imellom. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.09.2010 11:10 Post subject: |
|
|
| Henriksen er vel heller ikke den som har mest løpskraft her i verden. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 03.09.2010 11:34 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Riisnæs var faktisk ønsket av RBK helt på begynnelsen av 90-tallet også, men ville som så mange andre ikke til Trondheim. |
I skarp kontrast til det jeg skrev over her, eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.09.2010 11:40 Post subject: |
|
|
| Han gikk til Vålerenga før 1995-sesongen, men var aktuell for RBK allerede i 91-92, og muligens tidligere også. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 03.09.2010 11:47 Post subject: |
|
|
Synes at Riisnæs setter fingeren på en del vesentlige ting her som vi kanskje bør ta innover oss.
Formasjonsvalg og laguttak i Parken var fullstendig feil.
Vi spiller naiv fotball internasjonalt.
Fotballen har forandret seg siden 90 tallet og man bør ta dette innover seg.
Med en tanke mer defensiv og strukturert formasjon i Parken hadde vi ikke blitt så rundspilt som vi ble. Når vi spiller i Norge kan vi tillate oss å komme bakpå, fordi vi er så mye bedre enn de andre lagene, les Start/Haugesund. Internasjonalt er verden en helt annen, rå og brutal. Kommer du under, må du slite for å komme tilbake. Hvorfor? jo fordi de fleste motstandere er flinke til å nekte oss rom og er utrolig godt organiserte.
Men, there is hope in a hanging snor, fishing snor!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 03.09.2010 11:50 Post subject: |
|
|
| OK. Det var muligens litt klønete skrevet av meg, men med formuleringen "før han gikk til Vålerengen" mente jeg ikke nødvendigvis dagen før. Det at jeg skriver at det er nesten tjue år siden, tyder vel også på det. Uansett er det vel for sent å hente ham nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.09.2010 12:17 Post subject: |
|
|
| Beklager, Nieuwlaat. Jeg oppfattet det som om du mente den gangen han gikk til Vålerenga, og ville bare presisere at han også hadde sagt nei til å reise nordover en del år tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 03.09.2010 12:34 Post subject: |
|
|
| Alt i orden. |
|
| Back to top |