| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.08.2010 13:26 Post subject: |
|
|
Synes kamper mot Start er lite representative for forsvarsarbeidet vårt, da vi alltid ser ut som hodeløse høns mot dem. Vi har vel snitt på så vidt under tre innslupne per kamp de siste fire kampene, og jeg synes det var enda mer kaotisk i forsvaret i 3-3-kampen i starten av året, med Hamrén ved roret. Uten at jeg skal ri for mye statistikk (eller henges ut som Eggen-forguder - det er ikke det som er poenget her), merker jeg meg at vi har flere "poeng" mot Start de siste to sesongene enn vi har med Hamrén, til tross for at Hamrén har en kamp mer mot dem. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 30.08.2010 13:26 Post subject: |
|
|
Vel, motstanderne både scorer mer og lager flere sjanser mot oss enn under Hamrèn. Så lenge vi vinner er det ikke noe problem såklart, men slitasje på spillere og skader gjør at vi blir mindre og mindre slagkraftige fremover. Selv om Annan blir må vi ha inn en forsterkning. Det at vi får inn ganske mange millioner fra EL burde i enhver klubb være nok til at vi kan forsterke, men økonomien i RBK er virkelig skrudd nå. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.08.2010 13:28 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Jeg er ikke uenig i at forsvarsspillet var dårlig mot Start. Jeg er uenig i at forsvarsspillet blir dårligere og dårligere og dårligere. Dette har blitt skrevet siden kamp 2 under Eggen, hadde det vært riktig hadde vi tapt alle kamper 10-3.... |
Vi slapp vel inn fem mål de første ti kampene under Eggen. De siste seks har det blitt ni baklengs. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.08.2010 13:32 Post subject: |
|
|
Enig i at Start-kamper de siste par sesongene har levd sitt eget liv, med et tullete tap i en uviktig kamp i fjor og 3-3 i vår. Men Hamrén brukte den 3-3-kampen i vår til å stramme skikkelig opp til de neste kampene.
Under Eggen har øyensynlig ikke tre baklengs mot Haugesund og Start ført til noen særlig oppstramming, og det er litt bekymringsfullt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.08.2010 13:37 Post subject: |
|
|
Tenker litt det samme Kristobal.
Men flere kamper og færre gode folk å rullere med får ta noe av skylden.
God defensiv struktur gjør at selv slitne spillere kan forsvare seg godt.
Men hvordan skulle vi greie å produsere nok målsjanser da?
Tror ikke laget trenger lang tid på å bli mere strukturert bakover.
De fleste trenere har vel en eller flere ganger uttalt at det defensive er det letteste å få på plass.
Tror fortsatt om vi hadde flere som kan skape farligheter der fremme uten at hele laget må i angrep, ville det være lettere å beholde balansen i laget.
Høyre kantspiller har vi mangla LENGE.
En type som Bolanos feks... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.08.2010 13:39 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Jeg er ikke uenig i at forsvarsspillet var dårlig mot Start. Jeg er uenig i at forsvarsspillet blir dårligere og dårligere og dårligere. Dette har blitt skrevet siden kamp 2 under Eggen, hadde det vært riktig hadde vi tapt alle kamper 10-3.... |
Vi slapp vel inn fem mål de første ti kampene under Eggen. De siste seks har det blitt ni baklengs. |
.....
Edit: My bad, du tenker ikke på serien du nå
18 kamper har vel Eggen ledet oss i nå. Det har resultert i 15-2-1 vel?
Det er rett og slett steinbra.
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 30.08.2010 13:45; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.08.2010 13:41 Post subject: |
|
|
Det som bekymrer meg mest er at vi er inne på dette "komme under-syndromet" igjen. I de siste fem kampene mot norsk motstand har vi havnet under med et mål eller to, og må opp og jage utligning. Nå har vi riktignok vunnet alle, men det er fortsatt unødvendig. Lag som Haugesund og Sandefjord skal i hvertfall ikke få lov til å gjøre det så spennende mot oss.
EDIT: Når det er sagt - jeg føler langt mer rundt kampene nå enn det jeg gjorde før Eggen kom tilbake. Og vi vinner jo tross alt kampene, uavhengig av stilkarakterer. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.08.2010 13:53 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | 18 kamper har vel Eggen ledet oss i nå. Det har resultert i 15-2-1 vel?
Det er rett og slett steinbra. |
Ja, resultatene er det lite å utsette på. Men mange var jo kritiske til Hamrén på tross av resultatene også, og da må det være lov å stille visse spørsmålstegn ved Eggen selv om ting fortsetter godt da også.
Det mest kritiske synes jeg er at vi i hvert fall akkurat NÅ virker å ha en synkende kurve i prestasjonene våre. På et tidspunkt da vi normalt sett har vært på oppadgående mot vårt aller høyeste nivå.
Forhåpentligvis gjør landslagspausen godt for en gangs skyld, tidligere har vi jo slitt litt med å komme igang igjen etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.08.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Det var da voldsomt så resultatorienterte folk ble nå, plutselig, når det er Eggens resultater som skal forsvare noe tvilsom utførelse. Det var jo noe med at det er prestasjonen som er viktig, eller?
Vi var tjuvheldige, og litt gode, som slo Start denne gangen, vi var bare heldige som ikke tapte med mange mål mot FCK borte, vi var heldige og gode som slo FCK hjemme, vi var heldige og gode som slo Start i cupen. Haugesund og Sandefjord så jeg ikke, men jeg registrerer at vi ikke hadde total kontroll der heller.
Poenget er jo at mot norsk motstand så fungerer det, på et vis, og jo da, kampene er jo underholdende nå, på godt og vondt. Men jeg synes faktisk vi burde ha kontroll mot antatt svake motstandere her hjemme, og mot bedre lag enn oss selv får vi jo juling. Og det som skremmer meg er at de områdene vi blir dårligere på er de samme områdene som desperat trengte service før Hamrén tok over: defensiv struktur, dødballer og returjobbing.
Vi drar altså i land jevne thriller-seiere mot dårligere lag, og får egentlig skambank av bedre lag. Hvor bra er nå egentlig det, hvis man lar alle de fine tallene ligge litegranne? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.08.2010 13:59 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | EDIT: Når det er sagt - jeg føler langt mer rundt kampene nå enn det jeg gjorde før Eggen kom tilbake. Og vi vinner jo tross alt kampene, uavhengig av stilkarakterer. |
Mulig det bare er meg, men jeg føler ikke så mye annerledes nå enn før. Jeg var skikkelig spent og gira før FCK-kampene både hjemme og borte, og hjemmekampen mot FCK var den beste opplevelsen i nuet på svært lenge. Men det gikk nok mest på kampens betydning.
Jeg ser at det innholdsmessige har økt massivt i de trauste norske seriekampene, men for meg personlig så har ikke det endret noe på min tilbøyelighet til å se kamper på stadion. Jeg tror egentlig ikke at det har gjort så mye med folk flest sin lyst til å se kamper heller, og dermed at tilskuertallet ikke vil bli særlig mye høyere resten av sesongen enn det har vært. Jeg tror også at vi skal slite litt med å trekke mye folk på kampene mot Leverkusen og grekerne. Atletico-kampen blir det nok bra med tilskuere på. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.08.2010 14:03 Post subject: |
|
|
Folk får ta å laste ned kampene fra i fjor hvis det er sånn at dere "husker" dette som steintrygge seiere/uavgjorte, mens Eggens resultater er Heldige!
Til argumentet om resultatorienterte:
Jeg har hele veien sagt at jeg heller vil vinne 4-3 enn 1-0, og det gjør vi nå...
EDIT: faen at jeg ikke klarer å la være å bli dratt inn i dette tullet igjen. Det blir for dumt. Og ser du faktisk har klart å dra inn tilskuersnitt igjen også. Orker ikke svare mer, takler ikke en uke med 45 nye sider av det bedritne tullet her som vi fint har klart å spamme i stykker det fleste trådene på forumet med allerede. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.08.2010 14:13 Post subject: |
|
|
Jeg husker godt sesongen fra i fjor, og jeg er fullstendig klar over at mange av kampene godt kan kategoriseres som heldige. Forskjellen er, i mine øyne, at det også var kamper der vi hadde god kontroll, og vi hadde evnen til å lukke kamper såpass at det ikke så ut som motstanderne noen gang skulle kunne score. Nå ser det ut som motstanderne kan score på hvert eneste angrep, hvis de bare er litt presise, og det holder ikke internasjonalt.
Eggens resultater er overhodet ikke heldige, generelt sett, det er først og fremst en konsekvens av at vi scorer mye mål nå, mere enn vi gjorde under Hamren. Vi har blitt bedre offensivt. Men skal vi unngå å se latterlige ut i Europa (som sist) så må vi ha et forsvar som vet hva de driver med, kollektivt.
Og til argumentet om 4-3 istedetfor 1-0: det var jo fortsatt voldsomt resultatorientert, da. Jeg regner med at du heller vil ha en fortjent 4-3-seier framfor en fortjent 1-0-seier, det vil vel alle, men nå er jo spørsmålet om du vil ha en heldig 4-3-seier eller en fortjent 1-0. Vi er ikke akkurat uheldige for tida. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.08.2010 14:20 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | EDIT: faen at jeg ikke klarer å la være å bli dratt inn i dette tullet igjen. Det blir for dumt. Og ser du faktisk har klart å dra inn tilskuersnitt igjen også. Orker ikke svare mer, takler ikke en uke med 45 nye sider av det bedritne tullet her som vi fint har klart å spamme i stykker det fleste trådene på forumet med allerede. |
Hehe skal ikke spamme 45 sider nå da. Men jeg har faktisk klart å dra inn tilskuersnitt ja, siden enkelte snakket om Eggen-effekt av store dimensjoner når underholdningsverdien gikk opp.
Jeg ser nå at jeg faktisk foretrekker 2-0 framfor 4-3. Vi var av og til heldige i fjor også, men går du gjennom "sjansestatistikken" så vil du finne at vi i en rekke kamper knapt slapp motstanderne til muligheter i det hele tatt. Nå er det straka vegen synes jeg.
Men resultatene under Eggen; de er det ingen ting å si på. Jeg foretrakk imidlertid liknende resultater og langt bedre kontroll. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 30.08.2010 14:32 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Eggens resultater er overhodet ikke heldige, generelt sett, det er først og fremst en konsekvens av at vi scorer mye mål nå, mere enn vi gjorde under Hamren. Vi har blitt bedre offensivt. Men skal vi unngå å se latterlige ut i Europa (som sist) så må vi ha et forsvar som vet hva de driver med, kollektivt. |
Ja for vi så jo latterlige ut i hele storhetsperioden når vi knuste storlag som Real Madrid? Spillet var veldig lik det det er nå, med stor mangel på defensiv struktur. Likevel klarte vi ta flere av storlagene...rett og slett fordi vi scoret flere mål enn motstanderen. Noe som faktisk er poenget i fotball...ikke det å holde nullen! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.08.2010 14:33 Post subject: |
|
|
| Når vi slo Real Madrid slapp vi inn 0. Samme når vi slo Borussia Dortmund. Når vi slo AC Milan slapp vi inn 1. Det vil si at vi i våre 3 største seire i CL til sammen slapp inn 1 mål. Utrolig å påstå at vi var svake defensivt i vår storhetstid med Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.08.2010 14:43 Post subject: |
|
|
Kristobal wrote:
| Quote: | | Jeg ser nå at jeg faktisk foretrekker 2-0 framfor 4-3. |
Klarer ikke dy meg: Skjønner at du foretrekker det. Jeg foretrekker 6-0 fremfor 4-3 og 2-0 også. Ikke at jeg aner hvordan akkurat de tallene duket opp, eller hvorfor det er et valg mellom disse to, men det foretrekker altså jeg... |
|
| Back to top |
|
 |
|