English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at ballen aldri var inne. Det Start heller burde klage på var offside-avgjørelsen som førte til at en Start-spiller til slutt kunne ha plassert ballen i åpent mål.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel rett og slett det at spillerstallen ikke er god nok til å levere godt spill både fremover og bakover.

Hamrén valgte å satse på defensiv trygghet, Eggen går for offensiv power. Poengfangsten er vel omtrent lik, så da er det vel smak og behag hva man ønsker seg.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 22:48    Post subject: Reply with quote

Netopp hjemme. Har de vist RBK på TV 2 ennå?

Fantastisk deilig å vinne denne typen kamper. Ekstra deilig etter kampen på onsdag.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 22:55    Post subject: Reply with quote

Var det virkelig 13-6(ref.tv2) i målsjanser favør Start i dag?
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 23:02    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:
Netopp hjemme. Har de vist RBK på TV 2 ennå?

Fantastisk deilig å vinne denne typen kamper. Ekstra deilig etter kampen på onsdag.

Ja
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 23:14    Post subject: Reply with quote

Og der avfeide eksperten Eriksen alle anklagelser om at ballen var inne og at Start ble svindlet for 3-3. Selv om samtlige spillere, trenere og fans fra alle de femten andre lagene enn RBK mener noe annet, som vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 23:29    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
abjoern wrote:
Eggen er den største legenden i norsk fotball og han er vår legende.

Jeg har ingenting i mot Eggen-diskusjon/kritikk, men er det fryktelig trangsynt /gammeldags av meg å reagere på at han omtales på denne måten? Er det så galt med en æreskodeks, selv på et forum som dette?

Jeg tror det er mye der det ligger. Skal han liksom behandles annderledes bare fordi han er en legende, eller kan selv han - kanskje nettopp på grunn av legendestatsusen, faktisk også tillates og påskrive passet til når det finnes ting å utsette?

Når han selv har valgt å tre ned fra trongen/pidestallen sin, så må det da vel også være greit å behandle han som enhver annen menig mann, siden han selv har latt Krona ligge igjen?

Vil ikke han selv fakitsk sette pris på den konstruktive kritikken hvis den kommer han for øre? Er Eggen typen til å sette pris på å bli behandles annderledes kun fordi han er Eggen? Var det ikke Eggen selv som io sin tid sa at "I Rosenborg e ignen stør ennj klubben, og her takle vi både med- og motgang sammen. Dæm som fortjene skryt får d, men dæm får da jaggu sett, dæm som itj jør jobben sin, å?" (fritt gjengitt etter hukommeslen)

Du bommer kraftig på målet.

Har jeg sagt noe annet enn det du sier om konstruktiv kritikk?

Det jeg snakker om er surmaga, respektløse kommentarer, av typen man ser mange av her på forumet. At Eggen selv ikke er full av respekt er jeg enig i, men jeg synes ikke det rettferdiggjør noe som helst.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 29.08.2010 23:52    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Og der avfeide eksperten Eriksen alle anklagelser om at ballen var inne og at Start ble svindlet for 3-3. Selv om samtlige spillere, trenere og fans fra alle de femten andre lagene enn RBK mener noe annet, som vanlig.

Glad det var Eriksen som var der. Ettersom han utrolig nok er den eneste av disse ekspertene som faktisk kan reglene skjønte jeg at han kom til å si at den ikke var inne. Bohinen hadde vel ment at det ikke var fair play at Ørlund ikke fortalte dommeren at den var inne eller noe.
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 23:58    Post subject: Reply with quote

Den situasjonen ble vel ikke "Dagens stang-ut"-situasjon for Davy Wathne i nachspielet, vel? Det hadde hvertfall ikke forundret meg... Rolling Eyes
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.08.2010 00:00    Post subject: Reply with quote

Nei, ukens "Stang ut" var den tilsynelatedne meningsløse bortvisningen av Hønefoss-trener Tom Gulbrandsen, av en dommer som debuterte(?) i Tippeligaen!
Hedning
Legende

PostPosted: 30.08.2010 00:00    Post subject: Reply with quote

Nei stang ut var dommeren som sendte haugesundtreneren på tribunen. Var faktisk inget prat om situasjonen annet enn Eriksen som avfeide at ballen var inne.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 30.08.2010 00:03    Post subject: Reply with quote

Er vel heldige med at både situasjonen med Gulbrandsen og det røde kortet til Diouf kommer i samme runde. Kanskje enda mer interessant å diskutere enn om en ball var inne eller ute.
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 00:04    Post subject: Reply with quote

Egentlig overraskende at "scorings"-situasjonen ikke fikk mer oppmerksomhet. (Til tross for at den er langt fra over streken)
KenMan
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 00:05    Post subject: Reply with quote

Awake wrote:
Er vel heldige med at både situasjonen med Gulbrandsen og det røde kortet til Diouf kommer i samme runde. Kanskje enda mer interessant å diskutere enn om en ball var inne eller ute.

Tillater meg å være uenig, egentlig. Den evige diskusjonen om at RBK blir favorisert av alle dommerne i Norge er mye mer interessant... Rolling Eyes
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2010 12:21    Post subject: Reply with quote

Jaja, vi haler i land en ny seier på godt under tillitsvekkende vis, og det går nok mot seriemesterskapet i høst uansett, siden få lag i Tippeligaen klarer å true oss mer defensivt enn Start. Spørs om vi må spise et bittert tap mot Vålerenga på veien, men det tåler vi jo (?)

Faktum er uansett at ace har helt rett. Siden Eggen tok over har kvaliteten på forsvarsspillet pekt skrått nedover fra kamp til kamp. Det som vises fram på Sør Arena er mellom ti og tyve tilfeller av forsvarsspill som ville ført til spillerbytter i juniorserien. Vi mister ballen hele tiden med mange mann på vei framover, og verken Winsnes, Strand eller Henriksen har frekvens til å komme seg på rett side. Derfor prøver de tydeligvis heller ikke. Og hvis for eksempel Winsnes skulle komme seg helt ned, så viser han jo en del ganger at han egentlig ikke har noen funksjon der uansett.

Men hva skjer hvis vi skulle komme oss hjem med nok folk da? Overtall seks mot fire og Start-spiller med ball på kanten, for eksempel? Jo, da er det null press på den som slår innlegget, pluss at ingen av de tre i feltet har markering. Og hvis noen skulle velge å stå på 16-meteren, har de jo ti meter klaring til nærmeste forsvarer. Spiller vi mot Atletico Madrid med det forsvaret, kommer Diego Forlan til å score sju mål på hodet. Per omgang. Impulser trengs på Rosenborgs treningsfelt, fra noen som kan noe om det. Hoftun? PJ Hansen? Gøril Kringen? Noe må i alle fall gjøres.

Det er i alle fall godt vi har Prica på vei tilbake i form, en klinisk 18-åring, en god keeper, en sinnssyk ballvinner, flaks med dommerne (offside), flaks med treverket (x2) og med uttellinga til Start. Forøvrig syntes jeg synd på Goodson (!!) på 1-1 - det der er en av de aller sykeste redningene jeg noen gang har sett, så utrolig bittert å få den på toppen av luggen etterpå.

Børs:

Örlund 7 - Sinnssyk redning på frisparket, solid en mot en. Bør vel gjerne være hakket mer offensiv i feltet, blir veldig mye strek-keeper nå.

Lustig 5 - Får stadig problemer på hjemturen fra angrepet, selv om det ofte ikke er hans feil. Upresis på innleggene sine.

Stadsgaard 6 - Rydder opp i veldig mye, men glipper ofte i markeringene.

Demidov 4 - Bryter foran noen ganger, men ligger generelt og vaser i ingenmannsland mens han kikker på fuglene og de pene innleggene.

Dorsin 5 - Fin assist, men han er jo heller aldri oppi kantspilleren sin, ei heller markerer han i feltet.

Annan 7 - Jobber og sliter og vinner baller og strør pasninger. Blir vond å miste.

Henriksen 6 - Herlig mål, god med ballen, men det virker ikke som han når like langt rundt på banen lenger. Sliten?

Strand 6 - Veldig pigg, bevegelig, farlige bevegelser offensivt. Litt mange ballmist, og blir ofte satt igjen langt oppe når Start kontrer.

Winsnes 4 - Flott pasning fram til Prica på 1-1, men kontringslaget Start passer ikke Fredrik. Blir ballmister og rundingsbøye stadig vekk.

Prica BB 7 - Ser mye bedre ut nå, to veldig fine mål, klarer å rettvende seg oftere. Blir viktig i høst.

Iversen 4 - SÃ¥ litt daff ut, tapte dueller og var generelt lite involvert.

Olsen 6 - Fin assist til Henriksen, løp mye og riktig, men noen hårreisende valg med ballen.
kristobal
Legende

PostPosted: 30.08.2010 12:30    Post subject: Reply with quote

Ironisk nok er Iversen tilbake på landslaget når formen er langt under det den var i vår. Har han fått den fysiske oppfølgingen som trengs etter at Eggen tok over ansvaret?

Treningsintensiteten er nok høyere nå enn før, men spørsmålet er om spillerne likevel blir i dårligere fysisk forfatning.

Forsvarsspillet er skikkelig under båten for tida ja, men vi taper neppe mange om noen kamper i serien her hjemme. Samtidig scorer vi litt mer og kampene er åpnere og "morsommere", men den økte scoringshyppigheten står ikke helt i stil med det vi taper av defensiv trygghet.

Det jeg anser som den største faren for tida er at forsvarsspillet er helt blåst til Jönsson kommer, og at han i verste fall brytes mellom det å skulle gjeninnføre en defensiv struktur og sette et balansert angrepsspill slik Stabæk viste på sitt beste.

Jeg tror utgangspunktet for Jönsson hadde vært enklere med det defensive intakt, og jobbing med detaljer på det offensive.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 12:32    Post subject: Reply with quote

Om Annan forsvinner blir dette Rosenborg-laget som Real Madrid i 2003 da Makéléle forsvant til Chelsea, og ble erstattet med Beckham.
Zidane sa at man solgte motoren til Bentleyen og kjøpte nok et lag med gullmaling.

Herregud så viktig Annan er for oss.. jeg tror helt alvorlig at Annan kjapt er forskjellen på gull og topp fem.. vi er faen meg middelmådige uten.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.08.2010 12:33    Post subject: Reply with quote

Jeg kan godt være enig i at vi får flere sjanser imot nå med Eggen som trener. Men vi taper ikke fotballkamper og vi er mer offensive. Jeg liker det Smile

Syns også det blir dumt å ta Startkamp som utgangspunkt for å hevde at forsvarsspillet har blitt så mye dårligere enn med Hamren, med tanke på at Start scoret 3 mot oss i 2009 med Hamren, og i våres med Hamren. De kan oss rett og slett.

Det er også tydelig at spillerne er utslitt etter et helt sinnsykt hardt kampprogram. Regner med at gutta fremstår langt bedre etter landskamp-pausen.

Som konklusjon så må jeg ihertfall komme til at jeg tror ikke forsvarsspillet vårt er dødsdømt og jeg tror det var bra for laget å få inn Eggen. Smile
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 12:53    Post subject: Reply with quote

Helt enig med ace och zaphod. Försvarsspelet är ett skämt och blir bara sämre och sämre.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.08.2010 12:55    Post subject: Reply with quote

sjokk at du var enig i noe sånt Razz
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 12:57    Post subject: Reply with quote

Ja, jag blev själv överraskad.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.08.2010 13:00    Post subject: Reply with quote

Eggen er også enig. Var illsint pga forsvarsspillet etter kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 13:01    Post subject: Reply with quote

Ja, då är det väl bara Dolphins som är oenig, bra att någon är nöjd.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.08.2010 13:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke uenig i at forsvarsspillet var dårlig mot Start. Jeg er uenig i at forsvarsspillet blir dårligere og dårligere og dårligere. Dette har blitt skrevet siden kamp 2 under Eggen, hadde det vært riktig hadde vi tapt alle kamper 10-3....
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.08.2010 13:26    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Syns også det blir dumt å ta Startkamp som utgangspunkt for å hevde at forsvarsspillet har blitt så mye dårligere enn med Hamren, med tanke på at Start scoret 3 mot oss i 2009 med Hamren, og i våres med Hamren. De kan oss rett og slett.

Det er også tydelig at spillerne er utslitt etter et helt sinnsykt hardt kampprogram. Regner med at gutta fremstår langt bedre etter landskamp-pausen.

Synes ikke det blir så dumt å ta Start, FKH og en total FCK-overkjørsel til inntekt for at forsvarsspillet har blitt vesentlig svakere.

Vi har riktignok spilt 17 kamper på to måneder i år kontra 14 i fjor og 15 året før, men laget ser vanvittig mye mer slitent ut i år. Spørsmålet er om treningsintensiteten har vært på riktig nivå med så mange kamper og/eller om treningen har vært riktig nok i forhold til et best mulig fysisk utbytte.

Jeg var med på at det var en del positive elementer å ta med seg fra kampene under Eggen fram til for et par uker siden, men nå synes jeg den strukturen vi hadde er i ferd med å viskes skikkelig ut og prestasjonene både individuelt og kollektivt er blitt svakere.

Vi er atskillig mer underholdende å se på, men mye fordi vi lar motstanderne stå for en del av underholdningen også.

Så etter å ha vært med på en del positive ting med Eggens comeback begynner jeg nå å helle tilbake til mitt utgangspunkt, at det i hvert fall er bra at ikke comebacket varer mer enn dette halve året.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb