View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 24.08.2010 18:34 Post subject: |
|
|
Det blir tabloid å hevde at RBK spilte mye lange baller, da det kun var i de 10 første minuttene, etter det var det vanlig. |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 24.08.2010 18:55 Post subject: |
|
|
Wangberg erstatter Annan. Overraskende! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Det må vel være fordi Demidov flyttes frem? |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 24.08.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Yes!
Det var den jokeren jeg håpet på, og er fornøyd med valget, ikke fordi jeg kan forutse at Wangberg kommer til å gjøre det like godt mot FCK som i de to kampene han har spilt fra start i TL, men fordi jeg har tiltro til at den av juniorene som Eggen velger (istedenfor Winsnes/Strand) virkelig holder nivået.
Et stikk til de som fortsatt mener at Eggen er ødeleggende for talentarbeidet.
Det viktigste er så klart at vi ikke trenger å stille med en spiller som dessverre har vist for mange ganger i det siste at han ikke holder høyt nok nivå denne sesongen. Ser likevel ikke bort i fra at Winsnes kan gjøre gode figurer senere.
Last edited by abjoern on 24.08.2010 19:03; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 24.08.2010 19:02 Post subject: |
|
|
Er uenig i dette. Fyren har nesten ikke spilt TL-fotball og skal nå plutselig kastes ut i et oppgjør om 100 mill og CL deltagelse? Helvete, nå ble jeg nervøs hverfall. Håper av hele mitt hjertet at jeg tar feil, men jeg tror Eggen er for tøff nå. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 24.08.2010 19:03 Post subject: |
|
|
Nydelig! Slipper å se de tunge, slitne og treige beina til Winsnes fra start.
 |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.08.2010 19:06 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Det vil være galskap å ikke starte med Demidov som DM i parken. |
Det måtte jo bare bli sånn. |
|
Back to top |
|
 |
Larslars Junior

|
Posted: 24.08.2010 19:10 Post subject: |
|
|
Hei. Er i Trondheim i morgen, hvor er det best å se kampen? Tenker da på pub.
Takk for alle tips  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.08.2010 19:13 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | puckno wrote: | Det vil være galskap å ikke starte med Demidov som DM i parken. |
Det måtte jo bare bli sånn. |
MÃ¥ si at jeg synes dette laguttaket er helt perfekt.
Jeg vil tro at den plassen det har vært hardest konkurranse om er høyre indreløper - Strand var veldig frisk på Lerkendal, mens Henriksen har hatt litt nedadgående kurve og ikke hadde en spesielt stor kamp mot FCK sist. Kan ikke ha vært lett å vrake Strand.
Samtidig er Strand antageligvis mer effektiv som supersub - han representerer et ekstra gir når han kommer inn. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 24.08.2010 19:14 Post subject: |
|
|
Kvalitetsforskjellen mellom Demidov og Wangberg er minimal som midtstopper, likdan mellom Henriksen og Demidov er også minimal som defensiv midtbanespillere, de har forskjellige plusser og minuser, men den store forskjellen er mellom Henriksen og Winsnes på indreløper, internasjonalt så går det altfor seint med Winsnes, man kan ikke ta piruetter for å orientere seg.. Henriksen er orientert før han får ballen..
Wangberg og Statsgaard vil neste år bli skandinavias superstopperpar.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 24.08.2010 19:15 Post subject: |
|
|
Et herlig lag! Glad Winsnes ikke er med, Henriksen ikke er flytta og at Olsen starter. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.08.2010 19:16 Post subject: |
|
|
Strålende fornøyd med Eggen sitt laguttak begynner å bli veldig sjeldent at jeg er uenig i lagene som Eggen velger.  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.08.2010 19:17 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Kvalitetsforskjellen mellom Demidov og Wangberg er minimal som midtstopper, likdan mellom Henriksen og Demidov er også minimal som defensiv midtbanespillere, de har forskjellige plusser og minuser, men den store forskjellen er mellom Henriksen og Winsnes på indreløper, internasjonalt så går det altfor seint med Winsnes, man kan ikke ta piruetter for å orientere seg.. Henriksen er orientert før han får ballen..
Wangberg og Statsgaard vil neste år bli skandinavias superstopperpar.. |
Selv om jeg synes Henriksen er et monstertalent og har en stor fremtid så må jeg si han har kommet kortere på utviklingskurven i det defensive arbeidet sammenlignet med Demidov. Han lykkes ikke spesielt godt med å være kloss oppi FCK-spillerne i det defensive arbeidet mot FCK. Min vurdering er at Demidov på sentral midtbane er vesentlig sterkere defensivt enn det ville vært å sette Henriksen der. Synes dette var en særdeles god avgjørelse av Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.08.2010 19:23 Post subject: |
|
|
Stoler på at Eggen gjør det rette, for må innrømme pulsen gikk opp et par hakk da jeg så Wangbergs navn i lagoppstillinga til i morgen. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 24.08.2010 19:25 Post subject: |
|
|
Jeg smilte når jeg så Eggen tok ut Wangberg. Han kommer garantert til å klare seg bra. Eneste jeg er bekymret for er at Demidov skal lage unødvendige frispark i farlig sone. Han er jo ikke akkurat den kaldeste fisken i akvariumet. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 24.08.2010 19:25 Post subject: |
|
|
kimo wrote: | Hei. Er i Trondheim i morgen, hvor er det best å se kampen? Tenker da på pub.
Takk for alle tips  |
Three Lions. Beste burgere og godt utvalg på øl. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 19:26 Post subject: |
|
|
Laget ser akkurat slik jeg forventet, etter uttaket mot Molde. Wangberg står foran Lago i køen, og siden Eggen ser ut til å se Winsnes sine begrensninger mot kjappe lag, lå det veldig i kortene at Demidov ble flyttet frem. Synes laget er helt topp. Wangberg kommer til å levere varene! |
|
Back to top |
|
 |
bjaudk Junior
|
Posted: 24.08.2010 19:39 Post subject: |
|
|
Der er solgt 27k biletter, hvilket nok betyder at der kommer omkring de 30.000.
Stemningen bliver vild, og til store kampe plejer det at have en synlig virkning på spillerne, kan bla. fortælle at Christiano Ronaldo lignede en der skulle græde efter at være blevet piftet af i en hel kamp, af 30.000.
Parken kan være (min menning) et af de steder i EU hvor der er bedst stemning, når tilskuerne gider, hvilket de i den grad gider i denne kamp.
The sun skrev bla. " If the copenhagen players, played like the fans of FC Copenhagen song, they would be a world class team"
Der findes mange crap videoer på youtupe, men vil gerne poste et par stykker, så i ved hvad i går ind til.
http://www.youtube.com/wa...BxZFFk42z4 (udebane, ca. 900 mand)
http://www.youtube.com/wa...NrUVXL1h2k FCK - Benfica |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 19:41 Post subject: |
|
|
Here we go again...
AIK-fansen er hakket mer intense enn FKC-fansen. Det du sier x100 ble sagt før den kampen. RBK-spillerne kosa seg vildt! |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
bjaudk Junior
|
Posted: 24.08.2010 19:48 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Here we go again...
AIK-fansen er hakket mer intense enn FKC-fansen. Det du sier x100 ble sagt før den kampen. RBK-spillerne kosa seg vildt! |
Det er meget muligt, men meget kan man sige om AIK fansne, men de er altså ikke 30.000, lig mærke til at det er alle 4 tribuner (nu godt nok kun 3) der synges fra på videoen, alt andet lige en langside med 5000 pladser, det laver konstant larm.
Det er meget muligt det ingen effekt har, men jeg kan sige, at jeg har set en del spiller tabe hovederne når de er trådt ind på banen. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 24.08.2010 20:06 Post subject: |
|
|
Det jeg er litt usikker på er om Demidov fortsatt er like god som DM, når han kun har spilt midtstopper i år og i de fleste kampene i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 24.08.2010 20:14 Post subject: |
|
|
Med tanke på troppen er dette uten tvil den sterkeste lagoppstillinga vi kan stille. Wangberg eller Lago virker på meg som hipp som happ. Wangberg kanskje høyere toppnivå med litt mer fart, og Lago hakket sterkere og mer solid. Artig at Eggen gir talentene sjansen, stikk i strid med det jeg hadde trodd. Håper allikevel Bakenga kommer inn for Olsen rimelig kjapt, både i morgen og litt mer permanent.
Hoftun må virkelig dra frem noen ess i dette overgangsvinduet dersom Annan og Demidov forsvinner... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 20:15 Post subject: |
|
|
bjaudk wrote: | Det er meget muligt det ingen effekt har, men jeg kan sige, at jeg har set en del spiller tabe hovederne når de er trådt ind på banen. |
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at vi skal tabe hovedet. Vi skal nok klare oss helt fint, du. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 24.08.2010 20:17 Post subject: |
|
|
Kan ikke huske at "trøkket" fra Mestalla i Valencia fikk noen av RBK-spillerne til å miste hodet iallfall...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
|