| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.08.2010 09:18 Post subject: |
|
|
Stemmer bare delvis Hendrix, for Jo Sondre Aas har vært inn og ut at laget.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 19.08.2010 09:50 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at Jo Sondre er fast spiss på Ranheim. Han har startet dobbelt så mange kamper som Holthe. Starter i serie og cup:
Jo Sondre Aas, 10 + 2
Geir Holthe, 4 + 2
Michael Karlsen, 2 +1 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.08.2010 09:56 Post subject: |
|
|
| KRS wrote: | Ikke la dere lure!
Dette er ikke Perry som sender han bort. Dette er Hoftun som "forsterker stallen" foran en hektisk høst. |  |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 19.08.2010 10:12 Post subject: |
|
|
| Gode signal til de unge spillerne i Trøndelag dette......tipper de beste unge spillerne som ikke blir eller ikke vil bli hentet til RBK forsvinner ut av distriktet. Dette var vel ikke intensjonen med samarbeidet RBK/RIL i utgangspunktet. Neste spiller inn til RIL ryktes det blir Mini. Han er tiltenkt en vingplass. Stensaas neste ? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.08.2010 10:43 Post subject: |
|
|
| Haha, ja, det ville vært et kjempebra signal til unge spillere i Trøndelag dersom RIL starter med unge trøndere som de egentlig mener ikke bør starte. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.08.2010 10:48 Post subject: |
|
|
| Hvis ikke Perry & Co tar hensyn til talentutvikling og kun tenker kortsiktige sportslige mål så ser jeg ingen gode grunner til at Rosenborg skal fortsette med sin støtte til Ranheim. En del av dealen må være at talentutvikling er en prioritet i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.08.2010 11:21 Post subject: |
|
|
| Dere må jo forstå at Ranheim som alle andre må veie to hensyn opp mot hverandre, hensyn til talentutvikling og sportslige resultater. Poenget er jo at det er viktig nettopp for talentutviklingen å ha en Trondheimsklubb i Adeccoligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.08.2010 11:23 Post subject: |
|
|
| Ja ,men det holder i massevis for oss at dem befinner seg midt på tabellen. Dem trenger ikke å måtte kjempe for opprykk og uten at vi er fornøyd med arbeidet dem gjør med talentene våre kan dem risikere at støtten blir kuttet og pengene som brukes på dyre spillere idag forsvinner og en igjen rykker ned i andredivisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 19.08.2010 11:38 Post subject: |
|
|
Rull inn da!!
Det er jo ikke RBK2 eller RBKs rekruttlag det er snakk om. Hele poenget med samarbeidet er jo at unge RBKere skal faa smake paa spille litt mer prestisjefylte kamper der det ikke bare handler om aa holde plassen i divisjonen (slik det er med RBK2) men der man faktisk kjemper om aa gjoere det best mulig.
Konkurranse om plassene er helt noedvendig og er en del av talentutviklingen. Er man god nok faar man ogsaa spille. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2010 11:56 Post subject: |
|
|
| KRS wrote: | Ikke la dere lure!
Dette er ikke Perry som sender han bort. Dette er Hoftun som "forsterker stallen" foran en hektisk høst. |
Slett ikke et verken umulig eller særlig usannsynelig scenario, desverre.
Og jeg tror nok også at han er mer rendyrket spiss enn ving/inderløper, men har han ikkem sagt selv i en eller annen sammenheng at favorittposisjonen hans er OMS - eller, altså, der iversen spiller for A-laget nå? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 19.08.2010 15:46 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | KRS wrote: | Ikke la dere lure!
Dette er ikke Perry som sender han bort. Dette er Hoftun som "forsterker stallen" foran en hektisk høst. |
Slett ikke et verken umulig eller særlig usannsynelig scenario, desverre.
|
Dette er noe av det mest ignorante jeg har hørt på lenge. Hva er det med denne tiraden mot Hoftun?
Vi har tapt 1 seriekamp på en og halv sesong, vi har en fot i CL og trenersituasjonen er håndtert på en bra måte(resultatene taler vel sitt tydelige språk).
Det HYLES etter 5-års kontrakter i en tøff økonomisk periode???!!?? Premissene i et overgangsmarked legges, så vidt meg bekjent, ikke av hverken Hoftun eller RBK. Hva ville kostnaden for en spiller(eller flere) med en 5-årskontrakt inngått for 2 år siden(før kollapsen) som ikke slår til, vært i dag???
Stikk fingern i jorda. Klubben er ikke i en posisjon hvor vi kan hente spillere som GARANTERT forsterker laget fra dag èn. Vi er for små til det. Dette fordrer en strategi der vi tar høyde for hurtigere omsetning av spillere. Dette gjelder både de som slår til og de som ikke gjør det. Ergo, kortere kontrakter. Den strategien støttes iallefall av meg.
Hos en del her inne tillegges det som er bra Hamren, Torbjørnsen, NAE osv, osv, mens det som ikke har fungert tillegges Hoftun. Å tenke i slike baner er i beste fall infantilt. Som sportslig leder måles du etter SPORTSLIGE resultater. De kan vi vel ikke klage på gutter...?? |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.08.2010 15:52 Post subject: |
|
|
| spraggon wrote: | | Stikk fingern i jorda. Klubben er ikke i en posisjon hvor vi kan hente spillere som GARANTERT forsterker laget fra dag èn. Vi er for små til det. |
Da må klubben slutte å gå ut i media med at vi skal hente spillere som kan gå rett inn på laget og som er minst like god som spilleren den skal erstatte. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.08.2010 15:57 Post subject: |
|
|
| spraggon wrote: | | Hos en del her inne tillegges det som er bra Hamren, Torbjørnsen, NAE osv, osv, mens det som ikke har fungert tillegges Hoftun. Å tenke i slike baner er i beste fall infantilt. Som sportslig leder måles du etter SPORTSLIGE resultater. De kan vi vel ikke klage på gutter...?? |
Skal alltid letes etter syndebukker. Bratseth var jo også en skandale i enkeltes øyne, selv om han vitterlig var med som en sentral brikke i RBKs gjennombrudd og videre opptur fra midten av 90-tallet.
Synes riktignok at Hoftun snart bør vise resultater av godt forarbeid på nysigneringssiden og ellers med kontraktsfornyelser.
Noen skandaløst dårlig jobb har vel neppe Hoftun gjort, jeg er enig i at han har taklet trenersituasjon og øvrig trykk utenfra på en solid måte, uten å være så åpen på alt at det har fått konsekvenser for ham selv eller klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 19.08.2010 15:57 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | spraggon wrote: | | Stikk fingern i jorda. Klubben er ikke i en posisjon hvor vi kan hente spillere som GARANTERT forsterker laget fra dag èn. Vi er for små til det. |
Da må klubben slutte å gå ut i media med at vi skal hente spillere som kan gå rett inn på laget og som er minst like god som spilleren den skal erstatte. |
Da forutsetter du at det som står på trykk i media er det som FAKTISK skjer på styrerommet. Jeg ville ikke stolt på det...
Når det er sagt så er vel det en ambisjon i alle klubber å skaffe seg spillere som umiddelbart forsterker laget. Et annet spørsmål er vel hva som er mulig... |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.08.2010 16:00 Post subject: |
|
|
| spraggon wrote: | | Da forutsetter du at det som står på trykk i media er det som FAKTISK skjer på styrerommet. Jeg ville ikke stolt på det... |
Nei. Jeg forutsetter at det Hoftun og NAE sier foran kamera er sant. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 19.08.2010 16:11 Post subject: |
|
|
Han sier vel det selv; at vi får se hva som er mulig. Klarer ikke å se at dette skal stå i kontrast til noe jeg har skrevet. (Vet heller ikke om det var din intensjon ) |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.08.2010 16:14 Post subject: |
|
|
På ingen som helst måte.
Men det dummeste en leder kan gjøre, er å gi falske forhåpninger. Da er det bedre å ikke si noe. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 19.08.2010 16:16 Post subject: |
|
|
Altså nå er det fryktelig mye tullsnakk her inne. Å beskylde Perry for å være taltentfiendtlig etc. Han stiller med det beste laget til enhver tid. Hadde han ikke gjort det skulle han ha hatt sparken. At Helland og Karlsen ikke har spillt mye tyder på at de da ikke er gode nok. Det står ikke noe i avtalen mellom Ranheim og Rosenborg at Ranheim SKAL spille med de utleide Rosenborg spillerne til enhver tid.
Det viktigste er at Ranheim berger plassen i Adecco. At de nå kjemper i toppen er bare en bonus. Men det betyr ikke at de plutselig skal begynne å stille med de nest beste da de nå mest sannsynlig ikke rykker ned. Dette er jo ikke noen slags miniputt fotball der alle skal få spille og ingen teller målene. Skjerp dere!!! Helland og Karlsen viser at de pr idag ikke er god nok for Adecco. Og lev med det!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 19.08.2010 16:20 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | På ingen som helst måte.
Men det dummeste en leder kan gjøre, er å gi falske forhåpninger. Da er det bedre å ikke si noe. |
Enig i det. Men her er vel Hoftun den rene Mysterio i forhold til sine forgjengere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.08.2010 16:35 Post subject: |
|
|
Hvis Eggen mener Helland og/eller Karlsen er gode nok til å prøves i Tippeligaen, stoler jeg mer på det enn at Perry og Ullsokken ikke slipper dem til i Adeccoligaen.
Er jeg fortsatt farget av at jeg mislisker Perry/Ullsokken sterkere enn de fleste jeg kommer på i farten? Absolutt. Men det tar ikke bort det faktum at Helland og Karlsen var to meget talentfulle spillere i fjor. Om Eggen gir dem en siste sjanse til å bevise hva de er gode for, får det bli hans vurdering. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 19.08.2010 17:03 Post subject: |
|
|
Eggen har i alle fall sagt at de spillerne på U21-alder og yngre som er RBK sin eiendom i dag, er talenter av et helt annet kaliber enn hva tilfellet var i 2000, så det jobbes bra, både med å tiltrekke seg spennende gutter fra distriktet og å utvikle de man til en hver tid har.
Jeg tror at Karlsen er en spiller man først ser hvor god kan bli når han har flere virkelige gode spillere rundt seg, spillere som kan serve han og som forstår fotball bedre enn gjennomsnittsspilleren på RBK2 og Ranheim, ikke et vondt ord om de riktignok, men begrensede spillere kan fullbyrdes til å bli nøkkelspillere i et lag når man har komplimentære ferdigheter hvor man backer hverandres styrker (godfot). Tror han kan bli en brukbart målfarlig target-man men kanskje ikke helt RBK-materiale dessverre, men vi skal aldri avskrive spillere før de har fått prøve seg litt. For meg er Bakenga og Helland de to som det er størst grunn til å tro at blir gode a-lagsspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.08.2010 06:19 Post subject: |
|
|
Poenget er faktisk at vi taper på å gi 3 års kontrakter spraggon, vi sparer ingenting!
Konan, Koné, Sibaya osv. osv. (det er utallige eksempler i både denne og andre ligaer) fikk ikke tillit men har lykkes andre steder..
Lurer sannelig på hvordan Helland kan prestere så dårlig når han aldri får tillit..
Karlsen har faktisk en god del målpoeng kontra spilleminutt allikevel har han sjeldent fått tillit. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.08.2010 08:56 Post subject: |
|
|
Les 1972 innlegg å det blir helt åpenbart at Hoftun & Co langt ifra har kontroll over situasjonen og sjeldent eller aldri ligger i forkant. Det har nå nettopp gått opp for Hoftun & Co at norske spillere er fryktelig dyre synd at dem fant ut det etter at dem la ned kvalitet og speideravdelingen for å spare penger.
Kontrakter så er det en historie som gjentar seg gang på gang og det er at ny spennende spillere blir hentet inn signerer 3 års kontrakt. Sliter litt første året med spille seg inn i laget og klubben. Andre året slår en igjennom for fullt nå som avisene skryter av spilleren og han presterer bra prøver en å forlenge kontrakten noe som nå enten er skummelt dyrt eller spilleren er fullstendig uvillig til da han kan gå som bosman innen kort tid. 3 året spiller går som bosman eller på billigsalg. Konsekvens Rosenborg har tapt flere 10 talls millioner på grunn av at en ikke evnet å beskytte sine sportslige investeringer på en god nok måte.
Videre så sitter Hoftun å ser på fotballxtra for å se om han kan finne en erstatter og vi ender opp med Moldskred, Winsnes og etc. fordi Dawy og Hoff syntes dem hadde hatt en god sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
|