View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 18.08.2010 13:41 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Markus Henriksen bør ta plassen til Annan og dermed Roar inn på midtbanen for ham. Winsnes bør ikke spille i den formen han er nå. Ellers samme lag. Kan bli mye bakrom for Olsen i parken, håper han klarer å stokke beina riktig da. |
Dette. Helt enig!
Örlund
Lustig, Stadsgaard, Demidov, Dorsin
Henriksen
Strand Skjelbred
Iversen
Prica, Olsen
Bakenga bør får komme innpå i løpet av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 18.08.2010 13:47 Post subject: |
|
|
FKLyn wrote: | .... økonomisk doping og alt,.... |
Hyggelig å se at noen ser slik på det...
Når det gjelder økonomi så hørte jeg fotballpresidenten på radio i dag, og det drypper jo på de andre også. 10 mill eller ca 700000 pr klubb til hver av de andre i TL.
Blir det doping for Molde el. Hønefoss (eller hvem som til slutt får kvalikplass) i forhold til den som blir på kvalik i Adecco? |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 18.08.2010 15:01 Post subject: |
|
|
Ser vel ikke ut som han skal prøve å få omgjort karantenene, men heller få rettet opp regelverket til fremtiden.
Det er jo meningsløst at de lagene som er lavere ranket skal få en slik ulempe. Man vil nødvendigvis samle opp noen kort i løpet av (inntil) seks kvalik-kamper før playoff. En klar fordel for de lagene som kommer rett inn i playoff. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 18.08.2010 15:04 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg til hele denne kvaliken er over, så mye krefter det tar mentalt. Går å tenker på det hele tiden i hverdagen. Noen ganger skulle ønske jeg hadde et litt mer avslappet forhold til fotball og resultatene til Rosenborg.
Last edited by longines on 18.08.2010 18:10; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 18.08.2010 15:21 Post subject: |
|
|
hehe, true that!  |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 18.08.2010 15:32 Post subject: |
|
|
Vi må ikke glemme at FCK har en tendens til å drite seg ut på hjemmebane i CL-kvalikk.
Litt historikk:
2007: Benfica-FCK 2-1, FCK-Benfica 0-1
2004: Gorica-FCK 1-2, FCK-Gorica 0-5 (!)
2003: Rangers-FCK 1-1, FCK-Rangers 1-2 |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 18.08.2010 15:41 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Jeg gleder meg til hele denne kvalikken er over, så mye krefter det tar mentalt. Går å tenker på det hele tiden i hverdagen. Noen ganger skulle ønske jeg hadde et litt mer avslappet forhold til fotball og resultatene til Rosenborg. |
Seconded. Du kan legge til at jeg går og er litt småsur på innkjøpspolitikken også  _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.08.2010 17:11 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Jeg gleder meg til hele denne kvalikken er over, så mye krefter det tar mentalt. Går å tenker på det hele tiden i hverdagen. Noen ganger skulle ønske jeg hadde et litt mer avslappet forhold til fotball og resultatene til Rosenborg. |
Skaff deg kvinnfolk, så får du fort andre ting å tenke på... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 18.08.2010 17:20 Post subject: |
|
|
Sorry quentez, men å ha driti seg ut 3 ganger på 7 år mot såpass god motstand (med et unntak) får meg ikke til å bli roligere  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.08.2010 17:26 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | longines wrote: | Jeg gleder meg til hele denne kvalikken er over, så mye krefter det tar mentalt. Går å tenker på det hele tiden i hverdagen. Noen ganger skulle ønske jeg hadde et litt mer avslappet forhold til fotball og resultatene til Rosenborg. |
Skaff deg kvinnfolk, så får du fort andre ting å tenke på... |
funker ikke.
-jaha, så du skal være borte fra 19-23 i kveld du altså?
-jepp
-...
Uansett, jeg føler meg faen meg bipolar av denne kvaliken. Jeg veksler mellom euforisk tro på danskesmadring og totalt europeisk mørketid...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 18.08.2010 20:26 Post subject: |
|
|
Synes kansje at Winsnes er best egnet til å ta annans plass i returoppgjøret.Ser vi på Demidov og Henriksen så er de litt seige.Winsnes er passningsikker,om ikke superrask litt kvikk og har bra med erfaring i å spille mot FCK fra tidligere.Erfaring i bøttevis harN også.Henriksen uerfaren og Demidov til tider arrogant i spillestilen.Fredrik har også en stor djevel i seg og kan takle ..denne rollen mot en motstand av FCks kaliber |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 18.08.2010 20:59 Post subject: |
|
|
Winsnes er garantert tregere enn både Demidov og Henriksen. Og det at føttene tilsynelatende går har fort betyr ikke at de faktisk gjør det. Han er er alt for treg. Du sier at han kan å takle? Tja, det blir stort sett frispark - om han når frem i tide. Blir stort sett løpende imellom.
Pasningsfot? På lik linje med Solli nesten. Slår alt for mange feilpasninger, til tross for en og annen perle.
Det eneste vi kan være enige om er at han er erfaren, men her mer i betydningen gammel enn CL-rutinert. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.08.2010 23:22 Post subject: |
|
|
Ståle Solbakken håber, at tilskuerne i PARKEN kan lægge et ekstremt pres på Rosenborg.
Læs mere: FCK-fans skal presse Rosenborg
Siden Ståle Solbakken kom til København i 2006 har han udviklet sig i en retning, der går fra et sted omkring Drillo og hen imod Eggen, (om end FC København bruger væsentligt flere berøringer i opspillet end Rosenborg), fordi han på den måde vil være mere konkurrencedygtig i Europa, og fordi spillertruppen i den mellemliggende periode -halvt bevidst, halvt tilfældigt, vil jeg tro -har udviklet sig i en retning, der er mere gunstig for den spillestil.
Endnu er jeg ikke sikker på, at det er lykkedes så godt, som Ståle Solbakken havde ønsket. I hvert fald synes jeg, at vi så svaghederne i aftes.
Bundniveauet er for lavt. Nogle af de kreative spillere går for ofte i dansesko, som min forgænger her i klummespalterne, måske ville have sagt om den slags fodboldspillere, der ikke har det så godt med pres og modgang.
Læs mere: Fik du vist det, du ville?
De danske seere skulle derfor spidse ørerne for at forstå den norske fjeld-sang, men Preben Elkjær havde ingen problemer med at tyde de nordiske kollegaer.
- Jeg synes, at det gik meget godt, og jeg havde ikke nogen problemer med at forstå, hvad der blev sagt, fortæller legenden til ekstrabladet.dk og griner:
- Men jeg ved da ikke, om de også kunne forstå os.
(...)
Konceptet bliver ifølge Søren Hedmand det samme, når tæppet for andet akt af det nordiske drama går op på onsdag i Parken, medmindre der kommer mange negative reaktioner.
- Hvis det i løbet af ugen pludselig vælter ind med klager på grund af de norske værter, er vi da selvfølgelig lydhøre, slutter Søren Hedmand.
Læs mere: Elkjær: Jeg forstod alt |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.08.2010 00:30 Post subject: |
|
|
Nesten overraskende gode tilbakemeldinger og store tegn til ønsker om forbrødring i kommentarfeltet, også. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.08.2010 01:39 Post subject: |
|
|
Idiotisk at Annan må sone når UEFA regner playoff som en offisiell del av turneringa. |
|
Back to top |
|
 |
Phoenix Junior
|
Posted: 19.08.2010 08:15 Post subject: |
|
|
Vigtigt vigtigt at Annan ikke er med. Jeres forsvar så, ligesom vores, i forvejen ikke for sikkert ud og uden Annan som beskytter tror jeg på at vi formår at skabe en del chancer, hvis kampen forløber sig ligesom den sidste time på Lerkendal. Altså at vi har bolden meget og spiller rundt indtil der er åbninger. Som FCK-fan må man bare håpe på at N'Doye ikke får endnu en off-day. Forhåbentlig a la BATE-kampene, hvor han heller ikke var for skarp ude og så reddede os hjemme. Jeres håb må vel være at smide en bedre boldspiller ind og så holde mere på bolden end med Annan, som trods alt ikke er nogen ørn med bolden.
Som det skrives andre steder plejer FCK dog at have noget at en præstationsangst hjemme i Europa. Bortset fra selve CL-gruppespillet i 06/07, så har alle vores gode præstationer i Europa være på udebane.
2-0 i Amsterdam, der sikrede os CL efter vi tabte 2-1 på hjemmebane
1-0 i Moskva mod Lokomotiv i EL-gruppespil, men nederlag til Pana og Ath. Madrid hjemme.
1-1 i Valencia og 1-0 i Brügge, men 1-3 hjemme mod Saint Etienne og kun 1-1 hjemme mod Rosenborg
3-0 sejr i Prag mod Sparta, der sender os videre fra EL-gruppespil.
Forhåbentlig ændrer det billede sig. Hvis Santin og Sölvi bliver klar og er i ordentlig stand bliver det nemmere. Sölvi vil vinde flere hovedstødsdueller mod Prica og Iversen og Santin er i højere grad angriber end Grønkjær og vil derfor lave flere dybdeløb, hvor Claudemir har et godt øje til ham, og flere direkte udfordringer af centerforsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 19.08.2010 08:35 Post subject: |
|
|
det er vel kanskje litt tidlig enda, men er det noen som vet noe om om Kjernen skal ha noen pub/møtested i København? og hvor det eventuellt er? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.08.2010 09:13 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Jeg vil absolutt ikke ha Winsnes på banen. Og skal han in, så plasser ham lengst mulig bort fra vårt målområde. Defensivt er fyren en vandrende katastrofe.
Kinkig denne Demidov opp, Lago inn, eller Marcus sentralt, Strand(?) inn.
Tror vi kan trenge hodet til Strand i denne kampen, selv om jeg syns vi har sett prov på at koblingen mellom hodet og beina ikke er like hurtig lenger. |
Enig med deg i det, men hvis Strand starter så må nok han ut, etter rundt 60 min, da må Traoré (virker som Eggen fullstendig har gitt opp ham..), Winsnes eller Åsen inn.
Men Lago-alternativet varer kanskje lengst..
Den eneste rollen Winsnes bør være aktuell for er OMS, alt annet er han fullstendig ubrukelig i!
For øvrig til optimistiske dansker:
Vi har ikke tapt på 34 kamper på rad, 21 bortekamper på rad og sist vi var i Parken og møtte fck ble det uavgjort 1-1!!
SÃ¥ om jeg er betinget optimist til kampen?
Ja!
longines wrote: | Jeg gleder meg til hele denne kvaliken er over, så mye krefter det tar mentalt. Går å tenker på det hele tiden i hverdagen. Noen ganger skulle ønske jeg hadde et litt mer avslappet forhold til fotball og resultatene til Rosenborg. |
Word! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
SFL Senior
|
Posted: 19.08.2010 09:33 Post subject: |
|
|
Agenten wrote: | Synes kansje at Winsnes er best egnet til å ta annans plass i returoppgjøret.Ser vi på Demidov og Henriksen så er de litt seige.Winsnes er passningsikker,om ikke superrask litt kvikk og har bra med erfaring i å spille mot FCK fra tidligere.Erfaring i bøttevis harN også.Henriksen uerfaren og Demidov til tider arrogant i spillestilen.Fredrik har også en stor djevel i seg og kan takle ..denne rollen mot en motstand av FCks kaliber |
Unnskyld meg, men har du sett noen av Rosenborgs kamper i år? Jeg har sett alle unntatt en, og la meg bare si, at i samtlige kamper var Winsnes den treigeste på banen. Dette inkluderer selvfølgelig også trenere, til og med vår egen. Winsnes har laget en god del saftige overganger og mål imot med superlimet han har under beina. Og nå må jeg passe meg før jeg begynner på Starts 3.mål i cupkampen..
Nei, takke meg til, hvis han absolutt må spille (og fine pasninger DET har han enda ), sett ham der han gjør minst skade! Off. midt. |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 19.08.2010 09:39 Post subject: |
|
|
Er det noen som vet om det er tiltenkt noe sted for oss RBK fans i Oslo som ikke kommer seg over til København, men har tenkt å samles på en eller annen pub/utested for å se kampen? |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 19.08.2010 10:10 Post subject: |
|
|
kan aldri tenke meg at lago starter - med mindre han overbeviser veldig i kampen mot molde. dersom lago ikke starter, spiller henriksen dm. så ser jeg at eggen har kjørt spesialtrening på helland i det siste - kanskje er det med tanke på å bruke ham i kampen mot fck.
håper vi får se en frisk og rask wangberg i startrekka mot molde. har ser veldig lovende ut, og kan ta plassen vsa stadsgaard. i så fall kan vi ha demi som dm og henriks på sin vante plass på midten.
også ivers kan spille dm. i så fall kunne eggen starta med olsen, prica og bakenga. det vil han neppe gjøre, men det er en konstellasjon som bringer tankene tilbake til gode gamle dager, med to kjappe målfarlige vinger og en target ... |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 19.08.2010 10:19 Post subject: |
|
|
mortenlj77 wrote: | det er vel kanskje litt tidlig enda, men er det noen som vet noe om om Kjernen skal ha noen pub/møtested i København? og hvor det eventuellt er? |
De siste gangene vi har vært i København har vi brukt dubliners. Tror ikke jeg spøker nå om det blir mange der før kampen. Den ligger midt i den gågata der, husker ikke navnet akkurat nå. _________________ ultras nidaros |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.08.2010 10:22 Post subject: |
|
|
media wrote: | også ivers kan spille dm. |
Altså nå har jo denne spilleren enorm kreativitet, pasningssikkerhet, duellstyrke og klokskap, men jeg er usikker på om hans ferdigheter på området 1 mot 1 defensivt er tilstrekkelig for å spille i denne rollen i klubens viktigste kamp for året. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.08.2010 10:39 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Nesten overraskende gode tilbakemeldinger og store tegn til ønsker om forbrødring i kommentarfeltet, også. | Jeg virkelig, virkelig HATET samsendingen.
Bratseth, snakk trøndersk din skaudaling.
Fjørtot, hold kjeft med den pinlige klovningen din med konstruert dansk-norsk "krangling. Du er LSK-pakk møring.
Helvete jeg er glad jeg slipper se returen på tv... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
|