View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.08.2010 02:03 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Forståelig at en svenske kan høre feil. Fra min plass langt ute på siden på Meglern-tribunen, er jeg ganske nærme og burde hørt at de roper "marsjerer inn" men jeg har alltid trodd det var "hva skjer, Erik?"...
Tenkte kanskje at det var et spørsmål til sportslig leder om hva som foregår ang. spillere inn og ut, men i dag forstod jeg endelig innholdet. |
Hehe, trodde du det ble sunget "NÃ¥r troillongan, hva skjer Erik?". Spesi. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.08.2010 02:07 Post subject: |
|
|
Er mange kjernensanger jeg ikke er sikker på hva teksten egentlig er i, tbh. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 18.08.2010 02:14 Post subject: |
|
|
Tror det er tilvenningssak både for besøkende og spillere å bli kjent med alle sangene og stevene vi drar på tribunen. Synes alikevel min og vår tilstedeværelse er viktig, uansett om det er cup, tl eller CL.
Selv lader jeg opp med mange av RBK Radio 1998 sine sanger. Vi må aldri glemme hvor vi kommer fra. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.08.2010 02:17 Post subject: |
|
|
Godt mulig dette innlegget vil innholde en del gjentakelser fra det som er blitt skrevet på forumet etter kampen i kveld, men det får så være, når jeg først nå fikk tilgang på pc igjen.
---
Det skal nok godt gjøres å ikke være bitter etter kampen når en ser på kampforløpet og det faktum at FCK reduserte like etter Prica/Bakenga ikke evnet å utnytte muligheten som kunne gitt 3-0 og etter største sannsynlighet billett til CL-gruppespillet. Men når jeg nå har fått kampen litt på avstand og ser det hele i et mer rettferdig perspektiv, er det viktig å ikke glemme de feite 100 % sjansene vi forærte dem i 1. omgang, samt de mange skumle dødballene. Sånn sett gir en ettmålsseier til oss et ganske så riktig bilde av kampen. 2-0-målet vårt var f. eks pur flaks. (merk: nå sier jeg ikke at RBK ikke skapte sjanser)
Nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er på hvordan FCK opptrer hjemme og borte, men av det jeg så i kveld ble jeg ikke sånn voldsomt imponert. Ja, det er lag som kan trille ball og som behersker den delen av spillet godt; spillet glir bra og kantene Wendt/Pospech er så å si alltid spillbare. Effekten av det? Tja, ikke all verden. I hvert fall ikke av det jeg så i kveld. Derfor er jeg inne på litt av samme tankegangen som Bratseth ved at RBK virker farligere når vi kommer til angrep og sjanser, enn når de gjør det. Mulig det hadde vært annerledes om N'Doye hadde hatt dagen og om Santin eventuelt hadde spilt, men etter første del av slaget om Norden er det i hvert fall det inntrykket jeg sitter igjen med. N'Doye virker for øvrig å være en spiller som kan være 'up there' i noen kamper og samtidig like anonym som han var i kveld i andre. Får håpe han fortsetter i sistnevnte stil i Parken neste uke.
Da dommeren blåste av for full tid i sta sa jeg til meg selv at dette er kjørt og at vi kan vinke farvel til CL. Selv om jeg fortsatt ikke levner oss de helt store sjansene for videre avansement (60/40 fordel FCK, kanskje?), er det godt å vite at vi ikke har tapt på jævlig lenge og at vi nærmest aldri går av banen uten å ha scoret mål. Så får vi bare se hvor mange som trengs for at vi viser FCK hvem som er best i Norden. FCK har heller ikke det beste forsvaret; det så vi selv i kveld og minner om at BATE Borisov scoret to ganger i Parken i forrige runde. Står nok og faller på om/hvor lenge vi greier å stå i mot defensivt. Da er det faen så surt at Annan ikke er med. Gru-gleder meg til onsdag...
Last edited by Jonas on 18.08.2010 04:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
FCKNicklas Junior
|
Posted: 18.08.2010 02:37 Post subject: |
|
|
Hej alle norske venner! Først og fremmest et stort tillykke "ovre fra den anden side" med sejren, som i på sin vis fortjente, men hvor også syntes I skal være tilfredse med at vi ikke fik sat en scoring til 2-2 ind og ligesom vi også skal være vældig tilfredse med, at i ikke fik scoret til 3-0 umiddelbart inden vores mål.
Men kampen i PARKEN bliver en helt anden kamp, det kan jeg godt sige på forhånd. FCK er kendt som et hold der dominerer spillet på hjemmebane, og de kommer altid frem til et hav af chancer. Fansene forlanger en god præstation når FCK spiller på hjemmebane, det er selvsagt naturligt, og det leverer drengene stort set altid.
FCK har en på papiret "nem" hjemmekamp mod Lyngby på lørdag, en kamp hvor det forventes at vi vinder med et par mål. Og Ståle Solbakken vil formentlig spare et par nøglespillere når han ved kampen er i hus, og det kan den med lidt held være efter første halvleg. Jeg ser det også som en stor fordel at FCK spiller om lørdagen klokken 15, og rosenborg søndag klokken 20.
Men faktum er at laver Rosenborg så graverende fejl som de gjorde i aftes i PARKEN, så er der en stor mulighed for at i bliver straffet hårdere end i gjorde i aftes. Og jeg vil også sige at i PARKEN skal i være klar i samtlige 90 minutter, for 30000 fans skal nok sørge for at I kommer til at lide.
Men alt i alt syntes jeg faktisk i gjorde det vældig godt, og det bliver helt sikkert en svær kamp for os på hjemmebane. Det bliver ikke afgjort før meget sent i kampen. Tipper 3-1 til FC København.
God kamp! |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 18.08.2010 03:11 Post subject: |
|
|
Takk til dere også, FCK. Det var en spennende kamp.
Jeg tror RBK er i stand til å takle presset på bortebane, selv om det skjer på Danmarks største fotballbane. Deres fans kommer til å gjøre deres beste for å skape god stemning, og det gjør også vi. |
|
Back to top |
|
 |
Filthy Junior
|
Posted: 18.08.2010 05:26 Post subject: |
|
|
AIK Stockholm wrote: | "Vi är berömda Rosenborg och vi ska till Champions League, Champions League"
Haha, skäms ni inte lite?
Ursäktar mig om jag postar detta i fel tråd. Hittade ingen speciell tråd för tribunen. |
Hva i all verden er det du prater om?
For det første:
"Vi er gutta i fra Trondhjæm å vi ska te Champions League, Champions League" Er det korekte. Ikke berømte Rosenborg.
For det andre så anser jeg at du vet at Rosenborg har vært i CL tidligere og at dette er en veldig gammel sang som ikke har blitt brukt på endel år. Men gammel det er den, og tviler på at den kommer fra dere. Ikke se dere selv som verdens navle for tribunekultur selv om for all del, det står respekt av hva dere gjør på tribunen.
Men ikke dra den konklusjon av at alt blir tatt fra dere.
Edit: ser du har fått svar allerede. _________________ Frihet for Ultras! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.08.2010 09:17 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | LarsG, her er du ute og sykler. Begge de episodend du snakker om var Demidov sin skyld. |
Nei, den situasjonen hvor Dama var alene og Örlund redda var Stadsgaards, han feilvurderte og rusa ut for å plukke en ball Annan (?) mista på midten. |
|
Back to top |
|
 |
Gentleman Finn Junior
|
Posted: 18.08.2010 09:23 Post subject: |
|
|
En danskers vurdering af Rosenborg´s hold igår:
Daniel Örlund (GK)
solid keeper havde en klasseredning og gode indgreb i feltet.
Mikael Lustig
lidt anonym præstation men svær at passere 1 mod 1 og kom med frem mange gange.
Mikael Dorsin (C)
han imponerede mig virkeligt igår...klassespiller
Anthony Annan
lille men utroligt stærk og fylder godt på midtbanen... klassespiller
Trond Olsen
fik ikke ret meget ud af det, men enkelte ok aktioner
Vadim Demidov
Virker for lille til at være midtforsvarer, og er for dårlig i luften...hvilket bla. gjorde FCK farlige på hjørnespark.
Kris Stadsgaard
lidt placeringmæssige problemer i enkelte situationer, virkede nervøs for at lave fejl, og hamrede bolden ud af banen i flere ufarlige situationer.
Steffen Iversen
Utroligt farlig...så længe han havde luft...flot scoring og andre gode afslutninger.
Per Ciljan Skjelbred
Spilleren der binder Rosenborgs offensiv sammen...klassespiller og altid farlig.
Markus Henriksen
Stort løbearbejde, og et lidt heldigt mål. For mig virker han stadig lidt for uerfaren på det niveau der blev spillet på igår...men helt sikkert en klassespiller om et par år.
Rade Prica
God angriber og gjorde det rigtig godt, men hans afslutninger var ikke helt skarpe nok igår.
(Mushaga Bakenga) kom ind og gjorde det ok...fik lidt for meget plads da FCK var nødt til at satse frem ad banen...hvilket gjorde det lidt for let for ham, men han imponerer ikke mig.
FCK skuffede mig igår de virkede nervøse i starten af kampen og spillet blev krampagtigt....de lavede alt for mange fejlafleveringer. Zanka er en baby i hovedet og Antonsson var helt væk igår
Vi blev ved med at forsøge at komme over kanterne men N´doye var alene i feltet med 2-3 forsvarere da Grønkjær altid søger ned i banen....tåbeligt.
chancerne er for mig 55-45 i Rosenborg favør nu men jeg håber på 1-0 i parken  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.08.2010 09:36 Post subject: |
|
|
Vi scorer "alltid" på bortebane, så jeg tror nok at vi skal klare det nå. God og nøktern vurdering!  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.08.2010 09:41 Post subject: |
|
|
FCK var vel egentlig som jeg forventa (et solid lag), med unntak av stopperne som ikke akkurat imponerte. Kanskje skuffet spissene, særlig Dame, noe også. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.08.2010 10:01 Post subject: |
|
|
AIK Stockholm wrote: | Klevolainen wrote: | Er det noe å skjemmes over da? |
Det beror väl på om man tycker att det är snyggt att plocka ramsor man gillar av lag man precis mött.
Så gör vi inte i Sverige i alla fall.
http://www.youtube.com/wa...kuT1W4X1H4 | Min kjære svenske venn. Denne sangen har dere så absolutt ikke noen enerett på. Den har levd i beste velgående over hele Europa i mangfoldige i år. Vi tok den i bruk det første året vi kvalifiserte oss for CL. Det var vel i forrige århundrede tror jeg?
Hvis du er litt oppegående på supportersanger så vet du godt at dette er melodier som går igjen over hele verden. Hvem som stjeler av hvem er vel litt vanskelig å definere.
Men ønsker du å diskutere opphavsrett til sanger er disse folkene de rette http://www.kanari-fansen..../index.php _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.08.2010 10:04 Post subject: |
|
|
Klevolainen wrote: | Er mange kjernensanger jeg ikke er sikker på hva teksten egentlig er i, tbh. | Ta deg en tur hit http://www.kjernen.com/fo.../13/page/1  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.08.2010 10:06 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Kan stuttkjukken være et alternativ da? |
Den geniale RBK ledelsen har jo sendt ham ut paa proevespill akkurat naa naar vi kanskje trenger ham som mest (enten paa benken borte mot FCK eller for aa avlaste Dorsin/Skjelbred mot Molde) _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 18.08.2010 10:52 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Selv om jeg fortsatt ikke levner oss de helt store sjansene for videre avansement (60/40 fordel FCK, kanskje?) |
Hvordan i din villeste fantasi kan du si noe sånt? Du vet vi leder 2-1 og ikke har tapt borte på over et år? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 18.08.2010 11:06 Post subject: |
|
|
Vi har ikke spilt mot lag som FCK på over et år heller
Jeg håper av hele mitt hjerte at jeg tar feil, men jeg tror FCK blir for sterke i Parken  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.08.2010 11:08 Post subject: |
|
|
Det er vidåpent. Vil kanskje si FCK er ytterst knappe favoritter, ala 52-48 sett fra et markedsmessig synspunkt. Men jeg har klokketro på avansement. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.08.2010 11:08 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk vi scorer 2 mål i Parken! Dette tilsier jo at jeg burde være trygg på avansement, men det er jeg faktisk ikke. Uten Annan, med hele eller deler av kampen med både Winsnes og Strand på banen så kan det faktisk bli mange i sekken.
Klarer ikke gjøre meg opp en mening om hvordan denne kampen ender. :S |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.08.2010 11:11 Post subject: |
|
|
Jeg vil absolutt ikke ha Winsnes på banen. Og skal han in, så plasser ham lengst mulig bort fra vårt målområde. Defensivt er fyren en vandrende katastrofe.
Kinkig denne Demidov opp, Lago inn, eller Marcus sentralt, Strand(?) inn.
Tror vi kan trenge hodet til Strand i denne kampen, selv om jeg syns vi har sett prov på at koblingen mellom hodet og beina ikke er like hurtig lenger. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 18.08.2010 11:15 Post subject: |
|
|
Rar kamp. Veldig slitne mange av spillerne igår. Midtbanen + Dorsin, Lustig, Iversen klarer ikke mer enn knappe 20 minutter...
Det må bli reservelag mot Molde sånn at de kan hente seg inn. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 18.08.2010 11:19 Post subject: |
|
|
Strand syns jeg faktisk har vært god de gangene han har kommet inn. Var vel mot Linfield(?) han kom inn og fikk virkelig gitt en sårt tiltrengt dytt i hele laget. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 18.08.2010 11:23 Post subject: |
|
|
AIK Stockholm wrote: | "Vi är berömda Rosenborg och vi ska till Champions League, Champions League"
. |
For å snakke på et språk du forstår:
vilken jävla tönt du är!
Denne sangen er blitt brukt på Lerkendal siden 1997. |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 18.08.2010 11:30 Post subject: |
|
|
I neste møte blir det vel Demidov eller Henriksen som må fylle plassen til Annan. Lago eller Strand inn i start XI. Heldigvis en kamp til helga som spillerene kan kjøre inn den ene endringen. Hvor ble det av erstatterne til Sapara og Tettey?
Uansett, Eggen sin mentale holdning i seg selv gjør at jeg tror RBK kommer til å vinne i Parken. Prica bommer aldri to kamper på rad og er sikkert revansjesugen.
Med Steffen, Prica og Trond på topp skal ikke FCK risikere for mye før det sitter et mål i nota og det fikk de erfare fra Lerkendal noe som kommer til å sitte i bakhodet på dem. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 18.08.2010 12:21 Post subject: |
|
|
bennyboy wrote: | Prica bommer aldri to kamper på rad og er sikkert revansjesugen. |
Så... da scorer han hat-trick i helga, for så å forsvinne helt igjen i Parken?
Jada, jeg pirker nå.
Hva angår returoppgjøret har Kris et godt poeng når han påpeker at Markus gjorde sakene sine meget godt i Annans VM-fravær. Det store spørsmålstegnet er, som mange er inne på, om Winsnes skal spille. Personlig ønsker jeg ikke å se Strand fra start, tror han kan egne seg mye bedre med å komme inn etter rundt timen spilt når begge lags midtbaner begynner å bli slitne. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
FCKNicklas Junior
|
Posted: 18.08.2010 13:03 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig scorer i i PARKEN, det er utopi at tro på at i ikke scorer. Men jeg er helt overbevist om at i ikke scorer mere end 2. Parkens forsvar er somregel bundsolidt i PARKEN og modstanderne har svært ved at score og komme igennem, men Rosenborg er en helt anden modstand end det vi er vant til i PARKEN, og derfor vil der komme huller og dermed også scoringer.
Dog skal det også siges at FC København sjældent scorer 1 mål i PARKEN, de hiver altid en sejr ¨på + 2 mål hjem i PARKEN somregel, da de er gode til at spille på det.
Og jeg vil sige at Rosenborg skal spille kamp i alle 90 minutter, og ikke bare i 70 som i går, ellers får i desværre ørene i maskinen! FCK spiller alle 90 minutter i PARKEN. |
|
Back to top |
|
 |
|