English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mål og målgivende 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2010 12:59    Post subject: Reply with quote

Glem

Last edited by Hedon on 03.08.2010 13:08; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 13:02    Post subject: Reply with quote

Dersom Skjelbred sto med 3 assist før AIK, skulle han vel begynne å nærme seg 4?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2010 13:03    Post subject: Reply with quote

Woops, glemte å ta med AIK-målet. Henriksen skal vel også opp en da.

Ser ikke ut som Linfield hjemme er med heller. Og heller ikke Stabæk-kamper. Æsj.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2010 13:08    Post subject: Reply with quote

Oppdatert 3. august:

Iversen 11-5-3 19
Winsnes 1-9-7 17
Lustig 5-6-5 16
Dorsin 3-8-2 13
Prica 7-4-1 12
Olsen 5-3-2 10
Skjelbred 3-4-3 10
Moldskred 3-2-2 7
Henriksen 4-0-2 6
Strand 1-1-1 3
Annan 0-3-0 3
Demidov 1-0-3 4
Sellin 2-0-0 2

Last edited by Hedon on 03.08.2010 13:42; edited 1 time in total
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 13:13    Post subject: Reply with quote

Var ikke 2-2 målet selvmål av Skjerve?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2010 13:17    Post subject: Reply with quote

Den touchet vel Skjerve på vei mot mål, men det er vel Demidov sitt? Det ble iallefall annonsert. Har ikke studert TV-bildene.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
2-2 Demidov (Winsnes)

Hedon wrote:
Demidov 0-0-3 3

Surprised
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.08.2010 13:40    Post subject: Reply with quote

Skal se nærmere på det målet før jeg avgjør offisielt.

Ellers var vel den forrige sammenlagtlista et sammensurium av cup og serie, og jeg lovte vel å lage en offisiell liste, noe jeg ikke har gjort ennå Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hello
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 02:21    Post subject: Reply with quote

Rosenborg - AIK
1-0 Prica (Skjelbred, Dorsin)
2-0 Demidov (Olsen)
3-0 Lustig (Henriksen, Dorsin)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.08.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

Mener helt klart at Demidov skal få målet mot Haugesund; headinga hadde jo retning innenfor stolpen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 08:18    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ellers var vel den forrige sammenlagtlista et sammensurium av cup og serie, og jeg lovte vel å lage en offisiell liste, noe jeg ikke har gjort ennå Sad

Du bør skjærp dæ! Smile

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 16.08.2010 09:11    Post subject: Reply with quote

Beklager. Litt småtravelt. Har vært redaktør et par uker. Men skal bli.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2010 11:47    Post subject: Reply with quote

Cupkampen mot Steinkjer må mangle. Der scoret vel Henriksen et par mål?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.08.2010 12:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har forholdt meg til serien for seg og cupen til seg. Det ble noe rot når noen andre begynte å blande de to.
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 23.09.2010 12:52    Post subject: Reply with quote

skulle likt å sett en hvor man tok for seg skyld i baklengsmål også..
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 23.09.2010 14:34    Post subject: Reply with quote

Prica har kun én målgivende i serien i år. I går så vi litt av grunnen til hvorfor. Det samme på søndag mot Brann. Merkelig at det alltid er fokus på keepertabber som kanskje koster oss tre-fire mål imot per sesong, mens Pricas opptreden foran mål (inkludert skylapper for egne medspillere) antakeligvis har kostet oss både poeng/mesterligamillioner/cupfinale osv.

Prica var ett enslig mål foran Kovacs (på et langt dårligere lag) i fjor, det ene målet som skilte var til og med omdiskutert. Så Prica synes jeg er én av de mange oppskrytte "stjernene" som setter seg selv langt foran klubben og drakta. Til og med forumutskjelte Frode Johnsen har en track record som går langt utenpå Pricas, både her hjemme og internasjonalt.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 23.09.2010 15:18    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Prica var ett enslig mål foran Kovacs (på et langt dårligere lag) i fjor, det ene målet som skilte var til og med omdiskutert. .

Off topic, men:
Dårlig argument synes jeg. Ett godt lag har som regel mange som kan score. Dårligere lag har som regel en spiss som de er helt avhengig av. F.eks er Fall i Molde og Vaagan Moen i Brann på 3. og 4. på toppscorerlista nå. Fall har scoret hvert tredje Molde-mål, mens Iversen og Moa ikke er langt unna hvert fjerde for RBK og VIF.
Det er ofte dette som skiller topp fra midten og bunn.

Når det gjelder Prica har han prestert noen klassescoringer, men han er kanskje den som er selve symbolet på at RBK er ute av slag.
Han har slitt med skader og er ikke i form. Burde fått hvile mer.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 23.09.2010 15:24    Post subject: Reply with quote

Jepp, at Iversen er toppscorer for tida viser vel tydeligere enn noe annet at vi trenger en ny klassespiss. Da tenker jeg ikke på spillere som Moldskred, Olsen, Bakenga(kan bli), Sellin eller Jamtfall. Hadde vi samlet beholdt Bakenga, som antageligvis er billig i drift, samlet overgangssummene og lønnsutgiftene til de andre - hadde vi hatt 15 mill og sikkert rundt 5 millioner i årslønn å friste med. Litt sent nå, dog...
oxbailla
Veteran

PostPosted: 23.09.2010 16:53    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
oxbailla wrote:
Prica var ett enslig mål foran Kovacs (på et langt dårligere lag) i fjor, det ene målet som skilte var til og med omdiskutert. .

Off topic, men:
Dårlig argument synes jeg. Ett godt lag har som regel mange som kan score. Dårligere lag har som regel en spiss som de er helt avhengig av. F.eks er Fall i Molde og Vaagan Moen i Brann på 3. og 4. på toppscorerlista nå. Fall har scoret hvert tredje Molde-mål, mens Iversen og Moa ikke er langt unna hvert fjerde for RBK og VIF.
Det er ofte dette som skiller topp fra midten og bunn.

Når det gjelder Prica har han prestert noen klassescoringer, men han er kanskje den som er selve symbolet på at RBK er ute av slag.
Han har slitt med skader og er ikke i form. Burde fått hvile mer.

Og du synes ditt eget argument er godt? Hvorfor gå til årests Molde- og Brannlag når sammenligningen min, som du kritiserer, var Prica vs Kovacs, anno 2009? Prica scoret 17 av RBKs 60 mål (28,33 %). Kovacs laget 16 av ODDs 53 mål (30,18 %). I begge tilfellene ble om lag 70 % av
lagenes mål satt inn av andre enn toppscoreren.

Poenget mitt var at media gjerne hausser opp toppscoreren i tippeligaen, slik tilfellet også er med Prica, som er en "RBK-stjerne". Men er det nødvendigvis prov på star quality at du putter 17 mål på 28 kamper i en så svak liga som den norske? Etter min mening: nei. Og det blir desto mer klart når en utskjelt, begrenset spiller i en av ligaens fattigste klubber
dundrer inn nesten like mange gåller.

Og et spørsmål til deg, da: var det RBK spesielt eller ligaen generelt som var dårligere i "glansdagene" da vi hadde flere spillere som pøste inn mer enn 20 mål hver per sesong - på langt færre kamper?

Og for å klargjøre min mening om Prica, selv om det er litt off topic, så er det bare å si det at han har skuffet veldig mot presumptivt bedre motstand (i Europa), og nå presterer han på et desidert lavmål også mot Adecco-motstand. Jeg forlanger mer av en høyt gasjert stjernespiller. Både at han scorer mer selv, men ikke minst, slik utgangspunktet for diskusjonen min var her, at han ser medspillerne sine og setter dem opp der de er i mye bedre scoringsposisjon. Én fattig målgivende pasning i Tippeligaen 2010 er altfor svakt av en "stjerne" helt på topp på RBK.

EDIT: Jeg er dog enig med deg i det siste du skriver: Prica burde fått kjenne tresmaken fra benken det meste av denne sesongen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.09.2010 18:36    Post subject: Reply with quote

Du glemmer å ta med at han var nest sist eller tredje sist på en stor mengde mål ifjor. Årets sesong har vært en stor skuffelse ,men fremdeles er han vår klart beste spiss.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 23.09.2010 18:40    Post subject: Reply with quote

I form er han en klassespiller. Jeg er sikker på at vi vil se han der om ikke lenge. I form altså.

Mot Follo brukte han kjempekreftene sine på å takle motspillere unfair, som endte opp i en del veldig unødvendige frispark imot.

Nå skal det vel nevnes at han kanskje ikke er en typisk Eggen-spiller. Han er vel heller ikke noen typisk JJ-spiss. Menmen, vi får se hva Jan får ut av han.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 23.09.2010 21:01    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

Og du synes ditt eget argument er godt? Hvorfor gå til årests Molde- og Brannlag når sammenligningen min, som du kritiserer, var Prica vs Kovacs, anno 2009? Prica scoret 17 av RBKs 60 mål (28,33 %). Kovacs laget 16 av ODDs 53 mål (30,18 %). I begge tilfellene ble om lag 70 % av
lagenes mål satt inn av andre enn toppscoreren..

Embarassed du tok meg i å sjekke fakta litt dårlig der. Jeg så ikke på fjorårets tall, men det at du kalte Odd et mye dårligere lag. Og der kom Molde/Brann poenget inn. Skulle ikke brukt andeler, men heller at det ofte er en eller flere av topp 5 på toppscorerlista som spiller for dårligere lag.

oxbailla wrote:

Og et spørsmål til deg, da: var det RBK spesielt eller ligaen generelt som var dårligere i "glansdagene" da vi hadde flere spillere som pøste inn mer enn 20 mål hver per sesong - på langt færre kamper?

Fra ca 1994-2000 var vi helt overlegen de fleste i tippeligaen. Molde hadde noen sesonger der de nærmet seg, men ellers lekte RBK med de fleste.
Et annet poeng er taktikken. Eggen var og er mer offensiv enn Hamren. Det var bare i 2002 Eggens RBK scoret færre enn 60 i 14-lagsserien og i 94 scoret vi også mer i 12-lagsserien
oxbailla wrote:

Og for å klargjøre min mening om Prica....

Jeg er helt enig med deg i at Prica har skuffet mye i år, men jeg synes ikke en skal rakke ned på det han gjorde i fjor. Han bidro sterkt (kanskje sterkest) til at vi ble seriemester. Om det er å hause opp? Vel han ble toppscorer i landet vårt. Det er jo fotballen her de skal dekke.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 24.09.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Enig i at Prica gjorde jobben i fjor, både med tanke på egne mål og målgivende. På to områder holder han høy kvalitet når han er i form: hodespill og et tungt skudd. Etter min mening kan han fortsatt bli langt bedre på effektivitet, sette opp medspillere til målsjanser, bevege seg uten ball og gjennom det skape rom for både seg selv og medspillere osv.

En halvskadet Prica er ikke en spesielt betydelig ressurs for laget: han brenner sjanser, beveger seg lite og feil, har skylapper, går sur, lager unødvendige frispark osv. Jeg synes Prica har fulgt opp en solid debutsesong med et dårlig 2010. Men trenerne må også ta en god del av skylden her, da de har latt ham spille halvskadet og ute av form, slik også f.eks. Steffen har blitt utsatt for gjennom hele karrieren.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 24.09.2010 23:13    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler. Det har blitt drevet endel rovdrift på Prica de siste månedene, og det er fryktelig synd. I form er Rade Prica Tippeligaens beste spiss uten tvil, og kan være forskjellen mellom to lag. Når han er dårlig derimot, det er en helt annen sak.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 17.10.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Har du noen oppdatering her, kristobal?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb