English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christian Bolaños
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 04:51    Post subject: Reply with quote

Winsnes spiller ikke fast, udepowah og Keenoir..
Tviler på at CB går inn i midtbanetreeren, hvor vi bruker Henriksen, Skjelbred og Annan. Eggen tenker høyst sannsynlig på en av de 3 offensive rollene..

Halvorsen87 wrote:
Den offensive midtbanerollen, den som Iversen og Henriksen har vekslet mellom så langt, ville vel vært mest naturlig å dele bort, og kanskje er det det som er tanken til Eggen her - at det gjør at han kan pushe Iversen opp på spissplass sammen med Prica, og slik få brukt Prica mer i bakrom enn det han har kunnet gjøre hittil (Prica - Moldskred = Prica møter, Moldskred stikker __ Iversen - Prica = Iversen møter, Prica stikker)?

Da forstår jeg ikke hvorfor Eggen ville ha sagt gjennombruddshissig angrepsspiller. Når noen sier offensiv midtbanespiller så er ikke gjennombruddshissighet det første jeg tenker på..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kris0stby
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:20    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Du er så sinnssykt opphengt i disse rollene og navnet på posisjonene.

Ja, for Ciljan har ikke vist noen endring etter at han ble flyttet inn fra kanten Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 00:20    Post subject: Reply with quote

Og hva har det med saken å gjøre?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kris0stby
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:47    Post subject: Reply with quote

At Halvorsen har et poeng i at en ving er en ving og en spiss er en spiss.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 01:12    Post subject: Reply with quote

Det er da ingen som har bestridet at det er forskjell på ving og spiss. Det gjorde heller ikke jeg i det innlegget du skulle "arrestere" meg på. Det handlet ikke om vinger og spisser i det hele tatt, men Halvorsens ekstreme interesse for hvilke navn man skal gi de forskjellige rollene i et lag. Er nettopp pga dette jeg (og sikkert flere) forbinder han med FM. Fotball er et mye mer dynamisk spill enn han gir uttrykk for.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 06:07    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Er nettopp pga dette jeg (og sikkert flere) forbinder han med FM.

Vet du, jeg tror faktisk det bare er du som har slik en ekstrem interesse for mine tanker omkring rollefordeling i et lag.
Men skal vi se...
Hedon wrote:
Det handlet ikke om vinger og spisser i det hele tatt, men Halvorsens ekstreme interesse for hvilke navn man skal gi de forskjellige rollene i et lag.

..hæ? Vent.. *tenke tenke* Aha! I see what's hendt her! Du bet deg merke i én diskusjon jeg og en eller annen annen tomsing her inne hadde omkring hvorvidt man skulle kalle formasjonen 4-4-2 diamant eller 4-3-1-2, eller mer spesifikt omhandlet vel diskusjonen rollen til den dype midtbanespilleren i DIAMANTEN (for faenWink). Jeg mente det var DM, altså lavere enn de to MS'ene, og dermed at diamant virker "riktigere" blablablabla. Som alltid når jeg er involvert var det en spennende og ikke i nærheten av langdryg debatt som gikk over flere sider omkring et svært, svært viktig tema. Nuvel.

Det som har skjedd her er at du hengte deg opp i den debatten, og senere fått det for deg at jeg til stadighet har ført lignende diskusjoner. Det mener jeg nå at jeg faktisk egentlig ikke har gjort (det var én debatt, du vil ikke finne noen lignende omkring "navn på roller" fra min side), men du har vel for deg å henge deg opp i ting, du som alle andre.

Edit: Leste gjennom hva jeg skrev nå, og det gikk opp for meg at Hedon sannsynligvis vil trekke frem noen innlegg jeg har skrevet med ordene "OMS" i seg, og lignende. Men det er noe annet! At jeg har skrevet (en del ganger) f.eks: "Per Ciljan Skjelbred bør spille OMS, ikke ving!", er noe annet enn å ha "vist ekstrem interesse for hvilke navn man skal gi de forskjellige rollene i et lag". Jeg har da aldri diskutert hvorvidt f eks "OMS" er et riktig betegnende ord på den posisjonen, aldri hengt meg opp i om det er "det riktige navnet", liksom.

(..føkka døgnrytme, ohyes.)
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2010 08:43    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...176817.ece

Vi var villige til å betale 3.5 millioner, hvor avtalen kunne nå totalt 7 millioner.
Da skjønner jeg jo at Start sa nei egentlig. De er vel ikke i "konkurs-pengenød". Men jeg er enig i budet, det skal ikke være nødvendig å gå noe høyere enn 7 millioner kroner for å kjøpe Bolanos. Er de ikke villige til det så får vi lete andre steder eller kjøpe dyrere og høyere kvalitet hvis vi kvaller til CL.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 09:40    Post subject: Reply with quote

Det trekker også frem konkurrent-kortet.

Det har desverre blitt nærmest håpløst å hente spillere fra brukbare TL-klubber for oss. Så fort det er Rosenborg som sitter på andre sida av forhandlingsbordet, går kravene opp med mange titalls prosent. Det er prisen vi må betale for å ha vært dumsnille da vi hadde bra med penger.

Når det er sagt - jeg skjønner at Start ikke er storfornøyd med avtalen de er forespeilet her.
josinho
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 09:45    Post subject: Reply with quote

RBK bør kunne strekke seg til noe slikt; 5 mill kr kontant, 3,5 mill kr etter 20 obligatoriske kamper, og 1,5 mill kr ekstra viss RBK når CL i løpet av perioden 2010-2012.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2010 09:49    Post subject: Reply with quote

Han er 26 år gammel og svært ustabil. Hvorfor skal man betale 10 millioner kroner for han da?
Hadde vi betalt 7.5 millioner kroner upfront så hadde vi sikkert fått han, men vi har de senere år begynt med delutbetalinger vi også.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.08.2010 09:53    Post subject: Reply with quote

På meg virker det som det europeiske overgangsmarkedet har kræsja fullstendig. Synes derfor vårt bud virker fornuftig for en spiller som vel har én god sesong i skandinavisk fotball (2009, ustabil i år, flopp i Odense). Eller, helst ser jeg at vi ikke byr i hele tatt.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 09:55    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
RBK bør kunne strekke seg til noe slikt; 5 mill kr kontant, 3,5 mill kr etter 20 obligatoriske kamper, og 1,5 mill kr ekstra viss RBK når CL i løpet av perioden 2010-2012.

Hadde det "bare" vært 1,5 mill som sto mellom partene så tror jeg Bolaños hadde vært Rosenborg spiller allerede mandag.

Tror nok Start ville ha godt over 10 mill + bonus ved CL. Og på dette punktet er jeg enig med Zorac, vi var for villig til å gi penger til de andre klubbene. Det jeg synes er verst er hvordan vi har hjulpet mange klubber og samtidig ble ansett som djevelen i norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.08.2010 09:57    Post subject: Reply with quote

Synes budet Hoftun har gitt for en nokså ustabil spiller med kun et år igjen av kontrakten er veldig riktig. Ingen grunn til å gå tilbake til forhandlingsbordet med Start.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:04    Post subject: Reply with quote

Helt enig, hvis han fortsatt er interessant om et år får vi han gratis.
Win, win for oss, stort tap for start.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:07    Post subject: Reply with quote

Quote:
Vi hadde også i bakhodet at Rosenborg er vår konkurrent, forklarer Kristiansen.

Må le av disse fjott klubbene som tror de er våre konkurrenter. Trodde faktisk denne holdningen blant småklubbene i Tippeligaen var i ferd med å snu, der tok jeg feil gitt.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:09    Post subject: Reply with quote

Det er NÅ vi trenger Bola. Kommer vi til CL er et par mill av den pengesekken til Start bare pinøtts. Kanskje er Bola den avgjørende brikken for at vi skal komme til CL....
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:12    Post subject: Reply with quote

Det er likevel litt selvmotsigelser i dette - vi kjøper en spiller for at han skal gå rett inn på laget, og det er klart at en slik spiller normalt sett vil koste mer enn 3.5 mill.

La oss si at forhandlinger hadde tatt dette opp til 5 mill med øvre grense rundt 10 mill, samt en viss videresalgsprosent. Med ett år igjen av kontrakten ville jeg da sagt at Start hadde fått en veldig god deal.

Det er godt mulig at forhandlinger ville tatt dette opp til det nivået. Synes det er fryktelig merkelig at Start ikke er interessert i dialog.

Dersom det ikke blir salg på disse summene nå så tør jeg å vedde min høyre øreflipp på at Bolanos går som Bosman-spiller og start går glipp av 10 mill.

Det hele ender med at Start blir reddet av en rik onkel, og kan fortsette med å misbruke ressursene sine videre.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Denne overgangen har de allerede feiret med blautkak på Brakka. Det blir annonsert i etterkant av cup-kampen i helga.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:15    Post subject: Reply with quote

Problemet er at hva vi mener er riktig pris for Bolanos kvaliteter ikke er riktig pris for Start. De har større nytte av spilleren og kvalitetene hans enn 3,5 mill og kanskje en dobling av den summen.

Det blir det samme som at de fleste rbkere mener at 20 millioner er for lite for Skjelbred. Men en kan godt forstå at andre klubber skremmes bort av en prislapp på antatt 40 millioner.

Hoftun har jo selv flere ganger sagt at pris og kvalitet ikke samsvarer på det norske markedet. Det betyr Erik Hoftun at vi enten må hente spillerne før de slår i gjennom, eller fra andre markeder.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:16    Post subject: Reply with quote

En lønn på ca 700 000 kr er forøvrig latterlig lav..... Lavt lønna, men skal selges dyrt. Dobbelmoral av Start.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:17    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Denne overgangen har de allerede feiret med blautkak på Brakka. Det blir annonsert i etterkant av cup-kampen i helga.

Det tror jeg også er ganske sannsynlig
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:27    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Det er NÅ vi trenger Bola. Kommer vi til CL er et par mill av den pengesekken til Start bare pinøtts. Kanskje er Bola den avgjørende brikken for at vi skal komme til CL....

Det er ikke bare prisen som er tingen, det handler også om hvilke signaler vi gir de andre lagene i serien. Når vi tillater dem å pushe oss sånn så mister vi den respekten som vi trenger for å kunne forhandle til riktig pris.

Jeg syns de som forhandler for Rosenborg burde forhandle om/med flere spillere samtidig (helst med utenlandske lag også for å gi de signalene at vi ikke er avhengig av spillere fra andre norske lag), dette sånn at vi kan selv bestemme hvem som passer oss best både i form av pris og kvalitet. Dette kan koste oss et par spillere til å begynne med men etter hvert som lagene rundt oss ikke får de gylne Rosenborg millionene på konto så tror jeg fort vi kan se prisene synke til et mer normalt nivå.
Back to top
Looney
Senior

PostPosted: 12.08.2010 10:28    Post subject: Reply with quote

La de beholde ham da, er sikker på at vi kan finne bedre spillere til samme pris. Mange av klubbene i Europa sliter fortsatt med etterdønningene av finanskrisen og ønsker å selge.
Så kan jo Start angre når han går gratis til en annen klubb neste år, kan jo hende at de andre klubbene i Eliteserien lærer noe av det også…. Cool
Ryujin
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:31    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:

Da har jeg liten tro på at Bolaños spiller.
Hvor motivert ville han da være for å spille sitt beste mot en klubb han et par dager senere skal spille for. Jeg er ganske sikker på at han kunne tenkt seg en double med Rosenborg i sin første sesong.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er sjeleglad for at RBK ikke kaster penger etter andre klubber slik som de gjorde for ti år siden.. det var jo helt sprøtt.

Frode Johnsen - 15 mill
Christer George - 11 mill
Morten Knutsen - 10 mill
Tor Trondsen - 8 mill
Petter Belsvik - 7 mill
Jarle Steinsland - 3 mill
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Next
Page 14 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb