| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondhb Veteran
|
Posted: 08.08.2010 22:04 Post subject: |
|
|
50 mill og utleie til RBK ut sesongen  |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 08.08.2010 22:13 Post subject: |
|
|
In your dreams, treneren gikk vel ut nå og sa at laget trengte forsterkninger og at PCS var en av de spillerne de gjerne ville forsterke med...
RBK burde holde på alle spillerne til etter et eventuelt gruppespill i CL. Blir det "bare" EL, så kan flere selges for rett pris nå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.08.2010 22:58 Post subject: |
|
|
| De nye UEFA-klausulene gjør vel at vi må tape mot FCK om Schalke skal kunne Skjelbred i gruppespillet. Men det er gitt at Skjelbred ikke spiller mot FCK... |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 09.08.2010 01:15 Post subject: |
|
|
Tviler vi får mer enn vi fikk for Tettey, men Hoftun kan da overraske. Tipper et sted på 30-tallet, stort mindre har vi ikke råd til å ta. Kan fint være både riktig tid, lag og serie for ham dette. Så lenge ikke både Ciljan og Annan forsvinner bør vi kunne klare oss mot FCK, det er ikke så stort nivåforskjell på lagene akkurat.
| oxbailla wrote: | Mens forumfloppen Roy Miller allerede er rekkekamerat med Thierry Henry  |
Relativt ubalansert lag tør jeg påstå. Then again, MLS er jo MLS. Galaxy la jo inn bud på Riseth og Beckham samtidig de |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.08.2010 14:17 Post subject: |
|
|
http://www.indkast.dk/ind...yhed=69208
Her blir det spekulert i en pris på 16 millioner kroner. Det syns jeg er for lavt, vel vitende om at vi ikke kan kreve noen syk sum.
Det burde ihvertfall være fullstendig uaktuelt å slippe han før fck-kampene er ferdige. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 09.08.2010 16:39 Post subject: |
|
|
| 16 mill?? det er jo laaaaaangt unna det vi bør kreve for han. Han regnes som et av norges største talenter, da må vi kreve mer for han. 40 mill er greit. Vi i Norge må ikke slippe våre talenter på billigsalg t utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.08.2010 19:22 Post subject: |
|
|
Alt over 20 millioner (antall kamper, videresalg osv.) er akseptabelt for min pris for min del. Det vil jeg også kalle markedspris.
Jeg synes også Ciljan Skjelbred fortjener sjansen utenlands.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 09.08.2010 19:32 Post subject: |
|
|
Det er bra for Rosenborg å få inn 20 millioner, og vi slipper en stor lønning. Men 20 millioner kroner for Schalke er ikke rare pengene.
Treneren krever umiddelbar forsterkning av førsteelleveren og han har bestemt seg for Ciljan. Da kan de bla opp mer enn 20 millioner kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 09.08.2010 19:39 Post subject: |
|
|
| Jeg er stortsett fornøyd med jobben Hoftun har gjort, i motsetning til mange andre her...Men om alt vi klarer å få for Skjelbred er 16 millioner, så krever jeg at Hoftun får sparken på dagen! 25 millioner er et absolutt minimum. Skal jeg være passe fornøyd må vi opp i 35. Den prisen som er nevnt(16 mill) kan neppe ha noen rot i virkeligheten, og er forhåpentligvis bare et oppdiktet tall fra en udugelig journalist... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.08.2010 19:47 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Treneren krever umiddelbar forsterkning av førsteelleveren og han har bestemt seg for Ciljan. |
Det har han ikke gjort, det er avisen som spekulerer.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 09.08.2010 20:09 Post subject: |
|
|
Vi kan vel slå fast at Schalke har bestemt seg for Ciljan ihvertfall, med tanke på at Hoftun har hatt en samtale med Ciljan om interessen derfra.
Det er sannsynlig rimelig alvorlig når rbk velger å sette seg ned å snakke med spilleren, man gjør ikke det fordi media spekulerer. |
|
| Back to top |
|
 |
Petrucci Junior
|
Posted: 11.08.2010 07:00 Post subject: |
|
|
Har lest litt på på et tysk forum http://www.transfermarkt....79002.html for å se hva tyskerne mener om denne mulige overgangen. Skal forsøke og gjengi mitt inntrykk.
Folk flest på dette forumet vet jo ikke hvem Per Ciljan er. Noen påstår at de vet om hans kvaliteter, og de som faktisk vet, stiller seg hovedsakelig positiv.
Det kommer jo frem i forumet, at mange er skeptisk til nivået i tippeligaen. De stiller spørsmål som "hvis han er så god og har vært/er et stort talent, hvorfor spiller han fortsatt i Tippeligaen?". Det antydes også at det ikke er plass til Ciljan i laget, men at han kanskje kan være en grei spiller å ha på benken (de har nemlig en god del midtbanespillere).
Det som imidlertid uroet meg mest, var antydningene om overgangspolitkken til treneren. Det skrives at han gjerne kjøper inn mange "lavpris-spillere", for så å luke ut de som ikke er gode nok og bare bruker den brøkdelen som slår til. Det er greit med konkuranse om plassene på laget, men om det er slik konkuransen foregår, så er jeg ikke sikker på om Schalke er rett klubb for Per Ciljan.
Men det kan jo hende at det faktisk blir satset på Per Ciljan. Jeg håper det. Men først og fremst håper jeg at han blir i RBK og at han spiller kvaliken.
På www.transfermarkt.de kan man for øvrig søke på spillere og finne det som er antatt markedspris. Jeg søkte opp Per Ciljan, og for han antar de at 2.200.200 euro er korrekt markedspris. En annen som er aktuell for tiden - Christian Bolaños: 1.300.000 euro |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.08.2010 09:33 Post subject: |
|
|
Det du sier her om å kjøpe en rekke billige spillere og så håpe at en brøkdel slår til, stemmer med det som jeg har hørt av en som selv har spilt i Tyskland; Arne Larsen-Økland. Han sa at han selv var en sånn spiller, og han slo jo til.
Å sette markedspris på forhånd på spillere er ikke enkelt . Prisen blir det som begge parter kan akseptere. Ellers er jo prisene ulike fra land til land, det er sikkert lettere å få 30 mill for feks Moa i England, enn i Nederland eller Tyskland. |
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 11.08.2010 10:29 Post subject: |
|
|
Ciljan blir ikke sutrete (jmf. Sapara) om RBK avslår et tilbud fra Schalke. Er det for lavt så er det rett og slett det. Nå når budsjettet uansett går break even er det ikke noe must å selge han billig. Ciljan er jo en av dagens få spillere som faktisk utgjør RBK-sjela og det kommer til å bli et stort tomrom hvis han forsvinner, både på banen og sosialt innad i troppen. For å i det heletatt vurdere ett salg bør det ligge minst 40 millioner og en videresalgsprosent på bordet. Da vil 20 millioner dekke det man må gi for å erstatte han, kjøpssum, lønn og sign-on-fee. De resterende 20 millionene blir kompensasjon til RBK for å ha avlet en så dyktig spiller, noe som vil være med å drifte klubben videre mot topp 30 i europa.
Å selge han for mindre en 40 millioner vil være helt på kanten til inkompetent ettersom han selv har uttalt at han faktisk kan se for seg å være i klubben ut karrieren. 40 millioner er lommepenger mot å ha en spiller som Ciljan i 10 år til. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.08.2010 10:53 Post subject: |
|
|
40 mill for Ciljan.
40 mill for Annan
100 i CL
Hade bra til konkurrentene hjemme for en stund.
Men da må det gjøres noen skikkelige gode kjøp.
Ciljan og Annan er våre viktigeste spillere når vi møter bedre motstand.
Kortsiktig glede av pengene om vi gjør oss til narr for resten av Europa. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.08.2010 11:03 Post subject: |
|
|
| Jeg tror salgssummene dine er i Tromsø-land. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.08.2010 11:15 Post subject: |
|
|
Ærlig talt Henning.
Det tror jeg også.
Men man kan jo håpe. Skal vi feks halvere summene er det vel større grunn til å jobbe inn gode videresalgsbonuser og kjempe for at vi leier spillerne i eventuell CL-deltagelse.
Har vanskelig for å se noen som rekker å gli inn i laget på kort tid.
I såfall må vi bruke hele beløpet for å finne erstattere. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 11.08.2010 11:19 Post subject: |
|
|
Det er jo lov å drømme...
Ser ikke helt for meg at vi får så mye for verken Annan eller Skjelbred.
Begge er midt i 20-åra, så "talent"-stempelet er vel for lengst falmet. Nå er det snakk om hva de faktisk leverer stabilt over tid som gjelder, og der har vel ihvertfall ikke Per utmerket seg som den beste selv om han har prestert godt nå under Eggen.
Annan er "pure class", men det er ikke akkurat kjøpefest uti Europa om dagen. Det er heller ikke den mest "sexy" rollen Annan har i laget, og det er dessverre noe som kan bidra til at klubber som ikke har den typiske defensive ryddegutt-rollen i laget vil holde seg unna han på grunn av frykt for Annans manglende kreative, offensive kvaliteter.
Begge har vel kontrakter som utløper etter neste år, så det blir også fort en prisfaktor dersom de ikke selges i dette vinduet.
Og forresten. Hva skal vi med 180 mill når det stort sett skal hentes lokale spillere med fortid i Adecco... |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.08.2010 11:26 Post subject: |
|
|
Vinn vinn for alle parter er at vi slår ut FCK, forsterker laget og Annan og Ciljan blir med og viser seg frem i CL.
Prisene stiger og klubben blir attraktiv igjen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 11.08.2010 11:31 Post subject: |
|
|
| Er også negativ til å selge Ciljan til under 40 mill... Realistisk? Kanskje ikke, men 30 er uansett minimum. Får håpe han spiller så lite som mulig av kveldens landskamp da, først og fremst så han sparer kroppen så mye som mulig. Gjelder også de andre landslags-uttatte RBK-erne. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.08.2010 11:37 Post subject: |
|
|
| Selges Skjelbred før FCKkampene er det goodbye CL for å si det mildt. Da må Winsnes brukes, og det sier seg selv at det blir en pinlig affære. Det er ikke verdt 30mill å tape med pinlige siffer mot FCK |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 11.08.2010 11:44 Post subject: |
|
|
| Alle eventuelle RBK-salg er selvsagt på vent til etter FCK-kampene. Det tror jeg nok ledelsen også er innstilt på. |
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 11.08.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Enig i at de prisene kan sammenlignes med Tromsøland, men nå skal det sies at RBK er i en litt annen posisjon økonomisk sett. Tromsø måtte vel omtrent selge for å unngå konkurs og priset seg ut allikevel.
RBK kan ikke bare tenke på det nåværende budsjett. Regnskapsmessig burde vi det, men når vi nå har muligheten til å komme oss ut i Europa, noe som ikke er lagt til grunn i budsjettet bør vi fokusere mer på investeringer. Ikke bare med tanke på nyinvesteringer, men også det å beholde laget man har. Summene som går ut gjennom dette kan også sees på som en investering. Bortimot den viktigste når et lag fungerer spør du meg.
Hvis det skal være noen hensikt med å selge Per Ciljan eller Annan så må RBK få igjen såpass store summer. Uten det vil det ikke på noen som helst langsiktig måte være lønnsomt. Det er kun i det korte løp at dette er positivt. Man må også huske på at disse skal erstattes på en god måte, noe som vil koste penger i form av kjøp og lønn. Og det er også snakk om å treffe på riktig spiller. Vi kan jo ende opp med å måtte kjøpe ett par udugelige spillere over tid før vi endelig treffer den riktige (jmf. tidligere sesonger).
Det er meningsløst å selge seg til fant...  |
|
| Back to top |
|
 |
Christian1917 Senior
|
Posted: 11.08.2010 23:11 Post subject: |
|
|
Er det bare meg som synes det er merkelig at Jan Gunnar Solli kommer inn istedenfor Per i kampen mot Frankrike ?
Gjør ingenting siden spillerne våre trenger litt hvile etter hektiske uker, men synes det er merkelig.. _________________ Make it idiot proof and someone will make a better idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.08.2010 23:14 Post subject: |
|
|
| Jeg tror nok det er planlagt at han ikke skulle spille så mye. Jeg håper i hvert fall det. Skremmende hvis Solli faktisk foretrekkes. Mannen som slår like mange bakromspasninger feil vei som riktig vei. |
|
| Back to top |
|
 |
|