View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 10.08.2010 17:05 Post subject: |
|
|
Haha, den var morsom 50. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2010 17:14 Post subject: |
|
|
At annenhver spiller slår til er ganske bra. Selv om de har bedre ferdigheter enn Ola Dunk er det ofte litt vanskeligere å få de tilpasset til norske forhold, noe som sikkert ikke skyldes bare kulturelle og sosiale forhold, men for lite forarbeid av kjøperen. Mange handler uten nødvendig kvalitetssikring og kjøper nesten spillere usett |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 10.08.2010 18:59 Post subject: |
|
|
Det er alltid så morsomt med folk som mener at RBK skal bestå bare av trøndere og nordmenn, eller kaller RBK et kjøpelag samtidig som de er blodfan av Arsenal, Manu og Real Madrid. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 10.08.2010 19:01 Post subject: |
|
|
Det er enda morsommere at du nevner Man United og Arsenal sammen med Real Madrid. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 10.08.2010 19:05 Post subject: |
|
|
Warrick Brown wrote: | Det er enda morsommere at du nevner Man United og Arsenal sammen med Real Madrid. |
For det er så mange engelskmenn på Manu og Arsenal mener du? |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 10.08.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Arsenal: Nei, det sier jeg ikke, men det gjør ikke laget til et kjøpelag.
Man Utd: Ja, det er mange briter i United. Neville, Scholes, Giggs, Fletcher, O'Shea (tar med irer også), Hargreaves, Ferdinand, Rooney, Smalling, Carrick, Welbeck, Evans, Gibson og Cleverley i tillegg til en rekke unggutter som er lånt ut. Man United er heller ikke et kjøpelag, for øvrig. I alle fall ikke det jeg definerer som et "kjøpelag", altså de som henter spillere ved hjelp av kapital utenfra, slik City, Chelsea m. fl. holder på. United har tjent sine penger selv, og i likhet med Rosenborg er ikke suksessen deres basert på økonomisk doping. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 10.08.2010 19:23 Post subject: |
|
|
Warrick Brown wrote: | Arsenal: Nei, det sier jeg ikke, men det gjør ikke laget til et kjøpelag.
Man Utd: Ja, det er mange briter i United. Neville, Scholes, Giggs, Fletcher, O'Shea (tar med irer også), Hargreaves, Ferdinand, Rooney, Smalling, Carrick, Welbeck, Evans, Gibson og Cleverley i tillegg til en rekke unggutter som er lånt ut. Man United er heller ikke et kjøpelag, for øvrig. I alle fall ikke det jeg definerer som et "kjøpelag", altså de som henter spillere ved hjelp av kapital utenfra, slik City, Chelsea m. fl. holder på. United har tjent sine penger selv, og i likhet med Rosenborg er ikke suksessen deres basert på økonomisk doping. |
du burde prøve å lese det jeg skriver. kjøpelag ELLER mener at rbk skal bestå av trøndere. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.08.2010 19:24 Post subject: |
|
|
Det er i grunnen ganske uinteressant å lese om kjøpehistorikken til Manchester United, Arsenal og andre engelske og spanske klubber i denne tråden. Tips. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 10.08.2010 19:28 Post subject: |
|
|
Dermed blir det fortsatt feil å nevne Man Utd.
Enig, Hedon, men det måtte påpekes. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 10.08.2010 19:29 Post subject: |
|
|
Ok, siste fra meg.
Med den logikken så kan vi jo fylle opp RBK med dansker og svensker. Samma for meg hvertfall. Bare vi vinner. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.08.2010 19:38 Post subject: |
|
|
Hvorfor det? United sin vei til toppen er ikke fryktelig ulik den City prøver nå og som Chelsea for noen år siden prøvde. United med massive investeringer på sent 80 tall og tidlig 90 tall relativt til da tidenes prisnivå. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 10.08.2010 21:42 Post subject: |
|
|
Hmm, hva tror dere om Jakob Poulsen da?
27-årig danske som spiller på AGF, primært høyre midtbanespiller, men kan også spille back og OMS.. Han har også vært innom Heerenveen en tur, og ble itillegg kåret til "superligaen player-of-the-year" 2009.
Var på vei til Lazio for 20 mill, men takket nei for å prøve å spille seg inn i VM-troppen ved å spille fast på et lag. (som han klarte)
Nå har AGF rykket ned, og Poulsen bør skifte klubb for å holde drømmen om landslaget ved like.
Køln og Brøndby har også vært ute etter han den senere tid.
Nå er han tilbake etter nedrykk, formsvikt og skade og prisen skal ha sunket ned til 8-10 mill, noe sportssjefen i AGF også hinter til..
Han har aldri spilt CL, så mulig det kan friste litt? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.08.2010 21:53 Post subject: |
|
|
Høres fort vel så intressant ut som Bolanos bare å sende mail til Hoftun så er vi sikker på at han har hørt om spilleren og kan få vurdert han. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.08.2010 22:09 Post subject: |
|
|
Påstås å ha vært et blaff, og ha blitt årets spiller kun fordi han scoret det der målet mot Sverige. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.08.2010 22:26 Post subject: |
|
|
Ja, det virker litt spesielt om "Årets spiller" og en ettertraktet mann bare forsvinner ned i divisjonssystemet uten at FCK, BIF, OB eller andre har vært ute og hentet han. |
|
Back to top |
|
 |
Usedname Senior
|
Posted: 10.08.2010 23:39 Post subject: |
|
|
Å bruke ~10mill på en 27åring uten videresalgsmuligheter er akkurat det Rosenborg ikke trenger nå.
I og med at vi er og blir et stoppested på veien for de spillerne vi er/burde være ute etter, må vi begynne å kjøpe spillere i riktig alder også. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.08.2010 00:38 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hvorfor det? United sin vei til toppen er ikke fryktelig ulik den City prøver nå og som Chelsea for noen år siden prøvde. United med massive investeringer på sent 80 tall og tidlig 90 tall relativt til da tidenes prisnivå. |
Jasså, gitt? Vil du virkelig gå ned den veien igjen? dette har du og jeg vært igjennom minst tre ganger tidligere, og vi har hver gang kommet frem til at United er sannsynelgvis den klubben i toppsjiktet i PL som har flest klubbutviklede-spillere fra eget akademi, og at mye av grunnen til at de fikk suksess med Ferguson (det du kaller masse invisteringer på 80- og 90-tallet) først og frsmt skyldes sannsynelgvis tidens beste ungdomslags-generasjon - nemlig 92-årgangen hvor samltige spillere har drøssevis av kamper på høyeste nivå, om ikke nødvendigvis i United. Alle bortsett fra en.
Jeg gidder ikke den runden en gang til fra en missunelig surmaga Pool-supporter. Liverpoll var Englends beste lag på 70- og 80-tallet, United var det på 90-tallet og er det vel fortsatt 00-tallet sett under ett. Get used to it. For faen!
Og slutt å spam denne tråden med det. Må du absolutt ta den runden en gang til, så ta det i Engelsk fotball-tråden. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.08.2010 01:14 Post subject: |
|
|
Jeg hadde ikke tenkt å dra det frem ,men tar en å ser relativ pengebruk så er ikke de summene United brukte på sent 80 og tidlig 90 tall relativt sett så mye mer prisverdig enn det f.eks Chelsea gjorde for noen år siden. Nok om det. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 11.08.2010 02:03 Post subject: |
|
|
LaESto wrote: | Kleiven, Stokkelien og Børulfsen er alle spennende spillertyper, men kan ikke se at de har det som kreves for å spille seg inn i RBK. De er rett og slett ikke gode nok.
Kleiven har et godt skuddbein, og hadde noen flotte scoringer i våres. Men alene ikke nok til å forsvare plass i RBK-stallen.
Børulfsen er ikke god nok - for enkel.
Stokkelien er kanskje den som hadde vært mest interessant. Har basisferdigheter til etter hvert å bli en god angriper. Spørsmålet er hvor sulten han er på toppsuksess. Det blir mye mammadalting og vaffelbaking på disse sørlandsguttene etter hvert. De hadde neppe taklet det røffe kakebakermiljøet på Moholt. |
Alle sørlendinger er mammadalter og veldig hjemmekjære. Med unntak av Myggen har vi vel nesten aldri hatt noen som har vært utenlandsproff mer enn et år. Stømstad er vel nest best gjennom tidene som akkurat bikket 2 år.
Børufsen, min bydels beste spiller (hvilket er litt flaut tatt i betraktning at vi har fostret både Andrea Thorkildsen, Ida Marcussen og Lunde-tvillingene) holder knapt tippeliganivå. Jobber hardt og kan glimte til, men har dårligere teknikk enn Olsen.
Stokkelien har jeg sagt mitt om før, bortsett fra en overraskende god nese for mål har han for lite. Er blitt medieyndling, noe som tredobler prisen, og vil ikke vær god nok for A-laget vårt på minst 2 år.
Kleiven derimot får mindre publisitet enn fortjent. Er litt som en høyere Ciljan uten skuddfykt. God teknikk, god spillforståelse, gode skudd og pasninger. For ikke å snakke om innsats. Heller Kleiven enn Bolaños |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2010 02:10 Post subject: |
|
|
Frank Strandli var vel både i England, Hellas og Danmark. |
|
Back to top |
|
 |
EvigTroTilDovreFaller Junior
|
Posted: 11.08.2010 02:21 Post subject: |
|
|
Pål Lydersen, Frank Strandli og Andreas Lund var vel sørlendinger? |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 11.08.2010 02:39 Post subject: |
|
|
De holdt nå ikke veldig lenge akkurat, gjorde de?
Det fine med dette er at om jeg har drete på leggen kan jeg skylde på ungdommelig overmot og ta meg forumpause til etter overgangsvinduet  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 11.08.2010 05:42 Post subject: |
|
|
Kunne også tenkt meg Frank Strandli! Tvers gjennom hyggelig type.
Forresten, når man snakker om Frank;
Frankrike gjester ullevål i kveld. Tror Blanc og kompani kan bite godt fra seg, slik Blanc ofte gjorde i Utd.
Utd har jo forresten spillere fra omtrent hele verden nå. Kjøpelag!
Apropos hele verden. Er det et sted vi burde lete etter en ny OMS?????
Apropos ny; vi trenger ikke en ny Hoftun, som jo er fra Hemne.
Samme sted som Vegard Forren.
Apropos Hemne; En som ikke er derfra, nemlig RYJ burde jo være interessant? Spennende type.
Tviler forresten litt på at Eggen tenker i de baner at man trenger ny offensiv spiller, slik jeg ser det for meg. Eggen tenker nok i baner Harald Sunde.
Kunne kanskje Vegard 'Kokken' Sunde vært noe? Bøtter inn mål. Eller gjorde hvertfall. Det er vel viktigst. Liverpool ,sin nye ,manager gjekk forresten på tryne ,fra første stunde ,her da han ikke fekk ,forlenga med ,Masch.
Nei, huff nok on-topic.
PÃ¥ tide med litt off-topic:
Even Hovland! |
|
Back to top |
|
 |
LaESto Junior
|
Posted: 11.08.2010 08:53 Post subject: |
|
|
kris0stby,
Jøje. En kristiansander med RBK-følelser? Slikt liker man!
Espen Børulfsen kunne blitt en god venstreback dersom han hadde vært noenlunde skolert defensivt. God til å presse fremover, har et brukbart rykk tross begrenset repertoar. Som overlappende back kunne han vært god - som venstrekant blir han litt "begrenset".
Forsåvidt enig vedr Kleiven. Unsung hero-type som kanskje er iferd med å stabilisere seg på et høyere nivå enn tidligere antatt (kristiansandere vil sikkert hevde han har hatt mer inne hele tiden). Ol' school midtbanetype som kan spille både i 2'er og 3'er sentralt. Men for at han skal være RBK-aktuell må han gjøre mer enn å banke inn et par vådeskudd fra 30 meter.
Når det er sagt - hadde han vært sør-amerikaner og representert av Dag Liverød hadde vi kanskje sett han på Lerkendal for lenge siden. _________________ «Enige og troe, indtil Dovre falder!» |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.08.2010 12:59 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | De holdt nå ikke veldig lenge akkurat, gjorde de?
Det fine med dette er at om jeg har drete på leggen kan jeg skylde på ungdommelig overmot og ta meg forumpause til etter overgangsvinduet  |
Frank Strandli var i utlandet i tilsammen syv år, en sesong i Leeds, og tre år hver i Aalborg og Panathinaikos. Til sammenlinging var Myggen utenlandsproff i ni sesonger.
Pål Lydersen var tre sesonger i Arsenal, spilte riktignok ikke mye og i ettertid viste det seg at det er en av de mest "Shady" norske overghangene noen sinne, men tar man med Strum Graz-året også har Lydersen fire år som utenlandsproff.
Andreas Lund ble erklært fotballinvalid og tvunget til å gi seg etter en kneskade midt i hans første og eneste sesongen i Wimbledon, det er ganske vanskelig å vite hvor lenge han hadde blitt i utlandet hvis han hadde kunnet fortsette å spille fotball.
Men uansett, poenget var å få frem at det finnes flere sørlendinger enn Myggen med "Lange" utenlandsopphold. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|