View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 09.08.2010 12:18 Post subject: |
|
|
Det virker i hvertfall som om Eggen har en plan med Bolanõs. Dette siden han sier at man hadde håpet på å få ham klar til kampene mot FCK.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det betyr at det er plass til Bolanõs i en startellever. Siden Iversen fortsatt er i klubben, regner jeg med at Eggen hadde brukt Bolanõs som makker til Prica mot FCK. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 09.08.2010 13:00 Post subject: |
|
|
Jeg tror også ganske sikkert at han ser for seg Bolanos i en spissrolle. Han og Prica kan utvilsomt være et spisspar som utfyller hverandre.
Med Iversen på banen så vil det jo lett ligne på en 4-3-3-formasjon i angrep med Bolanos ute til høyre.
I en Jønsson-formasjon kan nok Bolanos gjøre en god rolle både som hengende spiss og som ren kant.
Jeg ser at han er ustabil, men toppnivået hans er av internasjonal klasse, og med bedre medspillere og bedre matching vil han nok vise denne klassen oftere. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 09.08.2010 13:14 Post subject: |
|
|
He he, langt heller Bolanõs enn f.eks Ibrahimovic. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.08.2010 14:35 Post subject: |
|
|
Slett ikke overraskende at Start priser Bolaños ut av markedet. Matta sa vel noe slikt som at han selger huset og bilen før han selger costarikaneren. Det er jo langt fra uvanlig at norske klubber får dollartegn i øynene så fort saldoen sjekkes på Brakka. Det ble nok en liten bjørnetjeneste man gjorde da det ble kjøpt inn spillere til overpris fra andre TL-klubber på 90-tallet og utover.
Desverre er det heller ikke overraskende at man fortsatt velger å gå etter slike spillere. Etter det jeg har fått med meg har de eneste konkrete alternativene hittil vært en kortsiktig løsning med Helstad på lån, og Bolaños som blir en dyr løsning da Start setter seg på bakbeina.
Det er synd å se at vi, som liksom skal ha en slags eksklusiv avtale med Stars & Friends, ikke har hatt så mye som en spiller inne på prøve siden Lustig kom (correct me if I'm wrong) av typen "ukjente kvalitetsspillere". Dette samtidig som det renner inn billige kvalitetsspillere fra Senegal og Costa Rica til klubbene rundt oss.
(EDIT: Mulig denne passer bedre i "strategi for spillerkjøp". Flytt om ønskelig.) _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 09.08.2010 14:43 Post subject: |
|
|
Var betinget positiv da Hamrèn ønsket Bolaños. En tidvis god spiller, dog ustabil. Men passet tilsynelatende godt på høyrekanten i 4231-formasjonen. Nå er jeg derimot langt mer usikker. Den typiske høyrekanten i RBK er borte, så da rimer Bolaños lite med dagens roller i laget. Ser han er tenkt som spiss, uten at han egentlig er det i utgangspunktet. Hva skjedde med å handle rett spillere til rette roller? Vet ikke hvor mye Bolaños har scoret i Start, men på landslaget er det iallfall SVÆRT skrale greier...
En god grunn til å handle Bolaños, er at han kan utfordre en mot en. Mangelen på det er (offensivt og defensivt en mot en) ett av lagets største svakheter. Vi trenger også kreativitet. Det vet Eggen. Likevel, hva med å hente en SPISS til spissplassen? Tror Bolaños er for dårlig foran mål, og altfor ustabil. Uten at jeg skal være bombastisk, da jeg ikke har sett ham nok. Det bør uansett finnes MANGE tilgjengelige spillere som er langt bedre på spissplassen til RBK. Derfor er jeg betinget... vel, usikker. |
|
Back to top |
|
 |
EvigTroTilDovreFaller Junior
|
Posted: 09.08.2010 16:24 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | He he, langt heller Bolanõs enn f.eks Ibrahimovic. |
Zlatan??
Hva er det du snakker om? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 09.08.2010 16:42 Post subject: |
|
|
Tydeligvis ikke like lett å holde kontroll på informasjonsflyten på brakka lenger. Hoftun sier knapt ne mer enn ingen kommentar, men Eggen babler i vei om samme sak
... og enten så har Mr. Tørum begynt med psykologisk spill, eller så ser det ut til at vi har lagt inn et bud som er langt unna det start krever. Dessverre.
http://fotball.adressa.no...176607.ece |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.08.2010 17:14 Post subject: |
|
|
Men jeg har ambisjoner og det er derfor jeg kunne tenke meg å spille for Rosenborg, ikke noe annet, sier Bolaños.
 |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 09.08.2010 18:22 Post subject: |
|
|
Hadde vært interessant å vite hvor mye budet er på. Noen kilder?  |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 09.08.2010 22:27 Post subject: |
|
|
Velkommen etter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.08.2010 23:38 Post subject: |
|
|
Spilleren sjøl er i alle fall på frierføtter:
- Kampen i Trondheim blir rar for meg. Jeg satser på å vise dem hvor god jeg er, sier costaricaneren.
Les mer: Bolaños: - Vet ikke om jeg spiller her om to uker
- Blir du RBK-spiller i dag, mandag, Bola?
- Hmmm. Jeg vet ikke. Det er vanskelig å si nå. Dette er "business", så man vet aldri. Men jeg har ambisjoner og det er derfor jeg kunne tenke meg å spille for Rosenborg, ikke noe annet.
Les mer: Tørum planlegger høsten med Bolaños |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.08.2010 23:47 Post subject: |
|
|
Det er vel mye taktiske uttalelser i denne saken. Særlig Tørums uttalelser er jo helt etter programmet. Det samme med Eggens snakk om heller å se på andre spillere og.
Hvor mye betyr egentlig Bolanos meninger i en sådan sak? Og har du noen følelse for om det går i boks 2mas? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.08.2010 23:52 Post subject: |
|
|
Vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Ikke minst når det gjelder innplassering av Bolaños i 4-4-2-diamanten. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 10.08.2010 03:04 Post subject: |
|
|
Tipper Rbk ser for seg at han skal spille spiss  _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.08.2010 03:04 Post subject: |
|
|
Når Eggen sier gjennombruddshissig angrepsspiller så tyder vel det på en spissrolle.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 10.08.2010 06:11 Post subject: |
|
|
vil tro han er tiltenkt winsnes rollen som høyre indreløper, winsnes var vell itenkt den rollen pga erfaringen fra europa, men de på brakka har vell innsett at han er alt for treig og ikke holder standaren som er ønsket!
"Gjennombruddsvillig angrepsspiller", altså eggen liker å si ting på en sånn måte at de fleste kan missforstå han når det gjelder hvilke ord han bruker til pressen og media. I eggens fotballfilosofi er hele laget et angrep, sunns jeg hører eggen sier "en ska itj forsvar sæ i angrep vettu" Bolanos er da en typisk angripende spiller, å ikke en typisk forsvarende spiller ble litt rart det her, men tror dere skjønner hva jeg mener.. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 10.08.2010 08:57 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne annet enn at Bolanos blir solgt fra start.Hans kommentarer som er nevnt tidligere i denne tråden, samt at han i dag går ut med reaksjoner på da kontrakten hans ble skrevet(føler seg ført bak lyset). Dette må jo være starten på slutten for Bola i Start. Det er min mening...men vi får se. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.08.2010 09:36 Post subject: |
|
|
Det er vel ganske enkelt igrunn. Eggen liker å ha en notorisk målscorer i 11'ern: Mini (ja faktisk), Bratbakk, Rushfeldt, Carew, younameit. Og det er Olsen/Moldskred sin plass som står åpen for å fylles med en storscorer...
Jeg har mer tro på Helstad som scora ikke mindre enn 22 mål for et par sesonger siden. Men kanskje Bolanos duger også.
Uansett er det rimelig råttent det Start har gjort med Bolanos. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2010 09:57 Post subject: |
|
|
Spesiell ordning må man si:
http://fotball.adressa.no...176651.ece
Start betaler en agent lønn så han ikke skal selge spilleren videre..... Snedig plan egentlig for da vil jo agenten få fast lønn i stedet for salgsprovisjon.
Bola kommer nok til RBK nå når sannheten om Starts råtne spill har kommet fram. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.08.2010 10:12 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om Bolanos har grunnlag for sivilt søksmål mot sin tidligere agent. Jeg regner med Bolanos hadde et forretningsmessig kundeforhold til sin tidligere agent. Da er det oppsiktsvekkende at den tidligere agenten handler helt på tvers av sin kundes interesser. I Norge er det lover mot villedende markedsføring (som han har vært nødt til å bruke for å få Bolanos som kunde), svindel, illojalitet osv.
Dette er det vel noe advokaten til Rosenborg kan hjelpe Bolanos med når han kommer til klubben. |
|
Back to top |
|
 |
LaESto Junior
|
Posted: 10.08.2010 10:20 Post subject: |
|
|
Godt spørsmål.
Ex-agenten (Schiefloe) er vel USA-basert, ergo kan det tenkes at representasjonsavtalen mellom Schiefloe og Bolaños ikke er ugyldig over dammen. Slike typer sportsavtaler er nok mer vanlig der borte enn i Norge.
Det er heller ikke umulig at Start sitter i saksa vis-a-vis NFF vedrørende klubbens avtale med Schiefloe.
Totalt sett ser Start i hvert fall ut til å være på vei inn i en ordentlig skvis. _________________ «Enige og troe, indtil Dovre falder!» |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.08.2010 10:31 Post subject: |
|
|
Om den er gyldig eller ikke per dags dato spiller ingen rolle. Spørsmålet handler om Schieflo handlet illojalt og på tvers av sin kundes interesser, for egen vinning, i det øyeblikk disse to avtalene ble inngått med Start. Siden dette foregikk på norsk jord, Start og Schieflo er norske og Bolanos avtale handlet om å jobbe i Norge skal dette vurderes i norsk rett etter norsk lovverk. Om Schieflo er bosatt i USA er ikke vesentlig i denne sammenhengen. |
|
Back to top |
|
 |
LaESto Junior
|
Posted: 10.08.2010 10:35 Post subject: |
|
|
Enn om alle de forretningsmessige avtalene mellom Schiefloe-Start og Schiefloe-Bolaños er inngått under forutsetning av at amerikanske regler skal gjelde, da? _________________ «Enige og troe, indtil Dovre falder!» |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.08.2010 10:40 Post subject: |
|
|
Generelt er det slik at norsk lov gjelder på norsk jord. Det er stor avtalefrihet i Norge. Men selv om du og jeg skriver at salget av en leilighet i Baneheia skal følge Japansk lov betyr ikke dette at norsk rett tar hensyn til dette. Hvis Schieflo er amerikansk statsborger og avtalen ble inngått på amerikansk jord kan vel dette diskuteres. Men selv amerikansk lovverk skulle jeg tro har vern mot illojalitet, svindel med mer.
Edit: Merk at det er kombinasjonen av Schieflos avtale med Start og Bolanos avtale med Start som utgjør problemet her på bakgrunn av Schieflos avtale med Bolanos. Om Bolanos avtale med Schieflo er gjort i utlandet og følger amerikansk rett er ikke så viktig så lenge avtalen er ansett som gyldig i Norge.
Last edited by Konesseur on 10.08.2010 10:45; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|