View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 08.08.2010 18:54 Post subject: |
|
|
Ikke veldig imponert av nivået akkurat, men de har en farlig angrepsrekke. Grønkjær var bedre enn jeg trodde han kom til å være i denne alderen. Kjipt hvis de har fått han i gang rett før de møter oss.
Sånn ellers, tja, de er solide i forsvarstrukturen. Vanskelig å bryte ned, men selve midtbackene deres rotet det til skikkelig ved flere anledninger. Han nye, Sølvi, så fryktelig passiv ut. Noe å utnytte her.
Skal være mulig å riste dem i filler på Lerkendal. Tror det er bedre å møte et slikt lag enn å møte et øst-europeisk angrepslag. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 08.08.2010 19:23 Post subject: |
|
|
Odense utlignet nettopp. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.08.2010 19:55 Post subject: |
|
|
N'Doye avgjør for FCK, samme som i deres siste CL-kvalikkamp. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 08.08.2010 20:03 Post subject: |
|
|
Meget "ufortjent" seier.
Men de har giftige folk på topp. I dag spilte vel ikke Santin heller.
Dette blir ikke kamper for en Stadsgaard med konsentrasjonssvikt i hvert fall.
Claudemir var god. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 08.08.2010 20:48 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg ser at man kan streame Odense - FCK kl 18 gratis via bet365.com. Da skal jeg iallefall se hva som venter oss i playoffen. |
Takk for det, Konesseur. Jeg har forlengst slutta å spille på oddsen, og i mylderet av bookmakere er det fort gjort å glemme hva man har hvor. Og her på bet365.com lå det jammen en tusing og venta i saldoen... Slang inn ett veddemål som gav 1500 i gevinst og casha inn den med en gang. Den gjenværende tusingen la jeg på FCK-seier på Lerkendal, for da vil ikke et eventuelt Rosenborg-tap svi like mye. Håper jeg taper  _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Phoenix Junior
|
Posted: 08.08.2010 21:26 Post subject: |
|
|
Dagens kamp er et meget godt billede på hvordan FCK er kørende for tiden. En offensiv, der til tider er fremragende og især de første 20 min udspiller vi OB. Og det endda uden Santin, som må være træt efter en del kampe i træk. Godt med en lille landsholdspause nu.
Grønkjær var for første gang i sæsonen tilbage i hans vante form og så er der ikke mange, der kan stoppe ham. Han spillede endda hele kampen, hvilket ikke ofte sker. Han så da også noget slidt ud til sidst.
Claudemir har igen en enorm vigtig assist og har allerede et rigtig godt blik for både Santin og N'Doye.
Unge Delaney der overraskende startede inde, gjorde det fint i starten, men da OB pressede på var han ikke god nok defensiv og det er tydeligt at se at vi får mere pondus på midtbanen, da Vingaard erstattede ham.
Lidt den samme sang om TK. Var medvirkende til den gode offensive periode i starten, men fyldte for lidt da vi var under pres. Og med blot 1 midtbanespiller der er bedst defensiv(Kvist) og et forsvar, der endnu ikke er sammenspillet, så var det klart at OB(ligesom BATE) ville kunne spille sig til muligheder.
Derfor var det også ganske naturligt at vi fik mere kontrol over spillet da Hjalte og Vingaard kom ind.
Disse ting gør det svært for Ståle at sætte sit hold på midtbanen. For hvis han starter med de 4 som i dag, så bliver offensiven god og kreativ, men man kan blive tromlet ned fysisk og komme under dybt pres.. Hvis han derimod sætter Vingaard og Hjalte i startopstillingen, kan især sidstnævnte slet ikke skabe noget fremad, men er dog stabil defensivt. Hvem af midtbanespillere han vælger mod jer, kan vise meget om han igen vil gå efter en 0-0 på udebane eller om han som i dag ville satse og gå efter at få scoret nogle udebanemål.
En ting, der dog skal fungere ligegyldig hvilken midtbane man stiller med er forsvaret. Sölvi virker til at være Ståles førstevalg og han er da også eminent på hovedet, hvilket har været meget nyttig i de kampe hvor vi har været under pres til sidst. Tilgengæld har han ikke været imponerende ved jorden, hvor han for nemt er blevet snydt. Anton, som fik en mindre skade i dag, har heller ikke ramt sidste sæson niveau og kan virke passiv, men måske derfor laver han heller ikke de mere åbenlyse fejl, som de to andre midterforsvarere har lavet i starten af sæsonen. Zanka er hurtig og klart bedst med bolden af de 3, men laver for ofte det som Ståle kalder børnefejl. F.eks. i dag, hvor han misser en oplagt markering ved 2-2 målet.
Sölvi er nok en sikker starter qua hans hovedsstødsstyrke overfor Rade Prica, som jeg husker som vanvittig god på hovedet. Jeg kender ikke lige jeres andre angribere og ved hvad deres forcer er, men med mindre i har en lynhurtig mand, så tror jeg Ståle vælger det "sikre" og lader rutinerede Antonsson starte.
Den sidste mand, jeg ville nævne er Wiland, der igen står fantastisk. Han er rigtig stærk i luften og har en vanvittig redning på Traores skud ved 2-2. Hans eneste svagheder er nogle gange hans placering på lange bolde i dybden og lignende samt hans udspark, som dog er blevet bedre.
Last edited by Phoenix on 08.08.2010 21:39; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.08.2010 21:30 Post subject: |
|
|
Både Morten Moldskred og Trond Olsen er svært hurtige. Den ene kommer som regel inn for den andre, noe som gjør at vi alltid stiller med ihvertfall en svært hurtig spiller med saft i beina i angrepet. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.08.2010 21:36 Post subject: |
|
|
Min kjære danske, det ville vært fint om du kunne brukt avsnitt når du skriver. Sånn det er nå blir det fryktelig uoversiktlig og vanskelig og lese. Ellers er det bra og informativt det du skriver takk for det.
Edit: Tusen takk.
Last edited by Kjetil Rekdal on 08.08.2010 22:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 08.08.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Bra og informativt innlegg phoenix!  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.08.2010 22:14 Post subject: |
|
|
PS! FCK har imidlertid rukket å forsterke. Midtbanemann Martin Bergvold returnerer til klubben fra italienske Livorno.
Er det en spiller som kommer til å starte for FCK mine danske venner? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2010 22:16 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Både Morten Moldskred og Trond Olsen er svært hurtige. Den ene kommer som regel inn for den andre, noe som gjør at vi alltid stiller med ihvertfall en svært hurtig spiller med saft i beina i angrepet. |
Trond Olsen er hurtig, men ikke akkurat fotballsmart. Moldskred er smårask, men gjør lite riktig med ball. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 08.08.2010 22:49 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | PS! FCK har imidlertid rukket å forsterke. Midtbanemann Martin Bergvold returnerer til klubben fra italienske Livorno.
Er det en spiller som kommer til å starte for FCK mine danske venner? |
ifølge det jeg har lest på fck's forum så er han et alternativ på kant, men ikke en åpenbar mann i startoppstillinga.. |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 08.08.2010 23:29 Post subject: |
|
|
Lurer på noen ting angående billetter til kampen:
Hvor dyrt vil det være å stå med kjernen? Når blir billettene lagt ut for salg? Og til sist, vanskelig å få tak i billett?
Er klar til å bestille flytur til Trondheim, men må vite at jeg får billett til kampen! |
|
Back to top |
|
 |
Vidboy Junior

|
Posted: 09.08.2010 00:42 Post subject: |
|
|
En billett i Kjernen vil nok koste rundt 200 kroner. Usikker på når billettene blir lagt ut for salg.
Normalt sett vil det ikke være noe problem å få kjøpt seg billett, bare vær sikker på å kjøpe samme dag det kommer ut - så er du sikker. Normalt vil salget gå jevnt og trutt frem til kampdagen da det blir litt større pågang. Så slik jeg ser det er det bare å bestille flyreise - kampbillett blir det! _________________ Hjemme, borte, overalt! |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 09.08.2010 01:49 Post subject: |
|
|
FCK er nok fremdeles Nordisk fotballs ansikt utad selv om vi slår dem. Vi trenger å bli litt mer stabile om vi skal påstå å være nordens beste lag enda. Men over to kamper tar vi dem, såfremt vi stiller med den riktige konstellasjonen på midtbanen og får med backene. Der vinner vi kampen. Om Prica er i form eller ei er han mer enn god nok til å skape trøbbel for danskene, og med en Olsen eller MM i bevegelse skal vi se at det blir spennende, særlig på bortebane |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.08.2010 04:24 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Både Morten Moldskred og Trond Olsen er svært hurtige. |
De er hurtige men svært hurtige, næhh..
MM starter nok garantert..
Er ikke så bekymret for Grønkjær, Lustig fikser han nok grei. Ei heller Claudemir, Annan vi kle av ham!
Det er spissene som bekymrer, Femidov og Stadsgaard må virkelig være på tå og hev i dette dobbeloppgjøret. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 09.08.2010 09:28 Post subject: |
|
|
Olsen er ikke så hurtig. Moldskred er enda hurtigere, men vi har sett lite til det enda. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.08.2010 09:45 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | FCK er nok fremdeles Nordisk fotballs ansikt utad selv om vi slår dem. Vi trenger å bli litt mer stabile om vi skal påstå å være nordens beste lag enda. Men over to kamper tar vi dem, såfremt vi stiller med den riktige konstellasjonen på midtbanen og får med backene. Der vinner vi kampen. Om Prica er i form eller ei er han mer enn god nok til å skape trøbbel for danskene, og med en Olsen eller MM i bevegelse skal vi se at det blir spennende, særlig på bortebane |
Hvorfor er FCK nordens ansikt utad? Vi er betydelig mer meritert i e-cup både eldre og nyere historisk perspektiv. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.08.2010 09:49 Post subject: |
|
|
Jeg trodde også at Moldskred var hurtig, helt til han ble lett løpt opp av en AIK-forsvarer (Nils-Eric Johansson tror jeg det var). Olsen går for å være svært rask, men husker jeg nesten måtte le da en Real Madrid-stopper nærmest jogga han opp i fjorårets kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.08.2010 12:07 Post subject: |
|
|
Tønna Brix wrote: | Konesseur wrote: | Jeg ser at man kan streame Odense - FCK kl 18 gratis via bet365.com. Da skal jeg iallefall se hva som venter oss i playoffen. |
Takk for det, Konesseur. Jeg har forlengst slutta å spille på oddsen, og i mylderet av bookmakere er det fort gjort å glemme hva man har hvor. Og her på bet365.com lå det jammen en tusing og venta i saldoen... |
Du vet at lov om finnerlønn også gjelder for penger som er blitt rota bort på internett? Nå som du har gambla med pengene som jeg har funnet har jeg vel også krav på ti prosent av gevinsten. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2010 13:41 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Ja, hvordan skal man gå ut på Lerkendal? |
Det er Eggen som er trener. Vi skal storme i angrep. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.08.2010 14:06 Post subject: |
|
|
Og bli kontret i senk.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 09.08.2010 16:18 Post subject: |
|
|
Vel, jeg kan strekke meg til å spandere en morgenpils på tirsdag den 17. Nattoget fra Oslo ankommer kl 07, så jeg har litt dødtid.  _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.08.2010 16:33 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Og bli kontret i senk.  |
La oss heller spille feigt a'la Hamrèn / Hareide, det var jo myyye bedre!  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 09.08.2010 18:01 Post subject: |
|
|
Det kan jo kanskje være at det finnes en mellomting mellom "alle mann i angrep" og "feig Hamrén-fotball", som er mer fornuftig mot en meget god motstander. Men at det blir offensiv fotball, med vekt på å skape sjanser og score mål er åpenbart. Det MÅ vi jo, skal vi ha noen sjanse til å gå videre.
Vinner vi ikke hjemmekampen, vil bortekampen kunne bli et sant helvete. Men Rosenborg må være langt mer forsiktig hjemme mot FCK enn hjemme mot FKH. Det er vel du også enig i, BjarneS? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
|