| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.08.2010 18:49 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | Nå kan dette godt bare ebbe ut med 2-1, da sitter forhåndstipset mitt i innertieren også - med målscorere og alt!  |
Auda... |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 07.08.2010 18:50 Post subject: |
|
|
Pen scoring! Men litt søvning kamp. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 07.08.2010 18:51 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | TAF wrote: | Nå kan dette godt bare ebbe ut med 2-1, da sitter forhåndstipset mitt i innertieren også - med målscorere og alt!  |
Auda... |
Bekrefter bare spådomskunstens nøyaktighet - det var UMULIG å forutse at Moldskred skulle score.  _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 07.08.2010 18:52 Post subject: |
|
|
| Lustig og Strand har vært veldig dårlig. Bør være noen andre enn Strand som kam byttes inn, så viktig er ikke rutine. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.08.2010 18:57 Post subject: |
|
|
Skræmmende dårligt i dag, men jeg anser dette som en dårlig generalprøve(selv om vi har STart også) før CL.
Winsnes og Lustig vil jeg ikke engang kommentere i dag, de var horrible. Örlund bekymrer mig også, ofte uryddig i feltarbejdet og lidt "Jarstein-tendenser", når han skal slænge sig. Plus til Henriksen og Moldskred for fine enkeltpræstationer. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2010 18:57 Post subject: |
|
|
Muligens årets dårligste kamp. Greit å møte Sandefjord borte da. Det holder uansett i massevis til å slå det drittlaget.
Tre poeng, og det er bare å sette seg ned og kose seg når resten av runden starter i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 07.08.2010 18:58 Post subject: |
|
|
| Fy faen, kvartetten Nesbø, Kvisvik, Scheie og Thoresen skal du få billig av meg. Søppel! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.08.2010 18:59 Post subject: |
|
|
| Thoresen var like elendig som Winsnes ja. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.08.2010 18:59 Post subject: |
|
|
| Med den prestasjonen som ble vist i dag var det fanden så godt å ha Annan på midten der i 2.omgang, ryddet opp utallige ganger når sandefjord holdt på å få overtallskontringer. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 07.08.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Var det 2mas kameralinsene pekte på før og etter frisparkmålet?
Flott scoring på slutten der. Henriksen også god som skyter, og treffer. Viser at det lønner seg for ham. Burde riktignok hatt enda et skudd noen minutter lenger ute i kampen.
Ellers en dårlig kamp, ikke så mange kombinasjoner og spill som stemmer. Det meste blir tilfeldig. Bortsett fra i første omgang da det er tydelig at vi skal spille ball gjennom bak til Rade og Trond. Fungerer forsåvidt greit, hadde bare de to ikke hatt fobi for ikke å stå i offside... _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 07.08.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Elendig kamp spillermessig men OK resultat. Sapara goal av Moldskred!  |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 07.08.2010 19:02 Post subject: |
|
|
| Annan var desidert best i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 07.08.2010 19:03 Post subject: |
|
|
Bare gode lag vinner på dårlige dager. Bare mestere vinner på ekstremt dårlige dager.
Dette var søvnige greier.
Men det er vel slik det skal se ut, om vi skal levere i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.08.2010 19:03 Post subject: |
|
|
| Enig, Sylta. Det var klasseforskjell på Annan og samtlige andre utespillere. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 07.08.2010 19:07 Post subject: |
|
|
En av de absolutt dårligste RBK-kampene jeg noensinne har sett. Så mange feilpasninger og tekniske feil. For å være ærlig så det ut som kvinnefotball.
Men, vi vinner likevel. Skummelt.
Tror at denne forestillingen på alle måter øker sannsynligheten for gode kamper mot FCK:-)
Hva skjer med Winsnes fremover nå? Og har vi fått svar på hvorfor ikke Bakenga OSV var med på innbytterbenken?
Dessuten trenger vi forsterkninger, i flertall. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.08.2010 19:12 Post subject: |
|
|
Hvis vi kan skru på bryteren i viktige kamper og tune ned i mindre viktige så er dette greit. Dagens børs:
Örlund 4 - Burde hatt frispark. På halvdistanse et par ganger.
Lustig 2 - Upresis, svak defensivt, fraværende offensivt.
Demidov 4 - På det jevne, få åpenbare feil, få plusser.
Stadsgaard 4 - Under middels. Rundet lett ved et par anledninger.
Dorsin 4 - Ikke det store, men grei kontroll.
Annan 7 - Særs viktig foran forsvaret.
Henriksen 7 - Helt avgjørende i viktige faser. Mer borte mot slutten.
Winsnes 3 - Treg, lite skapende.
Skjelbred 5 - Småpent.
Olsen 3 - Svak kamp, mangler gjennombruddskraft uten særlig rom.
Prica 4 - Kommer til et par sjanser. Setter straffen.
Strand 4 - Treg, ikke rom å løpe i. Har et par avslutninger.
Iversen 4 - Er i nærheten, ikke et innhopp som huskes.
Moldskred - Özil med et herlig frispark. Mer enn nok det.
Dommer Sandmoen & co 2 - Unnlater å dømme angrep på keeper, straffen er billig, overser et soleklart gult kort tidlig, feiler på åpenbar corner, overser straffbare hands i feltet. I det hele tatt en rekke feil i en lettdømt kamp.
Eggen 5 - Pluss for at RBK snur kampen, og lykkes med Moldskred-byttet. Bør snart få forbud mot disse tidlige Strand-byttene. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 07.08.2010 19:14 Post subject: |
|
|
Kjedelig kamp, men ikke stort mer enn forventet. Spiller mot jumboen i stor varme etter et hektisk kampprogram, og med viktigere tanker i hodet. Henriksen var strålende, men dabbet litt av mot slutten. Håper han beholder den formen. Annan var som alltid god, og begynner å bli playmaker.
Dagens mål av MM. Viste positive tendenser forrige kamp, og nå kom dette. Peneste målet på lenge. Nå satser vi på at det løsner for ham. Jeg vil veldig veldig gjerne ta feil i all den skiten jeg har pratet om ham de siste ukene. La oss likevel beholde ham som sub et par kamper til. Men om han fortsetter med sånne dødballer har vi absolutt null behov for Winsnes lenger |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 07.08.2010 19:14 Post subject: |
|
|
Positivt at vi vinner på en småslapp dag, stort mer er det ikke å si.
3 poeng, move on.. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2010 19:15 Post subject: |
|
|
Stakkar Eggen så måtte se gutta på banen ikke ta kampen seriøst i det hele tatt med untak av Henriksen, Annan og Olsen. Pinlig dårlig innstilling av spilleren og selv det å hive innpå Strand hjelpte ikke på spillet og innstillingen.
Ørlund 6: Full kontroll og skal egentlig ha 0 idag ,men Sandmoen synes tydeligvis det er greit å dytte keeperen over ende.
Lustig 1: Ka faen var dette for noe? Elendig fremover og elendig bakover bør skjems etter dagens forestilling.
Stadsgaard 6: Ser tydelig at han er noen hakk bedre enn de andre bak der idag.
Demidov 4: Rotete er mildt sagt.
Dorsin 5: Brukbar ,men kan mye bedre.
Annan 6: Rydder opp i mye ,men også han kan mye bedre.
Skjelbred 5: Merkelig upresis til tider idag.
Winsnes 2: Vimsnes er vel et passende kallenavn for tiden og attpåtil sur og vanskelig når han blir tatt av ,pinlig.
Henriksen 7: Skaper nesten alt for oss. Forsvinner etterhvert ut av kampen.
Prica 6: Ikke helt i toppslag ,men er heller ikke dårlig. Trygt straffespark.
Olsen 6: Ivrig og skapende ,men kløner det litt for ofte til for seg selv.
Iversen 3: Sløv
Moldskred 6: Setter fart i laget og skorer et nydelig mål.
Strand 4: Prøver ,men får det ikke helt til.
Sandmoen 1: Vi blir snytt for 2 straffespark og Sandefjord får et gratis mål.
Thoresen Scheie 2: Thoresen nesten like partisk som Frode Olsen og det er en bragd. Scheie er scheie slik vi har blitt kjent med han de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.08.2010 19:25 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Det mest tragiske med Winsnes er jo ikke at han er en dårlig fotballspiller. Det kan man forstå, hans alder tatt i betratkning. Det som er ille er at han ikke ser ut til å ha forstått det selv. Eier ikke selvkritikk eller selvinnsikt. Pinlig og skammelig! |
Han viste de samme tendensene i siste kamp han spilte fra start også, da han pekte overraskende på skjorta si før han ble tatt av banen, som et forsøk på å si 'mener dere virkelig at jeg skal av?'.
Når han så ikke fikk spille mot AIK, og ble tatt av først i dag, tror jeg det gjorde utslaget, men jeg syns også å ha lagt merke til en viss antipati mot Nils Arne Eggen i intervjuer helt siden Eggen tok over. Winsnes slet jo også med full tillit fra Eggen sist han var i klubben, og gikk til slutt over grensa til Sverige, før Hareide hentet ham tilbake.
Selvinnsikten er nok neppe den beste. Dog positivt hvis dette betyr at han tar seg sammen på treningsfeltet og jobber som en gal for å redde stumpene av sesongen.
De i RBK som lot ham få lov til å være alene hjemme tidligere i år, mens resten av laget var på tur, gjorde verken laget eller Winsnes selv noen tjeneste, for nivået er klart dårligere enn hva det var i fjor, og da blir det feil å la en spiller få slike friheter i en viktig treningsperiode. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 07.08.2010 19:26 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | En av de absolutt dårligste RBK-kampene jeg noensinne har sett. Så mange feilpasninger og tekniske feil. For å være ærlig så det ut som kvinnefotball.
Men, vi vinner likevel. Skummelt.
Tror at denne forestillingen på alle måter øker sannsynligheten for gode kamper mot FCK:-)
Hva skjer med Winsnes fremover nå? Og har vi fått svar på hvorfor ikke Bakenga OSV var med på innbytterbenken?
Dessuten trenger vi forsterkninger, i flertall. |
Helt enig...
Ufattelig at vi ikke har annen enn Bestefar Strand som innbytter... Men de andre på benken er ikke særlig bedre...
Jeg synes det er bare dumt at et lag som forventes å kjempe ved to/tre fronter bare har liksom 14 brukelige spillere.
Det KNAPT holder i Tippeligaen, men det er jo vanskelig å tenke laget er i stand til å spille 3 kamper per uke til serien er over.
Tippeligaen er vel så middelmådig at vår startelleve kan spille på halvmaskin og likevel vinne mot nedrykkskandidater, men "tunge bein" skal ikke bære RBK hele veien til gullet.
Eller langt ut i Europa...
Vi trenger MINST:
en back
en midstopper
en indreløper
en rask spiss
Og bedre om de IKKE er eldre og trøtte helter [Winsnes] eller "unge" ukjente [Nordberg]
I Tippeliga nesten hvem som helst kan funke bra i et godt lag, men i Champions/Europa League trenges det mye mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.08.2010 19:35 Post subject: |
|
|
En rævvakamp vi vinenr kun fordi vi har bedre avslutningsferdigheter i laget OG annan og Henriksen!
alle de andre var dritdårlige.
Annan viser igjen at han er fantastisk, at han ikke kommer seg til Premier league er en gåte. hadde ruvet hos de fleste lag i PL. tenker på tottenham, som anker, Blackburn, Til og med de aller største kunne han gjort det fantastisk. united kunne brukt ham for å frigjøre kreativ kraft hos de andre på midten. chelsea har grei dekning med Essien og Mikel som kan styre midtbanen. Arsenal kunne hatt bruk for ham, men har gode unge spilelre selv også. Jeg håper Newcastle kjøper ham, mye fordi jeg håper de overlever/gjør det bra. og jeg vet at de virkelig har hatt bruk for ham.
men men >< offtopic^^
Henriksen viser utrolig UTROLIG detaljer i dag, ingen messi, men FOR EN RO MED BALLEN!
hadde han hatt litt mere fart i beina hadde han spilt i Real!
Moldskred er positiv. Olsen kan trene teknikk 1 år før han er bukanes.
Winsnes, e-l-e-n-d-i-g-!!!
han kan gis bort spesielt etter den ufine gesten da hanble byttet ut. i tillegg synes jeg strand var direkte dårlig og synes virkelig Traore hadde vært å foretrukket. Om ikke annet fså for fansens skyld.(slik at vi får mere dybde i innspillene om ham). Men all honør til eggen som maner frem nok en seier!
Ellers var lustig fantastisk..DÅRLIG! MÅ ha fått en utladning i dag.
sånn overall var det pasningskvaliteten som stakk seg frem som det verste i dag. hadde den vært bedre hadde vi ikke spilt på oss så mange brudd og kunne kontrollert bedre. når det er sagt så tror jeg underlaget ikek var helt på vår side:/
DEILIG med 3 poeng på en rævva dag! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 07.08.2010 19:44 Post subject: |
|
|
Jeg håper Winsnes er ferdig i klubben.
Free transfer tilbake til Godset i dette vinduet? Eventuelt hente Storflor i retur. (Jeg synes Storflor har omtrent 10% av ferdighetene Knerten mener han har, og det holder jo som back-up/joker)
Kan ikke forestille meg annet enn at Winsnes kun er med på å spre dårlig stemning i troppen. Det begynte med at han skulle være hjemme fra treningsleiren i vinter. Så uprofesjonelt, og jeg tror ikke Hamrén hadde godkjent det dersom det var han som bestemte på den tiden.
Har Winsnes alltid vært sånn? Hadde virkelig ikke forestilt meg at han i en alder av 35(34?) skulle være så barnslig?
Utrolig pinlig seanse. |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 07.08.2010 19:49 Post subject: |
|
|
| Fikk ikke med meg hele kampen, hva skjedde? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2010 19:53 Post subject: |
|
|
Winsnes spillte en totalt rævva kamp og ble heldigvis byttet ut tidlig. Ble dritsur fordi han ikke fikk fortsette, og nektet å ta Eggen i hånda.
Lykke til med legesturnusen, Fredrik. |
|
| Back to top |
|
 |
|