English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larse65
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
kristobal wrote:

Jeg synes en lederartikkel ikke bør være så ensidig som dette. Den balanserer hårfint på suksessen som har vært til nå. Det skal ikke mange feilskjærene til før hele argumentasjonen faller på steingrunn.

Her er jeg 100% enig med deg, Kristobal. Syns det er håpløst av Adresseavisen å kjøre en slik lederartikkel. Det er svært sjelden de kjører en leder som handler om idrett, og skulle de først gjøre det og med det innholdet den hadde i dag, burde de ventet til sesongen var over og resultatene over hva Eggen hadde oppnådd i comebacket var klare.

Akkurat nå har ikke Eggen oppnådd svært mye, da vi enda ikke har vunnet noe i norsk sammenheng, ikke er klare for CL, og ikke har gjort en bra prestasjon når vi først har kommet dit.

Dette føyer seg inn i en rekke av dårlige og lite gjennomtenkte ledere fra Adresseavisen. Den samme forutinntattheten ser man også når det gjelder utenriksstoff og lokalpolitikk. Nå er jeg så lei at abonnementet ikke blir fornyet igjen.

Her er jeg både enig og uenig. Er enig i at Eggen kan oppnå mer utover høsten, men han har allerede tatt oss til Europa. Svært bra.

Ellers opplever jeg det slik at Adressa også mener at avgjørelsen til styret er feil. Da må det frontes! Selv om styret har begått denne enorme tabben, betyr ikke det at man skal holde fred og tilgi dem! De kommer til å få et pes de i det hele tatt ikke kan forestille seg utover høsten og neste år- om ikke JJ leverer kjemperesultater.
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 07.08.2010 13:19    Post subject: Reply with quote

Carew rangerer sine managere i dagens VG.
1. Nils Arne Eggen
2. Fabio Capello
3. Rafael Benitez
4. Martin O'Neill
5. Vicente del Bosque
6. Hector Cuper
7. Gerard Houlluer

Jeger sikker på at alle på plassene 2-7 hadde fått 2-års kontrakt med RBK hvis de ville.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 13:27    Post subject: Reply with quote

Hehe... Wink .... meget godt og pespektivskapende poeng Benoni Hartvich!
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 13:28    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
1. Nils Arne Eggen
2. Fabio Capello
3. Rafael Benitez
4. Martin O'Neill
5. Vicente del Bosque
6. Hector Cuper
7. Gerard Houlluer

Jeger sikker på at alle på plassene 2-7 hadde fått 2-års kontrakt med RBK hvis de ville.

Igjen, det er bare ledelsen og enkelte medlemmer i kjernen som ikke ser galskapen! Eggen er vel den største i Europa når man sammenligner ressurser og resultater.
EvigTroTilDovreFaller
Junior

PostPosted: 07.08.2010 14:15    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig er en av de mest innbarka Eggen-tilhengerne.
Likevel var jeg enig med Brakka når Jønsson ble ansatt, hovedsaklig pga ønsket om langsiktighet.

Når Eggen nå er tilbake i manesjen, skal jeg innrømme det er synd å tenke på at han ikke leder oss i kvartfinalen.

Likefullt mener jeg Jønsson fremdeles er det riktige valget.

Det som virkelig overrasker meg ved diskusjonen her inne, er at så mange av de mest aktive er så negative til Nils.
Det forstår jeg ikke.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 14:20    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
1. Nils Arne Eggen
2. Fabio Capello
3. Rafael Benitez
4. Martin O'Neill
5. Vicente del Bosque
6. Hector Cuper
7. Gerard Houlluer

De på plass 2-7 er ikke like skremmende for papirflytterne på Lerkendal.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.08.2010 15:02    Post subject: Reply with quote

Pluss at de har ingen historie i klubben som gjør dem uangripelig hvis det mot formodning skulle bikke gal vei. Jeg tror faktisk det ville vært lettere å sparke Capello, Benitez og de andre hvis de enten ikke leverte resultater, hvis de ble upopulære i spillergruppa eller på andre måter viste seg å være et feilvalg i forhold til de forventningene og strategiene klubben pekte ut.

Eggen på permanent basis ville antakelig vært mer ei hellig ku som noen tilba nesten uansett.

For all del, til nå har det som sagt ikke vært noe å utsette på resultatene under Eggen, og jeg kjenner ikke særlig til i hvilken grad Eggen preger klubben for øvrig. Men skal man gjøre en grundig vurdering så må man også ta inn over seg scenarioer der en leder eventuelt ikke lykkes. Hva skjer da? Nettopp fordi Eggen til nå har vært en suksess så virker min argumentasjon kanskje påtagelig, slitsom og ubegrunnet. Men sjansen var og er fortsatt til stede for at ting ikke går like bra, og hva da dersom Eggen hadde vært ansatt på 3-4 års basis?

Jönsson tror jeg kan få fyken med et enkelt pennestrøk dersom neste sesong ikke svarer til forventningene. Selv om jeg verken tror eller håper det, så er det antakelig så enkelt.

Om Eggen hadde levert en skral 2011-sesong men selv ba om mer tid og ønsket å fortsette så tror jeg rett og slett han hadde vært uangripelig. Man sparker bare ikke Eggen, uansett. Eggen som har gitt oss så enormt mye vet best når nok er nok. Ingen har bedre forutsetninger til å vurdere det enn ham selv. Det ville vært et opprør, man hadde pratet om verdighet og tidenes trener og vice versa.

Men klart, hadde styret og ledelsen for øvrig vært helt sikre på at det var den rette vei, så hadde det ikke vært noe problem. Da kunne Eggen fått livstidskontrakt. Jeg tror Eggen hadde sagt ja også. Så kunne Eggen ha vurdert fortløpende om han ville/orket holde på.

Men styret hadde i mine øyne en sunn skepsis. For RBK er liksom livsverket til Nils Arne, og da tror jeg han ville holdt på til det liksom ikke gikk an å holde på lenger. Slik som enkelte andre med gård eller bedrifter eller andre "livsverk" som ikke gir fra seg kontrollen før de kanskje har mistet den.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 15:15    Post subject: Reply with quote

Jeg må si du klarer å fremstille Eggen som en liten mann.

Det var da hans avgjørelse å gi seg i 2002 pga motivasjonen?

Jeg tror Eggen har mer selvinnsikt enn som så og han vet nok både sitt eget og Rosenborgs beste dersom resultatene blir fryktelig dårlige.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 15:17    Post subject: Reply with quote

Tja... selv om styret ikke har sparket Eggen, så har de vel vist at de kan stå på sitt og det de mener er klubbens beste i prossesen som startet da Eggen sa at han ville ha trener- jobben i Rosenborg i to år. Eggen hadde selv en humoristisk vri på det da han fortalte at han trodde at de kom med faner på flyplassen da han kom hjem. Den gang ei...

Man kan jo aldri vite hva som hadde skjedd dersom og så fremt i fall, men jeg synes dette viser et styre som er sterkt nok til at de også hadde klart å finne en avslutning på Eggens kapittel dersom det hadde gått dårlig.

Vel, vel... nå er det opplest og avgjort... Velkommen Jønsson!

EDIT: ja, og jeg er enig med ovenstående i at Eggen nok elsker klubben høyt nok til at han hadde avsluttet selv dersom dette hadde skjedd.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 07.08.2010 15:20    Post subject: Reply with quote

Kristobal: I en klubb som har "kontinuitet" som en av sine postulater ville det være merkelig at man unnlot å ansette, etter John Carews mening, en av Europas beste managere fordi det ville være vanskelig å bli kvitt ham etter en dårlig sesong.

Dersom dette i det hele tatt har vært del av vurderingsgrunnlaget til styret, må jeg si jeg er skremt. Når det er sagt, tror jeg ikke det har det.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 07.08.2010 15:21    Post subject: Reply with quote

enig med abjoern. hvis det er en person som setter laget fremfor enkeltpersoner så er det nok Eggen. Har forståelse at styret vil ha inn en trener for flere år, og antar(vel, egentlig ikke) da at de spurte Eggen om han kunne se for seg et engasjement på 5år før de i det hele tatt begynte å sondere terrenget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Barney
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Et annet poeng er at dersom Jönsson mot formodning skulle reprodusere resultatene NAE har oppnådd med Rosenborg så vil han være over alle hauger til en toppklubb i et kontinentaleuropeisk land (Belgia, Nederland feks) før vi vet ordet av det - jmf. Hamrèn. La oss håpe familien flytter oppover sammen med denne svenske treneren i det minste. Neutral
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Det at Eggen svelget sin egen stolthet og godtok at styret bare ga han noen måneders vikariat etter at de ville ha Hamren i et halvt år lengre, til tross for Eggens interesse, og i påvente av den treneren de heller vil ha, Jønsson. Det kan påstås at Eggen både ble brukt og latterliggjort der, men han gikk allikevel inn for oppgaven... til det jeg tolker som klubbens beste.

Tviler på at de andre på Carews liste ville ha godtatt å bli behandlet på samme måte, dersom de mot all formodning skulle ha fått lyst til å trene Rosenborg.

Med bakgrunn i dette, og historien som mr. Rosenborg, synes jeg det blir nedrig å karakterisere Eggen som en person som setter seg selv foran klubben, noe som ville ha vært tilfelle hvis han hadde blåholdt på trenerrollen dersom det hadde gått dårlig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.08.2010 15:44    Post subject: Reply with quote

Eggen har vært flink der. Det gikk antakelig også en liten f i NAE om at han skulle vise at han kunne utrette noe på den korte tida han fikk. Og det har han jo for så vidt gjort, han har i hvert fall tatt oss tilbake i europeisk gruppespill som vi havnet utenfor i fjor.

Uansett er jo disse folkene profesjonelle, og gjør det beste ut av situasjonen uansett. Det gjaldt også Hamrén i det halve året ekstra han fikk, hvor ingen kan stille i tvil verken hans integritet eller resultatene han oppnådde.

Så kan man si at det vi ser konturene av hadde vært morsomt å se videreutviklet i et par år til, men da måtte styret helt ha lagt vekk en av de beste kandidatene til å videreføre Hamréns arbeid. Kanskje hadde det vært riktig, men usikkerheten var stor. Og med tanke på de problemene klubben har hatt med å få tak i eller velge gode trenere siden 2002, ønsket man ikke å gi fra seg mulighet til å ansette Jönsson.

For hva om Eggen hadde tatt over fra 1.1.2010 og sagt at nok var nok fra 1.1.2011, og Jönsson i mellomtiden hadde forlenget med Stabæk eller dratt et helt annet sted? Hva slags ledelse hadde vi hatt da, og ville vi da risikert å få enda et år med en assistentløsning eller noe?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 16:00    Post subject: Reply with quote

När det gäller tvåan på listan Capello, så bör det kanske nämnas att "alla i England" - förutom FA - har tappat respekten för honom och vill ge honom sparken. Han framstod i VM som en usel taktiker och helt utan social kompetens. Det har skrivit spaltkilometer om hans tillkortakommanden, även av seriösa kommentatorer. Han är nu fotbolls-Englands nya driftkucku. Det kan gå fort neråt med gamla gudar.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 07.08.2010 16:04    Post subject: Reply with quote

kristobal, hvis eggen hadde sagt ja til samme kontraktslengde som janne nå, hvordan hadde du stilt deg? Er det kommentert noe ang hvor lenge Eggen ville være tilgjengelig før han på nytt la opp?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 16:20    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
När det gäller tvåan på listan Capello, så bör det kanske nämnas att "alla i England" - förutom FA - har tappat respekten för honom och vill ge honom sparken. Han framstod i VM som en usel taktiker och helt utan social kompetens. Det har skrivit spaltkilometer om hans tillkortakommanden, även av seriösa kommentatorer. Han är nu fotbolls-Englands nya driftkucku. Det kan gå fort neråt med gamla gudar.

... og du mener det har skjedd med Eggen?... eller...?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 16:25    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Klassisk engelsk. Ingen har fått til noe med landslaget på 20 år og når det går dårlig, selv med en coach som har vunnet trofèer alle steder han har vært, så er det selvsagt treneren sin feil at det gikk dårlig denne gangen også. Rolling Eyes
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 16:27    Post subject: Reply with quote

Du spør:

kristobal wrote:

....

For all del, til nå har det som sagt ikke vært noe å utsette på resultatene under Eggen, og jeg kjenner ikke særlig til i hvilken grad Eggen preger klubben for øvrig. Men skal man gjøre en grundig vurdering så må man også ta inn over seg scenarioer der en leder eventuelt ikke lykkes. Hva skjer da? Nettopp fordi Eggen til nå har vært en suksess så virker min argumentasjon kanskje påtagelig, slitsom og ubegrunnet. Men sjansen var og er fortsatt til stede for at ting ikke går like bra, og hva da dersom Eggen hadde vært ansatt på 3-4 års basis?

.....

Og du svarer:

Kristobal wrote:
Eggen har vært flink der. Det gikk antakelig også en liten f i NAE om at han skulle vise at han kunne utrette noe på den korte tida han fikk. Og det har han jo for så vidt gjort, han har i hvert fall tatt oss tilbake i europeisk gruppespill som vi havnet utenfor i fjor.

Uansett er jo disse folkene profesjonelle, og gjør det beste ut av situasjonen uansett. Det gjaldt også Hamrén i det halve året ekstra han fikk, hvor ingen kan stille i tvil verken hans integritet eller resultatene han oppnådde.

Takk skal du ha.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 07.08.2010 16:40    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Mer eller mindre som Svennis, med andre ord?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.08.2010 18:03    Post subject: Reply with quote

hobbus wrote:
kristobal, hvis eggen hadde sagt ja til samme kontraktslengde som janne nå, hvordan hadde du stilt deg? Er det kommentert noe ang hvor lenge Eggen ville være tilgjengelig før han på nytt la opp?

Det har alltid først og fremst vært et langsiktig engasjement jeg har vært skeptisk til. Så om Eggen hadde sagt ja til fire år hadde jeg vært meget kritisk til styre og stell i RBK.

Som jeg har sagt før så er jeg helt enig med Larse65 i at langsiktighetsargumentet for ikke å ansette Eggen er et vikarierende motiv. Hadde RBK den dagen Hamrén var ferdig i RBK gitt Eggen tilbud om livstidskontrakt så hadde han gått med på det. Jeg tror aldri Eggen har satt noen grense på to år.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 18:05    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
hobbus wrote:

Det har alltid først og fremst vært et langsiktig engasjement jeg har vært skeptisk til. Så om Eggen hadde sagt ja til fire år hadde jeg vært meget kritisk til styre og stell i RBK.

Som jeg har sagt før så er jeg helt enig med Larse65 i at langsiktighetsargumentet for ikke å ansette Eggen er et vikarierende motiv. Hadde RBK den dagen Hamrén var ferdig i RBK gitt Eggen tilbud om livstidskontrakt så hadde han gått med på det. Jeg tror aldri Eggen har satt noen grense på to år.

Så du ville stilt deg negativ til, la oss si, Eggen i 5 år? Blir helt koko for min del; garantert sportslig suksess i 5 år? Nei, det skal vi ikke ha noe av! La oss heller gå for en svenske til som aldri har fått til noe i Europa. Det blir ihvertfall fred på brakka! Jadda. Neutral
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 07.08.2010 18:24    Post subject: Reply with quote

2 turer ned i skyttergravene på èn dag, kristobal. Skulle tro at du ble sliten av å konsekvent vinkle ting negativt..

Jeg må bare få si at det er UTROLIG å vinkle den lista til Carew slik at RBK ikke ville sagt nei til 2-7 plass pga de er enklere å sparke enn Eggen. All ære, du står stødig i stormen..
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.08.2010 18:35    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
1. Nils Arne Eggen
2. Fabio Capello
3. Rafael Benitez
4. Martin O'Neill
5. Vicente del Bosque
6. Hector Cuper
7. Gerard Houlluer

Pussig, han never ikke VIF-sjefen(e) sine. (Var det flere enn Drillo?)
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.08.2010 18:40    Post subject: Reply with quote

Han hadde Tjærnås og Drillo i Enga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 258, 259, 260  Next
Page 61 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb