| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 05.08.2010 00:28 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | Nei Sylta, du er pro-Moldsskred fordi du kamp etter kamp etter kamp gjentar at han var blant de bedre, noen ganger blant de beste, når han er langt fra det. Og i dag, sier du at PER var dårligere!
. |
Vet du hvorfor jeg sier dette? Fordi Moldskred får for lite skryt og for mye kjeft. Skjelbred mister ballen tre ganger i dag, som leder til tre kontringer i løpet av én omgang. Konklusjon? Gjør absolutt ingenting, selv om resten av laget tydeligvis spiller på kontroll og resultat. Moldskred mister ballen én gang. Konklusjon? Elendig kamp av en elendig spiller. Faktum er at nevnte Moldskred sine negative situasjoner blir overvurdert, samt at hans positive involveringer aldri blir nevnt. Hvis f.eks. Iversen, som knapt var involvert i dag, skal verdsettes, setter man alltid børsen til 4 om han gjør en dårlig kamp, rett og slett fordi han har potensiale til å gjøre gode kamper. Alt handler om å nevne det andre ikke vil nevne. Derfor vil jeg oftere nevne kampene og situasjonene der Moldskred og Winsnes gjør det godt eller middels. Jeg er rett og slett drittlei av at dårlige kamper av Iversen og Prica gir minst 4 på børsen, så lenge vi vinner, mens dårlige kamper av Moldskred gir maksimalt 4 på børsen om vi vinner. Folk evner ikke å tildele børspoeng uten å favorisere favorittene og hatspillerne sine. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2010 00:34 Post subject: |
|
|
Tja, idag flikket vel Iversen igjennom 2 ganger til Moldskred som ikke evner å score. Idag fikk Per assist, idag Løpte Per opp igjen tapte baller, i dag distribuerte Per baller i hytt og pine, idag terrorsiserte han AIK forsvaret og sendte også en suser mot mål, som såvidt ble avverget, og husker jeg ikke feil, så er det mer enn Moldskred gjorde/har gjort/sannsyneligvis vil gjøre.
Iversen var ikke spesielt god idag nei, og er ikke verdt en 4 på børsen, men gjorde allikevel mer enn Moldskred..
Smart agenda - å gi skryt til spillere fordi de ikke får skryt.. hmm |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 05.08.2010 00:35 Post subject: |
|
|
Fullstendig enig i at Skjelbred fortjener bedre karakter enn han har fått. Han gjorde en god jobb i dag, spesielt offensivt! _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 05.08.2010 00:38 Post subject: |
|
|
For en herlig match! Hadde verken stemme eller tørre klær etter kampen, noe som sier sitt om den til tider herlige stemningen på ØØ. Ekstra deilig å slå råttene fra Solna. Samtidig må vi passe oss i å være i overkant kjepphøye frem til siste kval-match. AIK er på nivå med Godset på sitt beste - med andre høyst middelmådig.
La oss få FCK, slik at vi en gang for alle kan slå fast hvem som er Nordens fotballstorhet! |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 05.08.2010 00:38 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Macha wrote: | Nei Sylta, du er pro-Moldsskred fordi du kamp etter kamp etter kamp gjentar at han var blant de bedre, noen ganger blant de beste, når han er langt fra det. Og i dag, sier du at PER var dårligere!
. |
Vet du hvorfor jeg sier dette? Fordi Moldskred får for lite skryt og for mye kjeft... Jeg er rett og slett drittlei av at dårlige kamper av Iversen og Prica gir minst 4 på børsen. |
Så så. Ikke hiss deg unødig opp av børsene som blir servert her, sylta. Som Eggen snakket om før kampen i dag:" det er viktig å kanalisere energien på de riktige tingene". Det finnes sikkert mange andre ting du bryr deg om i verden også enn om litj-ivers får terningkast 3 eller 4  |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 05.08.2010 00:56 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | Tja, idag flikket vel Iversen igjennom 2 ganger til Moldskred som ikke evner å score. Idag fikk Per assist, idag Løpte Per opp igjen tapte baller, i dag distribuerte Per baller i hytt og pine, idag terrorsiserte han AIK forsvaret og sendte også en suser mot mål, som såvidt ble avverget, og husker jeg ikke feil, så er det mer enn Moldskred gjorde/har gjort/sannsyneligvis vil gjøre.
Iversen var ikke spesielt god idag nei, og er ikke verdt en 4 på børsen, men gjorde allikevel mer enn Moldskred..
Smart agenda - å gi skryt til spillere fordi de ikke får skryt.. hmm |
Moldskred spilte til og med 1-0, altså da AIK fortsatt lå dypt i banen og ville foretrekke å kontre. Iløpet av den tiden hadde han en pasning tilsvarende den Skjelbred hadde til Prica, men som Prica skjøt langt over. Moldskred gjenvant også ballen tidlig i kampen, og gjorde jobben sin som førsteforsvarer, ofte måtte han også kompensere for Iversens latskap. Problemet er altså at du glemmer de positive innvolveringene til Moldskred, og velger helt å overse at Skjelbred, på et tidspunkt hvor mye står på spill, faktisk gjør flere farlige feil enn alle andre på laget.
Forresten, her har man litt interessant statstikk:
Med Moldskred(Alle kamper, uansett antall minutter) har man tatt 33 av 39 mulige poeng i ligaen. (2,53 poeng per kamp)
Iversen: 43 av 57. (2,26)
Bakenga: 3 av 9 (1)
Olsen: 41 av 51 (2,41)
Prica: 31 av 39 (2,3
Altså tar man flest poeng med Moldskred som enten innhopper eller starter av alle spissene i stallen. Laget har tydeligvis godt av Moldskred sitt fantastiske taktikkeri. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.08.2010 01:04 Post subject: |
|
|
Statistikk er morsomt Sylta. Hvor mange % sjanse er det for at inbyttere kommer inn på kamper som er avgjort kontra kamper som står og vipper?
Vet du at det er farlig å drikke kaffe?
9 av 10 nordmenn som omkom i snøskred et år drakk etter ryktene kaffe... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2010 01:15 Post subject: |
|
|
| Jeg glemmer ikke de positive involveringene til Moldsked.. men kjære deg.. det er ikke fullt så mange av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2010 01:17 Post subject: |
|
|
| "Gutter.... vi må jo beholde Moldskred. På over ett år har han klart å score ett helt mål. Det er et snitt på 1 mål per år det!" |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2010 01:21 Post subject: |
|
|
| Men en ting stusser jeg litt over. Var det ikke ventet MANGE flere AIK-supportere til kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 05.08.2010 01:34 Post subject: |
|
|
| Skulle til å skrive det samme. AIK-klacken var verken så farlige, mange eller bra som svenskene og adressa skulle ha det til. Heller tvert imot. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 05.08.2010 01:45 Post subject: |
|
|
| Adressa hadde jo bare fullstendig noia før denne kampen hva angår de stygge AIK-supporterne. De har vel greid å hoste opp omtrent 15 artikler om denne pesten fra øst. Adressa er seg selv lik. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 05.08.2010 02:00 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Rangering for Rosenborg-spisser:
Prica
Iversen
Olsen
Bakenga
Moldskred |
Seconded. I dag er ikke dagen å gå løs på MM på tho, for en gangs skyld skapte han faktisk et par sjanser... Men de fleste andre dager kan vi like godt gi ham til Byåsen. Eller som en pen liten del av byttesummen for Moa.
Det vi derimot kan ta opp er hvorfor Olsen aldri får starte. Mannen er jo et konstant uromoment for motstanderforsvaret. Og han har nese for mål. Og ganske så gode innlegg. Og et par andre positive ting. Og trelegg.
Og ja, Bakenga kunne fint vært satt innpå før. Ser gjerne at han starter neste kamp på bekostning av MM. Gutten trenger kamptrening på dette nivået. Bare se som Henriksen har vokst av det.
Ciljan har hatt godt av å få inn Eggen, så enkelt er det. Gutten spiller nøyaktig som kan forventes av ham. For første gang siden Stoltidis-insidenten tør jeg påstå. Dorsin skaper mye på venstrekanten sin, men jeg føler han får for lite ros her inne. Særlig samarbeidet mellom Ciljan og Dorsin er noe å glede seg over.
Men hva dere snakker om når dere lovpriser spillet i denne kampen kan jeg ikke forstå så mye av. Kan egentlig ikke si jeg ser så veldig tore forskjeller fra de utskjelte kampene i vår. Mye rot, lite system. Vi er på vei, men langt fra gode i angrep. Alt for mye skuddvegring i laget, alt for mange som vil dra støttepasninger sånn som Ciljan har gjort de siste 3 årene. At vi får inn 3 mål i dag er tilfeldig, men virker å legge et rosenrødt slør over øynene deres.
Og hurra for penger. Siden det er det man bryr seg om i mediene. Hurra for at vi kanskje kan sette FCK på plass. Hurra for at vi snart kan spille mot skikkelige fotballag igjen.
Så kan vi ta dagens lyspunkt, som så mange ganger de siste månedene: Markus Henriksen. Herlig spillforståelse, herlig pasningsfot, herlig skuddfot, fine initiativ og sist men ikke minst: en midtbanespiller på RBK uten skuddvegring!! |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2010 02:08 Post subject: |
|
|
| Sant, idag var det ikke noe glitrende spill, bare kontrollert. Og ja, Dorsin var god i dag, og gjør det jeg elsker ved ham, han tør å gå en-mot-en, skjære inn fra kanten og så legge inn fra starten på 16-meter-kanten. Herlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.08.2010 02:12 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | 4-0 over to kamper mot et av Allsvenskans dårligste lag er helt OK, hverken mer eller mindre. Vi leverer trygt og godt, og cruiser gjennom uten særlige problemer. Det er i alle fall godt å konstatere at vi ikke pisser på oss mot internasjonal motstand, slik vi gjorde i fjor og norske lag har for vane å gjøre i kvalik.
Av de mest positive i dag vil jeg trekke frem Henriksen som leverer nok en jevnt god kamp med ro og gode valg med ball, samt Annan. Synes Annan var helt fantastisk i dag. Vinner dueller i stor stil både langs bakken og i lufta, plasserer seg utrolig godt og plukker på den måten oppspill og gjennomspill, viser trygghet med ball, bidrar offensivt, og har stålkontroll i pasningsspillet.
På den negative sida har jeg Ciljan, som roter mye med avleveringer og pasningsvalg - spesielt tidlig i kampen - og er mer rotete enn hva som har vært standarden i det siste. Det skal dog nevnes at han også bidro med en del positivt, så helt borte var han ikke. Statsgaard skuffet meg også i dag. Slet mye med Bangura, var ofte feilplassert, og ble fraløpt en del.
Jeg tar her utgangspunkt i vanlig standard. At Moldskred leverer for dårlig i forhold til forventningene er ikke uventet, for eksempel.
Jeg vil også gi Bakenga kreditt for et godt innhopp. Riktignok var han udyktig/uheldig på kampens siste sjanse, men jeg synes bevegelsene hans lover sinnsykt godt.
Bottom line - vi er i Europa League og har brukbar mulighet for CL. Det er det som betyr noe i det store og det hele. |
Helt enig i deg med alt unntatt Pers innsats... desidert banens beste spiller i dag etterfulgt av Olsen når han endelig kom på... Per står på, dribler og tør der andre tviler. Fantastisk kamp av gutten! |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 05.08.2010 02:45 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | | Adressa hadde jo bare fullstendig noia før denne kampen hva angår de stygge AIK-supporterne. De har vel greid å hoste opp omtrent 15 artikler om denne pesten fra øst. Adressa er seg selv lik. |
Eneste AIK supporterne jeg traff kom bort og tok oss i handa og gratulerte på nabo'n etter kampen. Direkte trivelige var de. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.08.2010 03:18 Post subject: |
|
|
| nin wrote: | | Timmi! wrote: | | Adressa hadde jo bare fullstendig noia før denne kampen hva angår de stygge AIK-supporterne. De har vel greid å hoste opp omtrent 15 artikler om denne pesten fra øst. Adressa er seg selv lik. |
Eneste AIK supporterne jeg traff kom bort og tok oss i handa og gratulerte på nabo'n etter kampen. Direkte trivelige var de. |
Jeg var i Stockholm på ferie sist uke og var med på kampen der. Sto like ved supporterne som lagde bråk etter kampen og de gikk rett forbi oss... virket som at de var mer interessert i å lage bråk med politiet...
Tror nok de som kom hit til oss var interessert i å se kampen og har innsett at RBK fans ikke er bråkmakere...
Før kampen i Sthlm så var vi også innom den nærmeste puben til Råsunda og vi ble meget godt mottatt.... Man kommer langt med et godt smil.  |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.08.2010 05:14 Post subject: |
|
|
Fantastisk herlig med seier!
NÃ¥ skal vi i alle fall spille gruppespill ute i Europa og dernest forlenget sesong med Eggen.
Han får nå uansett en utrolig flott avskjed, om vi vinner noe her hjemme eller ei. Europa liga er kanskje en fordel også, i forhold til poengsanking, men drømmen er selvsagt CL.
Zorac oppsummerer kampen akkurat slik jeg opplevde det, Annan var virkelig stor idag. Tror knapt han tapte en duell idag, og den hilsenen fra Eggen var priceless!
For øvrig, Skjelbred fikk seg en målgivende idag fra vingposisjon, venstre vingposisjon! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 05.08.2010 05:26 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
For øvrig, Skjelbred fikk seg en målgivende idag fra vingposisjon, venstre vingposisjon! |
Han befant seg til venstre på banen, på det tidspunktet - ja. Slik en indreløper, kanskje spesielt i diamant-formasjonen, til tider skal. Men noen venstreving er han fortsatt ikke - selv om han nok ville prestert bedre der enn som høyreving (pga mulighetene til å skjære inn i banen bl.a). Litt sånn ala Iniesta. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 05.08.2010 07:23 Post subject: |
|
|
Liten grunn til å ta av.AIK er absolutt blant det svakeste vi har møtt i champions league kval- Medregnet alle motstandere i storhetstiden
ET glass rødvin på morgenkvisten blir alt. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 05.08.2010 07:50 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
Zorac oppsummerer kampen akkurat slik jeg opplevde det, Annan var virkelig stor idag. Tror knapt han tapte en duell idag, og den hilsenen fra Eggen var priceless!
|
Hvilken hilsen fra Eggen? Fikk ikke med meg den situasjonen.
Annan er helt fantastisk og kan gå rett inn på de fleste lag. |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 05.08.2010 08:31 Post subject: |
|
|
Gratulerer alle sammen Herlig 2. Omgang, fikk assosiasjoner tilbake til gyldnere RBK tider! Supert!
Prøver meg på en sjelden børs:
Ørlund 5 - Full kontroll på det lille som kom helt fram til målet
Lustig 6 - Stoor andre omgang, flott mål og mange herlige Lustig raid
Stadsgaard 4 - Ujevn og uvanlig bleik mot Bangura (?)
Demi 5 - Best av de to midtstopperne i dag, viktig mål
Dorsin 5 - Helt ok kamp, flink til å komme seg rundt og inn i 16 meteren ved et par anledninger
Annan 7 - Stålkontroll i det som er hans arbeidsområde, trygge pasninger som blir stadig mer kreative, gode mottak og driblinger
Henriksen 5 - Ok kamp fra "Alonso", ser mange flotte detaljer av tenåringen, flikker/utside pasninger og tungt skudd, flink til å ta med backene
PCS 6 - Hadde noen svake valg i 1. Omgang, men gjør en uvurderlig innsats hva gjelder å kjøre tempo gjennom ledd i 2. Omgang, assist og ellers mye positivt involvert utover i kampen
Iversen 3 - Under pari i dag, usynlig før han ble byttet ut
Prica 5 - Avgjørende mål, mer på "nett" enn i de forrige kampene, noen feilvalg
Moldskred 3 - Jobber mye og forsøker virkelig, men vondt av fyren, får ingenting til å stemme. Feilvalg, dårlige mottak og stort sett håpløse driblinger. Håper forsatt at han får opp selvtilliten, men hvor lenge kan RBK vente?
Olsen 6 - Som en verdensvant utgave av Moldskred. Heller ingen teknikk som Zidane, men mye nærmere merkelappen norges Õzil enn MM.
Strand - Ok, kommer til en god avslutning, men er for ujevn og treg
Bakenga - Slepne involveringer og gode løp, trekk for avslutningen å gigasjansen han finn
Takker Stokke for en strålende innsats på Rosenborg sangen  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 05.08.2010 08:53 Post subject: |
|
|
Svenskarna släckte AIK:s CL-hopp
Sverige förlorade Slaget om Skandinavien
Det som målats upp som Slaget om Skandinavien visade över 180 minuter att Sverige ligger en lång bit efter.
Rosenborg vann returmötet med AIK komfortabelt med 2-0 på Lerkendal sedan svenske anfallaren Rade Prica gett laget ledningen i den andra halvleken.
Rosenborgs 4-0 i sammandraget får anses som utklassningssiffror.
http://www.aftonbladet.se...7572110.ab |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.08.2010 08:58 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | Intet AIK-bråk tross nederlag
| axwell wrote: |
"Dette går nok helt fint"
Det där citatet kommer jag återkomma till dig med nästa vecka. Det kommer du få äta upp! Jag är övertygad om att de kommer ställa till massor av problem i Trondheim.. Spelar ingen roll om RBK haft ett par högriskmatcher där tidigare i CL.
|
Så overraskende, de skumle svenskene blir enkelt håndtert av den norske polisen, det er sånn at en kan begynne å lure på hva de har holdt på med i Sthlm i 30 år. Amatører som ikke greier å håndtere pappagutter. Haha, jeg må le..
"Jag är overtygad, blablabla.."  |
Det er vel mer fordi antagelig, som jeg veddet en hundrelapp om på puben igår, at det ikke var en enda FB i byen - og uansett ingen å klå.
Uansett ser vi det samme hver j.. gang. AIK, Feijenoord, Røde Stjerne, Olympiakos, Celtic, Panathinaikos... hype hype hype om alle huliganer som skal komme. guess what, de gutta der gidder ikke reise til "nordpolen" for å krølle når de kan gjøre det i hjemlige strøk mye billigere. Media, get over it. Snut, slutt å snakk dere opp om det. Det rekker at dere selger dere på "knallhard jakt" på norske hobbyhuliganer i media for økte bevilgninger.
ellers ekkel førsteomgang, herlig andreomgang. Flotte mål, men uhorvelig dårlig pasningskvalitet til tider. Jaggu. Enda mer målpoeng på Skjelbred gitt.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|