English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - AIK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pyssling
Junior

PostPosted: 04.08.2010 23:32    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ørlund 5

Lustig 6 - Startet nervøst, spilte seg opp, drømmemål.
Stadsgaard/Demi 5 - Grei kontroll.
Dorsin 5 - PÃ¥ det jevne.

Annan 6 - Bra kamp
Henriksen 5 - Helt kurant.
PCS 5 - Spilte seg opp.
Iversen 4 - Skuffende.

Prica 5 - Meget bra satt mål.
Moldskred 4 - Ikke på nett.

Olsen 6 - Meget frisk.
Strand - Grei
Bakenga - Viser sitt gigapotensiale - igjen.

Dommer 7 - Full kontroll.
Kjernen 6 - Fikk engasjert stadion. Bra kamp.
Undertegnende 5 - Kvarter før kampstart, cola i pausen, jubling og greit humør. En dag på det jevne.

Att ge Moldskred en 4 är att ta i tycker jag. 2 max, men inte mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:34    Post subject: Reply with quote

Herlig selvkritisk du er i børsen knerten!

Kjempematch da! Bra trøkk på stadion til at det var under 15 000 tilskuere, både AIK-fansen og spesielt Kjernen bidro jo sterkt. God kontroll defensivt i 90 minutter, bare uforutigbare Bangoura som klarer å skape ett og annet. Framover får vi mer rom, mer selvtillit og mer trøkk i andre omgang, og målene er jo glimrende prestasjoner, utført modig og rakrygget, av spillere som har troen.

De fleste gjør en meget solid kamp i dag. Moldskred gjør som vanlig lite ut av seg, selv om initiativene er mange. Nå var ikke silkefoten Winsnes på banen og da blir det ikke like mange følsomme gjennomspill, riktignok. Resten av laget var positive, og jeg vil berømme målet til Lustig. Vi er ikke i Sør-Amerika, det er ikke hver uke vi ser en back dra seg inn og mose ballen i lengste med feil fot. Episk. Skjelbred, Annan, Demi, Micke, Kris, Steffen, Rade og Rambo2 er der de skal være, men det vet vi jo.

Heeeerlig å være forbi dette hinderet, nå kan alt skje og det er ikke lenger så mye på spill som det kunne vært. Men CL? Ingenting slår det!

TAKK RBK RBK
kristobal
Legende

Har i det hele tatt lite å klage på etter dagens kamp, og gjør jeg det heller ikke. Første omgang var ikke all verden, selv om vi hadde grei kontroll. De siste 35-40 minuttene av andre omgang var veldig bra.

Moro at Bakenga fikk prøve seg på slutten, jeg vil se mer av ham.

Om man skal ta noe på minussiden er det:

At Özil får tillit fra start
At Strand igjen er litt for langt fram i køen.
At Iversen i sin OM litt for ofte opererer nesten som ren spiss, noe som fører til at Prica nesten blir venstrekant.

I det øvrige er jeg stort sett en veldig happy mann i kveld. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KenMan
Veteran

Klevolainen wrote:
Hva er det dere syter om nå da!?

Vi er i Europa for svarte! RBK

Thumbs up for den Smile

Vel og merke er det ting å rette på (Spesielt i første omgang), men leter vi, vil det alltid være ting å rette på i løpet av en fotballkamp.

Jubler for en godt spilt andre omgang og videre spill i Europa! RBK
Sylta
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:36    Post subject: Reply with quote

Iversen kan umulig få bedre karakterer enn Moldskred i denne kampen. Det samme gjelder for så vidt Skjelbred.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 04.08.2010 23:36    Post subject: Reply with quote

Tam førsteomgang men jeg tror nok det var meningen at RBK skulle spille med liten risiko og heller vente på at AIK skulle avgi rom. Det var de som måtte score og da er det dumt å bli overivrige fordi det er hjemmebane og få 0 - 1 mot oss tidlig i kampen. Vi skal huske på at alle i klubben var veldig preget av viktigheten ved å gå videre. Under normale forhold ville det vært bonus med europacupspill og da ville det vært full fart fremover, nå var det en nødvendighet å gå videre.

Gratulerer til alle RBK fans med en strålende kamp og en hyggelig høst som venter oss.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 04.08.2010 23:37    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Iversen kan umulig få bedre karakterer enn Moldskred i denne kampen. Det samme gjelder for så vidt Skjelbred.

Skjelbred skapte farligheter så å si hver gang han var innvolvert offensivt, og hadde i tillegg en fantastisk assist på det forløsende målet til Prica. Hva gjorde Moldskred?

Last edited by Skjelbred on 04.08.2010 23:40; edited 1 time in total
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:38    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:

Skjelbred var stor i dag. Rolling Eyes
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

4-0 over to kamper mot et av Allsvenskans dårligste lag er helt OK, hverken mer eller mindre. Vi leverer trygt og godt, og cruiser gjennom uten særlige problemer. Det er i alle fall godt å konstatere at vi ikke pisser på oss mot internasjonal motstand, slik vi gjorde i fjor og norske lag har for vane å gjøre i kvalik.

Av de mest positive i dag vil jeg trekke frem Henriksen som leverer nok en jevnt god kamp med ro og gode valg med ball, samt Annan. Synes Annan var helt fantastisk i dag. Vinner dueller i stor stil både langs bakken og i lufta, plasserer seg utrolig godt og plukker på den måten oppspill og gjennomspill, viser trygghet med ball, bidrar offensivt, og har stålkontroll i pasningsspillet.

På den negative sida har jeg Ciljan, som roter mye med avleveringer og pasningsvalg - spesielt tidlig i kampen - og er mer rotete enn hva som har vært standarden i det siste. Det skal dog nevnes at han også bidro med en del positivt, så helt borte var han ikke. Statsgaard skuffet meg også i dag. Slet mye med Bangura, var ofte feilplassert, og ble fraløpt en del.

Jeg tar her utgangspunkt i vanlig standard. At Moldskred leverer for dårlig i forhold til forventningene er ikke uventet, for eksempel.

Jeg vil også gi Bakenga kreditt for et godt innhopp. Riktignok var han udyktig/uheldig på kampens siste sjanse, men jeg synes bevegelsene hans lover sinnsykt godt.

Bottom line - vi er i Europa League og har brukbar mulighet for CL. Det er det som betyr noe i det store og det hele.

Last edited by Zorac on 04.08.2010 23:41; edited 1 time in total
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:41    Post subject: Reply with quote

Dårlig børs knerten; Moldskred og Stadsgaard får for høyt, og ganske mange får for lavt. For eksempel skandaløst å gi Stadsgaard og Skjelbred lik børskarakter.

Last edited by Halvorsen87 on 04.08.2010 23:41; edited 1 time in total
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:41    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Sylta wrote:

Telte du antall brudd vi fikk i mot som en konsekvens av for lang føring av Skjelbred? Minst tre i førsteomgang. Takk gud for at AIK var ufarlig på de fleste kontringene sine.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:43    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
BjarneS wrote:
Sylta wrote:

Telte du antall brudd vi fikk i mot som en konsekvens av for lang føring av Skjelbred? Minst tre i førsteomgang. Takk gud for at AIK var ufarlig på de fleste kontringene sine.

Jeg er mest opptatt av det han gjorde offensivt og han og Markus var de eneste som skapte noe før 1-0. Målskrekk gjorde strengt tatt ingen verdens ting, en prestasjon i seg selv.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:45    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Jeg er mest opptatt av det han gjorde offensivt og han og Markus var de eneste som skapte noe før 1-0. Målskrekk gjorde strengt tatt ingen verdens ting, en prestasjon i seg selv.

Hvem gjorde mer enn Moldskred før 1-0? Praktisk talt ingen. Moldskred deltok i det minste i opprullingen til den største sjansen i førsteomgangen.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:45    Post subject: Reply with quote

Intet AIK-bråk tross nederlag

axwell wrote:

"Dette går nok helt fint"

Det där citatet kommer jag återkomma till dig med nästa vecka. Det kommer du få äta upp! Jag är övertygad om att de kommer ställa till massor av problem i Trondheim.. Spelar ingen roll om RBK haft ett par högriskmatcher där tidigare i CL.

Så overraskende, de skumle svenskene blir enkelt håndtert av den norske polisen, det er sånn at en kan begynne å lure på hva de har holdt på med i Sthlm i 30 år. Amatører som ikke greier å håndtere pappagutter. Haha, jeg må le..
"Jag är overtygad, blablabla.." Razz

Last edited by Erlendr on 04.08.2010 23:46; edited 1 time in total
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 04.08.2010 23:46    Post subject: Reply with quote

Per var meget god i dag!
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:51    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
BjarneS wrote:

Hvem gjorde mer enn Moldskred før 1-0? Praktisk talt ingen. Moldskred deltok i det minste i opprullingen til den største sjansen i førsteomgangen.

Japp, det gjorde han, og med litt teft hadde han putta den i kassa i stedet for å pingle den videre til Prica...

Moldskred er et vrak, intet mindre. Et gitt vekk mål mot Stabæk endrer ikke det. Før denne sjansen bidro han stort sett med dårlig timing.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:51    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Intet AIK-bråk tross nederlag

axwell wrote:

"Dette går nok helt fint"

Det där citatet kommer jag återkomma till dig med nästa vecka. Det kommer du få äta upp! Jag är övertygad om att de kommer ställa till massor av problem i Trondheim.. Spelar ingen roll om RBK haft ett par högriskmatcher där tidigare i CL.

Så overraskende, de skumle svenskene blir enkelt håndtert av den norske polisen, det er sånn at en kan begynne å lure på hva de har holdt på med i Sthlm i 30 år. Amatører som ikke greier å håndtere pappagutter. Haha, jeg må le..
"Jag är overtygad, blablabla.." Razz

Det var jeg som sa "Dette går nok helt fint" og foreløpig ser jeg ingen bygninger i brann fra Øya Wink
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:52    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
BjarneS wrote:

Jeg har sett litt hva du har skrevet om Moldskred tidligere nå og jeg ser ingen grunn til å diskutere dette med deg mer. Jeg konstaterer at han ble tatt av banen etter 54 minutter i dag.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:52    Post subject: Reply with quote

Sylta, så du kampen med dykkebriller eller? Per var den som sendte ballen til Rade som scoret 1-0, at han feilet to ganger i 1.omgang som resulterte i en, som vanlig, ufarlig kontring ble oppveid gjennom konstant løping og flere gode initiativ.

Moldskred skal ha for at han prøver som faen, men guess what.. han får det ikke til. Det er på tide at du foretar en virkelighets-sjekk, for stort mer idiotiske synspunkter på Moldskred sitt spill har jeg aldri sett.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:54    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Så overraskende, de skumle svenskene blir enkelt håndtert av den norske polisen

Glem nå ikke at de stjal ei kasse øl. Det reneste mayhem, men heldigvis har Trondheims-polisen bred erfaring med bygdefester på samfunnshuset på Spongdal og er i stand til å løse slike tildragelser.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:55    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Sylta, så du kampen med dykkebriller eller? Per var den som sendte ballen til Rade som scoret 1-0, at han feilet to ganger i 1.omgang som resulterte i en, som vanlig, ufarlig kontring ble oppveid gjennom konstant løping og flere gode initiativ.

Den ene gangen hev han seg også opp og SPURTET tilbake til forsvar og rettet opp helt selv, som en helt - jeg fikk nesten tårer i øynene.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes strengt tatt ikke Özil prøver noe særlig heller. At han har 50 minutt med intervalltrening er intet annet enn håpløst. Han trekker seg i dueller, og står konstant feil. Ja, han kan vel løpe, men det er det eneste. Han var ikke god nok for Aafk i 2007, hva gjør at han er god nok for RBK nå?

Last edited by Erlendr on 04.08.2010 23:57; edited 1 time in total
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er altså pro-Moldskred fordi jeg mener at 2-3 spillere var dårligere enn han?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 04.08.2010 23:58    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:

Glem nå ikke at de stjal ei kasse øl. Det reneste mayhem, men heldigvis har Trondheims-polisen bred erfaring med bygdefester på samfunnshuset på Spongdal og er i stand til å løse slike tildragelser.

Ja, stemmer! For noen pøbler!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 00:08    Post subject: Reply with quote

Nei Sylta, du er pro-Moldsskred fordi du kamp etter kamp etter kamp gjentar at han var blant de bedre, noen ganger blant de beste, når han er langt fra det. Og i dag, sier du at PER var dårligere!

Jeg sier at du er pro Moldskred fordi du sier at Moldskred er god når han i virkeligheten er alt for dårlig.. den dårligste i dag, men igjen, han skal ha mye takk for at han prøver som bare det, men det holder ikke.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb