English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Haugesund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 02.08.2010 14:32    Post subject: Reply with quote

Målsjanser er et såpass upresist begrep at jeg ikke er så glad i å bruke det selv om jeg har gjort det noen ganger når det har vært eneste målbare kriterium i diskusjoner.

FKH scoret tre mål på tre sjanser i går ref VG og vi scoret på to av to mot Stabæk ref samme kilde. Og da scoret vi på en helt forferdelig miss i forsvar som ga Moldskred fri vei til mål.

Både Hamrén-kritikere og Eggen-kritikere har benyttet muligheten for å vurdere kamper ut fra mer enn målsjanser, og så åpent som det var bakover mot FKH var det ikke bare flaks at de scoret på tre av tre tellbare.

Kampen mot FKH var tidvis grusom bakover, og veldig bra framover idet vi burde ha scoret enda flere. Samtidig preger mål kamper, og vi blir nødt til å åpne oss opp veldig bakover når vi havner under.

Jeg er ikke så veldig misfornøyd med FKH-kampen egentlig, da jeg følte meg rimelig trygg på at vi ville hale det i land siden FKH turet på selv om de ledet eller hadde poeng i sikte. Jeg skulle dog ønsket at vi var bedre i stand til å lukke kampen da vi ledet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 02.08.2010 14:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
RKBalle jeg skjønner jo at du hadde det sinnsykt spennende igår, noe som syns er morro og bra.

Sinnsykt spennende ja, men jeg var drittredd også... spenning er bra, altfor mye spenning er ikke like bra...

Jeg var i ferd til å crap my pants hver gang FKH fikk ballen i nærheten av boksen...

Quote:
Det jeg ikke skjønner er hvorfor du fortsetter å snakke om ALLE de STORE sjansene igår...?

VG teller 12-3 i sjanser, og blant annet frisparkmålet kommer jo av en latterlig personlig feil.

Vi spilte på svært små marginer bakover, og jeg synes 12-3 sjanser uttelling stemmer ikke i det hele tatt...

Rett etter 3-3 målet var Haugesund farlige igjen, og det hadde et par halvsjanser helt inn til tilleggstida.

[takket være Djurdjc som prøvde å filme seg til straffen i stedet for å avslutte.

Det dreier ikke seg om "hvor mange sjanser" vi skapte, men om hvor mye rom vi ga til en stort sett middels mostander.
Og spesielt om hvor ustø og utrygg Rosenborgs forsvar så ut.

Av og til liknet det en amatørkamp mellom kompiser, da alle (bortsett fra keeper) stormer i angrep uten hensyn til balanse og forsvar.
Og så ender slike kampene 16-13 Wink

Quote:
Kampen i går var virkelig(i mine øyne) slik at vi lå an til å tape og at flaks sikret seieren. Flaks sikret Haugesund 3 mål på 2 sjanser, og normal uttelling sikret oss 4 mål åp 12 sjanser. Selv om vi skulle ha,og normalt også gjør, setter straffen slik at kampen er punktert.

Normalt spilt, skulle og burde det ende 5-1...
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 02.08.2010 15:37    Post subject: Reply with quote

Adressas sjansetelling, 18-5, stemmer bedre enn VGs 12-3 i denne kampen.
I tillegg til at Haugesund hadde noen halvsjanser, var det også en skummel heading fra 5 meter like over og en ditto kjipp like utenfor. Så de som mener Haugesund skåret 3 mål på to og en halv sjanse må ha stått i pølsekø i deler av kampen.

Men all honnør til keeperen deres, som til tross for én gedigen tabbe hadde et tosifret antall reaksjonsredninger av svært høy klasse.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.08.2010 19:36    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva dere mener med at Haugesund så så skumle ut. På tross av 1-2 sjanser etter de 3 målene, så var jeg faktisk aldri i tvil om at vi kom til å vinne denne kampen.

At det automatisk er mer risikabelt med 4-3 enn 1-0 er jo også feil. Ligger man lavt og tar lite sjanser er det like mye muligheter for 0-0, 0-1 eller 1-1 som det er for 3-3, 3-4 og 4-4, relativt hvis man ikke tar hensyn til kampens reelle utvikling.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 06:05    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si meg enig med kommentarene fra Oppmannen og Zaphod81.

Noe defensiv slurv, blant annet 0-1 målet var direkte stygt, for sjelden ser man styggere ballwatching og tellefeil. Bursdagsbarnet Stadsgaard skal egentlig ta seg av Sørensen mens Femidov burde således flytte fokuset over på Djurdjic.
De to andre baklengsmålene var personlige tabber fra Femi og Skjelbred/Winsnes, men offensivt var det strålende fotball mot Haugesund.

Den beste fotballen fremvist under Eggen så langt, jeg synes også dette var den beste kampen, selv bedre enn mot KIL.

Angående Eggen og hans "merittliste" så langt, så forstår jeg fremdeles ikke at det blir dratt frem..
Hamrénfotballen ville hatt svært få problemer med å følge det skjemaet. Under Hamrén hadde vi faktisk unnagjort alle de vanskelige bortekampene og lå da kun 3 poeng bak Til, men vi hadde allerede da en bedre målforskjell.

En siste kommentar:
Heller 4-3 enn 1-0, men heller "kontrollert" Hamrén fotball enn det vi drev på med i 05 og 07 (uten CL)..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Barney
Veteran

PostPosted: 03.08.2010 08:14    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

En siste kommentar:
Heller 4-3 enn 1-0, men heller "kontrollert" Hamrén fotball enn det vi drev på med i 05 og 07 (uten CL)..

Har du inntrykk av at dette er kontroversielt?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.08.2010 09:38    Post subject: Reply with quote

Ikke kontroversielt det nei, men i vår var det enkelte som ønsket mer åpen fotball og ville godta noen tap hvis bare den såkalte underholdningsverdien steg.

Det ble også bemerket fra flere at de koste seg mer på fotballkamp i 2005 og 2007 enn i 2009/2010, på tross av resultatene.

Dem om det, men ikke alle ser fotball på det viset.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Page 12 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb