|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lavik Proff

|
Posted: 27.07.2010 03:18 Post subject: |
|
|
Når RBK solgte kunne vi hente de beste spillerne fra den norske ligaen og "tømme" de andre klubbene. Når Stabæk måtte selge sine beste hvor mange kroner fikk da JJ til å hente nye? Hva slags økonomi hadde Stabæk i forhold til de andre klubbene? Hvilke norske spillere vil til Stabæk? Hvor attraktivt er det å spille i Stabæk for utlandske spillere?
Var ikke lett å finne spillere som kunne erstatte de spillerne som forsvant og likevel klarte han topp 3! STERKT! _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.07.2010 04:24 Post subject: |
|
|
Veldig fornøyd med Jan Jönsson, vanskelig å finne en bedre trener selv ved en grundigere søkeprosess.
Jönsson: - RBK er en unik mulighet
Intervju av legendene Nils Arne Eggen og Roar Strand også.
Andre spillere, spesielt Annan med interessante svar.
Selv FIFA har fått med seg nyheten (på fransk).
Svensk media skiver stort sett det samme:
aftonbladet
expressen
fotbollskanalen _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 27.07.2010 09:10 Post subject: |
|
|
Jeg tror at hvis politiet leser her inne så får larse besøksforbud mot Eggen. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Clash Senior

|
Posted: 27.07.2010 09:49 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | TOTALT uten resultater i europa. Det er bortimot skandaløst! |
Nå tok det riktig nok noen år før Nils Arne fikk dreisen på dette med Europa også. Men det snakker vi kanskje ikke så høyt om?  _________________ Insert funny quote here |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.07.2010 10:03 Post subject: |
|
|
Vi har selvfølgelig ikke tid til å vente flere år på at det skal løsne i Europa for Jönsson.
Dersom ikke Jönsson får oss ut i Europa i 2011 så er det for dårlig uavhengig av hva Eggen gjorde slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet.
På samme måte som at det var altfor dårlig av Hamrén å ikke få oss ut i Europa i 2009.
Jönsson har vist lovende takter ute i Europa for en klubb som ikke har en dritt av Europeisk erfaring, når han nå kommer til en klubb som har solid erfaring så kommer nok også Jönssons resultater ute i Europa bli bedre. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.07.2010 10:06 Post subject: |
|
|
Var ikke så imponerende med
0-5 mot Mechelen
1-3 mot Tsjernomorets
0-5 mot Sampdoria
1-5 mot Dinamo
1-4 mot Austria
heller nei.
Hvordan RBK i det hele tatt kunne gi en så naiv og umerittert trener i Europa lov til å fortsette å trene RBK utover 90-tallet er jo en gåte  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.07.2010 10:08 Post subject: |
|
|
Det er en veldig stor forskjell på det Kristobal, noe du også vet. Det er dårlig forkledd bak en
Idag har vi ikke tid til å vente, for vi er avhengig av både den sportslige suksessen for å knytte til oss gode spillere, men også økonomien. Idag er vi faktisk avhengig av inntekter fra Europa, noe du selvsagt vet utmerket godt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.07.2010 10:10 Post subject: |
|
|
Enig i det, Kjello. Det stiller seg litt annerledes. Det var meget skuffende at vi røk ut under Hamrén i fjor. Dessverre var vi ikke på vårt beste da vi skulle. Jeg tror dog det handlet mer om en enkelthendelse enn at Hamrén manglet det som skulle til for å ta oss ut.
Når du skriver at det vil være for dårlig hvis ikke Jönsson tar oss ut i Europa neste år, så bør vel også det gjelde hvis ikke Eggen tar oss ut i år. Nå har jeg imidlertid stor tro på at vi enten kommer i CL eller i EL denne sesongen med den motstanden vi møter på veien.
Snart avreise til Stockholm nå, så får vi se. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 27.07.2010 10:24 Post subject: |
|
|
Ska du te Sverige om tirsdan? Da kan du itj stå å veiv te supportergjængen, eller ka det e for nå. |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 27.07.2010 10:26 Post subject: |
|
|
JJ er en god trener på høyde med Hamren, og til folk som vil ha Eggen er det flere klubber med så gamle trenere som har fått slite med fravær pågrunn av sykdom. Eggen er vel heller ingen Hamren når det gjelder kosthold. Derfor ser jeg ikke problemet. De prioterer alder og lengden på kontrakten. Jönssen skrev under for hele fire år, noe jeg vil si er langsiktig i dagens fotballverden.
Kvalfisere oss til europa skulle enhver trener få slite med mannskapet til RBK. Det mangler definitivt en kreativ kraft som kan gjøre det uventede og score på frispark etc (les: Sapara). _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.07.2010 10:29 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Ska du te Sverige om tirsdan? Da kan du itj stå å veiv te supportergjængen, eller ka det e for nå. |
Har fått klar beskjed om å gå rett til hotellet og bussen etter kampen.
 |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 27.07.2010 10:56 Post subject: |
|
|
Clash wrote: | larse65 wrote: | TOTALT uten resultater i europa. Det er bortimot skandaløst! |
Nå tok det riktig nok noen år før Nils Arne fikk dreisen på dette med Europa også. Men det snakker vi kanskje ikke så høyt om?  |
Joda, har snakket om det og argumentert-sammen med flere, at nå har vi ikke tid til å vente. Dette hadde vi heller ikke trengt med NAE. NAE har vært gjennom den prosessen. Jønsson har knapt begynt. Står fast på at ansettelsen er fundamentert på at Eggen tar for stor plass; ikke Jønssons dyktighet. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.07.2010 10:57 Post subject: |
|
|
Jeg er spent på tiden under Jönsson, men frykter litt at han taktisk ligger veldig nært Drillo. Ut i fra det jeg har sett av Stabæk selv, og lest av folk som følger Stabæk bedre enn meg, så tror jeg kan vi forvente dette av ham:
- Fokus på spill i lengderetning.
- Enkle taktiske instrukser. F. eks at den ene spissen av to blir møtende og den andre stikkende.
- Avhengig av enkeltprestasjoner offensivt.
- Ikke like god defensiv trygghet.
- Tilpasser seg ikke motstander, svak til å endre spillestil ut i fra kampbildet.
- I likhet med Hamrén en gentleman med veldig gode mellommenneskelige ferdigheter.
- Dyktig spillerutvikler på ferdighetsnivå.
- Profesjonell til fingertuppene.
Jeg har også et inntrykk av at han er flink til å lytte på kompetansen rundt seg.
Det er også en grunn til at han fikk bli med i Drillos tankesmie, og likheten mellom de to er påfallende i fokuset på fremoverrettet spill med høy risiko i overgangsfasen. Drillo har alltid vært avhengig av individuelle spillere med gode ferdigheter 1 mot 1 offensivt, og det virker Jönsson også å være. Jeg tror ikke samhandling og 2+2 = 5 vil være Jönssons greie som RBK-trener. Man ser jo også at Stabæk har vært meget svekket offensivt med en dårligere Nannskog, og uten spillere med høyt toppnivå offensivt som Alanzhino og Páll. Espen Hoff og Bananen blir ikke det samme.
Når mine "mistanker" om at Jönsson ikke er mannen bak de geniale signeringene blir jeg litt bekymret faktisk. Hvem skal evne å hente inn de spillertypene Jönsson trenger til sin fotball?
Skal vi spille 4-4-2-variant og "kopiere" hans formel med Stabæk har vi helt feil spillertyper rett og slett.
Code: | Moldskred Prica
Olsen Iversen [Lustig]
Henriksen Skjelbred |
I et tenkt scenario, i en formasjon med to spisser har vi følgende ferdigheter (hovedfokus offensivt):
Molskred:
Pluss: god fart, bevegelig, anvendelig (kan løse flere roller i samme kamp)
Minus: ustabil, må ha mange muligheter for å score, faller lett ut av kampen, ikke eksepsjonell 1 mot 1 offensivt, har ikke int.snitt
Prica:
Pluss: avslutninger, målfarlig, komplett spiss nivået tatt i betraktning, har int.snitt, duellspill
Minus:[ Tidvis noe stasjonær, må betjenes av spillere lengre bak i banen, har til tider veldig lavt bunnivå, trenger en del sjanser
Olsen:
Pluss: tungt skudd, fart (om han får løpe fritt), stå-på-vilje
Minus: ballbehandling, ferdigheter 1v1 offensivt, løpsdueller mot spillere med grei fart, sjanseuttelling, defensivt, evne til å forsere ledd MED ball, mangler int.snitt
Iversen:
Pluss: spilleforståelse, ballbehandling, avslutninger, straffer, akselrasjon (hurtig på ball, og første to-tre meter), har int.snitt i form
Minus: fysisk tilstand, aksjonsradius, useriøs, alder, evne til å forsere ledd MED ball
Lustig:
Pluss: aksjonsradius, utholdenhet, crossballer, målfarlig, evne til å forsere ledd MED Ball, har int.snitt, duellspill
Minus: Har ingen ting å utsette på Lustig offensivt da han først og fremst er en back. Han løser jobben som breddeholder på høyre glimrende, men som back er han utsatt for kampbildet og de defensive pliktene kommer først.
Duoen Henriksen/Skjelbred er nok den optimale vi kan stille med om Anthony Annan er borte til neste år, og det regner jeg nesten med. Basert på at Jönsson spiller med Farnerud og Hauger sentralt på midten i Stabæk antar jeg at han foretrekker litt dype midtbanespillere, som har hovedfokus defensivt men som kan ta løp om det trengs. Begge er gode med ball og rolige, men særlig Skjelbred mangler litt på duellspillet defensivt. Disse er dog ikke de største ankepunktene, selv om en Tettey-type hadde vært å foretrekke offensivt som partner til den mer defensive.
Konklusjonen min er at dagens stall mangler typene som kan gjøre ting litt på egenhånd, særlig på kant. Vi har for få spillere som kan drible av en mann og dermed skape overtall mot lag som VIL ligge lavt mot oss. Vi har også for få spillere som kan forsere ledd med ball. Per dags dato har vi tre spillere med internasjonalt snitt offensivt, og det er Prica, Iversen og høyrebacken vår. Det spørs om Iversen er med til neste år.
Det må da altså tas grep for å få inn andre spillertyper foran neste år, hvis ikke ser jeg for meg en sesong hvor Olsen roter bort ballen på venstresiden mot et tettpakket forsvar, Moldskred har høye skuldre og får til lite, og Prica surner på topp ettersom han ikke blir betjent godt nok ettersom partner Iversen er på Bahamas og fester. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 27.07.2010 11:38 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Det er også en grunn til at han fikk bli med i Drillos tankesmie, og likheten mellom de to er påfallende i fokuset på fremoverrettet spill med høy risiko i overgangsfasen. Drillo har alltid vært avhengig av individuelle spillere med gode ferdigheter 1 mot 1 offensivt, og det virker Jönsson også å være. |
Merkelig analyse...
Drillo spilte vel med liten risiko i overgangsfasen, lange baller over midtbaneleddet og gjenvinning paa motstanderens banehalvdel er vel ikke spesielt risikabelt??
Drillo var slett ikke avhengig av spillere med gode ferdigheter 1 mot 1. Det var systemet som fungerte og 2 + 2 ble ofte 5 i motsetning til hva du sier. Jeg vil ikke si at folk som Sorloth, Fjoertoft, Dan Eggen, Havard Flo, Mini, Jostein Flo, Leo, K.P Loeken, Kjetil Rekdal osv var spesielt gode en mot en, men landslaget presterte likevel bedre enn summen av spillere skulle tilsi _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 27.07.2010 11:49 Post subject: |
|
|
Lange baller var mot etablert forsvar for å fremprovosere brudd, om Norge ble presset og angrepet hadde han press på ballfører i den hensikt å vinne ballen, for å deretter kjapt sette fart fremover med mange spillere. Da ble f. eks Mini og Bohinen vitale som hurtige spillere gode 1 mot 1 offensivt. Det medførte en viss risiko da vi lett kunne få en kontrakontring i mot oss. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 27.07.2010 12:57 Post subject: |
|
|
Larse, jeg respekterer ditt syn. Men å påstå at Jönsson ikke kan gjenskape suksess, selv etter å ha fått det BEVIST gjennom nøytrale fakta... Da begynner man jo å lure. POENGET er at han med små ressurser og mange utskiftninger har tatt medalje tre år på rad, og gikk før det rett til 5. plass som nyopprykket. FEILEN du gjør, er at du sammenligner resultatene DIREKTE med RBK, altså om Rosenborg hadde fått samme resultater i samme periode. Det blir helt FEIL. Resultatene skal leses ut fra Stabæks (!!) forutsetninger de siste fem årene. Og da blir det LATTERLIG å disse Jönssons resultater. De er rett og slett svært gode!
Jeg er enig i at Stabæk har sviktet i Europa. Jeg tror derimot det også skyldes marginer, etter å ha sett dem rundspille både Rennes og København, samt hatt mange skader i viktige kamper.
¨
POENGET er at JJ har vist seg som en svært dyktig trener, med en filosofi som passer RBK. Ut fra det han har vist, er det NATURLIG å tro at han også kan bringe RBK til videre suksess.
Jeg foretrekker også Eggen. Men ønsker vi et RBK som tenker EN sesong av gangen?!? Vi er ikke Brann eller en annen møkkaklubb. Skal man ha langsiktig suksess, må man tenke langsiktig. At du ønsker et RBK som kun tenker EN sesong fram i tid... det er rett og slett hårreisende. Greit at du ikke liker Jönsson, men da er det bedre med et annet andrevalg i FIRE ÅR, heller enn førstevalget i ETT. Jeg tror andrevalget er mer enn godt nok for å gi RBK videre suksess, og da er det riktig å tenke LANGSIKTIG. At du ønsker de neste RBK-trenerne på ettårskontrakter... vel, da er jeg sjeleglad det ikke er du som sitter i RBK-styret...
Fosningen |
|
Back to top |
|
 |
davids Junior
|
Posted: 27.07.2010 13:01 Post subject: |
|
|
Godt sagt Fosningen. Meget godt sagt. Kunne ikke vært mer enig. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 27.07.2010 13:01 Post subject: |
|
|
Endelig en fornuftig fosning her inne. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 27.07.2010 13:10 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Larse, jeg respekterer ditt syn. Men å påstå at Jönsson ikke kan gjenskape suksess, selv etter å ha fått det BEVIST gjennom nøytrale fakta... Da begynner man jo å lure. POENGET er at han med små ressurser og mange utskiftninger har tatt medalje tre år på rad, og gikk før det rett til 5. plass som nyopprykket. FEILEN du gjør, er at du sammenligner resultatene DIREKTE med RBK, altså om Rosenborg hadde fått samme resultater i samme periode. Det blir helt FEIL. Resultatene skal leses ut fra Stabæks (!!) forutsetninger de siste fem årene. Og da blir det LATTERLIG å disse Jönssons resultater. De er rett og slett svært gode!
Jeg er enig i at Stabæk har sviktet i Europa. Jeg tror derimot det også skyldes marginer, etter å ha sett dem rundspille både Rennes og København, samt hatt mange skader i viktige kamper.
¨
POENGET er at JJ har vist seg som en svært dyktig trener, med en filosofi som passer RBK. Ut fra det han har vist, er det NATURLIG å tro at han også kan bringe RBK til videre suksess.
Jeg foretrekker også Eggen. Men ønsker vi et RBK som tenker EN sesong av gangen?!? Vi er ikke Brann eller en annen møkkaklubb. Skal man ha langsiktig suksess, må man tenke langsiktig. At du ønsker et RBK som kun tenker EN sesong fram i tid... det er rett og slett hårreisende. Greit at du ikke liker Jönsson, men da er det bedre med et annet andrevalg i FIRE ÅR, heller enn førstevalget i ETT. Jeg tror andrevalget er mer enn godt nok for å gi RBK videre suksess, og da er det riktig å tenke LANGSIKTIG. At du ønsker de neste RBK-trenerne på ettårskontrakter... vel, da er jeg sjeleglad det ikke er du som sitter i RBK-styret...
Fosningen |
Om du ser på Eggen-tråden, har jeg besvart mange av de tingene du tar opp her. Også lengde på en eventuell Eggen-kontrakt  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 27.07.2010 13:31 Post subject: |
|
|
Fosningen wrote: | Larse, jeg respekterer ditt syn. Men å påstå at Jönsson ikke kan gjenskape suksess, selv etter å ha fått det BEVIST gjennom nøytrale fakta... Da begynner man jo å lure. POENGET er at han med små ressurser og mange utskiftninger har tatt medalje tre år på rad, og gikk før det rett til 5. plass som nyopprykket. FEILEN du gjør, er at du sammenligner resultatene DIREKTE med RBK, altså om Rosenborg hadde fått samme resultater i samme periode. Det blir helt FEIL. Resultatene skal leses ut fra Stabæks (!!) forutsetninger de siste fem årene. Og da blir det LATTERLIG å disse Jönssons resultater. De er rett og slett svært gode!
¨
Fosningen |
MÃ¥ si meg veldig enig. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.07.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Quote: | Det spiller liten rolle om Erik Andersen har reddet livet til alle ungene i en småbåt som kantret, hvis det senere viser seg at Erik Andersen er "lommemannen". Gode gjerninger veier ikke opp for senere ugjerninger. Slik er rettsystemet vårt bygget opp og slik er samfunnets moralnormer bygget opp.
|
HAHA! |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.07.2010 13:59 Post subject: |
|
|
Og dette kommer jo fra samme nettsted som i november skrev følgende:
Quote: | Likevel føler vi oss rimelig sikre på at JJ er tapt for Stabæk skulle Semb innstille ham som førstevalg til jobben som sjef for det norske landslaget. Vi er også tilsvarende sikker på at han vil takke nei til Rosenborg om de likevel skulle miste Hamrén til SvFF. |
...for ikke å snakke om dette:
Quote: | Skulle RBK henvende seg, vil det aldri bli satt noen pris. Da vil svaret være at man ikke selger til en konkurrent. Så enkelt er det. Så vil noen sikkert innvende at slik fungerer ikke fotballen og at Stabæk er tvunget til å selge hvis prisen er god nok. Det tror ikke vi etter å ha snakket med sentrale folk i Stabæk og media i går.
Rosenborg betalte i sin tid 7 millioner da Petter Belsvik gikk fra Stabæk. Det må være et av våre beste salg ever. Det er ingen grunn til å tro at JJ blir billigere for trønderne. |
...når de nå anmoder fyren om vennligst å forlate dem gratis. Det gjør tydeligvis såpass vondt å ta feil at man lar seg henfalle til bitterhet, også i Bærum. |
|
Back to top |
|
 |
Christian1917 Senior
|
Posted: 27.07.2010 14:01 Post subject: |
|
|
Fra Adressa:
På programmet var analyse av søndagskampen, en kamp Stabæk tapte etter en personlig feil ett minutt før slutt. Projektorviften summet. Lyset var dempet. Stemningen var dyster..
Etter endt analyse…
Da går vi over til analysen av min neste klubb, Rosenborg, sa Jan Jönsson til flokken på spillermøtet.
Herlig =P _________________ Make it idiot proof and someone will make a better idiot. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |