| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 25.07.2010 23:56 Post subject: |
|
|
| Vi kjøpte feil trønder fra Godset. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 25.07.2010 23:58 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Recon wrote: | @Brady:
vel, for min del - i den grad vi er mer "underholdende" å se på er det for min del mer fordi vi er så jævlige bakover til tider at dét gjør utfallet spennende, mer enn spillet. |
Se hvor mange passningsalternativer det er til enhver tid. Det for meg, gjør det mye mer underholdene. Man har en følelse av at laget kan skape noe til enhver tid. Under mange av kampene de siste årene, har jeg hatt en følelse av at vi trengte litt tilfeldigheter for å score målene, da løpene og bevegelse offensivt var noe fraværende.
Så har vi en del å gå på når det gjelder passningsvalg fra ballfører, så vi får utnyttet den gode bevegelsen bedre. Men det kommer! |
Sant det...
Men laget mangler fortsatt en skikkelig "dirigent"...
Bevegelser har blitt mye bedre, men det er mannen som skal slå den siste og avgjørende pasningen som vi ikke har funnet ennå.
I dag også gikk alt bra til laget kom med 4-5 spillere i Stabæks tredjedel, da ble det alt for upresist og slurvet.
Nesten som om hver eneste spiller som fikk ballen ikke ville/kunne ta ansvar og heller ville spille tilbake eller på tvers.
Også, det er jo lov å skyte fra utenfor 16 meter... TL keepere er jo temmelig svake, da kan det vel lykkes av og til... En god alternativ til bakgårds versjon til Barça/Spania "tiki-taka spillet"  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.07.2010 00:11 Post subject: |
|
|
Sjansestatistikk i dag, ref VG: 4-2 til Stabæk
Som jeg har sagt før så synes jeg dette sjansebegrepet blir veldig upresist. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.07.2010 00:28 Post subject: |
|
|
| Synes vi styrte kampen, men vi hadde veldig få sjanser. Merkelig av Eggen å igjen snakke om uttelling. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.07.2010 00:31 Post subject: |
|
|
NÃ¥r Eggen snakker sjanser og uttelling, tror jeg han ser det litt annerledes enn en journalist som teller sjanser etter Drillo-metoden.
Hvis man noen ganger hadde sentret i stedet for å skutt, tror jeg f.eks. vi hadde snakket om en 50% sjanse for å score mål. Det var svært mange tilfeller av feil valg og/eller svake pasninger, der spilleren var i gode situasjoner for å sette opp andre spillere. Dette er jo også muligheter for å score mål, uten at muligheten ender opp som en avslutning. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.07.2010 00:31 Post subject: |
|
|
| Eggen snakker nok om uttelling i mer vidt perspektiv enn å bare sette sjansene. Det handler nok vel så mye om at en veldig ofte tar dårlige valg foran mål hvor en gjerne skyter på det tidspunktet en burde brettet ut eller at bretter ut når en burde skutt. Det er detaljer og det som er så oppløftende er at vi idag kommer til utrolig mange situasjoner som hvis en gjør det rette valgene kan bli enorme muligheter. La oss håpe den trenden fortsetter i den neste kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.07.2010 00:33 Post subject: |
|
|
Han snakket om at vi måtte bli bedre foran mål. Nå husker jeg ikke ordrett hva han sa, men han virket ikke fornøyd med hva som skjedde på den siste tredjedelen. Han nevnte feilvalg osv, og der er jeg helt enig.
Selv om det kanskje var få "sjanser", var det veldig mange tilløp til stoore sjanser som ble sølt bort.
Edit: Ja, der fikk du i hvert fall nok svar.
Last edited by abjoern on 26.07.2010 00:34; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.07.2010 00:34 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Sjansestatistikk i dag, ref VG: 4-2 til Stabæk |
TV2 hadde 5-6.
Ingen av de tallene gjenspeiler kampen særlig bra, må sies. Hadde vi talt antall angrep istedet, hadde vi vel hatt fem ganger så mange som Stabæk. Det er nok dette Eggen tenker på når han snakker om ineffektivitet. Altså at vi rett og slett ikke er effektiv nok i angrepsspillet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.07.2010 00:35 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | NÃ¥r Eggen snakker sjanser og uttelling, tror jeg han ser det litt annerledes enn en journalist som teller sjanser etter Drillo-metoden |
Da er jeg enig med ham. For opplagte målsjanser var det svært få av. Vi mangler spillere som tar de riktige valgene på den siste 1/3 av ballen, konstruktive, kreative lagspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.07.2010 00:43 Post subject: |
|
|
Riktig, Knerten. Alt for mange av spillerne våre gjør feilvalg, som jeg er redd for at de ikke er fotball-intelligente nok til å kvitte seg med uavhengig av hvor lenge de forsøker.
Laget hadde trengt en som setter laget foran egoet, og som i tillegg er flink til å se de riktige løsningene. En som i tillegg har en trygg og god pasningsfot og er bra hurtig og flink til å starte i bakrom. Jeg føler vel at Moldskred/Olsen faller litt igjennom, og at vi trenger en ny makker til Prica/Iversen, og at dette er en spiller som kan hjelpe laget enormt mtp antall scorede mål. Jeg tror også at han fins i en annen norsk klubb og har hatt Eggen som trener tidligere.
Finner man i tillegg en som kan plassere Winsnes på benken for godt, har jeg troen på at høsten kan bli riktig så moro. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 26.07.2010 00:45 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Eggen snakker nok om uttelling i mer vidt perspektiv enn å bare sette sjansene. Det handler nok vel så mye om at en veldig ofte tar dårlige valg foran mål hvor en gjerne skyter på det tidspunktet en burde brettet ut eller at bretter ut når en burde skutt. Det er detaljer og det som er så oppløftende er at vi idag kommer til utrolig mange situasjoner som hvis en gjør det rette valgene kan bli enorme muligheter. La oss håpe den trenden fortsetter i den neste kampen. |
Keenoir; det er gledelig at du ser at Eggen faktisk bringer noe bra med seg  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 26.07.2010 01:25 Post subject: |
|
|
| Lago er skummel i dag. Ved Bananens sjanser er det begge ganger Lago som glipper mannen sin eller opphever offsiden. Ved 1-1 rykker ikke Lago ut på lik linje med resten og opphever igjen offsiden - for så å gi Gunnarson alt for mye tid til å prikke avslutningen. Skummelt å ha en spiller som er så lite våken på plasseringen sin når vi nå skal inn i livsviktige CL-kvalikkamper. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.07.2010 01:38 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Eggen snakker nok om uttelling i mer vidt perspektiv enn å bare sette sjansene. Det handler nok vel så mye om at en veldig ofte tar dårlige valg foran mål hvor en gjerne skyter på det tidspunktet en burde brettet ut eller at bretter ut når en burde skutt. Det er detaljer og det som er så oppløftende er at vi idag kommer til utrolig mange situasjoner som hvis en gjør det rette valgene kan bli enorme muligheter. La oss håpe den trenden fortsetter i den neste kampen. |
Bra skrevet!
Det var akkurat det som manglet i dag. De riktige løpene og bevegelsene var der, men de ble brukt for lite. Hadde ballfører utnyttet det, så hadde vi skapte langt flere store sjanser.
Dette betyr at angrep som potensielt var livsfarlige, ikke engang kom i sjansestatistikken fordi det ble gjort feil valg i avsluttningen av angrepet. Vi hadde veldig mange av denne type situasjoner.
Dette er som du sier, små detaljer og bør ikke være vanskelig å fikse på. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 26.07.2010 02:36 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | kristobal wrote: | | Sjansestatistikk i dag, ref VG: 4-2 til Stabæk |
TV2 hadde 5-6.
Ingen av de tallene gjenspeiler kampen særlig bra, må sies. Hadde vi talt antall angrep istedet, hadde vi vel hatt fem ganger så mange som Stabæk. Det er nok dette Eggen tenker på når han snakker om ineffektivitet. Altså at vi rett og slett ikke er effektiv nok i angrepsspillet. |
Selv tar jeg VGs tall når det kommer til sjanser, med en ekstremt stor klype salt. De er utrolig strenge på hva de regner som sjanser. Har sett på flere kamper i tippeligaen i år og i fjor, som knapt har hatt sjanser ifølge VGs statistikk, hvorav jeg nesten lurer på om den aktuelle sjanseteller har vært blind. Til tross for at jeg selv idømmer sjanser strengt, har alltid VG langt færre enn jeg mener å huske fra hver kamp. Som regel er alltid TV2 sin statistikk bedre på dette, mener jeg. Noe har skjedd med VG, for de var ikke like strenge før 09-sesongen. Beklager at jeg kommer med en svær digresjon i tråden her.
Forøvrig er jeg godt fornøyd med dagens kamp, særlig i andre omgang. Synes Henriksen var RBKs beste spiller sammen med Olsen, Annan og Skjelbred. Godt å se at mange er gode samtidig og at selve spillet begynner å ta seg opp. Winsnes bør absolutt ikke spille fast, jeg vil heller ha Strand isåfall! Lago var veldig svak i dag, og feilplassert flere ganger, blant annet ved baklengsmålet. I tillegg var det trist å se Prica i dagens kamp, håper han finner formen til møtet med AIK. Gledelig at Moldskred scorer sitt første RBK-mål i serien og godt med en sterk borteseier mot Stabæk, særlig når de nærmeste konkurrentene avgir poeng! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.07.2010 03:51 Post subject: |
|
|
Enig i mye av det zaphod81 sier..
Det var tendenser men svært få store sjanser. Motstanderen er også svært diskutabel, vi møter bortimot B-laget til Stabæk..
Lago hadde en dårlig aften ikveld, selv om Gunnarsson var i offside så bør Lago rykke ut langt tidligere, da det var det eneste spillealternative Stabækspilleren hadde. Men hele seansen starter jo fra Iversens ballmiss..
Ellers er det flott å se en Stadsgaard i god form igjen. Skjelbred gjør noe veldig bra, annet heller dårlig. Blant annet dette med flere uforståelige balltap, er ikke bra.
Olsen bør få langt mer tillit enn MM, Daniel og bursdagsbarnet fortjener også skryt.
| Recon wrote: | | og de såkalte fanatikerne på begge sider får ha meg unnskyldt: jeg syns dette laget er like pisse kjedelig å se på som under Hamren... |
Det er nesten sånn at jeg må si meg enig.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.07.2010 08:22 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Laget hadde trengt en som setter laget foran egoet
Finner man i tillegg en som kan plassere Winsnes på benken for godt, har jeg troen på at høsten kan bli riktig så moro. |
Visse kilder vil jo ha det til at Morten Özil Moldskred er en slik spiller
Har dessverre ikke stor tro på at sistnevnte blir en realitet! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.07.2010 09:06 Post subject: |
|
|
| Ingenting er som seier på bortebane i det 90.minutt! Synes dette var sjumilssteg i riktig retning hvis vi sammenligner med 2 x Linfield og Odd. Som allerede påpekt, vi hadde veldig mange situasjoner hvor det var ganske små marginer og/eller feilvalg som gjorde at vi ikke fikk veldig mange flere store målsjanser. Defensivt var det igjen rufsete, men det er helt åpenbart et resultat av at det gambles offensivt. Litt paradoksalt så var ikke Stabæks mål et resultat av dette, da var vi faktisk i overtall fire mot to, da er det veldig svakt å slippe inn mål. Stadsgaard og Örlund var våre beste imo. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.07.2010 14:40 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
| Recon wrote: | | og de såkalte fanatikerne på begge sider får ha meg unnskyldt: jeg syns dette laget er like pisse kjedelig å se på som under Hamren... |
Det er nesten sånn at jeg må si meg enig.. |
Da synes jeg synd på dere. Uavhengig av spillestil osv kan det da ikke være pisse kjedelig å se favorittlaget ta en fortjent 2-1-seier de siste minuttene?
Livet som fotballinteressert må være ganske trist dersom dette var en pisse kjedelig kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.07.2010 14:47 Post subject: |
|
|
| Nej, den var spännande. Stabäks mål och många stora chanser höll spänningsnivån hög - lite för hög. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.07.2010 14:51 Post subject: |
|
|
Ja, Lago var virkelig ikke god bak der.
Men akkurat som i fjor da med andre ord, da Stabæk bommet alene med keeper to-tre ganger.
Forskjellen er vel at i år så dominerte vi banespillet fullstendig. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.07.2010 15:09 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Brady wrote: |
Laget hadde trengt en som setter laget foran egoet
|
Visse kilder vil jo ha det til at Morten Özil Moldskred er en slik spiller |
Moldskred gjør riktig noen få ganger, men for det meste tar han feil valg, og søker avslutning for seg selv i stedet for å spille medspillerne gode. Her har Eggen noe å jobbe med fremover iallfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.07.2010 18:18 Post subject: |
|
|
| Moldskred har tidligere vært veldig god i kortere periode så det finnes håp ,men et mål mot Stabæk er ikke nok ,men en kan håpe det kan være en katalysator. |
|
| Back to top |
|
 |
Christian1917 Senior
|
Posted: 26.07.2010 18:42 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det er nevnt tidligere, men..
Er det flere enn meg som irriterte seg over dommer Hauges manglende evne til å dømme fordel til Rosenborg på slutten av kampen i går ? Tenker da på når Jon Knudsen ble med på Stabæk corner, og vi har mulighet til skudd fra midten på åpent mål ? _________________ Make it idiot proof and someone will make a better idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.07.2010 19:08 Post subject: |
|
|
| Ja det er nevnt tidligere. Jeg vil tro alle er enige i det. Men Hauge har også tidligere slitt med å vurdere det fortsatte spillet riktig nok. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 26.07.2010 19:09 Post subject: |
|
|
| Samtidig, når han først blåser - er det ikke da på sin plass å vurdere rødt kort til Stenvoll? Får man egentlig en mer "opplagt målsjanse" enn den han ganske effektivt forhindret i går, dog med god hjelp av Hauge? |
|
| Back to top |
|
 |
|