English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2010 19:20    Post subject: Reply with quote

Morsomt at du sitter og er indignert fordi han du har blitt lurt av Eggens medieutspill. Du er meg en god svenskevits.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.07.2010 19:26    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Journalist och journalist - det famösa uttalandet gjordes i en intervju av Thomas på RBKweb.

Det kan kanske diskuteras vem som är klovn. Det hade underlättat om människan uttryckte sig så att man slipper att tolka hans uttalanden till det motsatta av det han säger (Bradys tolkningsregel). Jag får ta till efterrättelse att när Eggen säger att Annan och Henriksen inte skall spela samtidigt så menar han att de skall spela samtidigt.

Slutt opp a PS, dette blir bare for dumt. Herregud. Du er sur fordi det viste seg at de fort kom til å spille samtidig, kan du ikke heller prøve å glede deg over at det (tilsynelatende) beste laget spiller, mønstret med de spillerne som treneren bener er i best form? Istedenfor å dra så dumme slutninger du gjør nå, det er rett og slett patetisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 20.07.2010 19:30    Post subject: Reply with quote

Nu förvränger du historien. Det var Erlendr som försökte att sätta dit mig för faktafel, när det är Eggen som är ute och cyklar. Jag skall dock erkänna att jag blev indignerad av Eggens ursprungliga uttalande som var mer än lovligt korkad.
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 20.07.2010 19:33    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Enligt godfotsteorin skulle antingen Annan eller Henriksen spela DM.

Ã… herregud. Hold opp!
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 20.07.2010 19:34    Post subject: Reply with quote

Jag är så klart glad för att Eggen har tagit till förnuft, men jag måste få lov att försvara mig mot osakliga attacker. Jag har fakta på min sida.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.07.2010 19:37    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Nu förvränger du historien. Det var Erlendr som försökte att sätta dit mig för faktafel, när det är Eggen som är ute och cyklar. Jag skall dock erkänna att jag blev indignerad av Eggens ursprungliga uttalande som var mer än lovligt korkad.

Nei jeg forvrenger ikke historien. Det ble bemerket i tråden at både innsats på trening, Eggens mulighet til å se alle i trening lenger, utelukkelser/tilgejgelig spillere og generell form sannsynligvis ville avgjøre hvorvidt de ville spilt sammen senere.

Dette påpeker Erlendr, noe som kanksje er litt billig, men så lenge "alle" andre her på forumet til enhver tid må flagge alt mulig man har skrevet tidligere så syns jeg det var kult gjort Razz

Deretter går du ut i en patetisk runde med at "man må ta alt Eggen sier omvendt etc" sutre sutre sutre, samtidig som du påpeker at ifølge godfotteorien skal Henriksen kun spille DM, noe som selvsagt ikke stemmer. Håpløst.

Nei du har ikke fakta på din side når du hevder at Henriksen ifølge godfotteori skulle kun spilt DM. Sjekk fakta om hvor han har spilt i oppveksten, han er ikke flaska opp på DM-plassen.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 20.07.2010 23:12    Post subject: Reply with quote

Storey:

Egentlig var jeg nysgjerrig på hvordan du ville reagere. De fleste her inne ville nok ha lagt seg flat og innrømmet å tatt feil, men utrolig nok går du til angrep på Eggen for hvordan han svarer ang. Annan vs Henriksen før han har hatt èn eneste trening med Annan tilstede.

At du i første omgang tolker det dithen at det ikke hersker noen tvil om at enten Annan eller Henriksen spiller er godt gjort.

At du i andre omgang nekter å innrømme feil er rent ut utrolig. Du må jo selv se hvor håpløst det er å diskutere med deg når du fører en slik debatteknikk? Det er sarkasme og ironi istedet for saklig argumentering den ene dagen, mens det er ville bortforklaringer og angrep på tredjeparter istedet for å innrømme "feil" den neste.

I henhold til artikkelen skrevet at Thomas har du fakta på din side når du påstår at Eggen velger enten Annan eller Henriksen. Likevel er det verdt å merke seg at Eggen også påpeker at det blir vurderinger knyttet til flere plasser, og jeg mener at det er naturlig å anta at uttalelsen ikke er så svart/hvit som du hevder. Både av hensyn til hvordan han ordlegger seg i artikkelen, men også noe så enkelt som erfaring med hvordan fotballen fungerer. Ting forandrer seg, og noen gang fort. At en fotballtrener forandrer mening fra juni til juli er knapt nok noe å kritisere han for, og jeg tør påstå at det er ren agendakritikk fra din side, noe du gjennomgående viser i postene dine.

Vil avslutningsvis få legge til at jeg slettes ikke er fornøyd med hvordan RBK under Eggen har opptrådt hittil. Det var lovende i de 10 første minuttene mot Kongsvinger, men så har laget falt tilbake til gamle synder som de slet med under Hamrèn. Rom ble ikke bygget på èn dag, men jeg hadde selv håpet på mer. I tillegg er jeg skuffet over at Moldskred og Winsnes får så mye tillit, men alternativene er vel ikke gode nok, så man kan også finne en forklaring der.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.07.2010 00:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror personlig at Eggen har ombestemt seg ang. Annan og Henriksen på banen samtidig.

Er egentlig ikke overrasket over at han ombestemte seg. Han er veldig bombastisk, men ting trenger ikke å være hugget i stein.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 01:05    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
http://msn.tv2sporten.no/fotball/cl/eggen-til-tv2-har-du-begynt-som-vaermelder-3252296.html

Etter treningen på hovedbanen var det en horde av pressefolk og fotografer som ville snakke med treneren. Eggen kjeftet på sin egen medieavdeling som ikke hadde organisert pressekonferanse, og kalte i stedet alle journalistene i en ring før han i flere minutter fortalte om laguttaket og forventningene til Linfield-kampen onsdag kveld. TV2 spurte forsiktig om hva som skjer om klubben mot formodning taper, og ryker ut av Europa.

- Det synes jeg var et usedvanlig dårlig spørsmål, det svarer jeg ikke på, sa Eggen, før han likevel fortsetter.

Hater å påta meg rollen som "djevelens" advokat, men med tanke på din opplagte antipati mot Eggen synes jeg dette sitatet ble tatt ut sin sammenheng. Presseseansen var jo humørfylt og godmodig, og Eggen og Wolden kjenner jo hverandre fra tidligere arbeider. I fare for å bli for konspiratorisk må jeg nesten spørre: er det tilfeldig at du har byttet ut "småkjeftet" med "kjeftet" i sitatet?

Peter, jeg er ikke ute etter å unnskylde de to siste kampene, men jeg er ute etter å nyansere bildet når enkelte plutselig konkluderer om Eggen, og samtidig addressere disse billige stråmennene (og hersketeknikkene) som enkelte er fryktelig glad i. Har for øvrig tidligere uttalt meg kritisk til hva man kan kalle "mediestrategien" til Eggen, og det er vel eventuelt bare Eggen selv som tror han er feilfri, selv om jeg tviler stort på akkurat det. Så det er ikke det, det handler om.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 01:14    Post subject: Reply with quote

Synes det hele så småkoselig ut, like som de fleste intervjuene jeg har sett med NAE den siste tiden.
Heldal har kanskje jobbet litt med saken, men ikke glem at en mye mere brautende NAE i sin tid ble en media-favoritt.
Han gir mye av seg selv og forventer mye av omverdenen kan man vel trygt si.
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 01:23    Post subject: Reply with quote

Eggen har nok et leit tilfelle av "lærer-syndromet". Fungerer bra rettet mot barn og unge, men ikke alltid like bra når det er voksne mennesker i andre enden. Det kan bli litt slitsomt i lengden, både for han selv og omgivelsene, men det er jo uansett sekundært i fotballsammenheng.

Stort sett så er jo Eggen en mediefavoritt, som du sier toreinar, selv om jeg skjønner veldig godt at unge journalister kan bli litt skremt når de skal "opp til eksamen".
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 15:54    Post subject: Reply with quote

Eggen tøyser med Volden

Eggen har det morsomt med Volden. Har du gått over te meterologisk eller? Very Happy
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 15:58    Post subject: Reply with quote

Du kan se at Wolden virker noe nervøs, og at han i etterkant ikke tar det hele 100% med et smil. Slik sett syns jeg Eggen kan roe seg ned litt mot urutinerte/ferske/ignorante reportere.

Samtidig skal det ikke mye tankevirksomhet til for å klekke ut bedre spørsmål enn det intetsigende pjattet han får servert i denne seansen. Slik sett kan man skylde seg selv, når man har en slik jobb og ikke gjør et bedre forarbeid.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 16:05    Post subject: Reply with quote

Det jo dette reporterne vil ha. Du skal ikke se bort ifra at en fyr som Wolden som kjenner til Eggen ganske godt stiller et spørsmål han vet fyrer han opp. "Hvilke konsekvenser får det hvis dere taper?" er et slikt spørsmål... Eggen får ventilert og Wolden får saken sin på sporten.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 16:12    Post subject: Reply with quote

Slikt er kun med og drar en hel yrkesgruppe ned i søla, og gjør verden mindre interessant for oss andre, som må se og høre på dumskap satt i system.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2010 16:15    Post subject: Reply with quote

Enig med Brady, kvalitten på spørgsmålene er generelt ret lave. Jeg har ingen problemer med at Eggen svarer som han gør. Svarene står i stil med spørgsmålene.

For at se hvor lavt det rent faktisk og muligt at komme, skal man selvsagt til USA:

http://www.majorleaguesoc...-ever/9890

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 16:36    Post subject: Reply with quote

Jeg klarte ikke å se hele. Helt fantastisk.

Heller ingen bombe at det er FOX som står bak.

Nok en dag der USA-antipatien min får seg en real boost. Flott!
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 21.07.2010 18:19    Post subject: Reply with quote

NAE visste ikke hvem Bråthen var når han gjorde comeback som trener. Bråthen måtte forklare at han var den nye 2. keeperen og NAE brukte feil fornavn på ham på de første treningene Smile
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 25.07.2010 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jeg legger Eggen på hylla, kommer bare dritt ut av kjeften på fyren.
longines
Veteran

PostPosted: 25.07.2010 22:17    Post subject: Reply with quote

Jeg håper ikke Kjernen blir fornærmet av den kommentaren.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.07.2010 22:18    Post subject: Reply with quote

Mange som blir fornærmet av det der ja, men klarer personlig ikke å hisseg meg opp over det i kveld. Hadde vært verre om det skjedde etter et tap. Det kommer nok en moderering fra Eggen i løpet av 15 timer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 25.07.2010 22:20    Post subject: Reply with quote

Når folk reiser på bortebane for å følge laget sitt, og bruker både tid og penger på å hjelpe laget til seier, fortjener de iallfall at laget står igjen etterpå og takker for hjelpen.

En ekkel og lite gjennomtenkt kommentar av NAE.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 25.07.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

Ikke helt gjennomtenkt nei. Synes det er greit hvis det blir litt bråk nå, og så håper jeg NAE forstår når han får roet seg ned etter kampen.

Klart man skal takke av supporterne.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 25.07.2010 22:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at kommentaren ikke var bra, av de grunnene du nevner Brady. Men jeg tror ikke han har noen vonde baktanker, og jeg håper derfor man ikke blir så fornærmet av det.
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 25.07.2010 22:29    Post subject: Reply with quote

Jaja, fyren var stressa. Tåpelig utsagn, men tar meg ikke nær av det.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 258, 259, 260  Next
Page 39 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb