English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Odds BK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.07.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Fakta er at kartet ikke matcher terrenget for Eggen supporterne ,som i hele vinter har vært uvillig til å innse at Eggen nødvendigvis var noen trollmann som kunne gjøre mirakler på kort tid og at derfor 2 år er alltfor kort tid til at det bør være aktuellt å endre kursen drastisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Om han er en trollmann eller ikke syns jeg faktisk det er altfor tidlig å konkludere med, da vi akkurat nå er inne i en transportetappe underveis i sesongen. Akkurat som kampen om den gule trøya i Tour de France ikke avgjøres før rytterne når fjellene, og formtoppen blir bygd opp til den tid, er det ikke før senere i høst at de store slagene skal stå for Rosenborg.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:07    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Fakta er at kartet ikke matcher terrenget for Eggen supporterne ,som i hele vinter har vært uvillig til å innse at Eggen nødvendigvis var noen trollmann som kunne gjøre mirakler på kort tid og at derfor 2 år er alltfor kort tid til at det bør være aktuellt å endre kursen drastisk.

Er du klar over at du m.fl. konkluderer nå i Juli? Det kommer helt sikkert til å svinge fra kamp til kamp i en god stund fremover og det blir så latterlig hvis konklusjonene skal gå frem og tilbake annenhver kamp frem til oktober. Det er ikke akkurat noe nytt at Rbk spiller laber fotball om sommeren. Det henger sammen med et forhåpentligvis høyere toppnivå i høst.

Hva sier du hvis vi kvaller til CL og gjør en god figur? Det er da fortsatt tenkelig? Snur du da, eller mener du fortsatt 2 år er for kort tid til å "endre kursen". Jeg regner vel egentlig med at du holder deg til konklusjonen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2010 14:12    Post subject: Reply with quote

Keenoir, med flere, krysser nok både armer og ben for at vi ikke skal komme så langt. Tenk om de må innrømme at Eggen har vært en braksuksess? Nei, det skjer nok ikke.

Ellers er det helt sinnssykt hvordan folk omtaler Eggen nærmest som en fiasko, etter 4-2-0 på sine 6 kamper. Det er null bakkekontakt å spore her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:14    Post subject: Reply with quote

Kristobal var jo skikkelig oppspilt etter kampen mot Lindfield. Virket oppriktig lykkelig og glad.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.07.2010 14:17    Post subject: Reply with quote

Dere konkluderte med Hamrèn i april og det ble av flere here inne sagt at nå skulle alt bli så mye mye bedre bare Eggen kom inn. Det som har skjedd er at vi har blitt dårligere og dårligere dess lenger han har trent oss. Forhåpentligvis snur det igjen ,men jeg er langt ifra sikker.

Jeg kan godt gi Eggen tid ,men at av deres viktigste argument i vinter for Eggen var at 2 år ikke var kort tid da Eggen ikke kom til å trenge tid og at det å legge om kursen var fullstendig uproblematisk. Den påstanden er ihvertfall bevist at ikke holder vann. Det gjennstår om noen av de andre påstandene holder vann. Uansett står jeg på mitt at det å ansette en trener med kun 2 år eller kortere perspektiv er ingen farbar vei for noen klubb.

Ã… hva hjelper det om vi er god i oktober hvis vi ryker ut av kvalikken i
juli?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2010 14:27    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Quote:
Det som har skjedd er at vi har blitt dårligere og dårligere dess lenger han har trent oss.

Slutt å gjenta denne latterlig dumme, unøyaktige og rett ut løgnaktige setningen! Det skjer ikke at dette blir en forumsannhet!
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:29    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Dere konkluderte med Hamrèn i april og det ble av flere here inne sagt at nå skulle alt bli så mye mye bedre bare Eggen kom inn. Det som har skjedd er at vi har blitt dårligere og dårligere dess lenger han har trent oss. Forhåpentligvis snur det igjen ,men jeg er langt ifra sikker.

Hehe, i helvete så mange totalt usaklige og dumme innlegg du kommer med for tiden.

1) Du sier at vi konkluderte med Hamren i April? Hva prater du om? Hamren ble ikke ansatt 1.Januar 2010, men i 2008. Denne slakten av Eggen etter 6 kamper kan ikke en gang sammenlignes med dette. Hamren ble kritisert over tid av en del av oss, men han fikk jaggu mer enn 6 kamper før vi var på han. Det var ikke før i 2009 at folk begynte å kritisere Hamren. Til tross for veldig svingende resultater i 2008.

2) Du sier at vi har blitt dårligere og dårligere. Hva prater du om? Er vi dårligere enn vi var i vår under Hamren? Jeg er uenig isåfall.

Quote:

Jeg kan godt gi Eggen tid ,men at av deres viktigste argument i vinter for Eggen var at 2 år ikke var kort tid da Eggen ikke kom til å trenge tid og at det å legge om kursen var fullstendig uproblematisk. Den påstanden er ihvertfall bevist at ikke holder vann. Det gjennstår om noen av de andre påstandene holder vann. Uansett står jeg på mitt at det å ansette en trener med kun 2 år eller kortere perspektiv er ingen farbar vei for noen klubb.

Bevist ikke holder vann? Beviset er altså en vurdering basert på 6(!) kamper, hvor vi forøvrig enda ikke har tapt. Du har latterlige krav til bevis hvertfall.

Du har blitt litt av en type i det siste Keenoir. Jeg klarer hvertfall ikke å ta deg seriøst lenger. Så mye rare og lite gjennomtenkte innlegg du har skrevet her de siste 6 månedene. Dine "bevis" er basert på så tynn suppe at jeg blir flau. Du bruker altså 6 kamper som bevis for at Eggen ikke er den rette løsningen for 2 år. Gratulerer.

Last edited by longines on 19.07.2010 14:42; edited 5 times in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.07.2010 14:34    Post subject: Reply with quote

Klarer vi CL-kvalik i år er det nok like mye fordi det er en av tidenes letteste kvaliker for laget som at det er fordi det er nettopp Eggen som sitter på benken - grunnlaget ble jo uansett lagt av Hamren.

Men altså: Faktum er at Eggen ikke har gjort det bedre enn Hamren, og han har vært langt i fra å levere det fyrverkeriet av festfotball folk tok for gitt ville komme bare han kom tilbake. Det er der vi konkluderer, vi (eller, i hvert fall ikke jeg) har faktisk ikke nevnt noe som helst om resultatmål - det virker å være det siste halmstrået dere nå griper etter for å kunne si at vi konkluderer for tidlig.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:40    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Kristobal var jo skikkelig oppspilt etter kampen mot Lindfield. Virket oppriktig lykkelig og glad.

Den kommentaren er både barnslig og et slag under belte.
Alle som er glad i Rosenborg var trist pga den kampen. Men det mange av oss ser er hvor lite energi spillerne har, og det midt oppi CL kvalik.
Vi skal ikke ned mange hakk før vi sier bye bye til både CL og EL.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:41    Post subject: Reply with quote

Synes du dette vitner om en person som ikke er oppspilt?

kristobal wrote:
Ellers så savner jeg Larse65...

Jeg ble jo hudflettet (av andre forumsfolk) da jeg antydet at han kanskje ble borte herfra hvis det ikke ble så bra som han trodde.

Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65
Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2010 14:44    Post subject: Reply with quote

Det har vært en klar bedring offensivt etter at Eggen tok over, skal jeg si deg, Bakklandia. Spesielt har det fungert mye bedre på kant, hvor Lustig og Dorsin har vært svært delaktig. Grunnen til at mange sitter med et annet inntrykk, er at uttellinga har vært ganske varierende, samtidig mangler de fleste orken for tida. Med en Prica i form, ville nok hæla ha nærmet seg taket. Det blir.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.07.2010 14:46    Post subject: Reply with quote

longines wrote:

kristobal wrote:

Jeg ble jo hudflettet (av andre forumsfolk) da jeg antydet at han kanskje ble borte herfra hvis det ikke ble så bra som han trodde.

Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65 Larse65Larse65Larse65

Har du sett noe til Larse65, da? Hmm?
Ryujin
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

longines wrote:

kristobal wrote:

Jeg synes dette vitner om en person som pga sitt stå sted ble hetset av Eggen supporterne, for Kristobal fikk mye piss fra dere.
Alle vi som var mer realistiske fikk mye piss fra dere.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
longines wrote:

kristobal wrote:

Har du sett noe til Larse65, da? Hmm?

Nei, hva så?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.07.2010 14:50    Post subject: Reply with quote

Altså hadde Kristian rett - igjen! Jeg ser for øvrig ikke en person som er oppspilt, jeg ser en person som konstanterer fakta! For Larse er, som forventet, borte! Han har ingen sett siden KIL-kampen omtrent!

Last edited by Bakklandia on 19.07.2010 14:54; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.07.2010 14:53    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det har vært en klar bedring offensivt etter at Eggen tok over, skal jeg si deg, Bakklandia. Spesielt har det fungert mye bedre på kant, hvor Lustig og Dorsin har vært svært delaktig. Grunnen til at mange sitter med et annet inntrykk, er at uttellinga har vært ganske varierende, samtidig mangler de fleste orken for tida. Med en Prica i form, ville nok hæla ha nærmet seg taket. Det blir.

Dårligere uttelling = dårligere lag! Med bedre uttelling klarer man å drepe kamper tidligere og dermed ha mer kontroll!

Men jeg setter pris på at folk hjelper til med å understreke hvor laget er blitt dårligere, også fremover på banen. Det gjør oppgaven min enklere.

(det er for øvrig absolutt ikke noe styrketegn for at lag at de er så til de grader avhengig av en spiller for at dte skal bli mål i kampene deres.)
longines
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:53    Post subject: Reply with quote

Hvis han bare hadde konstatert fakta, så ville han skrevet en enkel linje om at Larse65 ikke var å se. Men når man spammer nicket hans 20 ganger, så vitner det for meg om en oppspilt og glad person.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:56    Post subject: Reply with quote

larse had it coming, sier jeg bare.

Forøvrig er jeg mye enig med kristobal i denne saken, men venter til vi blir utslått fra europacupen med å konkludere, evt ut august for serien.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 14:58    Post subject: Reply with quote

Gi Eggen og laget tid.

Spillerne har blitt kjørt skikkelig på trening, og har spilt mange kamper.

Det haster med å få inn spillemønster som kan heve makspotensialet til laget. Denne delen av spillet manglet i tiden under Hamrèn, og det var heller ingen fremgang å spore under våren. Laget er også svekket, gjennom salgene av Tettey og Sappara. Etter mitt syn er ikke dette laget av god, gammel RBK-standard. Det er fremdeles veldig avhengig av at Prica er i form og spiller, samtidig som en annen av spissene blir vist tillit tydeligvis ikke holder mål, eller er ute av form eller mangler selvtillit.

Jeg er fornøyd med at Skjelbred har blomstret under Eggen, det gleder meg veldig, da det har vært frustrerende å se hans manglende utvikling de siste årene. Det er helt klart at Hamrèn ikke maktet å få det beste ut av Per.

Glem hva som kunne skjedd om Eggen hadde startet tidligere etc. eller Eggen versus Hamrèn.

Nå har vi Eggen, den beste treneren som har vært i Rosenborg og norsk klubbfotball gjennom tidene. Selv om vi ikke skulle lykkes med CL-kvalik eller gull i TL, så trenger man ikke å konkludere med at Eggen var utgått på dato.

Denne stallen har klare mangler. Man har solgt noen av de beste spillerne, slanket stallen og erstattet flere spillere med juniorer, samtidig som det ikke er hentet inn solide forsterkninger. Hamrèn hadde sannsynligvis rett når han før sesongstart sa at stallen var svekket vis a vis fjorårets.

Om noen skal kritiseres, så er det klubbens styre og daglige ledelse, ikke minst sportslig, som har ansvaret for klubbens strategi. DET ER DE SOM DELER UT KORTENE EGGEN SKAL SPILLE MED. Og på den pokerhånda er det ikke fire ess, for å se det sånn.

Det er vel overgangsvindu nå snart, er det ikke? Eneste vi vet er at kanskje Demidov drar, og at han kan bli erstattet av en Adecco-spiller.

Stikk fingeren i jorda. Dagens RBK skal være fornøyd med å vinne TL med dagens stall, og laget er fremdeles inne i et generasjonsskifte. Jeg ser ikke at RBK har noe å gjøre i CL rent sportslig sett, og heller ikke Eggen er noen mesterkokk som kan lage gourmemåltider av spikersuppe.

Slik jeg ser det så har klubbens administrative satsing gått utover klubbens sportslige satsing, og nå behøver klubben å kvalifisere seg - på tross av kvaliteten på dagens stall - for at denne satsingen av administrasjonen skal kunne opprettholdes.

Skutle hevdet at skulle man generere mer inntekt så måtte administrasjonen vokse. Det er riktig, men da må det også finnes et marked å vokse i. Fotball er ikke et marked med et vesentlig vekstpotensiale i Trøndelag eller Norge. I Norge er det et null-sumspill, hvor den ene vinner der den andre taper. I Trøndelag holder vel alle med Rosenborg, fra nyfødte som får hjemmeshekkla Rosenborg-drakt i dåpsgave til sjuende far i huset. Klubbens satsing må sålede rettes mot marked hvor RBK har vekstpotensialet, hvilket vil si internasjonalt. Men RBK har ingen medie- og salgsstrategi rettet mot utlandet. De få engelskspråklige artiklene som er lagt ut på rbk.no ville ikke fått bestått på en ungdomsskole-eksamen, og vi ser jo hvor suksessrike klubben er ifht. integrering og videresalg av spillere fra eksotiske strøk.

Klubben oppnådde fantastiske resultater på 90-tallet. Det skyldtes geniet Eggen. Han fikk laget til å overprestere år etter år. Denne suksessen genererte store summer, men klubbens styre og ledelse har ikke evnet å forvalte denne økonomiske arven så godt som man skulle ønsket. I årene etter Eggen forfalt klubben sportslig, slik at trenere som ikke var spesielt gode ikke kunne forhindre at laget etter jvert presterte i stil med kvaliteten på den øvrige organisasjonen. På samme måten som at de fleste trønderske bedrifter, som ansetter trøndere, er best på det de er gode til, i trøndelag. Ikke Norge, definitivt ikke Europa. Hamrèn evnet å skape prestasjoner, men ettersom klubben ikke hadde hatt sportslig suksess på lang tid, som kunne generere inntekter som kunne dekke kostnadene til en voksende organisasjon, så fikk dette konsekvenser ved at en spiller som Tettey ble solgt. Og at halve laget snart har kontrakter med ett år igjen av kontraktstiden.

Se lagets prestasjoner i denne konteksten. Skulle Eggen ta laget til CL og TL, og RBK ikke driter seg ut i CL, så har bønnestengelen nesten vokst inn i himmelen. Skulle vi vinne TL men ikke kvale inn til CL, så er vi mer eller mindre der vi var i fjor, på tross av spillersalg, slanking av stallen og generasjonsskifte. Og det er der vi bør ligge, såfremt RBK også får noen kamper i EL. Ingen skal laste Eggen for noe, om det er dette som blir det sportslige resultatet sesongen 2010.

Hvis mangel på CL-spill fører til inntektssvikt, så burde man diskutere nedskjæringer som ikke påvirker sportslig satsing. Og man burde igjen diskutere styret og kvaliteten på sportslig apparat og ledelse, og årsaken til hvorfor Torbjørnsen ikke lengre speider for RBK og hva dette får å si for spillerlogistikken.

Dette er mine tanker etter en kamp som RBK-Odd. RBKs form her og nå er som et bilde i en film, et glimt av et større hele. Eggen setter bare farve på noen av scenene i filmen, men han har hverken regissert begynnelsen eller slutten.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2010 15:19    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Dårligere uttelling = dårligere lag!

Over tid kan man begynne å konkludere i den retningen, men det er ennå for tidlig. Det jeg synes å se, er at Eggen er i ferd med å skape et lag som vil score mer enn det de gjorde under Hamrén. Spesielt kommer vi oftere rundt på kant og til gode skuddposisjoner rett utenfor 16-meteren. Vi kommer til å bli massive foran mål utover sensommeren og høsten. Bare vent og se.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 16:55    Post subject: Reply with quote

- På TV-bildene kan man ikke se om ballen er ute eller ei, slår RBK-treneren fast.

http://fotball.aftenposte...174764.ece
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2010 16:56    Post subject: Reply with quote

hehe ja det er litt unødvendig uttalelse av Eggen. Regner med han ikke har sett bildene, eller gjør et forsøk på å få fokus over på seg selv istedenfor på Dorsin. Smile
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2010 17:10    Post subject: Reply with quote

Tenker på det samme. Selvsagt tøvete av Eggen å si, da bildene viser at ballen faktisk var ute. Men jeg tror også han gjør det for å verne svensken, litt som Fagermo gjorde for Kovacs da han scoret det verdensberømte målet mot Brann.

På en annen side, godt at noen smeller til litt mot Bohinen, som sitter på sin skyhøye moralhest på grunn av aktiv jobbing mot juks i Stabæk og dømmer andre klubber.
Sylta
Veteran

PostPosted: 19.07.2010 17:26    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Tenker på det samme. Selvsagt tøvete av Eggen å si, da bildene viser at ballen faktisk var ute.

Bildene viser ikke om ballen er helt ute eller ei, men kun at over halvparten av ballen var ute.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb