| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 19.07.2010 01:26 Post subject: |
|
|
dette spillet er definitivt ikke godt nok for cl, men det går jo an å håpe at det bedrer seg... og jeg tror ikke situasjonen hadde vært så veldig forskjellig uansett hvem som hadde vært trener nå (kanskje hvis eggen (eller en annen) hadde vært det siden januar, men det er umulig å vite).
når det gjelder serien leder vi jo tross alt med tre poeng og vi er fortsatt uten tap (og bare ett tap på de siste 46 seriekampene) så selv om vålerenga har vært gode i det siste har vi en helt annen stabilitet så jeg tror de skal få slite veldig for å slå oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 19.07.2010 01:29 Post subject: |
|
|
| Det første som må gjøres tror jeg er å endre intensitetsnivået på treningene tilbake til Hamrén-nivå. I en så tøff periode gagner det oss virkelig ikke å trene så hardt, men slik jeg har forstått det har spillerne allerede sagt i fra om dette. Det er en grunn til at vi har vunnet så mye på slutten, og det er at vi har spist og trent riktig, noe som har gitt oss mer krefter på slutten av kampene. Eggen skjønner vel også dette, så jeg forstår ikke helt hvorfor det har blitt gjort. Men han har vel sine grunner. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 19.07.2010 01:32 Post subject: |
|
|
På papiret så ser det bra ut, men det er ikke så enkelt i praksis. Det offensive og defensive henger ofte sammen. Så det er ikke så enkelt at en trener fikser det defensive, så kan den andre pynte på med det offensive. Eller som Kristobal mente at Hamren ville gjøre, ordne det defensive i år en og det offensive i år to. Pent på papiret, fungerer ikke slik i praksis.
Det er uansett viktig at den treneren som får tid til å gjøre forandringene som trengs, er klar og tydelig på sin egen filosofi. Hvis ikke blir det fort bare en fortsettelse av Hamren-stilen.
Last edited by longines on 19.07.2010 01:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.07.2010 01:36 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | Personlig har jeg hatt forventninger om at vi får bedre sving på angrepsspillet, og jeg forventet en vesentlig sløvere forsvarsorganisering. Status etter seks-sju kamper er vel at jeg bommet på begge deler. Ser få eller ingen forskjeller på det vi gjør for tiden, i forhold til den siste tiden med Hamrén. Altså har vi overrasket positivt defensivt, mens vi har overrasket negativt offensivt. Ingen "Hva var det jeg sa?" fra min side, med andre ord. |
Omtrent der jeg befinner meg foreløpig også.
Kan gjerne føye til at jeg hadde trua på at overganger/kontringer ville bli utført mere helhjertet.
Men ser klare begrensninger i spillermaterialet/spillervalget.
Selv med samme valg av spillere fremover har jeg fortsatt trua på fremskritt. Men må tilføye at jeg hadde spillere som Olsen,Sellin,Moldskred(i bedre form enn nå),Traore(hva har skjedd her?) og Prica i form i tankene.[/quote]
'Quote var fra Hedon,s forrige innlegg. Noe jeg gjør feil når jeg siterer fra andres innlegg ser jeg..
Når det gjelder innlegget jeg ble sitert på, synes jeg det ble tatt litt ut fra sin sammenheng. Kanskje er det mere sakelig å sitere hele innlegget noen ganger? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.07.2010 01:47 Post subject: |
|
|
| Warrick Brown wrote: | | Det første som må gjøres tror jeg er å endre intensitetsnivået på treningene tilbake til Hamrén-nivå. I en så tøff periode gagner det oss virkelig ikke å trene så hardt, men slik jeg har forstått det har spillerne allerede sagt i fra om dette. Det er en grunn til at vi har vunnet så mye på slutten, og det er at vi har spist og trent riktig, noe som har gitt oss mer krefter på slutten av kampene. Eggen skjønner vel også dette, så jeg forstår ikke helt hvorfor det har blitt gjort. Men han har vel sine grunner. |
Kan det tenkes at Eggen med vilje legger inn en knallhard treningsperiode nå for å bygge form inn mot høsten og dens utfordringer? Kanskje det er derfor at Rosenborg alltid var et høstlag før i tiden? Ikke vet jeg, men har selv stusset på alt snakket om økt intensitet osv. Jeg klarer ikke å se for meg at det ikke skal være mål og mening med et slikt markant skifte iallefall. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.07.2010 01:53 Post subject: |
|
|
jrgn, som jeg skreiv i et tidligere innlegg;
Tror Eggen gambler på at knallhard trening skal gi et løft når det gjelder, men at dette kan slå litt negativt ut på kort sikt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.07.2010 01:54 Post subject: |
|
|
| longines wrote: |
.....
Hvorfor klubben heller ville vente til 1.Juni kan man jo lure på, men smart tror jeg ikke det var.
..... |
Det er jo selvsagt fordi de ønsket og gi grunntreningsperioden til Hamrén da de hadde større tiltro til ham enn Eggen, noe jeg var helt enig med dem i..
For sesongen før var jo svært god fysisk sett.
Hva forventet jeg av Eggen?
Personlig forventet jeg ingenting, jeg visste det ville bli vanskelig.
Men jeg hadde fremdeles håp, å håpe var at den defensive tryggheten skulle fortsette og samtidig krydres med Eggens angrepsfotball.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid.
Last edited by Ballahl on 19.07.2010 01:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 19.07.2010 01:54 Post subject: |
|
|
Jeg tror det samme som deg jrgn, og jeg mener det forklarer mye:
1) De gode tendensene man så mot KIL, kom blant annet fordi spillerne hadde mye futt i beina. Dette vil komme tilbake i enda større grad når spillerne har enda mer futt i beina og i tillegg er bedre kjent med Eggens prinsipper.
2) Det forklarer hvorfor Eggen er så lite bekymret som han er.
3) Det er en logisk framgangsmåte. Sommeren er tross alt den perioden NAE har til rådighet for å legge et grunnlag for høsten.
Ryker vi mot Linfield kan denne taktikken naturligvis kritiseres, men vi ryker da ikke mot Linfield??  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.07.2010 01:56 Post subject: |
|
|
NEI, vi ryker ikke mot Lindfield. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 19.07.2010 01:57 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: |
Ryker vi mot Linfield kan denne taktikken naturligvis kritiseres, men vi ryker da ikke mot Linfield??  |
Jeg håper ikke det. Men som jeg skrev, når det låser seg for dette laget offensivt, har det ingenting å si hvem som står på andre banehalvdel. Det kunne like gjerne vært kvinnelandslaget som sto på andre siden. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 19.07.2010 02:01 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | jrgn, som jeg skreiv i et tidligere innlegg;
Tror Eggen gambler på at knallhard trening skal gi et løft når det gjelder, men at dette kan slå litt negativt ut på kort sikt. |
Jeg også tror nok at det er noe slikt. Det er ikke et ukjent fenomen å legge inn en knallhard periode midt i sesong for å skape en formtopp til når det gjelder. Det forutsetter dog at man anser seg selv som såpass god at man kan tåle en slik periode uten at det går utover alt av resultater i denne perioden.
I håndballens verden er dette et utbredt fenomen, Byåsen og Larvik f.eks, de kan legge inn knallharde perioder midt i sesong for å skape en topp når de møtes, eller når de skal ut i E-Cup. De er dog såpass suverene at de kan tillate seg sånt, forskjellen for de er at vinner med 10 istedenfor 20 mål. Ikke uavgjort mot Linfield og Odd. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 19.07.2010 02:01 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | longines wrote: |
.....
Hvorfor klubben heller ville vente til 1.Juni kan man jo lure på, men smart tror jeg ikke det var.
..... |
Det er jo selvsagt fordi de ønsket og gi grunntreningsperioden til Hamrén da de hadde større tiltro til ham enn Eggen, noe jeg var helt enig med dem i..
For sesongen før var jo svært god fysisk sett. |
Ballahl, du har mange informative innlegg og plukker opp mye info når det gjelder talenter, kuriositeter osv, men du har en tone i innleggene som impliserer at du kjenner til alle fakta. Hvordan i all verden vet du at Hamrèn fikk fortsette fordi man hadde større tiltro til han enn Eggen?
Glemmer du helt at man hadde en avtale med SvFF, og at det i lange tider var usikkert om Eggen var villig til å være vikar? At Rbk hadde større tiltro til Hamrèn enn Eggen er i hvert fall nederst på min liste over årsaker til at Eggen ble innsatt så sent som han ble, men jeg vet jo ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.07.2010 02:24 Post subject: |
|
|
Jeg vet selvsagt ingenting jeg heller, det gjør ingen av oss på dette forumet, i de fleste saker faktisk.
Det er slik jeg tolket situasjonen.
Jeg har heller ikke datoene klare foran meg (avtale med SvFF, usikkerheten rundt Eggen).
Det jeg vet er at:
1) Eggen tilbydde sine tjenester tidlig, RBK sa klart nei til ham som en langsiktig løsning.
2) Hamrén var hovedtrener for RBK vinter og vår 2009/10. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.07.2010 02:25 Post subject: |
|
|
Det var åpning for å slippe Hamrèn første januar ,men av fornuftige årsaker valgte heldigvis klubben å ikke gjøre det. Det som er skummelt for tiden er at tendensen under Eggen er særdeles negativ da vi faktisk for tiden blir dårligere og dårligere for hver kamp og det gjelder både i angrep og i forsvar. Ingen kan kopiere Eggen selv ikke Eggen og jeg håper klubben endelig forstår dette og ikke prøver på det lenger. Det er fortiden og hører hjemme der og så lenge klubben ser bakover istedenfor fremover kommer vi til å slite.
Den andre bekymringen er at skadefrekvensen etter at Hamrèn sluttet har økt drastisk og forutenom Skjelbred er det flere enkeltspillere som leverer dårligere idag enn hva dem gjorde under Hamrèn. Beste eksemplet er kanskje Iversen. Videre ser en at den fysiske formen etter kun kort tid har blitt drastisk forverret og det i den viktigste perioden av sesongen. Det er på å tide å begynne å se fremover som sagt og gi slipp på fortiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.07.2010 02:34 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Ingen kan kopiere Eggen selv ikke Eggen og jeg håper klubben endelig forstår dette og ikke prøver på det lenger. Det er fortiden og hører hjemme der og så lenge klubben ser bakover istedenfor fremover kommer vi til å slite. |
Ingen grunn til bekymring, det er nettopp derfor han ikke får mer enn ut 2010 sesongen.
Angående kommabruken eks:
Det er satt et mellomrom først, også komma..
| Quote: | | ... Hamrèn første januar ,men av fornuftige årsaker ... |
Det riktige er først komma også mellomrom..
| Quote: | | ... Hamrèn første januar, men av fornuftige årsaker ... |
Siden longines tok det opp..  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.07.2010 02:49 Post subject: |
|
|
Her er det jammen skrevet mye rart etter kampen var ferdig. Kritikken mot Eggen gjelder flere ting, som jeg kan gå gjennom en etter en.
Det defensive har visstnok blitt så dårlig. Hvor mye skapte Odd? Nesten ingenting, og selvmålet var av den litt bisarre sorten. Det hintes til at det under Hamrén nesten ikke ble skapt målsjanser mot oss, noe som er helt feil å si. I mange kamper under Hamrén hadde vi marginer med oss i den defensive biten. Det eneste må være at motstanderne nå får flere muligheter til å kjøre overganger mot oss, men det er kun positivt. Det betyr at vi har ballen mer, at vi har større trykk mot motstanderen, og at sjansene til å score mål blir større. Ettersom motstanderne ikke har ballen kan man også argumentere med at man slik sett er enda tryggere defensivt.
Det offensive skal ikke ha blitt bedre. Her er jeg også uenig, da jeg ser konturene av noe gjennom kombinasjoner og løp. Jeg ser også oftere bra individuelle prestasjoner enn før.
Spillet totalt sett er for dårlig sies det. Joda, vanskelig å være uenig i det, men det kan enkelt forklares med mange kamper tett inntil hverandre og en tung treningsperiode. Samtidig har ikke Eggen hatt altfor lang tid på treningsfeltet. Bakklandia påstod f.eks. at han hadde 3 uker under VM, noe som vel er feil ettersom spillerne hadde 2 uker ferie. Treningsmengden er nok slik fordi det er i høst vi skal være på vårt beste, og vi trenger sommeren på å bygge et bedre grunnlag. Flere sier at det ikke trengs, men her stoler jeg på Eggens erfaring fra tidligere år og hva som trengs for å prestere i CL. Og selv om vi ikke spilte all verden i dag, var vi tross alt klart bedre enn Odd, som knapt hadde en sjanse, mens vi hadde flere store og muligens ble snytt for straffe i tillegg. Vi burde ha vunnet.
Jeg er dog enig i kritikken av at Moldskred og Winsnes får spille kamp etter kamp. Prestasjonene bør iallfall snart vise seg hos disse to. Håper at Eggen har sett noe under trening som tilsier at det snart løsner, slik det også gjorde for Trond Egil Soltvedt på 90-tallet, etter mange elendige kamper den første tiden i klubben.
Til slutt må jeg si at jeg syns det er merkelig å lese hvordan enkelte går til frontalangrep på Eggen etter kun en håndfull kamper, på en tid der vi er inne i en tung treningsperiode, etter at vi har vært det beste laget i samtlige obligatoriske kamper vi har spilt, og der vi har fått full pott i alle kamper med unntak av den siste mot Odd. Er spillet likedan i slutten av august og vi er slått ut av Champions League etter en dårlig/middelmådig innsats, skal jeg være med på kritikken, men frem til da har jeg liten forståelse for det ondsinnede slurvet som enkelte har skam nok til å skrive ned. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.07.2010 02:56 Post subject: |
|
|
| Jeg veit ikke, men det virker som om det har blitt mindre interessant her mens jeg har vert borte. Er tilbake for a short while nå for å si at dette var en sørgelig kjedelig kamp. Og så forsvinner jeg tilbake til skiftarbeidet og alkoholen (separert), enjoy folkens. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 19.07.2010 03:06 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | | Jeg veit ikke, men det virker som om det har blitt mindre interessant her mens jeg har vert borte. Er tilbake for a short while nå for å si at dette var en sørgelig kjedelig kamp. Og så forsvinner jeg tilbake til skiftarbeidet og alkoholen (separert), enjoy folkens. |
Kondolerer.
Brady, veldig bra oppsummert.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.07.2010 09:13 Post subject: |
|
|
Brady, kan du gi eksempler på "ondsindet slarv" i denne tråden?
| jrgn wrote: | | Det er ikke et ukjent fenomen å legge inn en knallhard periode midt i sesong for å skape en formtopp til når det gjelder. |
Nei, men det er jo nå det gjelder. Jeg tror også vi slår Linfield, men AIK er ingen walk-over. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.07.2010 09:24 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Ryker vi mot Linfield kan denne taktikken naturligvis kritiseres, men vi ryker da ikke mot Linfield??  |
Vi røyk vel ikke mot Qarabagh heller? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.07.2010 09:32 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | knerten_10 wrote: | | longines wrote: | | senador, blir du ikke lei disse helt meningsløse innleggene? |
Alle fora bør ha noen som er (for) kritiske. Synes Senador er et bra bidrag jeg. |
Det er ikke det at han er kritisk som er problemet, men det at han aldri argumenterer for seg.
"Winsnes suger...."
"Moldskred er bæsj...."
"Eggen er en klovn...." |
Jeg har flere ganger argumentert for at Winsnes burde holdt til i lavere divisjoner. Men siden du ikke har fått det med deg skal jeg gjenta det, slik at du får det på trykk.
Temposvak spiller uten duellstyrke. Mister ballen lett og klarer ikke å reparere feil. Dette blir en katastrofe mot bedre motstand enn det vi ser nå. Defensivt blir RBK flere hakk dårligere med han på banen grunnet det jeg sa først. Mot Odd så vi det samme, han har ikke nok hurtighet til å gjøre RBK bedre. Han var ikke god nok i en alder av 28, men plutselig god nok i en alder av 34. Det sier sitt..
Når det gjelder Moldskred har jeg vært en av de mest tålmodige på dette forumet. Gi han muligheten over tid, men jeg ser at han ikke har spilt godt.
Når det gjelder Eggen har jeg mer eller mindre vært nøytral.
Konklusjonen er jo at du selv er usaklig. Jeg har aldri sagt det du kommer med og du har tydeligvis ikke lest innleggene mine godt nok. Tynn suppe fra deg, Longines.
Videre er du sikkert kjempe fornøyd med 1-1 mot Odd hjemme på Lerkendal. Kjempe flott forestilling der vi kjører over et verdensklasse lag fra Skien. Peter Kovacs og Simen Brenne er jo to verdensklassespillere, så jeg forstår jo godt at RBK klarte bare 1-1. Kjempe bra spilt.
Ikke minst 0-0 mot Linfield var jo helt fantastisk. Den må jo legges ut på Youtube som en av de store bragdene RBK har gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 19.07.2010 09:55 Post subject: |
|
|
Svak kamp..andre omgang var begredelig helt fram til siste ti.
Moldskred er svak, men synes Ivers var værre. I allefall fram til han ble trukket litt bak. Moldskred jobber og kommer i allefall til sjangser. Iversen virker bare tung og sliten.
Savner Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 19.07.2010 10:12 Post subject: |
|
|
| knøtten wrote: | Iversen virker bare tung og sliten.
| Sånnn blir man når man etter mange år på sofaen begynner å trene. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 19.07.2010 12:04 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Synes også Annan virker usikker, synes det rimer dårlig med Eggens go' fot-ideologi å tvinge Annan til å være mer offensiv: Han er ekstremt god i den rollen Hamrén ga han, og han bør selvfølgelig fortsette i en helt lik rolle. |
Tror nok ingen prøver å få Annan til å bli OM, men han bør jo lære seg å slå noen gode pasninger fremover en gang i blant...  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.07.2010 13:36 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Brady, kan du gi eksempler på "ondsindet slarv" i denne tråden?
|
Det var ikke myntet på deg, Henning, men et par andre som jeg føler satt bare og ventet på å kunne trekke sammenligninger mellom Eggen og Hamrén. Ondsinnet fordi man har en agenda som brukes på et altfor tidlig tidspunkt av sesongen, og slarv fordi man romantiserer det som skjedde tidligere i år, og nedvurderer det som skjedde i går, samtidig som det hele krydres med feil opplysninger som at Eggen hadde hele VM-pausen til å drille laget. |
|
| Back to top |
|
 |
|