English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentatorer og eksperter på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 54, 55, 56  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 24.04.2010 18:58    Post subject: Reply with quote

Angående Carlsen, hva er det som får deg til å tro at NRK kan ha andre regler enn "det normale arbeidslivet"? Ifølge wikipedia er han ikke ansatt i NRK, men leies inn som frilanser.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.04.2010 19:06    Post subject: Reply with quote

Er det sånn det er blitt nå, ja. Det var jeg faktisk ikke klar over. Men det stemmer vel godt overrens med at Geir Helljesen gikk av med pensjon i fjor, som 70-åring.

Det som fintet meg ut var rett og slett nettopp det faktum at Carlsen fortsatt er der, 3 år etter pensjonalder (han var for øvrig også yngre enn jeg trodde han var.) Men okei, da dreit jeg meg ut der.

Men resten stemmer, og det betyr at Scheie nok fortsatt har fire år igjen som kommentator, med mindre noe speiselt skulle skje.
kristobal
Legende

PostPosted: 24.04.2010 19:20    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli smått oppgitt over Arne jeg også ja. Han var og er jo en legende, men der han tidligere var den både engasjerte, kunnskapsrike, oppvakte og korrekte kommentatoren tar jeg meg stadig oftere i å irritere meg over en hel masse feil. Og der han tidligere beklaget dypt og inderlig hver gang han sa noe galt, så fortsetter han nå ufortrødent videre og parerer eventuelt med "hvis jeg skulle ha sagt noe annet, så mener jeg naturligvis..." dersom noen påpeker feilene.

I dag var det Diego hele veien fra start til mål. Det var gult til Hulsker for filming, det var Sven-Göran Eriksen og mye mer. Trist men sant.

På vinteren er det de samme frasene om Olaf B. Bjørnstad som vant hoppuka i 53/54, gjentatt skryt til den norske dommer Anton Dahl fra Kautokeino eller Nils Livland fra Svene, som bruker skalaen og alltid har rett og så videre Smile

Pensjoner deg nå Arne. Det har du fortjent!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
schmoo
Junior

PostPosted: 30.04.2010 00:08    Post subject: Reply with quote

sakset denne fra VGD:

http://msn.tv2sporten.no/...96836.html

At den mannen er TV2s hovedkommentator er faenmeg utrolig.. Her scorer Forlan et avgjørende mål i ekstraomganger i en europeisk semifinale, og kommentator blir stum? lønnstrekk!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.04.2010 00:28    Post subject: Reply with quote

Synes han var dårlig jeg og ,men merket ikke at han var spesielt partisk og virket ikke akkurat særlig kunskapsrik når det gjaldt Liverpool.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 30.04.2010 02:54    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke så rart at du ikke merker at han er partisk når du er Liverpool-supporter.

- Torgeir Børven
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 08:36    Post subject: Reply with quote

Enig med Keenoir her. Slik jeg oppfattet det synes jeg ikke Alsaker hadde noen problemer med å være nøytral, tross at han er erklært Liverpool-supporter. Akkurat som forventet, siden jeg oppfatter ham som en meget profesjonell type.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 01.05.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

schmoo wrote:
kommentator blir stum?
??
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.05.2010 04:02    Post subject: Reply with quote

Hva tror dere om Christian Paasche som fotballkommentator?
Kan faktisk ikke komme på kamper hvor han har kommentert..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 04.05.2010 18:36    Post subject: Reply with quote

Prica "raser" mot partiske TV2-kommentatorer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.05.2010 18:40    Post subject: Reply with quote

Prica Tommel'n opp!
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 16.07.2010 21:26    Post subject: Reply with quote

Roar Stokke, fotballkommentator?

Hvordan kan Roar Stokke være en fotballkommentator? Jeg har faktisk til gode å noen gang høre ham kommentere selve kampen. Om det står i stillingsinstruksen til en fotballkommentator at han skal synse om sjelslivet, tankene, hensiktene og følelsene til aktørene er Roar Stokke i absolutt verdensklasse. For oss som ønsker en kommmentator som faktisk kommenterer kampen er han i bunnsjiktet. Jeg må pent innrømme at jeg hører hjemme i sistnevnte kategori. I tillegg er jeg av den oppfatning av at de som ønsker synsing og spådommer burde gjøre som Saera Khan; ringe spåkone, ikke se Champions League.
For å få litt kjøtt på beinet tenkte jeg å høre samtlige minutter med tomprat mellom Rosenborg - Linfield. Les videre for å se mine oppdagelser.

Forhåndstomprat:
Roar ønsker oss hjertelig velkommen til Belfast, Nord-Irland og hjemmebanen til Linfield. For de av oss som ikke har fulgt så nøye med kan Roar informere om at det er andre runde i kvalifiseringen til Champions League. Det konkluderes i forkant at Rosenborg med sitt nivå, og Steffen Iversen i sin "midte"(?) bør gå videre over to kamper. Roar legger kjapt til at det skal spilles først, noe som virker å være vanlig i de fleste fotballkamper. Vi som ikke kjenner så godt til Linfield blir informert om at spillerne er unge og sultne. Roar er også spent på om Rosenborg vil få til det offensive igjen under Eggen. En liten prat om Karrabakk følger, før vi blir introdusert for nummer ni, storscorer Peter Thompson. Han må vi se opp for, han scorte mange mål for tre sesonger siden. Dommeren er fransk og et ubeskrevet blad. Vi blir informert om at Linfields hjemmebane Windsor Park har kapasitet til tyve tusen tilskuere, men at snittet er på femten hundre. Deretter følger en gjennomgang om hvem som ikke sitter på benken til Rosenborg, før vi er klar for avspark. Vi får også hurtig vite hvem som spiller på det norske laget, da de navnene er enklere å uttale. Som en siste tilleggsbit kan det nevnes for de som var i tvil om at man her spiller for tredje kvalifiseringsrunde i sjampions lig.

Vi er i gang!

De først ti minuttene:
- Roar forteller hvem vi bør se opp for på Linfield. Spennende leksjon i hvordan man uttaler engelske navn. Mulgru og Baaaiilii.

- En liten seanse om Traores spilletid.

- Knut Torbjørn forsøker å snakke litt om spillet.

- Roar kan fortelle oss at Steffen som vanlig gjør jobben sin, og at Markus Henriksen har ny VM-frisyre. Knut Torbjørn snakker om at Henriksen minner om tyske Thomas Müller, og håper at Henriksen utvikler spillet sitt med fokus på dybdeløp og målfarlighet.

- Roar forsøker å kommentere spillet, men mister interessen og forteller oss heller litt om de unge Linfieldspillerne, og keeperens bakgrunn fra Southamptånn. Det informeres om at høyest betalte spiller har 250 000,-, ellers studerer og jobber de ved siden av fotballen. Selv synes jeg 250 000,- er grei uttelling på en hobby. Det snakkes litt om kontrasten mellom de høyest gjaserte på Linfield og Steffen.

- Knut Torbjørn kommer med en god analyse om hvordan RBK ønsker å spille og i hvilken formasjon de har lagt seg. Roar snakker om at Linfield spiller for ambisiøst da de spiller på fot, og mener at Rosenborg vil få i gang gode kontringer. Noe annet vil overraske ham. Det snakkes litt om det sterke og trege midtforsvaret til Linfield. Roar virker å ha fulgt Linfield tett ettersom han har stor kunnskap om de forskjellige spillerne og særlig deres alder. Rosenborgs resept i kveld blir å komme rundt på kant og skape overtall. Nok en gang snakkes det om alderen til Linfields unge mannskap, og da spesielt attenårige Burns store hjerte for Linfield. Vi har nå spilt i fem minutter.

- Roar forteller, og Knut Torbjørn forklarer. Roar har litt fakta om Moldskred på lager. Det nevnes at Rosenborg etter seks spilte minutter ikke har klart å ta noe tak på kampen mot amatørene fra Linfield. Linfield trener for øvrig bare på ettermiddag og kveld, noe Roar mener er en ulempe. Et lite foredrag om Linfields økonomi, før Roar kommenterer litt spill. Interessen er kjapt mistet til fordel for nok et foredrag om unge Burns. Det opplyses at Linfield får applaus fra hjemmepublikummet, men de har jeg ikke oppdaget enda.

- Roar kan fortelle oss at Annan har blitt tatt ut på Guardians VM-lag, og at det blir spennende å se ham forsøke å omstille seg til norsk hverdag igjen. Det skal en profesjonell fotballspiller takle og bør takle sier Roar. Vi får et glimt av Pete Thompson. Pistol-Pete som supportenere kaller ham ligger og lurer på blindsiden. Jeg vet ikke hva blindsiden er, men Pistol-Pete liker å ligge der sier Roar. Han kalles Pistol-Pete fordi han skyter kjapt, og ikke bare fra hofta! Det opplyses at han virkelig vet hvor målet står. Sånn midt på den korteste streken i hver ende av banen. Mensamedlemskapet til Pistol-Pete er på vei i posten.
10-20

- Knut Torbjørn analyserer og forklarer litt om kampen så langt. Roar snakker litt om nivåforskjellen og Rosenborgs muligheter for ballbrudd. Den andre Burns (til opplysning 24 år) har muligens hatt musikktimer da han er med på notene. Det nevnes igjen at keeper Blaainii kom fra Southamptånn.. og at han nå er i den britiske fotballs skyggeside. Man får heller ikke noe gratis på Linfields hjemmebane, noe som ikke er rart da de tross alt betaler sine beste amatører en kvart million i året. Pengene må jo komme fra et sted, og et gratis stadion er dermed noe upraktisk.

- Knut Torbjørn analyserer og forklarer. Roar mener at slår man ballen på den lengste stolpen vil motsatt kant kanskje komme inn. Pete Thompson jobber i motsetning til den tidligere informasjoen om slapp innsats mye hjemover.

- Knut Torbjørn analyserer og forklarer. Roar forteller litt om Gamst Pedersens landslagsdebut i 2004 mot Nord-Irland. Roar mener å vite at spill her er så stort og viktig for klubben Rosenborg at spillerene vil merke det. Roar bemerker også at Annan ble overrasket over at en trener stopper spillet hans på trening, og det kalles spillerutvikling i høyeste potens. Baiili har forresten over tusen kamper og en ryddig pasningsfot.

- Roar vil bli overrasket om Linfield ikke sprekker da de trener halvparten så mye som Rosenborg, og at hjerte for drakten ikke vil holde over to kamper. Knut Torbjørn påpeker at Linfield i timer trener like mye som RBK.
20-30

- Dommeren blir for første gang under kampen nevnt, han har sett en situasjon. Det nevnes igjen at Blaaiinii var i Southamptånn, og det samtidig som Claus Lundekvam. Knut Torbjørn forklarer og analyserer litt om Henriksens spill så langt. Laauuvry som er rundt tyve år har et stort potensial mener Roar.

- Knut Torbjørn forteller om viktigheten av å vende hurtig med lange pasninger mot mannsmarkeringsorienterte Linfield. Roar forteller om Linfields merriter, mens Knut Torbjørn fokuserer på spillet. Roar mimrer litt om Karrabakk og møtene mot Bohemians og Shelbourne tidlig på 2000-tallet.

- Roar mener å vite at Pistol-Pete har studert Robben da han får tildelt et frispark, han kan også informere om at ballen ikke heter jubulani [sic]. Knut Torbjørn forteller litt om Lustigs styrke på hodet. Roar mimrer litt om Eggens forrige CL-kamp i 2002. Det var kjekkere før.

- Roar mener at Annan er heldig og burde ha vært sendt av for stygg albuebruk i ansiktet til en Linfieldspiller. Tull og tøys, soleklart rødt kort sier Roar, men er det noen som ikke mukker er det spillerene i fotballens bakgård Linfield. Linfield består av arbeiderklassegutter som studerer og jobber ved siden av fotballen. Igjen nevnes det at de best betalte har ca 250 000,- i året. Knut Torbjørn forsøker å forklare situasjonen, men blir avbrutt av Roar som triumferende sier at han sa det innledningsvis. "Slike situasjoner skiller klinten fra hveten og de aller beste spillerne også Knut Torbjørn og at du tar den der type utfordringer, men akkurat det jeg mener er at det slaget i ansiktet bak der er så unødvendig og at det kan du ikke forsvare med kvartfinale i verdensmesterskapet". Knut Torbjørn forsøker å være diplomatisk, men blir avbrutt av Roars nyfunne interesse for spillet.

30-45

- Roar mener at vi ikke har sett tempoforskjeller enda, og at det ikke skal avgjøres etter nitti minutter, men to ganger nitti minutter. Roar forteller oss litt om andre norske klubber i Europa, og hans tiltro til at Nils Arne Eggen tar RBK hele veien.

- En feilpasning fra Moldskred som Henriksen spurter etter for å rydde opp i fører til beskjed fra Roar om at unge Markus er på etterskudd. Forståelig nok kan man ikke få med seg hva som skapte situasjonen mens man forteller om en av Linfields store helter. Mens han fortsatt snakker om Henriksen nevner Roar at dette er den ubarmhjertige hverdagen etter VM-suksessen i Sør-Afrika, jobben skal gjøres og det er ikke stilkarakterer i fotball. Tenker man da på den VM-inspirerte hårsveisen?

- Noel Baily er nesten arbeidsledig sier Roar. En får håpe at det er på banen og ikke utenfor da mine kilder sier at Baily ikke tjener mer enn 250 000,- i året. Det kan også være det Roar mener med at Linfieldspillerne går sultne.

- Knut Torbjørn får snakke i flere sekunder sammenhengende, før Roar gjentar det samme. Unge Lustig kjører seg fast. Det er mye ungt her i dag.

- Dommeren blåser i en duell Steffen er røff i, og tv-produser fokuserer på situasjonen ved å vise repriser og nærbilder av Steffen, som gir dommer beskjed om at han er heller uenig i avgjørelsen. Roar er opptatt med en monolog om Rosenborgs måluttelling i serien, særlig mot de nyopprykkede lagene og at han savner det offensive kjennetegnet på Rosenborg. Forståelig at han i tillegg ikke rekker å få med seg situasjonen hvor Steffens albue finner veien til nærmeste Linfieldspillers kjeve. Steffen er jo uansett trønder og har ikke spilt kvartfinale i VM, og dermed var det nok ikke tilsiktet uansett, vi lar situasjonen passere.

I det førtitredje minutt stanses opptaket og jeg skrur av TV-apparatet. Hjernen min har dessverre ikke plass til mer tomprat, kunstpauser og monologer om gamledager.

Konklusjon:

1. Roar Stokke er ikke en kommentator, men historieforteller/synser. Viasat vil i fremtiden i sine programblad endre på Roar og Knut Torbjørns roller.
"Vi sender onsdag returoppgjøret mellom Rosenborg og Linfield i andre kvalifiseringsrunde av Champions League. Roar Stokke forteller og synser, mens Knut Torbjørn Eggen forklarer og analyserer. I pausen vil dere få ti sekunder med apen Bobo som viser høydepunkter."

2. Anthony Annan har fått en negativ utladning etter kvartfinale i VM, han tar dette ut ved å albue Linfieldspillere i ansiktet. Enda godt han ikke tok en jafs.

3. Markus Henriksen er etter festdager med ny VM-inspirert frisyre tilbake i hverdagen. Henriksen må også lære at å rydde opp i andres feil fører til at du stiller deg i et dårlig lys hos Stokke.

4. Linfieldspillerne er sultne, flere av dem tjener under 250 000,- i året. I tillegg må de utelukkende trene på ettermiddag og kveld. Amnesty er varslet.

5. Linfields keeper har spilt i Southamptånn, og det samtidig som Claus Lundekvam. For keeperens skyld får vi håpe at de ikke delte annet enn gardebrode.

6. Jeg bruker altfor mye tid på å skrive om fotball.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 16.07.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Stokke ER en god kommentator, men mistet mye respekten for han etter det han sa om Annan i går. Han var så bastant i uttalelsen om at Annan skulle bli utvist at jeg ble sjokkert.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 16.07.2010 21:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri forstått hva som er galt med Roar Stokke, en av mine favoritter. Ville vært drit kjedelig om kommentatorene oppførte seg som statiske roboter. Jeg liker når Roar Stokke snakker litt rundt et emne. Dessuten har han en behagelig stemme å høre på, i motsetning til f.eks Alsaker som høres ut som en kråke.

Last edited by longines on 16.07.2010 22:07; edited 1 time in total
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 16.07.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

Min drøm er å kunne se kamper UTEN noen form for idiotisk kommentering. Heldigvis har jeg tilgang til Sverige og kunne se VM med minst mulig kommentarer Smile Særlig når vi ser jubelscener der de deler ut poklaer etc, så prater de oss høl i hue. Kan vi ikke få nytene bildene og lydene fra publikum uten deres viss vass?
Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 16.07.2010 23:37    Post subject: Reply with quote

Aldri i livet om jeg hadde overlevd med Stokke som TL-kommentator, men som CL-kommentator er han litt av stemninga. Hører litt hjemme når jeg benker meg foran TV-en.

Om han er god kommentator? Nææh. Hanj mangle denj ellementære roen for å være en strålende kommentatorr.
Han er ikke alene om det i Norge. Det er trøsten.

Oddis wrote:
Min drøm er å kunne se kamper UTEN noen form for idiotisk kommentering. Heldigvis har jeg tilgang til Sverige og kunne se VM med minst mulig kommentarer Smile Særlig når vi ser jubelscener der de deler ut poklaer etc, så prater de oss høl i hue. Kan vi ikke få nytene bildene og lydene fra publikum uten deres viss vass?

Ja. Norske kommentatorer elsker å prate. Derfor jeg ELSKER svensk TV.
Tror de undervurderer seernes evne til å bruke øynene og overvurderer vår interesse for gammel historie igjen og igjen. Repeteringer er kjedelig.

Lurer på om blinde er fornøyd med TV-kommentatorene...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.07.2010 02:02    Post subject: Reply with quote

Roar Stokke er blant landet dårligste kommentatorer og en kjenner en blir glad hver gang Eggen får slippe til, både KTE og Torbjørn.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 17.07.2010 02:08    Post subject: Reply with quote

For noen år siden likte jeg Stokke godt, men nå har jeg en drøm om å se Rbk i CL med upartiske og faglig sterke kommentatorer. Når man i utgangspunktet er mer enn vanlig engasjert i en kamp er det slitsomt med to kommentatorer som er like tente og følelsesladde.

Jeg skulle gjerne hørt på Myhre og Langli fremfor Stokke og Eggen, selv om også Langli kan bli vel dramatisk.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 17.07.2010 11:07    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:

Roar Stokke er ikke en kommentator, men historieforteller/synser.

Fantastisk beskrevet, Strand, og jeg kunne ikke vært mer enig. Han elsker sin egen stemme, har notert ned på forhånd hva han skal snakke om, lite opptatt av å følge med på selve fotballspillet når det ikke er målsjanser og drar konklusjonene sine 'fort og gærli'.

For meg dreper Roar Stokke opplevelsen av å se en fotballkamp, og drar konsentrasjonen vekk fra det som skjer på banen.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 17.07.2010 13:35    Post subject: Reply with quote

Takk!

En kan vel kort si at det bør være med kommentatorer som dommere: de gjør seg aller best når du ikke legger merke til de. I motsetning til hva Alsaker, Semb og Stokke tror så vil folk primært se fotball. Kommentator bør ikke bli hovedaktør, og skal han bli det må han være jævla dyktig (Heggelund).
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 17.07.2010 14:38    Post subject: Reply with quote

Haha, veldig bra innlegg Strand, keep up the good work!
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 17.07.2010 15:45    Post subject: Reply with quote

Beste fotballkommentatorer i landet:

1. Morten Langli.
2. Øyvind Alsaker.
3. Thor Eggen.
4. Roar Stokke.
5. Magnar Kvalvik.
6. Kjell Roar Kaasa.

Sikkert en god del som er uenig med meg, men disse kommentatorene synes jeg er best å høre på. De er alle også gode faglig, kanskje bortsett fra Kaasaa. Langli er klart best i Norge.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.07.2010 16:26    Post subject: Reply with quote

Thor Eggen passer bedre som brølape enn kommentator Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 17.07.2010 16:27    Post subject: Reply with quote

Liker bare stilen hans. Sterk faglig er han også. Smile
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 17.07.2010 16:42    Post subject: Reply with quote

Ronaldo93 wrote:
Beste fotballkommentatorer i landet:

1. Morten Langli.
2. Øyvind Alsaker.
3. Thor Eggen.
4. Roar Stokke.
5. Magnar Kvalvik.
6. Kjell Roar Kaasa.

Sikkert en god del som er uenig med meg, men disse kommentatorene synes jeg er best å høre på. De er alle også gode faglig, kanskje bortsett fra Kaasaa. Langli er klart best i Norge.

Ettersom Per Jarle Heggelund mangler kan jeg ikke ta listen seriøst! Eller har du kanskje ikke sett så mye serie a? Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 54, 55, 56  Next
Page 30 of 56

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb