View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 14.07.2010 23:21 Post subject: |
|
|
Når jeg skrev Dorsin var det i frustrasjon over innsatsen i denne kampen. Han skal såklart bli i RBK  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2010 23:24 Post subject: |
|
|
Håper virkelig ingen mener dette var bedre enn Quarabagh. Meg bekjent skal vel dette laget være en del svakere også. Herregud sier jeg bare, flau opptreden og elendig spill både fremover og bakover.
Ørlund 3.
Lustig 4 - Prøvde litt.
Stasdgaard 4 - Ok minus.
Demidov 1 - Rundlurt av rødhåra småfeit idiot.
Dorsin 1 - Teknikk som en stolpe, utallige frispark mot, elendige innlegg.
Annan 2 - Burde vært utvist.
Traorè 2 - Skjønte ingenting.
Winsnes 1 - Kan knapt beskrives.
Henriksen 2 - Treig, uteknisk.
Iversen 3 - Tung, en kreativ pasning.
Moldskred 2 - Prøvde et par ganger.
Strand 5 - VÃ¥r desidert beste. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.07.2010 23:30 Post subject: |
|
|
Det håper jeg også.
Spørsmålet er hvorfor enkelte syntes å se klare eggenske trekk allerede etter 12 minutter av comebackkampen, mens de en måned senere klager på at han har fått for lite tid.
Jeg vet innmari godt at dette ikke er slik Eggen ønsker å spille. Det er ikke slik Hamrén ønsker å spille heller, slik fjorårets Qarabagh-kamper heller ikke var. De brøt med hvordan laget oftest framstod i sine gode perioder.
Jeg synes ikke Hønefoss-kampen 16. mai stod mye tilbake for KIL-kampen, selv om sistnevnte ble skrytt langt mer opp i skyene av enkelte.
Og ja, laget har i sum faktisk scoret rimelig greit med mål under Eggen, og jeg har satt pris på et bedre overgangsspill i flere av kampene.
Det er bare noe med at denne genierklæringen av Eggen som foregikk både før han ble ansatt og rett etterpå var i overkant.
Jeg undrer på om kanskje man også bør stikke fingeren i jorda og se på hva slags spillermateriell vi rår over (særlig når vi mangler to viktige brikker som i dag, eller en viktig brikke som i Qarabagh-kampene i fjor).
Jeg synes Hamrén fikk alt for mye kritikk etter noen dårlige kamper på dårlige baner i vår, og jeg syntes forventningene til Eggen var overdrevne.
En del gode ting har vi sett, i dag så vi ikke dem. Det er synd, men en viktig påminnelse om at kanskje Hamrén gjorde en god jobb selv på oppsigelse, tross alt. Jeg tror vi høvler over dette laget på hjemmebane. Problemet i dag var ikke først og fremst presisjon og tempo framover, men at vi ga motstanderen alt for mye tid i sitt spill slik at vi knapt fikk et brudd eller en overgang. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 14.07.2010 23:37 Post subject: |
|
|
Dette er bare rævva. I følge adressa fikk rosenborgspillerne ropt "who are you?" etter seg av lindfieldsupporterne på veg inn i garderoben. Godt sagt! Det virker som spillerne er helt tom for krefter. Håper ikke Eggen i iveren etter å forbedre prestasjonen til neste uke kjører et knallhardt treningsprogram. Det trengs muligens litt aktiv restitusjon mellom kampene nå. Eggen rekker uansett ikke å gjøre så veldig mye på den lille tiden han har her så det kan være like greit å kanskje forholde seg til det som er av ferdigheter og sprite opp med noen prinsipper og innsatsvilje. Frykter at vondt kan bli værre ved å gi full gass fremover ved at spillerne forblir i kjelleren mellom kampene.
Dette var uansett rett og slett en fantastisk elendig forestilling. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.07.2010 23:42 Post subject: |
|
|
Hvorfor tok det så lang tid før det andre byttet kom, Eggen? |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 14.07.2010 23:42 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
En del gode ting har vi sett, i dag så vi ikke dem. Det er synd, men en viktig påminnelse om at kanskje Hamrén gjorde en god jobb selv på oppsigelse, tross alt. |
For å være helt ærlig, så var denne kampen bare en ny påminnelse om at det Hamren har bygd opp her over to år, rett og slett ikke holder mål utenfor norges grenser. Dette laget har langt mer Hamren preg enn Eggen preg over seg. Hadde Eggen blitt ansatt i vinter hadde vi antagelig vært langt lengre fremme i forhold til NAE sin spillestil. Men blant annet du, mente at det ville være bedre om han kom i sommer, slik at han ikke fikk sette så stort preg på laget, men heller flyte videre på Hamren sitt verk. Du fikk viljen din, og varen er levert. Gratulerer. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 14.07.2010 23:44 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Hvorfor tok det så lang tid før det andre byttet kom, Eggen? |
Amen. Olsen er jo en mann etter Eggens hjerte også. En smule uforståelig. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2010 23:48 Post subject: |
|
|
Longines, det handler like mye om spillere som mangler hurtighet, bevegelighet og teknikk. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 14.07.2010 23:59 Post subject: |
|
|
Ronaldo93 wrote: | 2mas wrote: | Hvorfor tok det så lang tid før det andre byttet kom, Eggen? |
Amen. Olsen er jo en mann etter Eggens hjerte også. En smule uforståelig. |
Ã… bytte spillere altfor sent er jo et av Eggens postulater...
Ære være Nils Arne, men dette er faktisk en av de tingene jeg husker kunne være irriterende. |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 15.07.2010 00:00 Post subject: |
|
|
Tenk på det, bortsett fra Moldskred har vi ingen spillere som er utpreget raske i dagens startellever. I internasjonal fotball nytter det ikke med stillestående, trege spillere lenger.
Fart har blitt mye viktigere internasjonalt de siste årene. Vi har Bakenga og Olsen på benken, men bortsett fra farta er det ikke rare greiene de bidrar med heller.
Edit: Glemte såklart Stadsgaard i midtforsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 15.07.2010 00:15 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Longines, det handler like mye om spillere som mangler hurtighet, bevegelighet og teknikk. |
Amen til den. Diskusjonen er inne har blandt flere har sporet litt av og opphøyer trenere til trollmenn. En trener er selvsagt viktig men spillergruppen er den viktigste faktoren i regnestykket. Jeg vil påstå at vi har blitt trenet av en god trener i Hamren, og vi blir trenet i dag av annen god trener i NAE. Begrensningen ligger i dag, etter mitt syn, i en noe grå spillerstall. Slik jeg ser det er internasjonal fotball, men også den norske, blitt mer kynisk og organisert. Det stiller høyere krav til at lag trenger spillere som kan passere pressledd og skape ubalanse gjennom ferdigheter med ball. Dem ser jeg ikke mange av i dagens RBK... |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 15.07.2010 00:21 Post subject: |
|
|
Strand slakter innsatsen etter kampen:
- Slår vi ikke dette laget har vi ingenting i Champions League å gjøre, tordnet RBK-kapteinen til TV 2 Sporten etter 0-0 mot lille Linfield i Belfast onsdag kveld.
- Det er ikke noe storlag, helt klart et lag vi bør slå. Vi gjorde en dårlig prestasjon her i dag.
http://msn.tv2sporten.no/...49492.html
Strand har selvfølgelig helt rett, og er det en spiller som har lov til å si nå sånt i media nå er det han. Han gikk foran med et eksempel og prøvde faktisk. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.07.2010 00:23 Post subject: |
|
|
Utrolig at folk ikke forstår hvorfor toppnivået vårt var høyere før, til og med i de dårlige åra 2005-2007 (minus 2006): Helstad. Braaten. Tettey. Storflor. Skjelbred. Spillere med:
* bevegelighet
* hurtighet
* teknikk
* HØYT TOPPNIVÅ
NÃ¥ har vi Henriksen, Iversen, Prica, Winsnes, Strand, Moldskred og Olsen...
I Valencia-bragdene hadde vi: PCS, Tettey, Traorè og Sapara, dvs. hele midtbanen. På topp var Iversen og Konè også bevegelige og med høyt toppnivå.
Men neida, la oss forvente at Hamrén skal gjøre gull av gråstein og få et lag med gråe, kjedelige og trauste spillertyper til å spille festfotball. Hamrén spilte sikkert så godt som går an med dette kjipe mannskapet. Kudos for det! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.07.2010 00:31 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig med deg på dette området, knerten. Det er ikke internasjonalt snitt over dette laget. Ikke på noen som helst måte.
Trøsten får være at vi heller ikke noe utpreget raskt lag da Eggen ledet oss forrige gang, men det gikk jo bra den gang. Skammelsrud, Strand og Berg på midten, Hoftun og Bragstad der bak. Men kjappe på sidene, det var vi. |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 15.07.2010 00:32 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Utrolig at folk ikke forstår hvorfor toppnivået vårt var høyere før, til og med i de dårlige åra: Helstad. Braaten. Tettey. Storflor. Skjelbred. Spillere med:
* bevegelighet
* hurtighet
* teknikk
* HØYT TOPPNIVÅ
NÃ¥ har vi Henriksen, Iversen, Prica, Winsnes, Strand, Moldskred og Olsen... |
Er helt enig med deg, med et lite spørsmålstegn bak Storflor . I tillegg har vi mistet Sappara, som hadde sin styrke i pasningsspillet. Litt traust nå synes jeg,...litt lite flair!! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.07.2010 00:41 Post subject: |
|
|
Jeg glemte selvsagt Sapara, som absolutt skal være med der. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.07.2010 00:47 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg er helt enig med deg på dette området, knerten. Det er ikke internasjonalt snitt over dette laget. Ikke på noen som helst måte. |
Nettopp. Spillerne vi hadde den gang da hadde internasjonale kvaliteter. Helstad gikk senere til fransk toppliga, det samme med Braaten og Tettey. Storflor var, tross en haug elendige kamper mot svak motstand, til tider briljant i CL. Skjelbred er en internasjonal spillertype av natur (tjener på å ha medspillere som er det samme), Sapara likeså.
Henriksen er en meget god spiller med stort potensiale, men ingen internasjonal type ennå. Iversen er bra, men trenger hurtighet og bevegelighet rundt seg. Prica er bra i TL, men floppet i PL. Winsnes, Strand, Moldskred og Olsen er kapitler for seg selv, og Traorè virker dessverre aldri å bli den spilleren jeg håpet han kunne bli etter Valencia-kampene for noen år siden.
Eggen vil nok komme til å gjøre dette laget bedre offensivt, det er det liten tvil om, men jeg tror dessverre maksnivået har en grense pga. spillermaterialet, som mangler kvalitetene vi snakker om. Nils Arne Eggen med spillere som Helstad, Sapara, PCS, Tettey, Storflor, Iversen tror jeg hadde vært helt fantastisk å se.
For om dette laget aldri blir noe sprudlende, offensivt lag av natur, så er det ikke treneren sin skyld. For en trener bedre på offensiv samhandling finnes knapt på kloden, der er NAE i verdensklasse. Det kan hende vi blir det (altså sprudlende, offensivt lag) til en viss grad, men som sagt tror jeg grensen går et sted grunnet mangel på beveglighet, hurtighet og teknikk i spillergruppa. Hoftun etc. har en jobb å gjøre her. |
|
Back to top |
|
 |
LinfieldBlue Junior
|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.07.2010 01:12 Post subject: |
|
|
Spillerne kan jo mye bedre enn dette, og til tross for at jeg sa det samme før kampen(e) mot Quarabag i fjor, så føler jeg meg trygg på avansement etter hjemmekampen. Nå har vi hjemmekamp til slutt og 0-0 fra før, Linfield kan ikke forsvare seg videre, de må også score i likhet med oss. Men det er skuffende å se feriementaliteten råde i kampene for tiden. Til tross for slappe perioder har de greid å slå Alta, Sandefjord og LSK, men man har ikke kjørt over noen av dem. Det er også en velkjent sak at man som spiller får mer kick jo flere tilskuere man spiller for. Mot Alta var det vel 3000 eller så, mot Sandefjord var vi vel helt nede på 12 000-tallet i en seriekamp og borte er det sjeldent den store støtten å hente.
RBK spiller sjeldent en dårlig kamp når stadion er tilnærmet eller helt full. Desverre blir det garantert glissent mot Linfield også, og kanskje også mot Odd på søndag. Det er sikkert håpløst av meg å anta noe slikt, men jeg mistenker at tenningsnivået til spillerne synker hvis det er laber interesse rundt kampene. Men de er proffesjonelle, godt betalte spillere som skal klare å motivere seg for å gi en fokusert prestasjon med et minimum av dedikasjon og ytelse uansett motstand.
Jeg mistenker også at en del av guttene (spesielt de utenlandske og de mer påholdne som Moldskred) har fått litt kultursjokk i forbindelse med Nils sin inntreden. Han er seg selv i veldig stor grad og er en svært markant personlighet, som kan virke litt overveldende for noen. Hamrèn er strømlinjeformet profesjonell på grensen til det parodisk anonyme, Nils er frittalende og karismatisk på grensen til overkill. Som den legenden og institusjonen i skandinavisk fotball Nils Arne er, kan det nok også være slik at noen av spillerne har litt høye skuldre. Gjør du noe som er i strid med gamlefars teser får du jo et umiddelbart "STAAAANS!" _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 15.07.2010 02:05 Post subject: |
|
|
Tja...
det dreier ikke seg bare om spillernes kvalitet...
For et tiår siden pleide Rosenborg å være en respektert outsider med en stall som besto av spillere som senere floppet i utlandet [egentlig hvilken eks-RBK spiller ikke floppet? Carew og... delvis Steffen?]
Hvordan kunne de slå noen storlag og generelt sett holde sitt mot hvem som helst, på tross av en relativt svak stall, mens nå spiller de 0-0 mot Linfield, røk ut mot Quarabaq og sleit til og med mot færøiske ekspeditøre og studenter? [dominanse eller ikke, trengte RBK en straffe...]
Er det bare et problem med evner?
Eller blir spillere knust av det psykologiske presset? Folk har jo smakt Europa-fotball før og de krever mer, spesielt etter noen lange år med altfor lite eller ingenting...
Før var det "nok" å delta, men etter Storhetstida er det ikke nok lenger... Gruppespillet, et par seiere og hvorfor ikke tredjeplassen?
Dette synes jeg er det som er feil med laget... Forventninger...
Og, selvsagt, et forferdelig kjedelig og grått spillemønster...
P.S. Eggens "debut" lurte mange [meg og], men jeg tror nå det var mer Kongsvingers fjollete forsvarspill enn noe annet... Målfester tok slutt mot den første motstanderen som hadde nok fornuft og ikke gi RBK masse bakrom... |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 15.07.2010 02:44 Post subject: |
|
|
Jeg er overbevist om at dette ikke handler om dårlige spillere uten internasjonalt snitt.
Her handler det definitivt om mentale sperrer. Spillerne vet at det både for klubben, de selv, fansen og for alle rundt klubben er viktigere enn noen gang å få være med i CL.
At spillerne ikke gidder er heller ikke noe å snakke om. Demidov sto langt bedre i kampen mot LSK enn han gjorde her. En seriekamp er uviktig i forhold til disse enkeltkampene vi skal gjennom i CL-kval.
Vi klarer ikke å skape tempo i spillet. Presisjonen i pasningene er plutselig blitt elendig. Bevegelsene er ikke gode nok. Mange naturlige innøvde bevegelser uteblir.
Jeg skal godta at vi ikke innehar spillere med internasjonalt snitt hvis vi gjenskaper den type spill vi har på vårt beste i TL, og fremdeles blir effektivt stoppet av et middels forsvar i Europa. Her handler derimot alt om at egne gode prestasjoner ikke blir gjenskapt. Ikke at motstanderen stopper oss fordi de er gode defensivt.
Vi har en alvorlig case. En mental case. Hvor er han dansken med det jævlige etternavnet når vi trenger han? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.07.2010 03:27 Post subject: |
|
|
RBKalle, Iversen spilte nesten 150 kamper for Tottenham. Kanke akkurat si at han floppet. Floppet Bjørnebye? Leonhardsen? Heggem? Tettey?
Mange tidligere RBK-spillere som ikke har floppet i utlandet. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|