| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
andrezinho Veteran

|
Posted: 10.07.2010 21:19 Post subject: |
|
|
| Hjemme fra kamp. Stemmen er fullstendig borte, og vi leder serien med fem poeng! NYDELIG! |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 10.07.2010 21:35 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Feil. Utifra ikke bare kampene hans i rbk, men også treninger kan man trygt slå fast at ikke Demidov er "teknisk veldig god" i tippeligastandard. Han er derimot en midtstopper med god teknikk. |
Du mener det, alle trenerne han noensinne har hatt (+faren..) mener noe annet.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Poenget mitt har hele tiden vært at jeg anså at dette var et offensivt bytte i denne kampen, noe jeg også klargjorde med å si at jeg antar spillerne har fått beskjed om å være mer offensive siden vi spiller mot et meget redusert lsk-lag. |
Hva spillerne har fått beskjed om eller ikke har da vitterlig ingenting med selve byttet i seg selv å gjøre. Den beskjeden ville de jo eventuelt ha fått uansett.
Godt med seier! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.07.2010 21:54 Post subject: |
|
|
Jeg har aldri hørt "alle trenerne han ha hatt" si at gutten ha meget god teknik i tl-standard. Hva faren mener er jo rimelig uinteresant. Mamma mener fortsatt jeg kunne blit proff, ikke mange som er enige
Jeg bryr meg faktisk ikke så mye om hva folk har uttalt om hans teknikk, men jeg har sett den, og jeg er ikke imponert. Og jeg mener definitivt at han ikke har meget god teknikk i tl-sammenheng som midtbanespiller. Som midtstoper derimot har han meget god teknikk i tl-standard.
Hva spillerne har fått beskjed om eller ikke har da vitterlig ingenting med selve byttet i seg selv å gjøre. Den beskjeden ville de jo eventuelt ha fått uansett.
Så du mener at evner er underordnet? det er jo nettop det som er poenget mitt. Det kommer inn noen med større offensive evner... Altså kan har de evner til å gi bedre offensive bidrag hvis de får beskjed om det.
I mine øyne (og dette har jeg argumentert for i lang lang tid her) er Demidov bittelitt for dårlig som midtstopper(dog har det bedret seg, og han ernå en dyktig midtstopper) og han er en heller middelmådig midtbanespiller. Han flyter på lederegeskaper og en voldsom innsats, men evnene skorter det på som midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 10.07.2010 22:09 Post subject: |
|
|
Så du mener at evner er underordnet? det er jo nettop det som er poenget mitt. Det kommer inn noen med større offensive evner... Altså kan har de evner til å gi bedre offensive bidrag hvis de får beskjed om det.
De offensive evnene til spillere dukker opp i de rollene de bekler best. Altså, for eksempel er Per Ciljan svært god offensivt som indreløper o.l, bedre offensivt enn Lustig i den rollen (åpenbart), men ta så og sammenlign de to på høyrebacken - der er det Lustig som med sine store klyv fremover på banen vil vise seg farlig offensivt. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.07.2010 22:23 Post subject: |
|
|
| Og når man ikke har et stort press mot seg, men heller er de som utøver presset, og man trenger mål, da er det fornuftig å endre litt på rollebildet. Vi trengte ikke et anker som stod som er rent skjold og tok imot foran forsvaret, for det var ikke så mye å ta imot. Derimot så trengte vi mer kraft framover og bedre kvalitet på pasninger og løp. Og sette inn Strand for Demidov var trekket. Jeg anser det som et offensivt bytte. |
|
| Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
Posted: 10.07.2010 22:45 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Lurer på hvor mange hundre ganger du har skrevet dette på dine 1800 innlegg. Helt ekstremt OMS-fiksert, du. |
Godt å se at flere er lei den utstrakte bruken av dette FM-uttrykket her. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 10.07.2010 22:58 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Og når man ikke har et stort press mot seg, men heller er de som utøver presset, og man trenger mål, da er det fornuftig å endre litt på rollebildet. Vi trengte ikke et anker som stod som er rent skjold og tok imot foran forsvaret, for det var ikke så mye å ta imot. Derimot så trengte vi mer kraft framover og bedre kvalitet på pasninger og løp. Og sette inn Strand for Demidov var trekket. Jeg anser det som et offensivt bytte. |
Resultatet av det trekket var at Henriksen ble flyttet ned som anker, naturlig nok. Han sto ikke frem som noe særlig mer offensiv i den rollen enn Demidov, og i hvertfall ikke hvis vi også går utifra at Demi i den rollen ville fått instrukser, som du sier, om å gå mer fremover etterhvert. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 10.07.2010 22:59 Post subject: |
|
|
| Svennarbonden wrote: | | Hedon wrote: |
Lurer på hvor mange hundre ganger du har skrevet dette på dine 1800 innlegg. Helt ekstremt OMS-fiksert, du. |
Godt å se at flere er lei den utstrakte bruken av dette FM-uttrykket her. |
Kom med et jævla alternativ da  _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.07.2010 23:13 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Og når man ikke har et stort press mot seg, men heller er de som utøver presset, og man trenger mål, da er det fornuftig å endre litt på rollebildet. Vi trengte ikke et anker som stod som er rent skjold og tok imot foran forsvaret, for det var ikke så mye å ta imot. Derimot så trengte vi mer kraft framover og bedre kvalitet på pasninger og løp. Og sette inn Strand for Demidov var trekket. Jeg anser det som et offensivt bytte. |
Resultatet av det trekket var at Henriksen ble flyttet ned som anker, naturlig nok. Han sto ikke frem som noe særlig mer offensiv i den rollen enn Demidov, og i hvertfall ikke hvis vi også går utifra at Demi i den rollen ville fått instrukser, som du sier, om å gå mer fremover etterhvert. |
Poenget her er ikke hvorvidt Henriksen løste ankerrollen mer offensivt enn "Demi vill ha gjort om han ikke hadde fått lyskestrekk eller ikke".
Jeg anser dette som et offensivt bytte, du argumenterer rundt forskjellige aspekter om hvorfor det kasnkje ikke er et offensvit bytte.
Om Demi ville fått beskjed om å være mer offensiv så tror jeg ikke han hadde løst oppgaven tilfredstillende. Dette fordi jeg mener han er for dårlig offensivt.
Men: når byttet ble gjort, var mitt ønske at Strand og Henriksen skulle ta indreløperrollene, Winsnes ankerrollen, og Ciljan den offensive rollen.
Dette fordi vi presset såpass hardt, hadde lite bekymringer bakover, og trengte mer kraft offensivt. Mitt ønske, og min tro var at Winsnes skulle bli stående som en sentral midtbanespiller, ikke spesielt defensivt, med hovedoppgave å "strø" pasninger. Henriksen skulle brukt sin løpsstyrke sammen med Strands smarte løp, noe som ville åpnet mer i midten hvor Ciljan skulle få plass nok til både å passere nest siste ledd, og sende stikkpasninger.
Nå skjedde ikke dette da de valgte å sette Strand inn som offensiv, men allikevel mener jeg byttet var av offensiv sort. Henriksen er bedre offensivt enn Demidov, og han er dårligere defensivt.
Irriterer fortsatt at Strand blir valgt inn i offensiv rolle, da han helt klart burde tatt indreløperrollen og kommer med dype løp inn som "bølge nr 2". Han er ikke den offensive som drar av flere mann og banker ballen i nettet, men han er fortsatt en spiller med svært gode løp bakfra som kan smelle inn en ball som blir slått ut 45. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 10.07.2010 23:20 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Henriksen er bedre offensivt enn Demidov, og han er dårligere defensivt. |
Ikke nødvendigvis i ankerrollen, er det jeg prøver å si. Prica er "bedre offensivt" enn begge to, men ikke i ankerrollen.
Ellers selvfølgelig helt enig i det du skriver om bruken av Strand. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.07.2010 23:28 Post subject: |
|
|
Nei hvis begge skal løse den defensive rollen "etter boka", så vil begge to naturlig nok være like lite offensive fordi fokuset i en defensiv midtbanerolle skal være det defensive.
Min tro er allikevel at hvis du putter en mer offensiv midtbanespiller i den rollen så vil det gå en av to veier:
1: reint til helvete hvis man har et stort press mot seg.
2: mer offensiv styrke offensivt hvis man styrer spillet.
I første omgang i dag så styrte vi spillet totalt, vi dominerer kampen. Når dette byttet annonseres ser jeg umiddelbart for meg at vi trekker den defensive midtbanespilleren høyere, og stiller i et høyt press med en esntral midtabenspiller som kontrollerer, istedenfor å ha et anker liggende foran forsvaret.
Derfor ble jeg skuffet når Winsnes ikke tok Demis rolle, men allikevel anser jeg byttet som offensivt. Når vi ikke får det avgjørende målet, begynner fulga å bli farlige på overganger, og plutselig er Henriksen nødt til å ta ankerrollen, og dermed ser vi ingen radikal forbedring i det offensivet allikevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 10.07.2010 23:49 Post subject: |
|
|
Demidov kunne også blitt trukket høyere. Uten at jeg overhodet likte det når Hamren satte Demidov som OMS den ene kampen den gangen for en stund tilbake, så er det grunn til å tenke over hvorfor; Hamren så åpenbart også noen offensive egenskaper hos Demi, og jeg ser forsåvidt det samme nesten hver gang RbkTV legger ut klipp fra spillsekvenser på trening - spessielt på små flater. Da dominerer han, rett og slett. Anbefaler deg å ta en titt på de klippene, han og Kris viser veldig mye positivt som dessverre sjeldent, kanskje spessielt for sistnevnte, dukker opp i kamp. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.07.2010 23:52 Post subject: |
|
|
Kjernen i spørsmålet er jo om ferdighetene til en spiller preger måten han utfører arbeidet i en posisjon. Jeg synes det er en selvfølge at svaret på det spm er ja.
Selve DM-rollen er jo bare en papir-skisse, og det er store rom for individuell utforming av rollen.
Jeg mener det ikke er galt å anta at Henriksen velger/får beskjed om å løse DM-rollen på en mer offensiv måte enn Demidov, siden han har ferdighetene til det og siden kampbildet tilsa det. Det kan bety alt fra at han posisjonerer seg nærmere indreløperne, spiller gjennom ledd og presser høyere når motstander har ballen, uten at han forlater DM-rollen helt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 10.07.2010 23:59 Post subject: |
|
|
Jeg ser omtrent alt som blir lagt ut på rbk.no, og i en lengre periode så jeg også mange av treningene live. Men jeg må innrømme at Innsats er det som i mine øyne kjennetegner Demi. Meget god teknikk kommer aldri til å være det.
Jeg mener Demi har meget god teknikk til midtstopper å være, men han har heller middelmådig teknikk til midtbanespiller å være. Han blir for fort stresset og får tunnelsyn på midtbanen, noe som er naturlig siden han som regel spiller midtstopper som banker ballen oppover.
Han går for lenge med ballen, og er heldig når han får et frispark ut av det. Med for lenge mener jeg: han evner ikke se alternativer han som midtbanespiller skal se fordi han er stresset. Han går til alternativene er borte, og han blir nødt til å gjøre et dårlig eller risikofyllt valg.
Pasningsfoten er middelmådig på sitt beste etter min mening, ikke noe som kan kvalifisere en "stilling" som pasningslegger for et lag i toppen. Ballene som fyker ut over streken til motstander-innkast har gjerne en sammenheng med at han går for lenge med ball. Problemet er at han går så lenge at bevegelsene foran han er nødt til å stoppe, og da er det ikke så mye igjen å gjøre. Med mindre du kan dra av et par mann å sette fart. Dette har han verken teknikk eller rykk til utføre jevnlig.
Derfor har jeg også sagt siden han sa han ville vekk, at det ikke kommer til å svekke førsteelleveren vår. Det kommer til å svekke bredden, men ikke noe mer enn det i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 11.07.2010 00:11 Post subject: |
|
|
Men abjoern, nå har vi bevegd oss for langt unna utgangspunktet her, for det som opprinnelig ble skrevet var jo faktisk: | 1972 Miami Dolphins wrote: |
Fordi indreløper Strand er mer offensiv enn midtstopper Demi. |
1972, Ikke kom her å si at du allerede da hadde trukket inn "Henriksen (eller Winsnes) vs Demidov som DM/MS" i tankegangen din. Du tenkte rett og slett "Indreløper inn for stopper" (i det minste ga du uttrykk for det) og DET var problemet mitt, for det var veldig enkel og feil tankegang. Hvorvidt Demidov eller Henriksen løser den rollen best blir på en måte en helt annen diskusjon, en som jeg ærlig må innrømme at jeg ikke er helt sikker på hva jeg selv mener enda.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Han blir for fort stresset og får tunnelsyn på midtbanen, noe som er naturlig siden han som regel spiller midtstopper som banker ballen oppover. |
Du har åpenbart ikke fulgt karrieren til Demidov særlig nøye. Det var en tid før han kom til Rbk også!
La du forresten merke til tredje-siste-pasningen hans på målet til Lustig i dag? Vakke så værst den? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.07.2010 00:18 Post subject: |
|
|
"ikke kom her å si"...... Slutt opp a!
Min første tanke når Strand skulle inn var at Winsnes skulle dyttes inn som en mer offensiv sentral enn ankerrollen, Ciljan opp og Henriksen og Strand som indreløpere. Ting som tar noen linjer å skrive tar som regel ikke så lang tid å tenke...
Nei jeg har ikke fulgt Demi sin karriere nøye før han kom til Rbk. Jeg sier meg rimelig stor sikkerhet at du heller ikke hang rundt alle kampene han spilte selv om du har lest at han fungerte godt på midten.
Det var i lavere divisjoner..
Slutt med agressiv argumentasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.07.2010 00:36 Post subject: |
|
|
Ørlund 4 Syklende
Lustig 7 Opp-og-ned-jobbende
Stadsgaard 5 Varierende
Lago 6 Stødig
Dorsin 7 Offensiv
Skjelbred 7 Ballvenn
Demidov 6 Leken
Winsnes 4 Slurvende
Henriksen 5 Brukbar
Iversen 4 Out-of-touch
Moldskred 4 Vanligpresterende |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.07.2010 00:36 Post subject: |
|
|
| Vanvittig deilig med en i mine øyne meget fortjent seier, særlig i 1.omg var vi overlegne mot et forferdelig dårlig LSK-lag (til og med Kanarifansen var helt utafor). Med Prica istedenfor Moldskred, eller med 11 mann i andre omgang (les: vi tok ut Demidov og satte innpå Strand), ville vi vunnet med store sifre. Morsomt å se Skjelbred gjøre en så god kamp. LSKs Nosa er forøvrig en interessant spiller. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.07.2010 00:53 Post subject: |
|
|
Henning Berg said:
| Quote: | | Frode Kippe ble måket ned av keeper og skal ha straffe. Samtidig var vi heldige hvis det viser seg at Anthony sto i offside. Dommerne skal blåse for offside, mener Berg |
Jaja, Berg klarte ihvertfall å være halvveis objektiv da
Kippe ble virkelig ikke måkt ned at keeper, det er trist at han hevder det. Håper noen intrvjuer han etter at han har latt kroppen roe seg ned og at han har sett reprise.
Uansett så kan vi vel forvente at tv2 iløpet av den neste måneden kun fokuserer på at fugla var de moralske vinnerne etter en særdeles stygg nedmåking av Kippe... :S |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.07.2010 01:08 Post subject: |
|
|
Halvorsen, ok, det var langt i fra utgangspunktet.. uansett var det en ikke veldig interessant diskusjon, for å si det mildt.
Synes vi gjør en god 1. omgang og at vi også har endel fine angrep i 2.omgang.
Det er flere bevegelser og bedre bevegelser nå. Dèt er helt tydelig, og det er også min ufravikelige mening at Skjelbred fremstår som mye bedre nå - ikke fordi han selv spiller så mye bedre - men fordi lagkameratene hans tillater han å spille dem gode (sikter til bevegelser). Legg selvfølgelig til at han blir mer involvert sentralt i laget, i den posisjonen han har nå. Det var alltid mitt inntrykk under Hamrèn at de andre ikke helt hang med, og at de ikke hadde samme angrepslyst og driv som Skjelbred, og da kokte initiativene hans bort i kålen, og det var PCS som så ut som en idiot.
Men, selv om bevegelsene til tider er gode, er det fortsatt mye å si på utførelsen, og da særlig de to-tre siste trekkene. Men dette håper og tror jeg at vi blir bedre på.
Det er uansett urovekkende foran Europa-sesongen at effektiviteten er så som så(vi har et spissproblem). I vår CL-historie under Eggen spilte vi få hjemmekamper der vi ikke hadde langt flere fete målsjanser enn motstanderen. Vi kunne hatt en mye bedre statistikk dersom avslutningsferdighetene våre samlet sett var hakket bedre. Det er min mening at Rbks to fremste ledd på 90tallet og tidlig 2000tall var på absolutt høyeste nivå(bevegelser, kreativitet, pasninger osv), og at det som skilte oss fra de aller beste var ferdighetene i avgjørende situasjoner foran begge målene. Dette vil sannsynligvis alltid være Rbks problem; uansett hvor gode vi blir på samhandling vil vi ikke kunne tiltrekke oss stjernespisser og stjernekeepere.
Dessverre har vi tre spisser (og en ving) som alle er noe beryktet for å brenne for mange målsjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 11.07.2010 01:47 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Min første tanke når Strand skulle inn var at Winsnes skulle dyttes inn som en mer offensiv sentral enn ankerrollen, Ciljan opp og Henriksen og Strand som indreløpere. Ting som tar noen linjer å skrive tar som regel ikke så lang tid å tenke... |
Det kom ihvertfall langtifra tydelig frem i det opprinnelige innlegget ditt.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Nei jeg har ikke fulgt Demi sin karriere nøye før han kom til Rbk. Jeg sier meg rimelig stor sikkerhet at du heller ikke hang rundt alle kampene han spilte selv om du har lest at han fungerte godt på midten. |
Ja, jeg har lest det, og ser ikke mye negativt ved det. Tror du det er Se&Hør jeg snakker om?
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Det var i lavere divisjoner.. |
Jepp, og ikke minst u21-landslaget. Midtbane, overalt, ikke stopper (ihvertfall for det aller, aller meste). _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.07.2010 06:00 Post subject: |
|
|
Litt for mange sjanser feil vei til at dette er en kamp etter min smak. Men utrolig gledelig at vi vinner mot dette møkkalaget.
Kanarifansen var direkte svake idag, overraskende gledelig.
Backene var gode idag, samme var Lago og Stadsgaard. Ellers var Iversen og Moldskred ganske skuffende, det samme var innbytterne. De klarte ikke å sette preg på kampen.
Synes Skjelbred beskriver dagens innsats og kamp på grei måte. Dårligste kampen under Eggen?
| beyondlogic wrote: | | Jeg skvatt faktisk da Langli plutselig ropte "Straffe!" ut av ingenting. Jeg synes han var en god og noenlunde nøytral kommentator før, men i det siste har han hørt mer og mer ut som et medlem i heia bortelaget. |
Beyondlogic, han har holdt på sånn i lang tid, bare så det er sagt.
Men begge har allikevel et høyt navn på dette forumet.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.07.2010 10:49 Post subject: |
|
|
[quote="Stubbelur"]JADA! Lustig må være norges desidert mest målfarlige forsvarsspiller!
Hm. Är inte han svensk? |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 11.07.2010 11:37 Post subject: |
|
|
| Hvorfor må du stille slike dumme spørsmål, når du vet svaret? Du skjønner hva jeg mener. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.07.2010 11:52 Post subject: |
|
|
| På samma sätt som Dorsin är Norges bästa vänsterback, Örlund Norges bästa målvakt och Prica Norges bästa spiss? Jag tror att jag förstår. |
|
| Back to top |
|
 |
|